Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGMO

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

GMO

Innlegg av keke »

L1y_RFHIC1E
Antall ord: 2
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- GMO

Innlegg av Borte.. »

Flott budskap, men litt merkelig fyr og selvfølgelig har han blitt frelst på ayahuasca akkurat som alle de andre i den gaten. Får litt sånn "new jesus" vibber av fyren ut i fra andre videoer og hva var greien med asian baby egentlig? Skulle det få oss til å tenke på "barna våre" eller noe?
Sist redigert av Borte.. på 06 Nov 2012 01:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- GMO

Innlegg av Jeppski »

Dårlig dårlig dårlig. Her kunne keke ha gjort noe fint og virkelig ha satt seg inn i stoffet. Isteden lenker han til en lite artig og lite informativ video med fullt av faktafeil.

Jeg antar du også er redd for å spise nesten alt annet som finnes også da, siden GMO er ganske likt avl, og nesten alt du spiser er avlet opp av mennesker og kan kalles bioteknologi, bortsett fra at GMO tar kortere tid.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- GMO

Innlegg av Borte.. »

Vel, du får motbevise han med ditt da. Du har vel et hav av dokumenter som dreper teorien om at genmodifisert mat ikke er så safe som det noen vil ha det til? Jeg valgte nå i sommer å endre mine matvaner og gå mer over til økologisk mat, ikke for at det skulle være sunnere, men for å unngå giftstoffer og pestisider osv. Jeg leste denne artikkelen f.eks;

http://www.forskning.no/artikler/2012/juli/327547


...og da følte jeg heller et behov for å bare unngå den risikoen enn å sitte og vente på at noen en kommer om 30 år og fastlår hvor vidt det er helsefarlig eller ei. Man leser om bivirkningene som disse dyrene får og samtidig vet at du skal liksom ete dette? Hell no! Du må bare be meg om å lage meg en tinnfolie hat, men jeg personlig kjenner at vegringsnivået øker når jeg leser slikt.


BTW, jeg tar tilbake den biten om at han fyren er litt merkelig. Såg et par videoer til. Han virker å være nok en batshit crazy "sunnhetsguru" med teft for penger.
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- GMO

Innlegg av Arven »

Denne videoen grenser jo til det latterlige. Leker han Jesus eller hva ? Med kjortel over skuldrene og "la de små barn komme til meg" på armen. For ikke å snakke om referansen til antikrist.
Jeg er veldig for ren mat og forstår viktigheten av å vite litt om hva man putter i seg, men jeg begynner ærlig talt å bli ganske lei av dette kostholdshysteriet !
Hadde det vært så farlig som vi har fått presentert gjennom utallige videoer her inne, så hadde vi vært på god vei inn i vårt neste liv alle sammen.

GMO er å tukle med naturen, og sånn sett er jeg imot det, men jeg tviler på at det er så farlig som den dårlige og ganske merkelige videoen skulle hevde.
Det kreves massiv dokumentasjon for at et GMO produkt skal godkjennes. De reelle farene ligger i de som ikke er godkjente.
Bruke hue,- være en bevisst forbruker. Værre er det ikke

Legger inn en link fra Vetrinærinstituttet som er landets ledende inne forskning og godkjenning av GMO
http://www.vetinst.no/Temasider/GMO
Antall ord: 184
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- GMO

Innlegg av ludoburgero »

Jeg stiller meg meget skeptisk til GMO, og benytter meg derfor ikke av det.
Spiser også mest mulig økologisk mat. Fordi jeg vil.

Den beste parten er at jeg ikke trenger frelse eller overbevisning om verken det ene eller det andre.
Det være seg asiatiske babyer, tinnfoliehatter, lære om avl fra en tinnfoliehattmann, foredrag om antikrist i genmodifiserte organismer eller hva som helst av materiale. Jeg bruker Sunn Fornuft®.

Undervurdert.
Antall ord: 72
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

Troy casy er fantastisk ! Jeg er så heldig å ha han til venn ;) Han har Nydelige barn og nydelig kone.. han er verken jesus eller no frelser... hysterisk? han er eksentrisk og svært entusiastisk ! han Har tro på det han holder på med.. Utrolig positiv fyr som får de fleste til å smile :) Han er EKTe.. og i svært god form! ;)

Synd dere skal komme med slike bemerkninger om en mann som Troy... Men ok, alle kan ikke like den samme måten å få fram et budskap på -



KNjMJIvI3RY
Veterinærinstituttet ser ingen helse- eller miljørisiko ved den genmodifiserte poteten Modena.
http://www.nationen.no/2011/03/17/landb ... o/6518239/

Arven ser du problemet med veterinærinstituttets anbefalinger?
Antall ord: 121
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - GMO

Innlegg av Jeppski »

keke skrev: Synd dere skal komme med slike bemerkninger om en mann som Troy... Men ok, alle kan ikke like den samme måten å få fram et budskap på -
Det er fordi han tar opp et seriøst tema, der hvis man tar feil faktisk kan føre til virkelige skader. Man vil vel helst at folk som gir helseråd er seriøs.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- GMO

Innlegg av Visenda »

Jeg foretrekker også sunn fornuft, men har uheldigvis en sabotør i huset som trekker inn mat som jeg ikke vil ha her. GMO kommer dog ikke innenfor disse dører hvis jeg kan unngå det. Det samme gjelder transfett, pamleolje, parabener, ftalater og annet "snacks".
Antall ord: 46
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- GMO

Innlegg av ludoburgero »

Transfett er bare avl. Parabener unngås kun av folk med tinnfoliehatt.
Det å være kritisk til hva man putter i seg er konspiranoia!
Antall ord: 24
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

Tar mine helseråd fra folk som er friske , fulle av liv og energi ;) Troy er en av dem"!
Antall ord: 19
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- GMO

Innlegg av ludoburgero »

Jeg synes du skal gjøre det du syns virker riktig, keke ;)
Det er helt klart at fyren har et riktig standpunkt (i mine øyne), men jeg merker meg at det er måten han kommuniserer det på som får folk til å synes dette virker useriøst.

*DELER AV INNLEGGET FJERNET*
Jeg mener at det å overdrive et poeng ved å snakke om hårvekst i munnen KAN ødelegge et poeng som i utgangspunktet var bra ment.

Nå kan det jo for all del hende at disse tilfellene finnes, men det hører nok definitivt til sjeldenhetene?
Sist redigert av ludoburgero på 06 Nov 2012 17:30, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 96
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - GMO

Innlegg av Jeppski »

Ingen av symptomene som ramses opp finnes det noe belegg for what so ever. Jeg tar mine helseråd fra eksperter, uansett hvor mye energi de har.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- GMO

Innlegg av Borte.. »

Aaaw...jeg har ikke tenk over det før nå, men det virker som om jeg har formulert meg teit. Når jeg skrev flott budskap, så mente jeg den ene linjen med at man burde ty til organisk mat som et mer sunnere alternativ. Jeg fikk ikke med meg den biten om hårvekst på tungen, faktisk, så virker det litt som om jeg ikke fulgte særlig med på hva som ble sagt :oops: Så jeg vil bare ha det sagt. Ellers oppsumerte arven og jeppski og ludo og basically alle andre det jeg tenkte.

Han er sikkert hyggelig og alt det der, men han virker å være litt på bærtur. Særlig når noen kommenterte hvor dyr og lite tilgjengelig den maten han promoterte, var for resten av verden, ved å si at maten hadde vært gratis hadde ikke folk kjørt den linjen som kjøres nå...

Flott at han heller noni juice i kjeften på ungen hans, mens han snakker om hvor bra det er for alle. Det fremstår han ikke som noe mer seriøs enn alle de andre shiny happy people som står rett opp og ned og gliser fra øre til øre, mens de promoterer sine versjoner av regnskog-saft.
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - GMO

Innlegg av Arven »

keke skrev:
Veterinærinstituttet ser ingen helse- eller miljørisiko ved den genmodifiserte poteten Modena.
http://www.nationen.no/2011/03/17/landb ... o/6518239/

Arven ser du problemet med veterinærinstituttets anbefalinger?
Nei ikke egentlig, for de etterlyser mer dokumentasjon på fordelene
Antall ord: 43
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links