Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGMO

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

del 2: HcjoL1-Z_E8 de ufarlige gmo poteter


T-IJikX1144


7nFL0uIOX40 Epic ! ;)

84otsNRkbDg

mer faktas ;)
Antall ord: 16
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- GMO

Innlegg av Arven »

Jeg etterlyser uttalelser fra Norske forskere som sier det samme som disse amerikanske forstårsegpåerne
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- GMO

Innlegg av ? »

videoer, videoer, videoer.....

for meg personlig er dette så 1998 og pr. i dag er jeg mere opptatt av kroppens alkymi, enn skremsel, men jeg stiller et spørsmål til trådstarter,;

hva med all den forebyggende selvmedisinering som ungdom holder på med, ved å røyke genmanipulerte moroprodukter?

for de som er interessert i forebyggende kreftbehandlinger i industriområder på nettene, o.l. så er det en kjent sak at GMO og vekstmanipulasjon er en fantastisk måte å forbedre produktene på.

Ehh?

og, jeg kan jo også legge ved video.:

_kuZ649EreY
Antall ord: 92
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

Er klar over problemet.. vanskelig å ikke se fanden i den oxo..

Problemet jeg ser med GMo frø er at Monsanto gjør som de alltid gjør .. lager pestisid,fungusid osv - og tar "patenter" ..

De stjeler vår livskraft og dere syntes d er moro tydeligvis ikke gått inn i skallen ennå hva som skjer.

Ser ikke noe superprofitt i å bruke GMO MJ frø heller.. da dagens kryssede sorter er så bra som helst... MJ i seg selv er noe av det enkleste å få til å gro .. Om du er ut etter høyt thc ++ for styrkens del så er det teknikker som gjør det meget enkelt uten å ha GMO frø..

Disse du reffererer til er Mafia - Mexico - colombia ect .. Du vet hvor jeg står i MJ saken .. Skulle ønske flere kunne se at vi må legalisere og statlig regulere så fort som mulig... Ingen tid å miste.. de som tjener mest på dette selger/kjøper også barn og våpen... i mexico og colombia er det full Krig - kalt "krigen MOT, Narkotika" .. til en annen tråd kanskje? http://www.forbes.com/sites/erikkain/20 ... -portugal/

anyway..

mer on topic - Norske forskere er dritt verdt når ikke de gjør studier selv.. kun få publiserte visstnok http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... umans.html

MONSANTO ..... Les nå hva de har drevet med siden start..

Les om Agent Orange ... http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

http://www.naturalnews.com/032987_Agent ... santo.html

Og du vil at de skal ha patent på din mat?

Problemet er at dette Spres over hele verden.. Ut av Kontroll! de finnes i land hvor det er FORBUDT .... Les hvorfor indiske bønder tar selvmord flere i timen "MONSANTO"http://naturalsociety.com/monsantos-gmo ... 0-minutes/
Genmodifiserte frø

Blant selskapene der Norge øker sine investeringer er amerikanske Monsanto, som selger genmodifiserte frø til bønder i utvilingsland.


- Dette er ikke bærekratig utvikling for landbruket. Dette er også et av selskapene som trykker kraftig på for å få genmanipulert land inn i Norge, sier leder i Bondelaget, Nils T Bjørke

Bondelaget mener selskapet gjør bønder til leiledninger og gjeldsslaver.

- Oljefondet skal ha etiske standarder. Da mener jeg Monsanto er et selskap man absolutt ike bør være i, de gjør bøndene i utviklingsland helt avhengige av genmodifiserte frø.

- Gir blaffen
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks ... 20704.html

Norge dvs DU - har investert 2.8 milliarder i Monsanto ..

Så Ja, jeg spyr av tanken .. Jeg snakker om dette - jeg prøver å holde meg oppdatert.. Jeg har venner i latin amerika og vet hvordan de blir påvirket negativt av dette.. Våre holdninger...
Vi er så godt indoktrinert.. så pasifisert at det er skremmende.. :beg

Om det finnes en djevel så er han eier av Monsanto.. så enkelt er det ... :diablo
Antall ord: 473
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - GMO

Innlegg av ? »

keke skrev:
De stjeler vår livskraft og dere syntes d er moro tydeligvis ikke gått inn i skallen ennå hva som skjer.
hvorfor går du til personlig angrep på alle som ikke er så opplyste som deg selv?
beklager, men du fremstår som nyreligiøs, som endelig har oppfattet hva jeg har promotert mens du enda gikk i våte kluter.

hva gjelder marijuana så syntes jeg det er litt fint at du faller på din egen uvitenhet, og babler om narkokarteller i søramerika, og sansynligvis er du ikke helt uvitende om at frøleveranser via internett, og storstilt produksjon i norden foregår med genmanipulerte frø, og favnes stort av markedet, da de færreste vil befatte seg med tørr maroc når det finnes bedre "kvalitet" på markedet.
kosmisk sett så finnes det ikke store eller små slubberter, men en slubbert er en slubbert, uansett.

dersom man ikke klarer å gå inn for en ren livsstil fra a til å, så blir det som en katolsk prest som koser seg med korgutter, mens man forsøker å presse på andre hva man selv ikke evner.

kosthysteri er i dag en meget god butikk, og argumentene er bare bygget på en del helseguruer som profiterer meget på egne produkter, og svartmaler andre med de samme kjedelige argumentene om at alle andre bare er ute etter profitt.
Antall ord: 230
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

din *** større enn min har jeg ikke no behov for å diskutere..men kan jo nevne at Kongen av sarkasme er jo deg - med alt det innebærer.. Har ikke fått med meg mye som du har promotert - Du får ingen ære av det fra meg.. uansett handler det ikke om hvem som fant opp hjulet for om du er så opplyst å blei det lenge før meg.. har du å gått i andres fotspor.. Du ser at dette er latterlig?

men ...Du har helt rett i at jeg kunne spart meg for en fjollete frase som : "Alle dere" .. Du trenger ikke å beklage..

Jeg er ikke uviten om frøleveranse heller.. og mange andre ting.. og det er ikke meningen å hovere på noe måte.. mer som "generelle" utsagn.. jeg har hatt min "strid" med jeppski" som fikk flere av trådene jeg startet stengt pga vås...

Kan du ? bidra med å holde en tråd vidre uten at vi skal spore inn på hvem som har størst ***?

Har ingen behov for det... Trenger ingen Ære - jeg er en "anonym" dude på nettet og har ingen andre forhåpninger enn at noen skal få intresse av temaer som opptar meg.. det er trossalt mange flere brukere på forumet enn "dere"
Antall ord: 213
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- GMO

Innlegg av ludoburgero »

Konklusjonen blir derfor at: ja, både storstilte kriminelle og selvutnevnte helseeksperter er skruppelløse i sitt jag etter profitt. Det som er det ordentlige problemet jo, slik jeg ser det, at både folk vil lures, og at andre helst vil være kritiske så lenge det føles som en kamp verdt å kjempe.

Ofte fører dette til at kampen deres gir så god og dyp mening i livet at "alt annet er feil", og det er jo dette andre "eksperter" igjen kaller for "paranoia querulans" på fagspråket. Sånn apropos nazidiagnostisering, bare for å ta for oss et annet aspekt av kontroll- og/eller profittjegere.

Det er mange guruer der ute, men om folk ikke er så selektive på hva de vil lytte til basert på sin egen komfort, men heller begynner å lytte til hva deres kritiske sans, dere magefølelse og begynner å reflektere litt mer over hva som føles mest riktig etter å ha gått imot sine egne overbevisninger... kanskje de da vil få mer rett? Og kanskje enda mer feil? For hvem vet - inte du och jag, Alfred!

Monsanto er kjeltringer, og de har farlig stor dominans over hele næringskjeden snart.
For meg er det derfor viktig å støtte lokalt og økologisk - hva mer kan jeg gjøre?
Jeg kunne selvsagt ha dyrket noe selv. Jeg kunne drevet gård. Men det vil jeg ikke.
Da blir det et bedre alternativ å bare bruke iHerb (som forøvrig er så ulokalt, men likevel) og kjøpe kortreistøkologiskbiologiskglutenfritt så det ljomer. Noen ganger driter jeg i hele greiene også. Jeg kjøper syntetisk, billig, masseprodusert og langreist.

Hvem er det jeg dreper? Er jeg en morder, som alle andre i systemet? Økosystemet?
Jeg er en forbruker dessverre, jeg er ikke noen produsent. Jeg nyter godt av å være velsignet med alle disse privilegiene det innebærer å være født i Norge - med internetthandel - med lokalhandel - og visst så er det bra å opplyse folk om næring! Det er det viktigste vi har for overlevelse, ikke sant? Jeg vil nok moderere meg den dagen det blir bevist at GMO ikke er så skadelig, og jeg har definitivt moderert meg litt gjennom tidene også, men per nå så vil jeg også unngå GMO. Det er forskningsresultater som sier det kan være skadelig på DNAet vårt også, og mye tyder på at langtidseffektene ikke blir godt nok kartlagt og at bivirkningene er diffuse og infløkte, derfor vanskelige å kartlegge. Dessuten er det, som keke sier, en industri der ute som fører til at flere indiske bønder tar selvmord pga. nettopp Monsanto (og flere)!

Dette har Dagbladet også hatt fokus på, noe jeg skrev om på forumet for et par år siden.
Grusomme greier, og sånt bør ikke skje! Så om man er bevisst rundt det, bør man ikke støtte en industri passivt bare fordi det er enkelt for en. Man bør være en bevisst forbruker.

På den annen side kan man jo alltids bli lurt. Fairtrade-scamen er vel et godt eksempel på det.
Freia har forhåpentligvis kuttet ut å bruke bønder som bruker barneslaver til kakaohøstingen sin.

Jeg, som enkeltmenneske, kan ikke gjøre noe annet enn å handle i god tro.
Som resten av oss vanlige mennesker.
Antall ord: 554
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- GMO

Innlegg av ludoburgero »

Forresten litt selvskryt på gang her:
Jeg spiser en sjokolade kjøpt på iHerb i skrivende stund.

10% av det jeg betalte går til å redde verden.
Alle ingredienser er naturlige, både kirsebærene og selve sjokoladen.
Jeg vet ikke om det er økologisk, men det står ikke, så... sikkert ikke.
Dessuten smaker den godt.

Vel, de 10% går til "Endangered Species"-greier. Satser på at vi har et par mammuter etter mitt neste kjøp. Jeg håper ikke at det er noen GMO-igredienser i dette, for det står ingenting om det.
Forpakningen pleier som regel å nødvendigvis inneholder slik selvskryt hvis det er det, så faren er vel stor. For alt kan jo kalles naturlig nå, etter FDA og andre korrupte sosiopater har fått viljen sin.

Begrepet er jo nærmest retorisk likevel... :dontknow :dontknow

Jaja, jeg får bare spise i god tro også :sunny
Antall ord: 151
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - GMO

Innlegg av ? »

keke skrev:
Kan du ? bidra med å holde en tråd vidre uten at vi skal spore inn på hvem som har størst ***?
om det er kjønnsorganer du sikter til, så er det kanskje ikke beste bidraget for å opprettholde tråden, og hva jeg sikter til er at gmo-produkter er ganske så sikkert ikke bra, og monsanto er nok sikkert ikke bra for de som ligger våken å skjelver for dem, om nettene, og ved å spre frykt, å direkte beskylde alle andre som idioter, fordi de passivt ikke følger med på all informasjon som spres på youtube, eller nettet generelt, er bare for dumt.

for all del, det er bra om man spiser sunn mat, fra lokale bønder, som du vet hva dyrker, og jeg har i en menneskealder frontet vegansk føde, og har skapet fullt av drit som kommer fra alle verdenshjørner, som skal gjøre livet verd å leve, men tro meg, det gir overhodet ikke bedre livskvalitet å spise smoothie med maca, lucuma, matcha, ginseng, hvetegress, osv, osv, om du ikke selv evner å nyte livet, akkurat slik det er, og bare forstå at all form for livskvalitet ikke kommer som basis fra maten du spiser. i såfall burde du ha truffet min far som avgikk i en alder av 93 og aldri har tatt for seg av noe sunn mat i hele sitt liv, ei heller har han hatt noen form for sykdom før han døde.so what? det var et rikt liv i balanse uten noen som helst frykt, og her er jeg ved kjernen, og det er at om man i utgangspunktet spiser hva man har lyst på, fremfor hva man bør, og man gjør hva man har lyst til, fremfor hva man bør, så er det første steget til et balansert liv.

nå er det vel slik at de fleste tror at man bør unngå first price produkter, men faktisk viser det seg at de har også produkter som kan måle seg med andre merker, som har rikelig med næringsstoffer, og for de som kanskje ikke har råd til å leve av eksotisk supermat fra andre siden av kloden, eller spise på lokale markeder, eller har en bondeslamp til venn, så er det da helt i orden at de spiser hva de har råd til uten at de skal føle frykt og skam for at de ikke kan ta bilde av lunsjen sin å legge på facebook.

jeg nevnte innledningsvis litt om kroppens alkymi, og ved at man lærer seg dette gjennom å trene, så kan man oppnå fantastiske resultater, og jeg har sikkert ikke så viktige venner som andre i tråden, men jeg har da iderligen truffet mennesker som har ufattelig god balanse, og som spiser kinamat hver dag, og andre som lever av bionic burgere, og alikevel har balanse og rikdom av livskvalitet. men de har felles at de trener på indre alkymi, og kaster kanskje ikke bort livet på youtube.



og dessuten så jeg lenger oppe noe om "ikke varmebehandlet kakao", og nope, det går ikke og næringsmiddeltilsynet stråler den og varmebehandler den, for om de ikke gjør, så får du huset fullt av møll, og selv om din leverandør påstår noe annet, så be om skriftlig dokumentasjon.


og ludo, ikke spis den sjokisen din, test den ihvertfall på bikja til naboen først...
Antall ord: 577
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - GMO

Innlegg av Bearchild »

? skrev:og ludo, ikke spis den sjokisen din, test den ihvertfall på bikja til naboen først...
Liker ikke det vesle tillegget der. Sjokolade er gift for hunder, bedre å teste den på ungen til naboen. ;)
Antall ord: 35
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - - - GMO

Innlegg av ? »

Bearchild skrev:
? skrev:og ludo, ikke spis den sjokisen din, test den ihvertfall på bikja til naboen først...
Liker ikke det vesle tillegget der. Sjokolade er gift for hunder, bedre å teste den på ungen til naboen. ;)

NEMLIG....
Antall ord: 38
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - - - GMO

Innlegg av Bearchild »

? skrev:
Bearchild skrev:
? skrev:og ludo, ikke spis den sjokisen din, test den ihvertfall på bikja til naboen først...
Liker ikke det vesle tillegget der. Sjokolade er gift for hunder, bedre å teste den på ungen til naboen. ;)

NEMLIG....
Mener du at vi ikke bør spise sånne ting som ikke er bra for alle? :dontknow
Hva da med f.eks vitløk som viser seg å være potensielt dødelig for hunder, hester og ikke minst kuer. Er det også noe man kun burde servere svigermødre?
Antall ord: 88
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - - - - - GMO

Innlegg av ? »

kakao er meget dødelig for hunder, ja, og det er meget bra for mennekser, og inneholder nærmest alle sporstoffer, mineraler m.v. som mennekser trenger, og kan egentlig karakteriseres som verdens sunneste stoff. men, og det er altid et men, for kakao er like forskjellig som mye annet, og afrikansk, søramerikansk, osv, er forskjellige typer, og det er klart at om man skal ta den helt ut med skremselspropaganda, så er jo mesteparten av absolut all kakao, plukket av lille samba, som kastes opp i trærne i en alder av sju år, og det er sinnsyk rovdrift på denne frukten.så blandes det med sukker, kunstige fettstoffer, sukker, e-521-528 osv, og slik er det bare, men det er alikevel bare godt å spise det, om man har lyst.
å grise med sjokolade er bare godt...
Antall ord: 139
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- GMO

Innlegg av Borte.. »

Fuck it! Det er vanskelig å være et menneske i dag! Denne tråden får meg til å ville hive meg på flasken!
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - GMO

Innlegg av ? »

tror ludo døde av sjokoladen.....
Antall ord: 6
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links