Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrøm: Hvitt kors

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lunasti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Sep 2012 12:01
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

Drøm: Hvitt kors

Innlegg av lunasti »

Jeg er relativt ny på dette paranormale forumet siden jeg synes slike ting er interessante, interessen min for det har vel vært sterkest disse 3 siste årene, men har vært medlem noen måneder nå uten å skrevet noe (har lest litt i andre tråder).

For en stund siden drømte jeg at jeg så hvite kors (ligner litt på dette på formen, bare at de var større: Bilde
Vi kjørte med bil gjennom en liten skog, og når vi kom ut av skogen så vi mange sånne hvite kors etterhverandre langs veikanten. Lurte litt på hvorfor de sto der, og tenkte jo med engang at det måtte ha skjedd en ulykke der. Så ikke hva som sto på de hvite korsskiltene før vi kjørte tilbake andre veien.
Var nå i et slags hotellrom med mange mennesker. Utenfor var det en gang hvor det gikk mange folk forbi, leste avisa. Kjørte tilbake andre veien og så nå hva som sto på de hvite korsskiltene. det sto “LIVSGAVEN” på svensk tror jeg, a’en hadde to prikker over seg. Filofiserte litt hvorfor det sto det og kom ikke til et svar, bare aksepterte det. Synes igrunn det var litt rart, kjørte videre før jeg våknet.

Noen som vet hva dette betyr? Kors tenker jeg automatisk død og jeg blir litt skremt av det.
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drøm: Hvitt kors

Innlegg av helgemann »

lunasti skrev:For en stund siden drømte jeg at jeg så hvite kors Vi kjørte med bil gjennom en liten skog, og når vi kom ut av skogen så vi mange sånne hvite kors etterhverandre langs veikanten. Lurte litt på hvorfor de sto der, og tenkte jo med engang at det måtte ha skjedd en ulykke der. Så ikke hva som sto på de hvite korsskiltene før vi kjørte tilbake andre veien.
Var nå i et slags hotellrom med mange mennesker. Utenfor var det en gang hvor det gikk mange folk forbi, leste avisa. Kjørte tilbake andre veien og så nå hva som sto på de hvite korsskiltene. det sto “LIVSGAVEN” på svensk tror jeg, a’en hadde to prikker over seg. Filofiserte litt hvorfor det sto det og kom ikke til et svar, bare aksepterte det. Synes igrunn det var litt rart, kjørte videre før jeg våknet.
Mine tanker om drømmen:

Du kjører på en vei igjennom en skog. Som er en ferdsel igjennom ubevistheten din. Du tar et dypdykket i det underbeviste, på denne ferden ser du mange hvite kors i vei kanten. Hvit er renhetens og uskylighetens farge. Det sorte har blitt renset, og det hvite har kommet fram. Kors som i dette tilfellet står for minner og markering av et gravsted, kan ha med at du har gravlagt ting, og satt opp en minnestøtte over de. Minner og ting du ikke trenger lengre, har du nå gravlagt. Det trenger ikke være ens betydning med at har skjedd en ulykke. Man trenger ikke å gravlegge ting inne på en kirkegård. Man kan gravlegge hvor som helst.
Et hotell er et offentlig sted, hvor du ikke trenger å tenke på noe annet enn deg selv. Du får gratis frokost, gratis service, osv. Men også en ferieopphold. Folkene du møtte er skyggesider av deg, eller personligheter du har hatt. Du møter de i det offentlige rom. En gang er en vagina. Som regel. På din vandring igjennom denne fødsels kanalen, møter du mange mennesker. Som kanskje har vært deg selv i mange ulike situasjoner. Å lese ei avis, er jo å lese om gårsdagen. Som et resymé av det som har skjedd. Kanskje du har lest ditt livsresymé før du har har gått videre. Du har sett tilbake på livet ditt, og gravlagt det som ikke har verdi.
Jeg fant ingen ord på LIVSGÄVEN, kun LIVSGÄRNING. LIVSGÄRNING er jo et et livsverk som har enten bygger på, eller har bygd på. Livets gave, hvis det var det det skulle menes, er på Svensk, Livets gåve. Men uansett, kanskje du har fått livets gave tilbake ved å gravlegge fortidens minner. Når du var ferdig med denne "ferien" dro du tilbake. Du dro tilbake til virkeligheten igjen. Og når du passerte korsene, da fikk du svar på hva de stod for. Du stoppet opp å tenkte tanker, før du la alt bak deg, og gikk videre på din livs vei. Hvorfor stod det på Svensk? Svensker står jo for det varme og mellommenneskelige, og har tilknyttning til Hara og hjerte. Kanskje det var hjertets språk som stod på korsene?

helgemann
Antall ord: 549

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lunasti
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 29 Sep 2012 12:01
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 3 ganger
Kjønn:

- Drøm: Hvitt kors

Innlegg av lunasti »

Oj tusen takk for svar først og fremst!
Jeg tenkte aldri det på denne måten, for jeg søkte opp på drømmetolkningsider å, men der står det i tillegg veldig generelt og så mye alternativt som det betyr.
Jeg tror det kan stemme det med at jeg har lagt ting bak meg:)

Det som sto på det skiltet, jeg tror tankene mine er litt rare, derfor det kommer opp sånne rare ord som kanskje det er noe feil i. Det sto LIVSGÄVEN, ja.

Mulig det var hjertens språk ja!
Jeg skal isåfall huske på det som sto på skiltet, og nyte livet:)
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links