Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisStrikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av jeditrond »

En undersøkelse viser at i mange tilfeller fører strikkeplagg laget med tanke på ens andre halvdel faktisk til motsatt av ønsket effekt :D

Bilde

http://mysteriousuniverse.org/2012/11/c ... s-sweater/
Antall ord: 32
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gremlinsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 20 Nov 2012 14:43
11
Kjønn (valgfri): Menneske
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 2 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Gremlinsen »

Husker Bestemor alltid sa dette - og jeg har ennå ikke rørt strikkepinner for å lage noe til noen bedre halvdel..Har tenkt på om det kan være fordi mange ikke er gode til å strikke og at garnet stikker slik at tøyet ikke blir brukt - og såååå blir den strikkende part sint og den andre irritert. og vips sitter man der med en genser og ingen inni den..;)


:sunny
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Borte.. »

Vel...tanken er god, men hvis man ender opp med tidenes tacky genser, så forstår jeg godt hvorfor folk dumper sin andre halvdel. Det er en umulig situasjon det der ja. På den ene siden så blir jo den som har laget genseren dypt fornærmet, mens på den andre siden blir (forståelig nok) den som må gå med dette greiene også fornærmet. Det er liksom ikke noe vinn-vinn sitasjon.


EDIT: Jeg gjentok akkurat det samme som det gremlinsen skrev, gjorde jeg ikke?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Lilja »

Vermilion Oriol skrev: EDIT: Jeg gjentok akkurat det samme som det gremlinsen skrev, gjorde jeg ikke?
Men du brukte dine egne ord, Verm, og det er fint! :mrgreen:


Jeg er glad det finnes noen fordeler ved ikke å kunne strikke :-({|=
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av xyrea »

Jeg husker et eller anna med at man skulle strikke inn hår i ting for å få makt over dem som brukte plaggene, eller sy inn hår hvis man sydde klær.

Det ordner seg automatisk her, jeg greier visst ikke å la være å røyte på noe som helst som jeg holder i fanget. :roll:
Antall ord: 56
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Lilja »

xyrea skrev:Jeg husker et eller anna med at man skulle strikke inn hår i ting for å få makt over dem som brukte plaggene, eller sy inn hår hvis man sydde klær.

Det ordner seg automatisk her, jeg greier visst ikke å la være å røyte på noe som helst som jeg holder i fanget. :roll:
Mamma er syerske, og når hun syr brudekjoler, syr hun alltid inn et av sine egne hårstrå. Skal visst bringe lykke! Men hun gjør det bare med brudekjoler, ikke med andre ting hun syr.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gremlinsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 20 Nov 2012 14:43
11
Kjønn (valgfri): Menneske
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 2 ganger

- - Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Gremlinsen »

Vermilion Oriol skrev:Vel...tanken er god, men hvis man ender opp med tidenes tacky genser, så forstår jeg godt hvorfor folk dumper sin andre halvdel. Det er en umulig situasjon det der ja. På den ene siden så blir jo den som har laget genseren dypt fornærmet, mens på den andre siden blir (forståelig nok) den som må gå med dette greiene også fornærmet. Det er liksom ikke noe vinn-vinn sitasjon.


EDIT: Jeg gjentok akkurat det samme som det gremlinsen skrev, gjorde jeg ikke?

Hehe det var jo med egne ord - og jeg tar det som et kompliment:)

:sunny
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av helgemann »

Kanskje lurt å finne en partner som ikke kan strikke og sy. For hva gjør du, når partneren har strikket en genser i knæsj grønn farge, med en festlig orange sirkel midt på magen. Og når du prøver den, så ser du ut som en høygravid slange, og du smiler pent, og sier: "Jada, kjære den er så fin!", og smiler et coolgate smile, mens du innerst inne forbanner genseren dit peppern gror, og du av hensyn til din strikkeglade partner, må ha den på jobb konferansen dagen etter, og du skal være foredragsholderen, og du må sende bilde til din strikke glade partner, for å vise hvor fin du er i den nye genseren. Ja, hva gjør du da? Jeg hadde sikkert meldt meg sykemeldt, og dratt bort på pub'en og tømt den ene halvliteren etter den andre, mens jeg hadde spekulert på de mest oppfinnsomme unnskyldningene. "Jamen, kjære, konferansen ble avlyst, så jeg fikk ikke vist frem den fine genseren du laget til meg!".
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av xyrea »

"Ulykke" i vaskemaskina går an, men kan ikke brukes for ofte :D
Antall ord: 12
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Lilja »

helgemann skrev:Kanskje lurt å finne en partner som ikke kan strikke og sy. For hva gjør du, når partneren har strikket en genser i knæsj grønn farge, med en festlig orange sirkel midt på magen. Og når du prøver den, så ser du ut som en høygravid slange, og du smiler pent, og sier: "Jada, kjære den er så fin!", og smiler et coolgate smile, mens du innerst inne forbanner genseren dit peppern gror, og du av hensyn til din strikkeglade partner, må ha den på jobb konferansen dagen etter, og du skal være foredragsholderen, og du må sende bilde til din strikke glade partner, for å vise hvor fin du er i den nye genseren. Ja, hva gjør du da? Jeg hadde sikkert meldt meg sykemeldt, og dratt bort på pub'en og tømt den ene halvliteren etter den andre, mens jeg hadde spekulert på de mest oppfinnsomme unnskyldningene. "Jamen, kjære, konferansen ble avlyst, så jeg fikk ikke vist frem den fine genseren du laget til meg!".
Hahaha, hva skjedde med å være ærlig og si "beklager, kjære, men det dævelskapet kan jeg ikke vise meg offentlig i!"?
Antall ord: 202

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av helgemann »

Joda, ærlighet varer lengst! Men vil du se på at partneren begynner å griner, og blir furt på deg til evig tid? Jeg er nok solgt for lenge siden.... :oops:

Men vaskemaskin kan funke! "Upps, jeg brukte vist for varmt vann......". :D

Så kan jo knøtte bruke den på skolen i stedefor.... :evillaugh
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Lilja »

Næsj, da! Hun furter ei ukes tid, så er det hele glemt! Og du får garantert ALDRI en lignende genser igjen!! :D
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av helgemann »

Kanskje furte tiden blir kortere, hvis man kjøper inn masse masse roser, og en ... Eh, konfekt kan det ikke bli, heller ikke frukt... For gir man konfekt, vil jenta føle det som en formærelse, for da hinter man om at hun er tykk. Gir man frukt, så hinter man om at hun må bli sunnere.... Æsj, blomster får holde!
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Arven »

Hvis den strikkeglade partneren ikke har vett nok til å spørre om den andre VIL ha en hjemmestrikket genser og isåfall hvordan den skal se ut,- så kan h*n ha det så godt og furte til "kingdom come"
Men hvis alle er enige og genseren likevel ikke blir brukt,- ja da er det best å holde avstand .... Image
Antall ord: 58
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Strikkegenser til sin kjære - en forbannelse?

Innlegg av Borte.. »

Jeg er stygt redd for at min reaksjon hadde vært svært synlig og obvious om jeg hadde fått noe i denne gaten:

Bilde
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links