Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKatt ser døden komme

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Katt ser døden komme

Innlegg av Arven »

Jeg legger ut en liten film om katten Oscar. Noen kjenner han sikkert fra før, men dette er en katt som jobber på et hospits og som forutseer pasienters død.
Han er ingen sosial katt, liker ikke å kose, men når noen nærmer seg døden, legger han seg tett inntil dem og hjelper dem over :D
Han har aldri tatt feil

[youtube]emJWiSh5KD8&feature[/youtube]
Antall ord: 68
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av Isan »

Å, du mener hospiss. Til tross for den ene, lille bokstavens forskjell er det to nokså forskjellige institusjoner. Hospiss, tar vare på mennesker i siste fase av livet, som oftest når det er snakk om alvorlig sykdom. Hospits, sted der folk leier rom, som regel når de ikke har noe annet sted å bo.

Jeg lurer på om jeg kan ha hørt om denne katta, ja.
Antall ord: 67
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av Arven »

Jeg vet forskjellen, men skrev feil. Det hender vet du ;)
Antall ord: 10
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av jeditrond »

Katter kjenner til sånt, dyr generelt ser nok mer enn sine eiere :)
Antall ord: 13
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av Bearchild »

Husker jeg leste noe om katters maling, at dette visstnok ikke "bare" kan være smertestillende men til og med helbredende. Noe med vibrasjonene. Artikkelen jeg leste var om en mann som hadde noe kreftgreier i magen (?) og katten hans som plutselig begynte å tilbringe masse tid på fanget hans. Finner det desverre ikke igjen.. :(

Men at dyr merker når folk er syke er det så mange historier om at det må være noe i det. Hunder som brått viser intens interesse for føflekker som senere viser seg å være føflekk-kreft. Hissige hester som brått endrer adferd og blir snille som lam og rytteren etterhvert får påvist en skjult sykdom. Osv.
Jeg jobbet på en gård der man hadde handicapridning for mange år siden. Mennesker i alle aldre med all verdens diagnoser,- cp-rammede som satt som forknytte muskelbunter i rullestoler, utagerende folk som hylte, skrek, røsket og rev.. når de kom opp på hesteryggen var det som om de var i en annen verden. De slappet av, smilte og var i ett med hestene.

Og hestene var egentlig ikke noen "spesial-hester". Som belønning for arbeidet fikk vi ri et par ganger i uka, og hestene var kjempeglade for litt andre oppgaver. Hoppet og spratt, løp dit de selv ville og kastet oss rett som det var av ryggen sin. Tilbake på jobb tuslet de rundt som "zombier", forsiktige og skremmende hensynsfulle. Uten noen form for tvang. De elsket jobben sin! :)

Dyr er rare..
Antall ord: 258
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av Arven »

Hester og katter har vel tettere bånd til det overnaturlige også :)
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Katt ser døden komme

Innlegg av jeditrond »

Arven skrev:Hester og katter har vel tettere bånd til det overnaturlige også :)
Hunder også har jeg latt meg fortelle. Litt komplisert men bikkja til tanta til svogeren min, reagerer på ting som ikke er der fortalte tanten meg lørdagen som var. Antageligvis bare en hjelper på besøk siden den ikke knurret :D

Katta mi gjør også sånn, våkner brått, stirrer ut i tomme lufta, blunker et par ganger som for å si "åh, er det bare deg" og legger seg til å slumre igjen :mrgreen:
Antall ord: 89
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av helgemann »

Eh, dere må ikke glemme at fugler også har evner! :vink

Familien min har/hatt to spesielle undulater. Den ene er død for lenge siden, og vi fikk en ny en etter på. Begge de to har/hatt paranormale evner. Jeg sier de; de varsler/varslet når det kommer folk på besøk, eller vi barna kommer hjem. De varsler/varslet også hvis det er/var åndelig aktivitet i huset. Sist; da det begynte å brenne i et hus, et godt stykke bortenfor min mors hus, begynte familiens undulat å bli urolig, før han begynte å "rope", og varsle. Like etter, ble store deler av området hyllet av røyk i fra denne brannen. Mor har også hatt ei husskjure som har brukte å varsle henne, da familien var samlet. På et annet sted. For lenge siden; Min mor satt ut på balkongen, da plutselig ei skjure satt i et lurveleven de-lux. Og da mor fulgte etter for å se, så oppdaget hun at en tyv belling holdt på å bryte seg inn hos oss. Så han måtte gå med uforettet sak. Min mor har også opplevd at kråker kan gi dårlig nyhet. Som den gang før mormor ble syk, og kråka fulgte etter henne, og ville fortelle henne noe. Og like etter, ble mormor syk, og døde. Så fulger er like varé som hunder, katter og hester.
Antall ord: 232

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Katt ser døden komme

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:Katta mi gjør også sånn, våkner brått, stirrer ut i tomme lufta, blunker et par ganger som for å si "åh, er det bare deg" og legger seg til å slumre igjen :mrgreen:
Det kan jo skyldes noe den drømte også, vi skal ikke utelukke det, heller.

Og den undulaten, helgemann, kan ha merket røyken før alle de andre. Jamfør at man mange ganger hadde med seg fugl i bur i gruvene fordi fuglen merket gass før folkene, og dermed fikk de et varsel og kunne få tid til å komme seg ut.

Ellers er det interessant og rørende å lese om episoder, som man bare må ta til seg med stille undring.
Antall ord: 120
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links