Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserNormal Galskap

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Normal Galskap

Innlegg av ? »

Antall ord: 57
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Normal Galskap

Innlegg av helgemann »

Samme tråd her: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 56#p512656

Men, ja. Jeg mener og har erfart at det er fult mulig å kommunisere med de døde. De døde er jo ikke i et oppholds rom langt der nede, eller der borte. De døde sitter jo i et vente rom, hvor døren kan åpnes, og de kan besøke oss, eller vi kan dra å besøke de.
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- Normal Galskap

Innlegg av Asbjørn »

At det eksisterer noe mer, - som inkluderer mennesker som har levd, men nå er borte, er jeg ikke i tvil om.

Har selv vært med i hus, hvor det har vært aktivitet, - og også vært med å hjelpe den ånden som var der videre, - og så rense for restenergier etterpå.
Om det kun var utført et slags rituale, - men at forholdene fremdeles ville vært de samme,- så hadde det ikke vært noe.
At personen som eide stedet opplyser at ting har forandret seg i ettertid,- kan det være psykologisk påvirkning, slik at vedkommende tror noe har skjedd.
Men når dyr ( i dette tilfellet en hund ) forandrer oppførsel, og istedet for å "rømme huset" og finne seg en plass ute, nå i ettertid legger seg ned å sove - der den aldri var mer enn max 1 minutt forut,- da er det grunn til å lure.
En hund endrer ikke oppførsel bare fordi en eller annen messer noen ord... og går igjen mindre enn en halvtime etterpå.

Når tilsvarende historier forteller om det samme, hvor ikke bare dyr, men små spebarn, og også større barn og voksne endrer oppførsel, er det grunn til å lure.

Vi snakker altså her om noe vagt, - men statistisk påtagelig, fordi det er mange som forteller tilsvarende historier. Også folk som er jordnære, og skeptiske...

Hvorfor skjer aldri ting i kontrollerte former i laboratoriet, da ? spør mange.
Ok, - jeg oppfordrer de som faktisk er laboranter om å løsrive seg fra laboratoriet, og utføre feltarbeid, - ikke en - men mange ganger.
Fordi enkelt-episoder kan slå begge veier. Som vi så med Elisabeth i programmet som ble nevnt.

Når vi snakker om noe som er så "flyktig" som paranormale fenomen,- gjelder det å være på rett sted, til rett tid, - og ha de rette remedier og personell med på stedet.
Og selv da er man ikke sikret å få resultater.
Men om man som en vitenskapsmann gjentar og gjentar, slike forsøk, vil man sannsynligvis etter endel runder oppdage det man kaller "anomalier" - altså noe som skjer uten å tilhøre "normalen".
Etter mange slike forsøk, - bør man da oppleve at ting endrer seg, - ikke hver gang, ikke annenhver gang, kansje, men man vil se forskjeller etterhvert.

Ja, - det krever folk, - penger, utstyr, og tid.
Ikke i et laboratorie i USA, for en mill $ , - men i felt, - rundt der ting oppleves.

Jeg har som nevnt opplevet slik "normal galskap" såpass mange ganger, at jeg er skråsikker på at det eksisterer noe mer, - noe vitenskapen idag ikke har kontroll på.

Joda, - forsøk har vært utført, - men noen ting krever lengre tid, mer undersøkelser enn andre.
Og dette feltet er ett av de vanskeligste å undersøke.
Og det vanskeligste å bekrefte....

Men DET er ikke ensbetydende med at det ikke eksisterer !
A
Antall ord: 482

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Normal Galskap

Innlegg av galaxy - sluttet »


Har dere ikke sett LISA WILLIAMS som reiser verden rundt og holder talkshow der hun kommuniserer med de døde, ..... det er alltid noen slektninger til de i salen som kommer og vil igjennom LISA med diverse beskjeder. :) Hun har jo vært i Norge også. Hun ble jo nevnt i programmet forresten jo ja hun = dyktig . . .
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Normal Galskap

Innlegg av helgemann »

Lisa W. er spiritist. Showene hennes og kansje en del fler, er jeg skeptiskt til. Har vært en del juks innenfor den bransjen. Bl.a. at Lisa (og fler) har fått en lapp til den som ønsket kommunikasjon, og at det stod noe stikk ord. Det har nå vært fortalt slik. Lisa og mange fler, er jo veldig god til å lese kroppspråk og handlinger. Det er jo vanlig å komme med stikkord, som f.eks. "...det er en gammel mann her, han har grått hår...", og så blir det "foretatt" en "scanning" av publikum, om det er noe av de som ånden vil prate med. Og vips er det en som kjenner seg igjen, jo, det var faren min! Og vedkommende er temmelig overrasket. Det blir hele tiden stilt ledende spørsmål.

Jeg har mange erfaringer med at åndelighet finnes. Som f.eks. de gangene jeg har sett mennesker som jeg tror er mennesker. Som plutselig var borte da jeg snudde å så etter de. Eller som kom kanskje holdt følge med meg, og så plutselig går inn et sted som ingen andre normale folk ville ha gått. Eller som billysene jeg og mange flere så, men som forsvant i løse luften. Eller som den gang min bror øvelses kjørte mens jeg satt på, og han plutselig ser noe, og blir helt stiv både i ansikt og i kropp, og jeg ser ingen, men han var rar lenge lenge etter på. Og akkurat på det området, er det veldig urolig. Men det viste ikke han noe om. Eller som den gang, da jeg var en ung gutt, som satt og lekte utenfor gjerdet på hytta, og plutselig ser en tysk Gestapist som går forbi meg, og inn mot hytta, hvorpå jeg senere spurte min mor og de andre, hvor denne mannen ble av. Men de hadde ikke sett noe. Jeg viste heller ikke hvordan tyske soldater, og gestapister så ut! Eller som de gangene vi pleier å høre en lastebil i fra 20-/30-tallet som stopper utenfor hytta våres, hvorpå det blir helt stilt, og det er ingen lastebiler utenfor. Eller som de gangene den tyske soldaten og hunden hans, som er innom hytta våres, ofte nok. Episoder som både jeg og min mor har vært vitne til. Eller som den gangen jeg hadde leilighet i et hus, som var ekstremt urolig. Det var en som hadde hengt seg der. Og da jeg foretok husrens, så var det som at huset holdt på å ramle sammen, før det ble helt rolig. En rolighet som aldri har vært før.

Så ja, JEG mener at det åndelige finnes. Og at man fult ut kan kommunisere med de!
Antall ord: 465

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Normal Galskap

Innlegg av Isan »

Asbjørn skrev:At personen som eide stedet opplyser at ting har forandret seg i ettertid,- kan det være psykologisk påvirkning, slik at vedkommende tror noe har skjedd.
Men når dyr ( i dette tilfellet en hund ) forandrer oppførsel, og istedet for å "rømme huset" og finne seg en plass ute, nå i ettertid legger seg ned å sove - der den aldri var mer enn max 1 minutt forut,- da er det grunn til å lure.
Man kunne selvfølgelig forklare slikt med at dyret responderer på endret atferd/sinnstilstand hos matfar eller matmor, men jeg er ikke sikker på at det er tilstrekkelig når en ser på rapporterte episoder samlet. Dyrs endrete atferd i nevnte situasjon og mange mer eller mindre liknende situasjoner er absolutt en interessant indikasjon på at det kan være "noe" som vi per dags dato ikke har kartlagt. Hva, hvordan, hvorfor og alle de andre spørsmålene omkring "noe" vil derimot kunne ha så mange slags svar.
Joda, - forsøk har vært utført, - men noen ting krever lengre tid, mer undersøkelser enn andre.
Og dette feltet er ett av de vanskeligste å undersøke.
Og det vanskeligste å bekrefte....
Når du skriver dette, begynner jeg å tenke på Thomas Alva Eddison (beklager, husker ikke om han stavet etternavnet sitt slik jeg har gjort her :( ) Hvor mange ganger var det han mislyktes med glødepæra si før han fikk den til? Jeg har kunnet tallet, men det var i alle fall flere hundre ganger. Måtte bare ta med denne :)

En annen ting er at man kan helt sikkert ikke regne med å få penger til alle undersøkelsene. Mye må man bare godta at vil måtte foregå som gratisforskning. Et samfunn vil aldri kunne ha råd til å finansiere alt av usikre undersøkelser i det man tross alt må ha lov til å kalle periferien - uansett hva det vil kunne føre til i framtida.
Antall ord: 327
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Normal Galskap

Innlegg av galaxy - sluttet »

Når det gjelder Lisa Williams, så var jo hun i Norge og på Oslo konserthus (om jeg ikke husker feil) og dette gikk også i serier på en norsk TV kanal . Der intervjuet de etterpå de som hadde blitt kontaktet fra den andre siden via Lisa W og for og sjekke ut hvorvidt ting hadde stemt av de Lisa kunne fortelle. Og det var jo riktig. Så tviler på at en norsk tv kanal drev med noe svindel iallefall i orhold til dette og i samarbeid med Lisa og tilskuere i salen . . . :)
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links