Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisLudoburgeros Manifesto

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av ludoburgero »

Hei!

Noe fjasete overskrift, men joda - her er vel på en av de mer konsise måtene jeg klarer å beskrive
hva jeg tenker om det paranormale, det åndelige, det skeptiske og det som er.

Her er min versjon av å sitte på hele sannheten.




Først og fremst skal du aldri betvile eller forhåndsdømme andres erfaringer og opplevelser, eller avskrive dem som fantasi før du virkelig har gått inn med en oppriktig intensjon om å søke og forstå det du får presentert. Det folk deler på forumet er en gave; hvert skrevne ord og setning er det mennesker som ønsker å kommunisere ut til andre. Det er ubetydelig om kun likesinnede eller kverulanter som leser det. Ingen med respekt for seg selv vil sette seg i en slik bås, og ethvert menneske har godt av å bruke kritisk sans - selv om det gjelder ting de har en forkjærlighet for, og ingenting skal slippe unna det selvkritiske filteret for når og hvordan en vurderer andres historier.

Du skal være takknemlig for at noen gidder å skrive her, sagt med andre ord. Du skal ikke være kravstor til innholdet og dets form. Du skal ikke tro at folk er her for å søke oppmerksomhet, for selv om de tilsynelatende gjør det, bør du alltid ta i betraktning at deres innfallsvinkel kan være noe annerledes enn intensjonen var i utgangspunktet; alle mennesker har en tendens til å formulere seg og bete seg etter anretningen. Hvis miljøet her inne virker som å ha stor takhøyde for selvforherligelse og fordømmelse, side om side, så kanskje det er noe i det - eller kanskje det er øynene som ser, som som vanlig avgjør brorparten av det. En bør vel helst være i stand til å skjønne enkelte prinsipper som angår lytting før man iverksetter den vanlige autonome responsen.

Når det er sagt; hvor mange ganger tenker du gjennom at du kanskje selv har bygget opp et nærmest skuddsikkert syn, der du egentlig har latt deg selv overbevise selektivt av det du har latt deg ledes mot, der du jada - helt sikkert - har hatt en feide med deg selv og dine tidligere overbevisninger, møtt deg selv i døra, åpnet horisonter og hva det enn måtte være. Tror du at det finnes noe endelig mål i det hele? Noe statisk som fra A til Å gir deg privilegier utover det andre mennesker har? Tror du virkelig at noe som helst egentlig er så hierarkisk? Det jeg prøver å si er ikke at man kan avkrefte det, men at man bør stille spørsmål på hvordan man selv griper an en diskusjon og anser troverdigheten i det man leser. En vurdering er kanskje ikke en respektabel og/eller konstruktiv vurdering når man rammes av inngrodde mønster man ikke er klar over selv, på basis av at man er vant med å være kritisk til en begrenset grad, eller for den saks skyld er åpen som et avsluk i toalettet hvor både rusk og rask passerer til enhver tid. Et tankekors?



Fra en nikjedelig introduksjon av mitt syn på måter å diskutere på - til mitt syn på det åndelige:

Hva er ånd?

Jeg tror det er iboende oss alle. Trærne, fuglene, menneskene, hundene, gresset, skyene, støvet, sanden, bølgene. Det er en kraft som kanskje omfavner både kreativiteten, gnisten, gløden, kjærligheten, interessen, gleden, lykken, sorgen, dysterheten, skumringen, lyset, det som spirer, det som lever - det som puster og ånder.

Hvorfor så mystisk?

I generasjoner, vel, helt sikkert siden tidenes morgen, har mennesker vært opptatt av mystikk. Spør du meg dreier det seg vel om kunsten til å kunne forholde seg til noe på en distansert måte, hvor man tar et forsiktig møte med det fremmede og innrømmer en viss frykt for det.
Eller høres det fremmedlig formulert ut? ;)

Tenk etter... hvor mange ganger har du ikke satt på en grøsser nettopp fordi du ville bli litt skremt? Litt sjokk på kveldingen der du koser deg med noe rikt på kalorier for å ytterligere heve adrenalinnivået ditt der du sitter trygt i sofaen og lar deg forledes av dunkelheten der forutsigbarheten skal sette deg i en sinnstilstand av herlig frykt-og-trygghets-symbiose.

Jeg tror fremmedfrykt er, kort fortalt, et hinder for utvikling - men samtidig et nødrop for overlevelse. Det kjente og det trygge gir oss følelsen av å være. Det ukjente og mystiske gir oss følelsen av å vokse. Hva kan vi lære uten at vi ikke vet det fra før av..?




Helsekost og velvære; åndelig sunnhet - kropp og sjel

Det er vel ikke helt urimelig å trekke paralleller mellom helsekost og det alternative, for å være veldig diffus og generøs på generaliseringen nå, for jeg tror det har sine klare årsaker.
Kroppen er ditt tempel, og vi kan vel alle enes om at man blir hva man spiser, at det er en stor sammenheng med kosthold og resten av både psyke, sinn eller hva man vil kalle det, og kroppen rent fysisk. Vi ser ut til å stadig vekk glemme at det å ty til forlystelse og stappe i seg på godsaker ikke alltid er så bra for kroppen, selv om det kan gi umiddelbare resultater i mental velvære. Aldri undervurder sjokoladens kraft!

Vi har heldigvis idag mange alternativer til halvfabrikater, og ofte til en overkommelig pris, sett i forhold til hva faktisk vanlige matvarer koster her til lands. Skal det virkelig være nødvendig å overprise sunnhet? Skal et sunt kosthold være forbeholdt eliten? Nei, vi må slutte å tenke tøvete og tåkete - vi må tørre å kalle en spade for en spade, innrømme vår egen svakhet, og være mer selvkritiske; for det vi snakker om er da vitterlig TILGJENGELIGHET?

Mennesker ser ut til å ha en tendens til å ville at absolutt alt skal være lett. Enkelt.
Noen virker ut som å glemme at for at noen skal ha det enkelt må de enten gjøre store omvendinger på privat plan, eller så må noen andre gjøre jobben for dem. Hvilken pris vil de betale?

Det er faktisk fullt mulig for mennesker å dyrke sin egen mat og skaffe seg gode forhold til dette. Hvorfor vil man plent bo i byen? Da er vi igjen tilbake på tilgjengelighet. Sunn mat bør selvfølgelig koste mindre, det er jeg enig i, men alle kremmere vet at det går an å sette en minstepris for omtrent hva som helst. Hvis vi skal tenke på tilgjengelighet og gjøre oss nok en gang avhengige av andre og hverandre, javel, så må vi fortsette å kjøpe økologiske produkter til prisen blir ytterligere nedjustert. Det finnes alltid nok av mennesker som skal sko seg på DIN elendighet.

Ikke minst kvakksalvere og helsekostforhandlere. De tar gjerne 700% av prisen du får det til andre steder. Aldri undervurder internettets gunstige løsninger heller!

Jeg har stor tro på et variert kosthold. Utover dette har jeg ingen grunn til å fortelle folk hva de skal spise. Jeg har nemlig enda større tro på friheten til å velge, og at folk skal få bestemme over sitt eget liv. Det må jo være en av de triveligste oppgaver man kan få her i livet:

å finne utav hvordan man skal leve det, og hva man kan spise. Mat er både nødvendig og godt!

Ingen grunn til å pine seg selv med mindre man faktisk blir syk. Selvdisiplin er jo greit, men kun hvis det er til et formål. Man bør være lykkelig eller i det minste fornøyd først. Ha selvtillit.
Sukker? Kjør på, for min del!
Er du feit og stygg? Er du kvisete? Har du diabetes? Anorektiker? Lat? Doven? Udugelig?

Hva med å trøstespise en sjokolade - det kan gjøre alt mye bedre!



Spøkelser, UFOer, ORBer og tidsreiser:

Noen ganger ønsker man å tro på noe. Vi vil overbevises, få en ny glød, prøve noe nytt.
Det er mye som virker spennende, og det trenger ikke føles så veldig ukjent eller fremmed, som jeg var inne på tidligere. Det kan hende vi har fått plantet idéer i oss fra populærkultur, vi har sett aliens på TV, men svært ofte vil vi gjøre det til NOE EGET - så fornekter vi oss det faktum at vi innbiller oss ting. Vi overvurderer vår egen avmakt, bader og plasker i vår egen frustrasjon over noe nytt og episk som kan forandre livet vårt totalt, og undervurderer samtidig vårt selvkritiske sinn. Fordi vi simpelthen ikke har lyst, eller det er lettere å la være.

Noen ganger ønsker man ikke å vurdere muligheten for at man tar feil engang.

Med det sagt: både UFOer, spøkelser, ORBer og tidsreiser eksisterer.
Dette var ikke et forsøk på å avkrefte det. Alt dette skjer stadig vekk.

Vi har bare ikke gjort oss åpne og mottakelige nok, som en typisk troende ville sagt
("en typisk troende" er i dette tilfelle en referanse til en fiktiv person, ettersom jeg ikke opererer med slike definisjoner på saklig vis - jeg vil bare ta det for å illustrere et poeng).




Åpenhet!

Hva er det egentlig? Hva vil det si å være åpen?

Jo, det er ganske enkelt det jeg skal frem til med innlegget mitt fra starten av.
Noe som er svært så bemerkelsesverdig er at folk ofte ser på det omvendt; de tror at åpenhet innebærer å være ukritisk, på en eller annen merkelig måte har dette resonnert som logisk i hodene blant folk som både er "typisk troende" og "typisk skeptiske". Vel, noen av de typiske.

Hva kjennetegner det da å være åpen? Fortell meg nå snart, jeg klikker!

Jo, nå skal du høre gutten min. Eller jenta mi. Eller skeptikeren min.
Det som er poenget er å være i stand til å vurdere noe som har overgått dine egne begrensninger og forhåndsdefinerte virkelighetsrammer. Ditt konsept av realiteten slik den er, er i ALLE tilfeller svært begrenset. Vi begrenser den nemlig alle sammen - med definisjoner - og disse definisjonene ønsker vi ikke å tøye ut i det uendelige, da en definisjon i så måte ville miste sin opprinnelige betydning. Sagt med andre ord; gjennom språket, skaper vi vår virkelighetsoppfatning!

Når du så stiller deg åpen for å lytte til andres opplevelser, innebærer ikke dette at du forfaller fra dine egne prinsipper. Slapp av, gi slipp på frykten, gi slipp på deg selv for et lite øyeblikk. Det å lytte er ikke bare å høre. Ikke bare å høre etter heller. Det er litt mer, jeg har empiriske bevis på innerlomma!

Til syvende og sist vil jeg nok si om åpenhet, som med toleranse, og rasisme:
Vi kommer aldri helt i mål, aldri vil alle kunne bli helt fornøyde, og sånn er det bare.
Noen vil til og med misbruke det og kalle folk trangsynte selv om de er aldri så hippiepsykonaut.



Det var noen av mine tanker rundt dette.
Jeg er veldig takknemlig for innspill.
Antall ord: 1873
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av Bearchild »

:like
Antall ord: 1
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av keke »

:like :flyfly
Antall ord: 1
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av keke »

ludo - fjerner om du mener denikke hører hjemme her ;)

Masse media gir en veldig feilaktig inntrykk av det som egentlig skjer i og utenfor nasjonen Norge.

Jeg skriver noen linjer her i håp om å utvide perspektivene på det som foregår rundt om i hele verden og hvordan det vi opplever i Norge er bare en liten del av en større global transformasjonsprosess. Det vi er vitne til er et paradigme skifte som har store konsekvenser for alt som vi tidligere tenkte på som var ”normalt” her i verden. Jeg håper det er enkelte som kan lettere forstå de enorme konsekvensene dette vil ha for alle sammen.

Regjeringer over hele verden synes å ha mistet sin forstand. Private Banker har bedrevet årelang kriminell manipulasjon av midler de ikke har hatt lovlig disposisjonsretten til. Verdens gjeld til disse kriminelle institusjonene overstiger mengden med gull som skal være registrert i omløp i verdenen. Norges tilknytning til Petro-Dollaren har igjen knyttet Norge til IMF – the FED – i USA og et åpenbart nærstående kollaps av dollaren som internasjonal valuta. China, Syd Amerika, Russland og Iran har allerede knyttet seg sammen til en økonomisk allianse for å unngå å bli dratt inn i denne kollapsen. Opp i dette har vi den generelle tilstanden i Norge med langtids overgrep på den Norske Grunnloven, Norges suverenitet og menneskerettigheter.

For øyeblikket er hele Jordens befolkningen kastet inn i en episk avslutning til en langvarig ”sosial eksperiment”. Før en kaster seg inn i ulike parti debatter still heller spørsmål om hva du har lært ut av dette eksperimentet – vet du hva det har gått ut på?

Under antagelsen om at konkurranse er ønskelig, fordelaktig og naturbestemt slik som i tolkningen av Darwins utviklingsteorier til å bli, ”Den sterkes rett” – har vi gradvis tillat større og større mengder med ulike konkurranseformer inn i livet og samfunnet. Mennesket konkurrerer for alt som finnes – inne i seg selv, mellom hverandre og mellom seg selv og resten av naturen. Antagelsen er at vi lever i en brutal og uintelligent univers styrt av mekaniske prinsipper – eller… ?

Jo mer vi ser ettervirkninger av konkurranse i forhold til hva den gjør med oss som individer og som samfunn desto mer opplagt blir det at konkurranse har en mengde medfødte problemer som fører bare til endelig selvutslettelse om den ikke blir stanset i tide. Vitenskapelig studier om dynamiske prosesser der intensjonen er ”flyt” i systemet – samfunn, skoler, oppgaveorienterte gjøremål, kreativitet, helse… viser at Null konkurranse er den mest optimal for systemets videre utvikling. Det er faktisk en forutsetning for å nå det som kalles selvrealisering. Da er ”konkurranse” forstått som en avtale om å handle slik at den ene vinner på bekostningen av den andre.

For å spille et spill, må du dele opp spillere i ulike lag. Forut for spillet var alle spillere samlet som en samarbeidsgruppe. Alle spill har regler, jo mer speil desto mer regler. All konkurranse gjør at regler og konkurrenter bremser ens egen mål realisering. Det skaper friksjon og stenger for bevegelse i konstruktive retninger. I dag har vi for mye konkurranse, for mange regler, for lite flyt. Det er en konsekvens av ”eksperimentet”. Vi er i ferd med å ta livet av hverandre for å vinne et spill som ingen kjenner navnet på. Vi knytter det derfor til meningen med livet og det fører til at vi tenker mest på å ”vinne” konkurransene våre og ”overleve” innenfor rammene som vi kaller for et ”normalt liv”.

Til tross for våre forskjeller ønsker alle langsiktig vitalitet eller trivsel som en god ”kollektiv agenda” vil jeg tro. For å nå dette målet må samfunnet ta til seg et nytt sett med standarder som løfter oss ut av middelmådighet / normalitet og inn i fremragende prestasjoner som samfunn og som individer.

• Verdsettelse av ”fremragende” som et nytt standard å søke å nå - fremragende og unike er vi alle sammen - potensialet ligger der.
• Verdsettelse av ”konkurransefritt samarbeid” som et nytt samfunnsstandard for vitalitet.
• Verdsettelse av menneskelig verdier høyere enn ”Penger” – en overgang til penger som en kreditt institusjon ute av hendene til ”private bank eiere”.
• Verdsettelse av informert fri vilje og respekt for denne – frihet under ansvar – under sivil lovgivning – ingen skade, ingen lovbrudd.
• Respekt for menneskerettigheter
• Verdsettelsen av sannheten – i nyheter, media og ledelse

Disse nye rammebetingelser vil også åpne for å ta i bruk teknologi som har vært ”forbudt” siden dens oppfinnelse – som tillater forurensningsfri distribusjon av tilstrekkelig energi til alle – så vel som løsrivelse fra atom og olje industrien.

Kjenner du noen som helst politisk ”parti” som har visdom til å lede deg inn i denne fremtiden?
Antall ord: 782
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av ludoburgero »

Noen fantastiske flotte poeng, keke! Jeg vet ikke hvem som har skrevet dette, det virket til tider ut som å være oversatt med Google Translate, pga. de små skrivefeilene, men resten av språket er vel for godt til det. Er det en med utenlandsk opprinnelse? Det kan iallefall virke som en med østlig filosofi i god behold ;) Anbefaler alle å lese innlegget ditt!

Jeg er nok ikke enig i alt likevel. For eksempel tror jeg at det er mye ønsketenkning der ute som går på at "nå får eliten sin straff". De som straffer dem er jo en del av det samme systemet, og de er så godt beskyttet at jeg ser ikke noe umiddelbar rettferd i dette, håpet er altså ikke stort med det første. Det er likevel oppsiktsvekkende mange skandaler ute og går om dagen, så hvem vet...

Teoriene er jo ikke helt ukjente, men dette med fokus på hvordan konkurranse kan være destruktivt er iallefall en vinkling som ga meg noen ettertanker. Jeg klarer nok ikke helt å godta poenget som en slags frelse (jeg vet det ikke er ment slik heller), men konkurranse bidrar jo til mye godt også. For eksempel ligger det minst like mye middelmådighet i det offentlige, som vi jo ser med helsevesenet her i Norge. Nå sier jeg ikke at det er konseptet med privatisering som er en løsning, for det blir faktisk bare en snarløsning slik jeg ser det, men likevel bør konkurrerende alternativer være en løsning for de som faktisk har råd til det. Det skulle bare mangle, synes jeg.

Selv om det optimale ville vært slik det står i innlegget ditt. Om enn aldri så utopisk.
Men hvorfor ikke etterstrebe det? Det er definitivt verdt en sjanse! :sunny
Antall ord: 302
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av keke »

Kanskje Obama skulle tatt telefonen å ringt Kim jong-un .. Alt den lille mannen vil er at vi skal respektere dem.. kanskje si unnskyld for at vi drepte 20% av befolkninga og stygge sanksjoner mm ...
Antall ord: 34
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av Jeppski »

keke skrev:Kanskje Obama skulle tatt telefonen å ringt Kim jong-un .. Alt den lille mannen vil er at vi skal respektere dem.. kanskje si unnskyld for at vi drepte 20% av befolkninga og stygge sanksjoner mm ...
Kanskje Kim-Jung-Un bør slutte å ha konsentrasjonsleirer. Kanskje er det ikke greit å ha et slikt lukket regime som minner veldig mye på en blanding mellom Sovjetunion og Nazi-Tyskland. Det finnes flere sider til akkurat denne saken.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av ludoburgero »

Kanskje vi alle kunne holde hender og si Kumbaya?
Antall ord: 9
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av Jeppski »

ludoburgero skrev:Kanskje vi alle kunne holde hender og si Kumbaya?
Det hadde nok vært best ja.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av keke »

Du har helt rett.. det er ikke greit! Det er ikke greit å drive Tortur.. manipulasjon , frykt, terror...

Jeg er overhode ikke enig.. men hva er løsningen?


Den lille feite diktatoren SIER jo Rett ut ! Jeg vil ha respekt.. hva med å bare gi ham det?!

Bedre enn full atomkrig ellerhva?

Hva med å kappe den lille diktatoren på hodet.. si at han er flink og tøff.. og at De er gode krigere som sto imot vesten under Koreakrigen?

Derfor skriver jeg at Obama kan ringe... :) OM det er alt som skal til?! Starten på dialog?.. La han ha world disney en dag for seg selv... no i den duren ;)
Antall ord: 109
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest002
Konto avsluttet
Innlegg: 100
Startet: 03 Jun 2010 12:04
13
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Ludoburgeros Manifesto

Innlegg av Gjest002 »

Man tror man har fått vite sannheten og plutselig kommer det en anne teori med innspill... det kalles å være åpen og utvikling. Man lærer så lenge man lever og en sak kan alltid ha mist to sider og gjerne fler. Ting kan vise seg fra flere sider og det gjør at folk oppfatter ting forskjellig selv om de har sett det samme. Det er det som gjør livet og verden så mangfoldig og spennende! At det alltid er noe nytt å forske i og finne ut av. Man hører andre fortelle ting en virkelig ikke trodde fantes i virkeligheten, eller man har selv sett eller opplevd noe slikt... Da føles livet virkelig spennende å leve og for et lite øyeblikk "står verden og tiden stille." :eang
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !