Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisHPV-vaksine

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Svartepus skrev:Forteller de jentene at de slipper å ta celleprøver fordi de har tatt vaksinen?
Nei, men hvis man tror at man ikke kan få kreft fordi man er vaksinert, er det jo ingen grunn til å ta prøvene. Og det var jo nettopp det min datter kom hjem og sa, at hvis de tok vaksinen, fikk de ikke (på hennes språk) "kreft i privaten". (serr lol lissm)

Det er ikke sikkert (antakeligvis ikke) at det ble lagt fram helt på den måten, men når det er den oppfatningen jentene sitter igjen med har ikke helsesøster gjort en god nok jobb.


Jeg tror uansett vi lander på vaksinering, etter å ha grublet i lange tider og en halv natt. Siden jeg virkelig ikke har noe som veier avgjørende verken for eller imot, så skal jentas egen mening få gjøre utslaget på vektskåla. Og hun vil ha vaksinen. Så får jeg heller bruke energien min på å innarbeide gode holdninger til andre viktige ting. Som celleprøver, for eksempel.

-og dessuten bruke litt tid på en bitteliten tilbakemelding til skolehelsetjenesten om at de må revurdere informasjonen sin ... :bandit
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- HPV-vaksine

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Jeg syntes dette med vaksiner generelt er så utrolig vanskelig. Jeg har selv hpv virus og har vært til flere undersøkelser som må følges opp. Jeg har *bank i bordet*, heldigvis ikke fått noe livmorhalskreft, og det er ikke sikkert jeg noensinne trenger få det heller. Men jeg har litt i bakhodet "hva om jeg hadde tatt vaksinen" på en måte,så kanskje jeg ikke hadde hatt viruset.

Barnet mitt har fulgt alt av vaksineprogrammer, men etter han ble syk etter mmr vaksinen og har infantil autisme, har jeg også det i bakhodet. Når det ikke er bevist ordentlig for eller imot mmr vaksinen og autisme...om jeg får flere barn, skal de få den vaksinen eller ikke?

Svineinfluensavaksinen for eks tok verken jeg heller barnet mitt...og jeg er litt glad for det i ettertid når man hører om mange som sliter med alvorlige bivirkninger av den i dag.

Det er liksom ikke til å bli helt klok på. Det er så mye forskjellig info om alt dette,så mye for og imot. Også uansett hva man velger å gjøre blir det feil hos noen alikevel...." herregud vaksinerer du deg ikke????" eller "herregud at du tør å sprøyte kroppen din med de giftstoffene der"...

Man får følge magefølelsen sin og gjøre det er er riktig for seg selv :)
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- HPV-vaksine

Innlegg av Lilja »

Jeg er skeptisk til vaksiner av mange slag, men en ting er jeg helt sikker på:
Det er ingen sammenheng mellom MMR-vaksine og autisme!
Dette har blitt forsket på et utall ganger, og sjelden har så mange undersøkelser gitt samme utvetydige resultat.

Det er sjelden jeg bryr meg mye med hva andre velger å gjøre, men akkurat MMR-vaksinen brenner jeg veldig for, altså. Meslinger, kusma og røde hunder er alle sykdommer som er på vei inn igjen, blant annet pga vaksinemotstand i enkelte miljøer, i kombinasjon med økt innvandring, og også det at vi selv reiser mye mer enn tidligere. Det er helt meningsløst at i utgangspunktet friske barn skal dø av disse sykdommene i vår tid. Det finnes barn (og voksne) som av ulike grunner ikke kan ta en slik vaksine, og for disse er det ekstra viktig at vi andre gjør det vi kan for å eliminere disse sykdommene.


Jeg snakket med en mamma senest sist uke som hadde en sønn på noen få måneder som nettopp var blitt frisk av kusma. Jeg tror ikke hun unner sin verste fiende den sykdommen. Og enda er kusmaen vel den mildeste av de sykdommene MMR'en dekker.


Uansett, @Dreamoftomorrow, jeg forstår at at man blir ekstra skeptisk når man får en alvorlig diagnose på ett av sine barn. De er jo det mest verdifulle vi har! Jeg vet veldig lite om barneautisme, men jeg håper du og gutten din får det dere trenger av hjelp og oppfølging. :)
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- HPV-vaksine

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Lilja: Forstår godt hva du mener. Som sagt blir man så forvirret.
Jada vi har vært veldig velsignet med god hjelp gjennom hele oppveksten hans. Vi har et flott støtteapparat her :D
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links