Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenLava fra himmelen(drøm)

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

spiritmaster
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 19 Feb 2010 01:01
14

Lava fra himmelen(drøm)

Innlegg av spiritmaster »

Hei

For noen uker siden drømte jeg at lava kom rennende ned fra himmelen.

Drømmen startet med at jeg så ut av kjøkken vinduet og la merke til at himmelen var anderledes, plutselig kom det lava fra himmelen på noen steder. Og plutselig så var jeg på vei ned bakken fra huset mitt, men da var broren min og en kammerat med. Vi løp ned bakken mens lava kom rennende etter oss, men etter vi ikke hadde kommi oss 1/4 ned bakken stoppet jeg og sa at jeg vet hvordan jeg skal stoppe det. Jeg startet å løpe opp bakken, og det er der drømmen stopper.

Men det drømmen handlet om var noe vi mennesker hadde gjort som gjorde Gud sint på oss.

Jeg fortalte min mor dette den dagen jeg drømte det. Men var liksom ikke så mye hun eller jeg forsto av det.

Men da jeg la meg i går noen timmer etter midnatt kom jeg på denne drømmen igjen. Og tenkte at dette må jeg høre om noen på dette forum kunne hjelpe meg med å forstå litt bedre, siden det ikke alltid at det man drømmer om betyr noe i nærheten av det drømmen handlet om. Men etter min daglige runde på youtub for å sjekket ut om det var noen kule nye videoer der, etter noen klikks og igjenom noe "nytt" jeg ikke har sett dukket plutselig "Ancient Astronauts" og "2012: Mayan Prophecy and the Shift of the Ages". Disse tingene var ikke akkurat det de filmene før handlet om, men så uten å tenke så særlig over det la jeg merke til at det var den 21.nov i dag, altså 30 dager før Maya kalenderen slutter.

Kan drømmen min ha noen sammenheng mellom det jeg skrev over? vet at mange sier at jorda ikke vil gå under, men at mye vil forandre seg. Jeg har ikke drømt noe ang. Gud før som jeg husker, så derfor føler jeg at kanskje det er noe viktig med denne drømmen jeg hadde for noen uker siden. Denne drømmen var mer virkelig en vanlig, var som man kunne merke at jeg løp og merket vinden og varmen fra lavaen. Fargene på himmelen var først som svarte torden skyer men så ble den ornsje og så ble den mer lavarød og da startet det å renne lava ned.

Skulle gjerne ha vist hva jeg liksom skulle gjøre for å stoppe det:)

Men som jeg skrev tidligere i innlegget så har drømmer ikke alltid samme betydning som man oppfatter den. Vet noen hva drømmen kan bety?

Takk på forhånd til de som orket å lese alt jeg skrev^^
Antall ord: 463

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Lava fra himmelen(drøm)

Innlegg av helgemann »

Drømmen din har nok ikke noe som helst med dommedag, eller Maya kalenderen å gjøre. Høres ut som en forløsnings drøm.

Du sier at Gud var sint på menneskene. Menneskene kan være deg selv. Gud er jo et åndelig bevisthet. Kanskje det er ditt høyere Jeg som var lei av å bli oversett, og kanskje ikke akseptert? Himmelen har jo også med det åndelige å gjøre. Men det er jo også der i fra klarheten kommer i fra. Huset er deg selv. Kjøkkenet er hjerte ditt. Vindu er utsikt ut mot verden. Hva er det du ser ut i fra ditt eget perspektiv? Hva slags syn har du til dine medmennesker? Hva er det du ser ut i fra ditt hjerte? Jo, en himmel som løsner. I form av vulkanutbrud. Lava strømmer jo ut i fra jordens indre. Lava er en stor kraft som løsner og frigjør. Kanskje det er en åndelig frigjøring? Dette kan stadfestes i fra at himmelen var sort, lik en verkebyll, for så å bli orange (livskraft, følelser og instinkter), til rød ((ur)kraft, jording og stabilitet). Dette skremmer deg så mye, at du prøver å rømme i fra denne kraften som strømmer i mot deg. Du tar din bror, som er den maskuline delen av deg selv, og en kompis, som også er deg selv, men en skyggeside av deg selv. 3 tallet står for treeningheten, men er også mennesklighet; hode, kropp og Ånd. Og står også for åndelig kraft/skaperkraft/kreativitet. Veien er livets vei. Nedover, er medgang i livet, men også enkleste veien å flykte på, du kommer kjappere til bunn. Oppover, er livets prøvelser, men også utfordringer du tar på deg. Under din flukt, enser du at du kan stoppe denne kraften. Du snur, og går alene opp. 1-tallet står for lederskap/begynnelsen/jeget/individiualitet/... . Du velger å si ja til utfordringen, som ligger i den forløsende skaperkraften som er på vei i mot deg.

Dette er nå mine tanker og tolkning av din drøm.

Helgemann
Antall ord: 354

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Lava fra himmelen(drøm)

Innlegg av galaxy - sluttet »

Som nevnt over; noe med din indre kraft og frigjøring.
Begrenser du din kraft ved et trossystem som har med noe høyere enn deg selv, som gud, eller noe annet som du ubevisst setter høyere enn deg selv :beg
er hva jeg tenker på kommer til uttrykk, siden det liksom er straff fra Gud. Slipp :666 løs heheeh ;)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links