Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenkan noen hjelpe meg å tolke?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Camelia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 25 Okt 2012 23:49
11

kan noen hjelpe meg å tolke?

Innlegg av Camelia »

Hei :-) Jeg har siden jeg var liten hatt mange rare drømmer, og de blir ikkeno mindre merkelige med årene. Den siste drømmen vil jeg dele med dere, og eventuellt få en mening om hva det kan bety? Ønsker å lære meg mer om å forstå drømmene mine. De kan være litt frustrerende...





Så sist natt drømte jeg....

Jeg og min beste vennine var på biltur langs en sjø. Det gikk opp i fjellene, og ned mot vannet mange ganger. Vi kom til slutt til et gammelt hus helt nede ved sjøen. Det var sol, grønt og frodig, det var sommer. Der husker jeg ikke noe av oppholdet, men vi pakket ned igjen i koffertene og vasket oss ut. Huset var gammeldags innvendig. Med tregulv, gamle møbler osv. Når vi var klare til avreise var min avdøde bestefar der. Han døde for 8 år siden, og er min første drøm hvor han er med. Jeg ville ikke dra derifra, grepet av panikk og holdt rundt han. Gråt og ville absolutt ikke reise. Han trøstet meg og sa det var bare å dra, vi kom til å sees igjen. Han skulle ingen steder. Han ble der. Men av en eller annen grunn gikk vi da opp i 2 etg. der det var en moderne leilighet med full fest med utkledde folk. mest ukjente skikkelser. Der var ei felles vennine av oss og hennes søster. De var utkledd likt, og min beste vennine kranglet med søstra, men trodde det var vår felles vennine. Vet ikke hva krangelen handlet om. Jeg var fortvilet fordi jeg visste det var feil person,jeg klarte ikke stoppe henne, hun ville ikke høre på meg. Men hun ble da dyttet ned trappa av min bestevennine, og knakk nakken, masse blod og var død. kjente en følelse av frykt/redsel når jeg så henne ligge der. Men hun som det skulle ha vært lå på sofaen og sov. Drømmen stoppet der.

Så er det noen som kan hjelpe meg å tolke dette?
Antall ord: 352

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- kan noen hjelpe meg å tolke?

Innlegg av helgemann »

Hei, og velkommen hit! :vink

En god start å lære å forstå drømmer, kan være å kjøpe ei god bok. Som f.eks. Regnbuetreet, drøm- og symbolverden, av Benedicte Thiis. Du kan kjøpe den bl.a. her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... tId=109776
Camelia skrev:Jeg og min beste vennine var på biltur langs en sjø. Det gikk opp i fjellene, og ned mot vannet mange ganger. Vi kom til slutt til et gammelt hus helt nede ved sjøen. Det var sol, grønt og frodig, det var sommer. Der husker jeg ikke noe av oppholdet, men vi pakket ned igjen i koffertene og vasket oss ut. Huset var gammeldags innvendig. Med tregulv, gamle møbler osv. Når vi var klare til avreise var min avdøde bestefar der. Han døde for 8 år siden, og er min første drøm hvor han er med. Jeg ville ikke dra derifra, grepet av panikk og holdt rundt han. Gråt og ville absolutt ikke reise. Han trøstet meg og sa det var bare å dra, vi kom til å sees igjen. Han skulle ingen steder. Han ble der. Men av en eller annen grunn gikk vi da opp i 2 etg. der det var en moderne leilighet med full fest med utkledde folk. mest ukjente skikkelser. Der var ei felles vennine av oss og hennes søster. De var utkledd likt, og min beste vennine kranglet med søstra, men trodde det var vår felles vennine. Vet ikke hva krangelen handlet om. Jeg var fortvilet fordi jeg visste det var feil person,jeg klarte ikke stoppe henne, hun ville ikke høre på meg. Men hun ble da dyttet ned trappa av min bestevennine, og knakk nakken, masse blod og var død. kjente en følelse av frykt/redsel når jeg så henne ligge der. Men hun som det skulle ha vært lå på sofaen og sov. Drømmen stoppet der.
To jenter, er jo fravær av mann. Et helt menneske har både mann og kvinne med seg. Å være på tur, kan være å være på tur i ens egen indre verden. Sjø har med følelser å gjøre. Siden du kjørte langs den, så kan det være at du kanskje ikke vil omgås følelsene dine? Men bare kjøre forbi den? En bil er et macho symbol, kommer an på hva slags bil det er, hva slags merke, gammel ung, osv. Virker som at du har vært både himmelhøyt og nede med bakken flere ganger. Et hus gjenspeiler deg selv. Men også de livs fasene du har levd. Hvem sitt hus var det? Et gammelt hus, er et hus med sjel og erfaring. Kanskje du er blitt gammel og rik av erfaringer nå? Sol og sommer er jo livets høyde punkt. Våren er starten, høsten forberedelsen til den kalde vinteren, og vinteren som legger alt dødt, alt går i dvale, inntil våren kommer igjen. Når du hadde funnet roen og freden, så var det på nytt å dra avgårde. Finner du aldri ro? Hvorfor var det viktig å vaske huset rent før du forlot det? Innventaret som var gammelt, kan tyde på gamle holdninger og tanker. Siden din bestefar var der, kan det være at du ønsker å legge bort minnene? Har du fått lagt sorgen etter han i fra deg? Panikken og angsten tyder på det, at du ikke vil forlate han. Du tvi holder på han. Men så forteller han, via drømmen, at han er der, han er der ved siden av deg, i det daglige livet ditt! Han er ikke borte! Han følger med deg på alt det du gjør. Og det forteller han deg.
2. eta har som regel med hodet å gjøre. Tankene, idéene, osv. Kanskje du er en "splittet" person? Alt under hodet, er gammeldags, mens alt ovenfor, er nytt og moderne. Fest er jo til for å hygge seg, og glemme gårsdagen. Ukjente mennesker, er ukjente sider av deg. En krangel oppstår. Kan det være en krangel i deg selv? Hva krangler du med deg selv om? Hva slags pluss og minus er det i deg, som skaper bråk`? Siden dette skaper en fortvilelse i deg. Siden denne jente ble dyttet ned i "kjelleren", og ble drept, så er det noe du vil ha bort, noe du har drept i deg selv. Nakken er jo den som holder hodet oppe, og forbinder hode og kropp sammen. Den er nå ødelagt. Du ser blodet velter ut, du ser at livskraften ebber ut. Frykt og reddsel kan være din samvittighet. Hva i alle dager har du gjort nå med deg selv? Menneskene i ens drøm, er som regel ulike sider av en selv. Men når du tror at dette i deg er drept og ødelagt, så oppdager du, jammen hun ligger jo der! Det du hatet i deg, og ødela, og som du trodde du hadde mistet, var ikke tapt likevel!

Dette er nå mine tanker.

- Helgemann
Antall ord: 861

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- kan noen hjelpe meg å tolke?

Innlegg av Svartepus »

Jeg får følelsen av at du prøver å løsrive deg fra deler av livet ditt og gå videre, men uansett hvor mye du ønsker dette holder en del av deg fast i fortiden. Du slites på en måte mellom det å gå videre og det å få beholde det gamle. Du vet at noe nytt vil gjøre deg godt, men det skremmer deg innerst inne.
Antall ord: 68
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links