Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenDrømme om noen før man møter dem

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Dreamoftomorrow

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Heisann

Jeg har fortsatt holdt dette for meg selv.
Men de siste ukene har jeg drømt mer om denne mannen bare i en helt annen setting.
Drømmen er den samme om og om igjen og er slik:

Jeg går inn i en kirke(samme kirke jeg var i mye som barn,hvor jeg fant mye trygghet og ro),det er gudstjeneste på gang der ogjeg vandrer rundt i hele kirken.Ingen kan se meg og jeg går til og med gjennom mennesker (nesten som om jeg var død).Så får jeg øye på denne mannen men han kan se meg,så sitter vi og snakker sammen.
Men jeg husker aldri når jeg våkner hva vi snakker om.Igjen så sitter han ved siden av meg på kirkebenken og holder meg i hånden.

Jeg syntes hele greiene er fryktelig slitsomt ,men samtidig ennå mer nysgjerrig.
Mulig jeg evt tar meg en tur til den kirken imorgen bare sånn for moroskyld,kanskje jeg får litt "ro".
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

Hei!

Så bra å få en oppdatering fra deg :o

Jeg har brukt denne siden med stort hell når det gjelder tydning av mine drømmer før

http://dreammoods.com/cgibin/dreamdicti ... rch=church

her er et utdrag:

Church

To see the outside of the church in your dream signifies sacredness and spiritual nourishment. It is representative of your value system and the things you hold sacred.To dream that you are inside a church suggests that you are seeking for spiritual enlightenment and guidance.

Bench

To see or sit on a bench signifies your tendency to procrastinate and put things aside. It also suggests that you often take on a passive role instead taking initiative.

(holding) hands:

To dream that you are holding hands with someone represent love, affection and your connection with that person. Your dream may also reflect anxieties about losing touch with him/her or that you are drifting apart.

Så dette blir bare MIN tolkning av dette. Du får se om noe passer:

Du føler han er den eneste som "ser" deg for den du er eller "ser" sjelen din i sin helhet . Du føler deg som "død" blant de andre og de ser rett gjennom deg. Kanskje du har behov for at andre skal "se " en annen, spirituell side av deg som du føler han vekker til live? Kanskje du trenger eller ønsker ubevisst hjelp til å vekke denne siden av deg.

Benken og hendene symboliserer kanskje at du ubevisst ikke har lyst til å "putte dette til side" eller glemme dette, men ønsker at du tar mer initiativ i forhold til å ta kontakt i steden for å forholde deg passiv til situasjonen?

Jeg har hatt liknende drømmer der jeg også bare hører mumling når de jeg får kontakt med prater til meg. Kanskje det ikke er "samtalen" og det dere prater om som er det viktigste, men det at dere er sammen og det som blir fortalt gjennom symbolikk. Du blir vist at dere har en kontakt.

Dette er bare en helt subjektiv tolkning fra min side. Du vet best hva som stemmer best overens siden det er DIN opplevelse og ingen andre kan forstå den fullt ut :)

Den overnevnte siden er absolutt verdt å sjekke ut ! Kanskje du finner noen flere svar her?
Antall ord: 386
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Tusen tusen takk! Det hjalp veldig.Og det du tolker her kan faktisk stemme veldig godt når jeg tenker godt etter! Spesielt det første...Jeg var veldig gudstroende som barn,men misten "veien" opp igjennom årene.De siste 9 årene har jeg praktisert buddhisme,men merket veldig det siste året av en eller annen grunn at jeg vender mer og mer tilbake mot kirken.Noe som er merkelig fordi jeg egentlig ikke har den gudstroen igjen idag.
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av jeditrond »

Dreamoftomorrow skrev:Tusen tusen takk! Det hjalp veldig.Og det du tolker her kan faktisk stemme veldig godt når jeg tenker godt etter! Spesielt det første...Jeg var veldig gudstroende som barn,men misten "veien" opp igjennom årene.De siste 9 årene har jeg praktisert buddhisme,men merket veldig det siste året av en eller annen grunn at jeg vender mer og mer tilbake mot kirken.Noe som er merkelig fordi jeg egentlig ikke har den gudstroen igjen idag.
Kan være at du savner fellesskapet som en kirke gir? Jeg er buddhist og man trenger jo ikke templer osv. for å praktisere denne troen :) Men om du savner fellesskapet som kommer utfra ens tro kan du jo evt. forsøke å finne buddhistiske grupper i ditt nærområde? Eller vende tilbake til kirken om det føles best. Det er din vei å gå, så vi andre skal ikke bestemme hvilken kurs du tar :)
Antall ord: 155
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

Dreamoftomorrow, kjempebra at du kunne kjenne deg igjen i noe av dette og at det var til hjelp :)

Som vi understreker her; det er DIN vei å gå , jeg tenkte bare jeg kunne hjelpe deg på vei med noen forslag til tolkninger :D men kanskje dette er en måte å "vekke" deg angående tro på, som enkelte nevnte over her!

Jeg har også en buddhistisk tro, og er akkurat nå ivrig leser av den fantastiske boken til Jack Kornfield - A path with a hearth der han forteller om hvordan man kan kombinere det moderne vestlige samunn og en buddhistisk tro. Helt fantastisk bok.
Antall ord: 102
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:Dreamoftomorrow, kjempebra at du kunne kjenne deg igjen i noe av dette og at det var til hjelp :)

Som vi understreker her; det er DIN vei å gå , jeg tenkte bare jeg kunne hjelpe deg på vei med noen forslag til tolkninger :D men kanskje dette er en måte å "vekke" deg angående tro på, som enkelte nevnte over her!

Jeg har også en buddhistisk tro, og er akkurat nå ivrig leser av den fantastiske boken til Jack Kornfield - A path with a hearth der han forteller om hvordan man kan kombinere det moderne vestlige samunn og en buddhistisk tro. Helt fantastisk bok.
Den boken hadde jeg ikke hørt om før, får undersøke den en dag :)
Antall ord: 121
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

Totally. den inneholder mange arige tips til ulike meditasjoner også, hvis man synes sånt jeg stas. Jeg synes det er ganske stas.
Antall ord: 23
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:Totally. den inneholder mange arige tips til ulike meditasjoner også, hvis man synes sånt jeg stas. Jeg synes det er ganske stas.
Meditasjon er stas. Veldig nyttig verktøy for folk som pusler med husrens o.l. Og generelt ellers som middel mot stress, tjas og mas :D
Antall ord: 50
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

ikkesant. Skulle ønske jeg kunne ta meg mer tid til det enn jeg rekker nå . Får så mye bedre resultater når jeg gjør det regelmessig. Driver med yoga også, vet ikke om du er into det :D

Anbefales det også! men igjen; dette med TID til å gjøre det ofte nok til at det blir optimalt resultat ;)
Antall ord: 59
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:ikkesant. Skulle ønske jeg kunne ta meg mer tid til det enn jeg rekker nå . Får så mye bedre resultater når jeg gjør det regelmessig. Driver med yoga også, vet ikke om du er into det :D

Anbefales det også! men igjen; dette med TID til å gjøre det ofte nok til at det blir optimalt resultat ;)
Yoga kom jeg aldri i gang med til tross for innkjøp av bok om "Yoga mot stress" for en del år tilbake. Men meditere gjør jeg så og si hver dag :)

En aldri så liten tilleggsinfo relatert til emnet for tråden;

Jeg har hatt liknende opplevelser. Har blitt vist min kommende kjæreste/samboer, aner ikke hva hun heter, eller hvor hun bor. Men jeg har heller ikke sett henne noe sted etter at hjelperne begynte å dryppe litt info om henne. Så tiden har vel ikke vært moden for å møtes ennå, kanskje :D
Antall ord: 158
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Drømte på nytt igjen idag med samme personen.
Jeg var på møte og gikk fordi der han hadde kontor hvor jeg ser han sitter inne i....jeg går litt fordi og innser at jeg må fortelle han alt.Jeg biter tennene sammen,snur meg og går tilbake til kontoret hans for å bake på....Da er navnskiltet på døren revet vekk,jeg lukker forsiktig opp døren,han er borte og hele kontoret er tømt.
Og denne gangen våknet jeg opp at jeg gråt fordi jeg fikk følelse i drømmen at det var for sent.

Lurer egentlig på om ikke jeg skal ta det som et tegn på at jeg kanskje bør si noe,ellers vil jeg miste sjangsen.
Dette blir bare sprøere og sprøere :(
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Drømme om noen før man møter dem

Innlegg av Biri »

I denne drømmen er det jo også ganske klart at du er redd for at skal være for sent å ta kontakt !

Nå er det mange som har spurt om hva du synes virker riktig å gjøre for deg :) du har ikke kommet noe nærmere en konklusjon?

Har du mulighet til å ta kontakt med han kanskje over et sosialt medium som Facebook, sånn som en siste desperat løsning? Hvis du vet navnet? Bare sånn typ" hey, møttes ikke vi der og der? ikke? jeg som tok feil" (mitt sjekketriks. hehe.neida) også se hvordan det utvikler seg? er det ment to be så..

Synes du fortjener å finne ut av dette hvis du bruker såpass mye energi og tanker på det :)
Antall ord: 127
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links