Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømme om noen før man møter dem

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dreamoftomorrow

Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Heisann

Registrerte meg nettop her i håp om å få litt råd.
Jeg har vært sanndrømt helt siden jeg kan huske.
Da drømmer jeg om en spesiell hendelse og så skjer de samme dag jeg våkner opp.

Men det er en ting jeg aldri har forstått noe av som jeg lurer på om noen andre har opplevd selv ,evt gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre.

Da jeg var rundt 10 år gammel begynte jeg å drømme om en mann.Samme mannen om og om igjen.Det var ingen spesiell hendelse egentlig i disse drømmene men han var der med meg.
Gikk sammen med meg,satt sammen medmeg,holdt meg i hånden.Og hver eneste gang endte drømmene med at han så på meg,smilte og strakk ut hånden til meg...idet jeg tar han i hånden bråvåknet jeg.

Da jeg var 28 år gammel,altså for 3 år siden satt jeg på et venterom for å gå i et møte.
Jeg holdt på å gå i gulvet da jeg ser en mann som kommer ut døren og ser det er mannen jeg har drømt om i alle disse årene.
Blikket hans møtte mitt i et lite sekund og jeg husker at jeg ble helt lam i hele meg og mistet bokstavelig talt pusten!
Jeg fikk ikke reagert ordentlig før han hadde gått igjen.
På vei hjem var jeg helt lamslått og klarte ikke få dette ut av hodet.Hvordan kunne dette være mulig liksom.
Det gikk ca en mnd før jeg så han igjen og jeg kjente en stor trang til å gå bort å spørre hvem i all verden er du....og fortelle at jeg hadde drømt om han.
Helt til jeg tenkte igjennom hvordan det ville høres ut som for han...
Altså...."hei jeg vet ikke hvem du er men jeg har drømt om deg siden jeg var liten"....
Det høres jo helt sprøtt ut sikkert og jeg aner ikke hvordan han ville tatt det.
Spesielt også om han er en av dem som har null tro på disse tingene....

Det er altså 3 år siden jeg så han i virkeligheten for første gang og jeg har sett han innimellom siden-Jeg vet nå hvem han er selv om jeg ikke kjenner han personlig.Men jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor jeg har sett han i drømmer på forhånd i så lang tid.
Men jeg vet en ting sikkert og det er at jeg har ikke drømt han inn i livet uten grunn.
Jeg trenger bare å vite hva den grunnen er,for jeg klarer ikke legge det bak meg selvom jeg har forsøkt.
Dette er noe som virkelig plager meg og jeg er utrolig nysgjerrig på.

Spørsmålet mitt er...hva ville dere gjort?Ville dere sagt det?Eller latt det ligge?
Og hvordan hadde dere reagert på om noen hadde kommet bort til dere og fortalt dere at de hadde sett dere i drømmer i mange år?

Håper på seriøse svar,enten her eller på pm.
Antall ord: 537

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Lilja »

Hvis du har drømt om denne mannen i alle år, og så plutselig møter ham, det være en mening med det!! Du kan jo ikke la det ligge?

Jeg tenker at dersom det finnes noe sånt som sjelevenner, og dere er ment å skulle være i hverandres liv på et eller annet plan, så vil han forstå hva du snakker om ;)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av helgemann »

Kan jo være partneren din i fra forrige liv. Best å la det ligge. Og la tiden vise vei. Noe annet kan du ikke gjøre. Tenker jeg.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Takk for svar begge to....

At det kan være noe fra tidligere liv har jeg faktisk aldri tenkt på.
Nå har ikke jeg andre minner fra tidligere liv så jeg vet uansett veldig lite om det.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Bearchild »

Hvor gammel er denne mannen?
Forstår godt at du ble satt ut når du så han første gangen! :lol:
Fikk ikke helt med meg hvor ofte/ lenge du har drømt om han..? Du sier det begynte når du var ca 10 år, når omtrent drømte du om han sist?

Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort. Mulig jeg hadde sagt "hei" dersom jeg hadde støtt på han i en "passende situasjon", bare for å se reaksjonen. Tenker type overfylt lokale (handlesenter e.l.) der det er fort gjort å si hei for så å oppdage at det ikke var noen man kjente alikavel.
Antall ord: 108
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Nattstjerne »

Dette var spennende og spesielt ;O)

Går vel ann og ta diskre kontakt over facebook eller noe? En drømmer jo ikke om noen uten noen grunn..tror på sanndrømmer da jeg ofte har opplevd dei selv men desverre ikke så tydelig.
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av helgemann »

Å ta kontakt med en "fremmed" uten å ha noe spesiell grunn, slik som at dere deler felles interesser, kanskje er medlem i samme forening, osv., kan i mange tilfeller føre til at vedkommende blokkerer deg, ber deg dra en viss plass, anmelde deg, eller spør om du er riktig frisk. Det er desverre ikke alle som aksepterer åndeverden, at man kan gjenfødes, at man kan ha levd sammen i tidligere liv. De fleste mener at dette er tull og vas. Desverre. Og bor du ute på landet, er det best å holde kjeft. Inntil skjebnen kan finne på å føre dere sammen igjen. Det kan skje, det har skjedd.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Nattstjerne »

helgemann skrev:Å ta kontakt med en "fremmed" uten å ha noe spesiell grunn, slik som at dere deler felles interesser, kanskje er medlem i samme forening, osv., kan i mange tilfeller føre til at vedkommende blokkerer deg, ber deg dra en viss plass, anmelde deg, eller spør om du er riktig frisk. Det er desverre ikke alle som aksepterer åndeverden, at man kan gjenfødes, at man kan ha levd sammen i tidligere liv. De fleste mener at dette er tull og vas. Desverre. Og bor du ute på landet, er det best å holde kjeft. Inntil skjebnen kan finne på å føre dere sammen igjen. Det kan skje, det har skjedd.
hehe ja men hvis hun ikke nevner dette men bare viser sin interesse så skulle det vel gå bra?jeg får mange rare henvendelser der inne...bla folk som bare vil ha sex osv....Hvis en er høflig og bare viser interesse så er det jo rart hvis personen reagerer sånn....da er det jo noe galt ett sted!
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Takk for flere svar....

Jeg syntes dette har vært fryktelig vanskelig og jeg forsøker hele tiden og legge det bak meg,helt til jeg ser han igjen hver gang....da er det et eller annet som skjer med meg og jeg klarer ikke gi slipp på det alikevel.
Noen ganger blir jeg faktisk nesten helt på gråten og får en ordentlig tristhetsfølelse inni meg nårjeg snur ryggen til og går.

Men akkurat nå har jeg valgt å legge det til siden for en stund hvertfall.
Veldig redd det som helgemann skriver at man kan bli bedt om å dra en viss plass,eller ha han tro at jeg ikke er vedmitt fulle fem....det er det siste jeg vil skal skje.

Jeg tenker vel at om jeg skal vite hvorfor jeg har drømt om han på forhånd vil jeg få vite det på et tidspunkt uansett.Det er kanskje ikke meningen at jeg skal vite det akkurat nå...og det er ok.
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av galaxy - sluttet »

Dreamoftomorrow skrev:Heisann

Registrerte meg nettop her i håp om å få litt råd.
Jeg har vært sanndrømt helt siden jeg kan huske.
Da drømmer jeg om en spesiell hendelse og så skjer de samme dag jeg våkner opp.

Men det er en ting jeg aldri har forstått noe av som jeg lurer på om noen andre har opplevd selv ,evt gi meg noen råd om hva jeg skal gjøre.

Da jeg var rundt 10 år gammel begynte jeg å drømme om en mann.Samme mannen om og om igjen.Det var ingen spesiell hendelse egentlig i disse drømmene men han var der med meg.
Gikk sammen med meg,satt sammen medmeg,holdt meg i hånden.Og hver eneste gang endte drømmene med at han så på meg,smilte og strakk ut hånden til meg...idet jeg tar han i hånden bråvåknet jeg.

Da jeg var 28 år gammel,altså for 3 år siden satt jeg på et venterom for å gå i et møte.
Jeg holdt på å gå i gulvet da jeg ser en mann som kommer ut døren og ser det er mannen jeg har drømt om i alle disse årene.
Blikket hans møtte mitt i et lite sekund og jeg husker at jeg ble helt lam i hele meg og mistet bokstavelig talt pusten!
Jeg fikk ikke reagert ordentlig før han hadde gått igjen.
På vei hjem var jeg helt lamslått og klarte ikke få dette ut av hodet.Hvordan kunne dette være mulig liksom.
Det gikk ca en mnd før jeg så han igjen og jeg kjente en stor trang til å gå bort å spørre hvem i all verden er du....og fortelle at jeg hadde drømt om han.
Helt til jeg tenkte igjennom hvordan det ville høres ut som for han...
Altså...."hei jeg vet ikke hvem du er men jeg har drømt om deg siden jeg var liten"....
Det høres jo helt sprøtt ut sikkert og jeg aner ikke hvordan han ville tatt det.
Spesielt også om han er en av dem som har null tro på disse tingene....

Det er altså 3 år siden jeg så han i virkeligheten for første gang og jeg har sett han innimellom siden-Jeg vet nå hvem han er selv om jeg ikke kjenner han personlig.Men jeg klarer fortsatt ikke forstå hvorfor jeg har sett han i drømmer på forhånd i så lang tid.
Men jeg vet en ting sikkert og det er at jeg har ikke drømt han inn i livet uten grunn.
Jeg trenger bare å vite hva den grunnen er,for jeg klarer ikke legge det bak meg selvom jeg har forsøkt.
Dette er noe som virkelig plager meg og jeg er utrolig nysgjerrig på.

Spørsmålet mitt er...hva ville dere gjort?Ville dere sagt det?Eller latt det ligge?
Og hvordan hadde dere reagert på om noen hadde kommet bort til dere og fortalt dere at de hadde sett dere i drømmer i mange år?

Håper på seriøse svar,enten her eller på pm.
Jøsss --- det var en spesiell historie. !! ..
Hva føler du når du møter han, bortsett at du blir lei deg, eller hva føler du til mannen, kjærlighet til en ukjent eller er det blandet, får du opp at det er som om du kjenner denne mannen og hvordan har er osv når du møter han og ikke snakker, er det som og gå rett forbi en meget kjent og kjær (da man blir jo trist av det ) .. vil tippe på at dere enten kjenner hverandre fra tidligere liv eller at det skal bli dere senere, eller får et spesielt nært forhold senere. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du drømmer om han.
Antall ord: 663

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Vortex »

Interessant historie.. Som noen her har nevnt, så kan det være noen som du har kjent/familie eller venn fra et tidligere liv. Og kanskje er det en grunn for at han nå etter alle disse årene dukker opp.

Drømmene dine minner om en snill mann, en som passet på deg og var der for deg som en god venn. Og hvem vet, kanskje han også har hatt de samme drømmene gjennom livet og at han også dro kjensel på deg når blikket deres møttes for første gang.

Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg, og jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde tatt kontakt med ham direkte eller latt tilfeldighetene råde.

Hold oss gjerne oppdatert på hva som skjer.
Antall ord: 131
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Sleepyastral »

Tut og kjør, hva skader det egentlig om du tar kontakt? Du trenger jo ikke avsløre hvor sterkt det egentlig er, du kan jo bare si at du synes det er noe så veldig kjent med ham og lurer på om du har møtt ham før e.l. Så får skjebnen vise veien videre. Noen dytt må ting ha, selv de som er forutbestemt.

Men det kan også være så "enkelt" som at "det åndelige" eller hva man skal kalle dete, har brukt akkurat dette for å "vekke" deg. At det egentlig ikke har noe med akkurat denne personen å gjøre, men snarere om prinsippet i det å være sanndrømt. "Se, det er noe mer mellom himmel og jord, ellers så kunne du ikke sett igjen denne personen irl."
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av galaxy - sluttet »

Sleepyastral skrev:Tut og kjør, hva skader det egentlig om du tar kontakt?
Syns jeg og
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av sliten »

Kan'ke være at han bare ligner, da? (For å ødelegge litt for deg, stakkar.) Du har et ansikt halvveis i minne, og så dukker det opp noe lignende, og vips! fyller vår venn hjernen ut synet slik at det blir match. A la Rorschak-test. Deja-vue lignende greier? Og så baller det på seg, og du blir 100 % sikker. Kan jo værra no' sånt åsså?
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

Dette er noe som også har skjedd meg; jeg har sett folk i drømme eller "fått beskjed" om at jeg skal møte noen før jeg gjør det- men det er bare folk som senere har spilt en stor rolle i livet mitt. Jeg har også blitt vist hvordan jeg har møtt dem i tidligere liv :) kjempemoro og spennende!!

Personene "mine" har jeg møtt etter noen måneder : en gang på skolen, en gang på en fest og den siste på en filmkveld (han er nå min kjæreste). Men det som er forskjellig fra din opplevelse er at det har gått 3 år uten at noe har skjedd. Da må du kanskje gjøre noe for det selv.

Eventuelt kan du spørre "universet" eller hjelperne dine før du legger deg (jeg får ofte svar på ting i drømmene mine), hva slags rolle personen har spilt/skal spille i livet ditt, eller om det er meningen du skal "act upon it?" Når du har en så sterk følelse på det- tre år etter- ville jeg absolutt gjort det (men jeg ville IKKE fortalt ham at du har drømt om ham før du er heelt trygg på at han ikke er kjempeskeptisk til slikt). Da kan du som andre har nevnt over skremme ham vekk ;)

lykke til!!! :D
Antall ord: 231
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links