Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserForutsigelser

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Denne tråden vil jeg kalle forutsigelsene av "N" :vismann som jeg tidligere har forklart at jeg bare vil kalle ham: viewtopic.php?f=142&t=24816
Sist redigert av Morris på 26 Nov 2012 13:30, redigert 4 ganger totalt. Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av Isan »

11. september 2001 var en tirsdag, akkurat som 11. september 1973 var en tirsdag.
Antall ord: 14
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Isan skrev:11. september 2001 var en tirsdag, akkurat som 11. september 1973 var en tirsdag.
Ja, det stemmer, takk for rettelsen, det er rettet opp! :P Det var fredag 9/11 2001.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Hmm... Ingen kommentarer omkring "N" sin forutsigelse for 2001 med fortsettelse så langt... da er det vel dårlig tro på ham som gjør dette da? :zzz Fikk inntykk av at det var mange her inne som hadde hørt om ham, men som kanskje er blitt skuffet?
:dontknow
Sist redigert av Morris på 26 Nov 2012 13:26, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av Isan »

I år 1999 og 7 måneder, vil det fra himmelen komme en stor Redselskonge (som vil) gjenopplive den store Konge av Angouemois.
Jeg klarer ikke å se forbindelsen fra dette sitatet til innsettelsen av Ehud Barak som statsminister i Israel. Er det bare fordi han ble innsatt i juli 1999? Eller er det noe her som skal peke spesifikt på ham?
Antall ord: 61
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av Arven »

Jeg syns det kan være spennende med forutsigelser,- som alle spådommene rundt 21.12.12. Artig å lese og høre om, men det stopper der for min del. Jeg har lest noe av Nostradamus også, uten at jeg kan si at jeg har satt meg så nøye inn i det han kom med.

Jeg tror på forutsigelser, men ofte gis informasjonen pakket inn på en slik måte at man kan tolke det nesten dit man vil. Kanskje er det ikke meningen at vi skal vite...
Det ville kanskje tatt fra oss muligheten til å leve akkurat nå
Antall ord: 100
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Forutsigelser

Innlegg av Svartepus »

Arven skrev:Kanskje er det ikke meningen at vi skal vite...
Det ville kanskje tatt fra oss muligheten til å leve akkurat nå
Disse ordene illustrerer akkurat det samme som jeg tenker. Hvorfor skal vi vite når verden går under? Hva skal vi bruke den kunnskapen til? Hvis det allerede er forutbestemt at verden ryker, kan vi jo ikke gjøre noe fra eller til. Jeg vil heller leve lykkelig uvitende og bli overrasket hvis verden skulle finne på å takke for seg. Jeg tror det er meningen at vi skal tusle rundt på jorden som små maur og ane fred og ingen fare.

Istedet for å søke etter eksakt dato for "verdens undergang" (som jeg ikke tror er forutbestemt ned til minste time), burde man heller søke etter hvordan leve et best mulig liv i best mulig harmoni med annet liv på jorden. Jordkloden renser seg selv, så hvis vi oppfører oss som virus blir vi etterhvert utryddet mens jordkloden fortsetter flere sykluser uten oss. Det er bare menneskets undergang, og ikke jordens. Det er jo også en mulighet for at vi utrydder oss selv. Uansett håper jeg at vi aldri får vite noe om tidspunkt for vår uunngåelige undergang, for det hjelper ingen på noen måte.
Antall ord: 215
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av helgemann »

Det er ikke alt man skal forstå. Nostradamus var jo en som levde den gang, og var preget av sin tid. Hva han egentlig skrev, er kanskje vanskelig å si. Fordi, det egentlige språket har vært oversatt til utallige språk. Hver oversetter er jo mennesker med sine meninger og feil. Skulle man ha lest orginal teksten og fått en forståelse av den, burde man ha levd på den tiden teksten ble laget. Likeså med bibelen, som har blitt temmelig utvannet og omskrevet i over 2000 år. Det nytter egentlig lite å sammenligne spådommene med dagens tid. Det samme med Anton Johanson i fra Finnmark, som spådde om Russerenes annkomst, om den 3. verdenskrig, at halve skandinavia skulle bli satt under Russisk styre. Foreløpig har det ikke skjedd. Han levde også i en turbelent tid. Med både den 1. verdenskrig, og den 2. på trappene. Det beste er nok å ta det slik det kommer. Og ta det der i fra. Mener jeg; etter å lest en del bøker om spådommer som handler om fremtiden, uten at jeg har blitt noe særlig klokere av det.
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Redigert bort.
Sist redigert av Morris på 26 Nov 2012 13:24, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Arven skrev:Jeg syns det kan være spennende med forutsigelser,- som alle spådommene rundt 21.12.12. Artig å lese og høre om, men det stopper der for min del. Jeg har lest noe av Nostradamus også, uten at jeg kan si at jeg har satt meg så nøye inn i det han kom med.

Jeg tror på forutsigelser, men ofte gis informasjonen pakket inn på en slik måte at man kan tolke det nesten dit man vil. Kanskje er det ikke meningen at vi skal vite...
Det ville kanskje tatt fra oss muligheten til å leve akkurat nå
Du surfer med andre ord på hva andre tror og mener kanskje, men og lese noe av ham må også innebære at oversetterne tar seg sitt ansvar bevisst og utgir en mest mulig korrekt oversettelse fra originalen, men der svikter mange (de aller fleste) oversetterne. Jeg er i grunnen enig med Isan’s her: åpen for det eller meste, kritisk til alt. - Man skal ikke tolke noe som helst, men lese, studere og fatte det en leser. Det er egentlig bare en arbeidsoppgave og sette teksten sammen der den hører hjemme, nærmest en slags kryssordoppgave.
:sunny
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - - Forutsigelser

Innlegg av Morris »

Svartepus skrev: Hva skal vi bruke den kunnskapen til? Hvis det allerede er forutbestemt at verden ryker, kan vi jo ikke gjøre noe fra eller til. Jeg vil heller leve lykkelig uvitende og bli overrasket hvis verden skulle finne på å takke for seg. Jeg tror det er meningen at vi skal tusle rundt på jorden som små maur og ane fred og ingen fare.
Tror ikke det er noen fare med at du eller andre klarer å løse når verdens undergang skulle komme ved hjelp av å gå intetanende inn i det, eller å ta i bruk litt av kunnskapen for den del. Det er nok meningen at vi skal gjøre akkurat det vi gjør, så om du vil være uvitende om hva som vil skje eller ikke, betyr ikke noe som helst. Du vil oppdage det likevel om verden skulle komme til å takke for seg eller ikke. Men de som tror det kan skje når som helst, syns jeg mer synd på, enn de som har lest litt og forstått at de ikke behøver å gå rundt og frykte for dette hver eneste dag. Det finnes mange som tror dommedag kan komme hva dag som helst, og det synes nå jeg er verre. :smoke
Antall ord: 209

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

- - Forutsigelser

Innlegg av Morris »

helgemann skrev: Det er ikke alt man skal forstå. Nostradamus var jo en som levde den gang, og var preget av sin tid. Hva han egentlig skrev, er kanskje vanskelig å si. Fordi, det egentlige språket har vært oversatt til utallige språk. Hver oversetter er jo mennesker med sine meninger og feil. Skulle man ha lest orginal teksten og fått en forståelse av den, burde man ha levd på den tiden teksten ble laget.
Man trenger ikke å ha levd på ”N” sin tid for å få tak i originalteksten hans, den finnes den dag i dag, men en må kanskje stå på litt selv for å få tak i den. Jeg var heldig og fikk tak i den etter og bare ha kjøpt en 7-8 andre bøker av ham… Men denne er helt ekte:
http://www.antikvariat.net/COR92733.cgi
Spådommene fra Anton Johansen og andre stemmer bra overens med ”N” , det er bare at store hendelser kaster lange skygger, dvs at forutsigelsene er sett i lang tid før de skjer.

:sunny
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av helgemann »

Så du har sittet å sammenlignet det Nostradamus og Anton, m.fl., har skrevet?

Forøvrig diskuteres det samme her:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=14780
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Forutsigelser

Innlegg av Isan »

Morris, ja, jeg leste svarinnlegget ditt. Det er iallfall en mer interessant måte du forholder deg til stoffet på enn mange av dem som snakker om Nostradamus' spådommer. Men om de er noe mer verdt som spådommer betraktet av den grunn, vet jeg ikke.

Hvis vi bestemmer oss for å si at det han har skrevet er interessant, så tenker jeg at det er lov å spekulere i andre innfallsvinkler enn forutsigelser. Hva om det han beskriver er symboler for menneskelige egenskaper og trekk ved sinnet, og hvordan mennesker kan komme til å agere i ulike situasjoner/stilt overfor ulike utfordringer? Eller hva om det han gjør er det samme som mytene: Nemlig ved hjelp av symboler å si noe om fenomener i verden? Eller tilværelsen om du vil? Poenget er i så fall at ved å bruke symboler, eller for den del metaforer, altså bilder, kan det være lettere å komme nærmere en sannhet enn ved å prøve å beskrive det man mener man vet om den direkte. I tillegg til at det siste var jo også tidvis farlig på Nostradamus' tid.
Antall ord: 183
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - - Forutsigelser

Innlegg av Arven »

Morris skrev:
Arven skrev:Jeg syns det kan være spennende med forutsigelser,- som alle spådommene rundt 21.12.12. Artig å lese og høre om, men det stopper der for min del. Jeg har lest noe av Nostradamus også, uten at jeg kan si at jeg har satt meg så nøye inn i det han kom med.

Jeg tror på forutsigelser, men ofte gis informasjonen pakket inn på en slik måte at man kan tolke det nesten dit man vil. Kanskje er det ikke meningen at vi skal vite...
Det ville kanskje tatt fra oss muligheten til å leve akkurat nå
Du surfer med andre ord på hva andre tror og mener kanskje, men og lese noe av ham må også innebære at oversetterne tar seg sitt ansvar bevisst og utgir en mest mulig korrekt oversettelse fra originalen, men der svikter mange (de aller fleste) oversetterne. Jeg er i grunnen enig med Isan’s her: åpen for det eller meste, kritisk til alt. - Man skal ikke tolke noe som helst, men lese, studere og fatte det en leser. Det er egentlig bare en arbeidsoppgave og sette teksten sammen der den hører hjemme, nærmest en slags kryssordoppgave.
:sunny
Det jeg har lest kan godt kalles surfing, rett og slett fordi slike spådommer interesserer meg fint lite ;)
Antall ord: 221
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links