Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAre Sende Osen tester ut klarsynhet.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Are Sende Osen tester ut klarsynhet.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hvorfor er det så vannskelig for klarsynte å bevise sin klarsynthet til skeptikere?
Are skal ha ros for sin oppriktighet og at han PRØVDE å la seg overbevise.
Hvorfor "failer" de aller fleste klarsynte når de blir stilt til veggs?
Det er som Are sier: Alt er så altomspennende og svevende. Lite konkret.
Hvorfor kan ikke "åndene" bare si navnet sitt, og til hvem man ønsker henvende seg til?
Det ville jo forenkle hele seansen, tvilen ville totalt ha forsvunnet. Er det noen begrensninger for åndene, som gjør det slik at de ikke kommer med hardcore facts?

http://tv.nrk.no/serie/normal-galskap/d ... /episode-4


Jeg har overvært flere slike seanser, og jeg syntes det er uten unntak flaue forestillinger.
Hvis kommunikasjon med åndeverdenen er mulig.... Hvorfor er den så vannskelig å tolke?
Er det meningen at vi mennesker ikke skal ha bevis på etterlivet?
Er det fordi vi skal beholde troen, og ikke vite?

Jeg tror, og søker viten.

Happe....
Antall ord: 165
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Are Sende Osen tester ut klarsynhet.

Innlegg av jeditrond »

I hovedsak er det ikke for at vi skal beholde troen, det er det at kommunikasjonen med oss "levende" er plundrete pga. stoor forskjell i vibrasjonsnivå. Derfor er det lettere for dem å kommunisere med oss når vi drømmer, det vibrasjonsnivået/frekvens, er nærmere "den andre siden" sitt nivå. Men utfra ymse kanalisatører og ting skal jo slik kommunikasjon gå lettere fremover mot og forbi 21.12.21012 pga. forhøyet frekvens for det vi kaller for virkeligheten :)
Antall ord: 82
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Are Sende Osen tester ut klarsynhet.

Innlegg av ? »

grunnen er vel at bestemødre syntes det er realt at noen utvalgte kursister skal få betalt for å formidle meldinger, og grunnen til at de er så diffuse, er fordi de ønsker at eventuelle barnebarn skal betale kursistene rikelig, da dette skaper et avhengighetsforhold som gir større intekstsmulighet og ære og berømmelse.
når det gjelder teletorgtjenester, syntes de (bestemødrene) sikkert at det rettferdig å gi telenor og andre smarte profitselskaper rikelig fortjeneste, for kanskje de føler at de var for gjerrige mens de var i live.

at en del av disse meldingene passer like godt på per som pål, er jo fordi alle er jo en.

videre er det slik at om man ikke forstår de brokete meldingene, så er det fordi man er full av blokkeringer.
Antall ord: 133
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- Are Sende Osen tester ut klarsynhet.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er nok stappfull av blokkeringer og tvil, så jeg vil slite med å forstå disse mediumene som er på Tv'n, og diverse messer..

Tilbake til Are's video..: All honnør til Are som lot være å bryte ut i latterkrampe, da denne kvinneskikkelsen begynte å hyle, skrike og dundre løs på denne trommen sin...

Hvorfor greier NRK, og de som mener de bedriver seriøs studie å grave frem de absolutte ytterpunktene innenfor alternativ behandling, og tro?
Det må da finnes en person innenfor det alternativet som kan testes uten å virke helt "out there" før de starter...? Eller er alle alternative utskudd av samfunnet? De som ikke finner seg til rette i det store A4-perspektivet, og skal på død og liv vise verden at "jeg, jeg ER spesiell jeg".?

Happe....
Antall ord: 134
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Are Sende Osen tester ut klarsynhet.

Innlegg av helgemann »

Kanskje lurt å lese Elisabehts egne ord og forklaringer?
http://elisabethgimsoy.blogg.no/1352374 ... p_you.html

Hvorfor skal NRK henge ut det alternative miljøet? NRK og skeptikere opptrer jo lik ens som den konservative kirken har opptrått. At alt det man ikke ser og forstår, er rett og slett "djevelsk" og "avgudsdyrken". Vi har kommet dit i dag, der kirken var før. Før ble synske og alle andre som ble betraktet som hekser, og brent på bålet. I dag settes alle de i en ofentlig gapestokk, til spott og spe for hele verden.

Dette er min opplevelse og følelse. Og mine ord.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links