Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisGMO

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Borte..

- GMO

Innlegg av Borte.. »

Frister å kjøpe freia nå faktisk. Jeg skal heller sende varme tanker til folka som slavet seg ihjel for å lage den.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

takk for gode inspill :) herlig lesing.. :diablo

Er så enig med deg ? på svært mange ting.. Skjønner ikke helt problemet - Kjennes ut som jeg har irritert deg så lenge du har vært på forumet da du sjeldent eller aldri kommer med annet enn - La os si snakk om å være negativ - når det er sagt så spiller det liten rolle.. jeg gjør som jeg gjør.. Sprer frykt og avsky ... For det er nettopp dette som er kjernen : De grådige leker med oss - vi krangler om hvor lite giftig gift er og hvor lenge man kan leve.. vet om så mange eksempler på det motsatte.. som bestefar som blei 60 døde av kreft- Brødskive med 2cm margarin og sukker på hele uka flere gang om dagen.. Nabogubben blei godt over 90 - flere operasjoner - Drakk sprit og røyka hele veien til grava.. skal sies han hadde sine operasjoner..

uansett : Så klart d aller viktigste er jo nettopp grunnen vi mennesker er her for.. Å leve... dø... leve... dø.... leve...dø? Leve?

Har brukt en del tid med ei dame som har kreft av det alvorlige slaget.. hun blir snart bestemor for første gang og vil så gjerne leve...

Hva skal jeg si til henne`? spis og drikk som før? sprer jeg frykt når jeg bruker min tid på å hjelpe? endringer som egentlig er enkle og lar seg gjøre uten å koste en formue... jeg bor på en plass hvor utvalget i butikken er nokså snevert... Problemet med KreFT er at de som har det bruker så mye av sin tid på å tenke på den... hate den... det hjelper ikke akkurat.. De gir næring til kreften uten å vite det selv,,, Hær kommer jeg inn... Lev i Nuet - Nyt livet - Pust - HvOrfor skal vi spise sunt? er det fordi vi er redde for å DØ? Jeg gjør det fordi jeg er glad i livet - døden kommer når den kommer og er ikke noe jeg bruker tid til å spekulere så mye på... Mange gjør det.. Jeg gjør så godt jeg kan å hjelper så mange jeg kan..

Jeg brukte 6 år - 8 timer pr uke + På en tilbakestående mann - for å få han til å slutte å drikke svært mange 1&halvlitere cola pr dag... enden på den historien er at han drikker vann på Kino - men har fremdeles Colaen i kjøleskapet... drikker nok over gjennomsnittet brus daglig ennå idag.. meningen var at han på lørdager skulle drikke brus og spise godteri - og når det var kino...
Jeg er svært glad i han.. Aldri møtt en mer blid mann - Ennå frisk å rask.. men legger stadig på seg.. kanskje får han diabetes, høyt blodtrykk, høyt kolesterol .. men det gjør vel ikke noe når man har medisiner mot slikt..

XldIW3HchhY ;)


tror vi er enige i at det ikke er så sunnt å sitte passiv forran en skjerm hele dagen.. Å se youtubvideoer kan være passivt.. iforrhold til tv kan d være d motsatte... Uansett så har ikke alt jeg har lært i livet kommet fra youtube , bare ca 70% :dobbelt shit busted..

Så ikke hør på meg.. Ta denne diskusjonen for - skremsel fra KEKE.. Sannhetens ord fra ? - Vitenskap fra Jeppinski - Objektivitet fra ludo - fandenivolskhet fra vermilio - Fornuft fra bear

Dann deg din egen mening.. ikke ta noe fra noe for god fisk! vær åpen .. Frykt ikke... Selv om livet er som en smal bro.. Frykt ikke...

Vær bevist dine valg.. frykt ikke..

Ta et steg av gangen... Frykt ikke...

Alt er energi... alt er Natur... Denne karusellen har vi kjørt milliarder av ganger før...

Hvorfor... Fordi vi Elsker Det ! opp og ned , hit og dit.. rundt og rundt - alle du møter på gata har du pult i ett eller anna liv en gang i fremtiden for lenge lenge siden.. :smoke


Kan nevne en visjon jeg hadde en gang.. Jeg var den eldste sjelen på jorden (ooh vise gammle sjel :vismann ) men neida.. se heller på det som han hillbilly'en 18 år men går ennå i 5 klassen ..

Frister å kjøpe freia nå faktisk. Jeg skal heller sende varme tanker til folka som slavet seg ihjel for å lage den.
Just Do it (like nike)
Antall ord: 717
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- GMO

Innlegg av ? »

Antall ord: 1
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - GMO

Innlegg av Bearchild »

? skrev:link
" Siden 2008 har det ikke vært overskridelser av grenseverdiene i prøver fra norskproduserte varer. "

Dette er vel noe av det diskusjonen går ut på, disse grenseverdiene. Tillatte grenseverdier øker jo i takt med hva man "må" bruke av sprøytemidler mm for å klare å tyne mest mulig ut av minst mulig. Grenseverdiene kontrolleres av disse som vi er skeptiske til..

"Økologiske bønder kan ikke gi forebyggende medisiner. De må vente med medisinering til dyret er sykt.
- Hvis et beite har blitt parasitt-infisert, er det bare et tidsspørsmål før dyrene blir syke. Da mener vi det må være best å gi dem forebyggende parasittbehandling, sier Beck-Friis.
"

Stikk i strid mot alt man vet om parasitter og resistens i dag! Man gir ikke parasittbehandling som "forebyggende"!! :roll:
Antall ord: 134
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

8qEA4sAfjw0

RoundUp - Gmo corn - og Kombinert-- resultatet er svært seriøst

http://www.norsklandbruk.no/gaardsdrift ... annet.aspx
Det kan nå bli behov for å rense alt drikkevannet i Danmark.

- Hvis det ikke gjøres noe med forbruket av sprøytemidler, kan vi ikke fortsette å levere rent og urenset drikkevann, sier direktør Carl-Emil Larsen i vannverkernes forening, Danva.

I 2008 var det sprøytemidlert i 40 prosent av alle grunnvannsprøver, og i 11 prosent var grenseverdien overskredet. I følge en rapport fra de nasjonale geologiske undersøkelsene i landet, overskred Roundup grenseverdien hele ni ganger i prøver som ble tatt i 2009. Det var like mye som i de siste 12 åra til sammen.

advarsel: skremselspropaganda ... Vent på vetrinærdiktaturet eller "rette" instans sier fra at det er farlig eller ei/


oPvkZv5MfRw :like
Antall ord: 138
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - GMO

Innlegg av Svartepus »

Utifra det jeg vet om katter og parasitter (innvollsorm), kan man ikke gi forebyggende, men siden katter og andre dyr som oftest alltid har litt parasitter i kroppen, kan det lønne seg å gi behandling jevnlig for å holde parasittbestanden nede og dyrene friske. Et dyr fullt av parasitter er vel mer enn på grensen til dyreplageri. MEN det må ikke gis for ofte og man bør bytte på type parasittbehandling. Da unngår man resistens. Kanskje de mener "forebyggende" som å gi jevnlig og være føre var, mer enn som direkte forebyggende. Da er det i såfall ikke så galt med tanke på at dyrene skal plages minst mulig.
Antall ord: 112
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- GMO

Innlegg av Bearchild »

Mange gressetere/ produksjonsdyr har vist seg å oppbygge immunitet mot en del parasitter. Det har i alle år vært vanlig å medisinere forebyggende men dette går man nå mer og mer vekk fra,- man behandler i større grad ved påvist infisering. Man kan altså sende inn avføringsprøver til egne laboratorier (Paralab bla) der det blir foretatt eggtelling sånn at man får en viss oversikt over tilstedeværelse av parasitter.

Det er ikke så mange som driver storproduksjon som har begynt med dette enda, men økende restriksjoner på ukritisk parasittbehandling gjør at folk nå har blitt mer klar over muligheten.

I hestemiljøet har dette blitt ganske vanlig de senere årene. Nettopp fordi man opplevde at uansett hvor mye markkurer man ga hestene så var hestene like fullt infiserte. Altså resistente parasitter.

Mye av det samme gjelder antibiotikabehandling av dyr. For 10 år siden hadde "alle" bønder antibiotika liggende i fjøset som de brukte etter egen vilje, svært ofte "for sikkerhets skyld". Hadde man veterinæren på besøk av en eller annen grunn passet man på å be om påfyll av medisiner til fjøsapoteket, noe veterinæren rundhåndet delte ut.
Veterinærbesøk er dyrt (merkelig hvordan dyr utelukkende blir dårlige natt til søndag eller under julemiddagen når honorarene er høyest..!) og man kunne spare mange tusen kroner på å gi dyra medisiner "forebyggende" hvis de skrantet litt..
Dette har det også (heldigvis!) blitt strenge restriksjoner på, og at han fyren i artikkelen påstår at "forebyggende medisinsk behandling" skal være bra for dyrevelferden er å ta mange skritt tilbake. Symptombehandling er aldri ønsket hverken hos folk eller dyr og skader mer enn det gagner i lengden.
Antall ord: 293
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- GMO

Innlegg av Svartepus »

Telling av egg via prøver høres smart ut, for da kan man jo behandle før det blir skikkelig ille. Samtidig blir det ikke bare behandling i tide og utide etterfulgt av resistens og fordervelse :)
Antall ord: 37
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- GMO

Innlegg av Bearchild »

Blir litt OT, beklager.. :oops:
Men det hevdes at voksne innekatter uten "utevenner" overhodet ikke behøver markkur, og at (bare!) ca 60% av utekatter trenger behandling. http://www.paralab.no/home/innvollspara ... s-dyr/katt
Hos hunder er det ca 5% (!) som er infisert.
Antall ord: 44
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- GMO

Innlegg av Svartepus »

Det er nok litt sannhet i det, men det er alltid en bitteliten fare for at innekatter får i seg egg fra bendelorm gjennom rusk vi har under skoene. Men jeg kjenner at jeg ikke gidder å gi Brutus ormekur særlig ofte. Tror han fikk ormekur når jeg fikk ham, og da fikk han ingen kur før etter at Vilma kom i hus, nesten et år etterpå. Angående utekatter så er det nok dessverre ganske vanlig med orm, men det kommer også litt an på hvor stort jaktinstinkt de har. Ei katt som spiser mus og småfugler får såpass mye orm at de må behandles ihvertfall to ganger i året etter min erfaring. Jeg har pleid å gi kur når de blir matt i pelsen og får ekstra appetitt, og noen ganger kommer jo også de berømte riskornene ut av rumpa som bevis på utysket. Jeg har ikke hatt ei eneste katt som ikke har hatt bendelorm med jevne mellomrom, og har også opplevd at ei katt har fått spolorm (hosting, brekninger og temmelig dårlig form). Jeg holder en knapp på ormekur 1-2 ganger i året på utekatter og etter behov hos innekatter, f.eks. når man ser at katten har orm.

Men oida, der var jeg enda mer OT... :oops:
Værsågod neste i GMO-diskusjonen! ;)
Antall ord: 230
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

ok?

4J_YvtbSSqg
Antall ord: 3
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- GMO

Innlegg av keke »

B8droDuAD3U

B8droDuAD3U
Antall ord: 2
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links