Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTattoveringer

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Tattoveringer

Innlegg av Isan »

Erik333 skrev:Så jeg kan tattovere opp ned pentagram uten at det betyr "satan" bare fordi at satanistene bruker det?
Det kommer jo mest an på hva du tror på, det. Hvis du ikke tror Satan finnes, spiller det jo ingen rolle. Symbolets makt og kraft ligger i din overbevisning. Men merk, overbevisning. Og vi kan ha grunnleggende overbevisninger fra tidligere i livet, som er delvis ubevisste for oss. Og da kan det ødelegge for det vi _tror_ vi er overbeviste om.
Antall ord: 82
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- - Tattoveringer

Innlegg av ? »

helgemann skrev:Høres ut som at ? er litt paranoid? Selvfølgelig har jo de ulike tattoveringer ulike symboler og meninger. Det kan står for gruppetilhørighet, arbeidstilhørighet, osv. Men å tillegge et symbol/ill. på huden en form for "magisk kraft", blir feil, mener jeg.
paranoid er det vel heller du selv som er, som i mangel av symbolik må gå til det som yndes å kalles personlig angrep her inne, men om du evner å tenke selv, så kan du jo lese litt om masaru emoto sitt arbeid, og helt klart kan du jo forkaste hans teorier, men da skjønner jeg ikke helt hva du gjør her inne, og om du har sovet i den timen også, så anbefales du å lese deg opp littegrann.
Antall ord: 127
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Tattoveringer

Innlegg av Isan »

Det ville kanskje være riktig å legge til til det jeg skrev over, at den eventuelle åndelige virkeligheten, som i så fall vil pulsere gjennom det tatoverte symbolet - akkurat som gjennom alt annet -, vil da påvirkes av "samtalen" den har med vår overbevisning.

Om noen greide å skjønne noe. Og jeg tenker meg at det er logisk at det må være sånn iallfall - dersom tingene virkelig henger sammen sånn som jeg her har forutsatt.
Antall ord: 79
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Tattoveringer

Innlegg av xyrea »

Isan skrev:
Erik333 skrev:Så jeg kan tattovere opp ned pentagram uten at det betyr "satan" bare fordi at satanistene bruker det?
Det kommer jo mest an på hva du tror på, det. Hvis du ikke tror Satan finnes, spiller det jo ingen rolle. Symbolets makt og kraft ligger i din overbevisning. Men merk, overbevisning. Og vi kan ha grunnleggende overbevisninger fra tidligere i livet, som er delvis ubevisste for oss. Og da kan det ødelegge for det vi _tror_ vi er overbeviste om.
For de fleste vil det være relativt enkelt å forandre hva et symbol betyr for en, samme om det er ubevisst eller ikke, hvis en bare gidder å lære seg en av metodene for å gjøre det. Men har aldri hørt om noen som sliter med tatoveringene sine utenom at andre synes de er stygge eller teite eller upassende på en eller anna måte, tror egentlig 'andre folk' er det største problemet her ,)
Antall ord: 160
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Tattoveringer

Innlegg av ludoburgero »

Dårlig utstyr (slett hygiene) kan gi bivirkninger som hepatitt C.
Antall ord: 11
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- - Tattoveringer

Innlegg av Moondancer »

Erik333 skrev:Så jeg kan tattovere opp ned pentagram uten at det betyr "satan" bare fordi at satanistene bruker det?

Jeg har lyst å en pentagram tattovering som står for de 4+1 elementene, men blir det feil å bruke opp ned pentagram da?

Tengte på alla denne: http://bloodyobscurity.deviantart.com/a ... m-25160573 :)
Jeg har det på ryggen min. Pentakkel - pentagram med ring rundt. For meg betyr det de 4 + 1 elementene som du sier :) Om du vil ha det opp ned bestemmer du jo selv!

Her er den. Jeg elsker den!!!

Bilde

Never mind the scar and the mole and the hair (har den mellom skulderbladene).... :roll:
Antall ord: 107
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Tattoveringer

Innlegg av Moondancer »

Anyways!

Jeg skal til London på torsdag... Har prøvd å finne en tattoosjappe gjennom googling og via venner, men uten hell. Ville bestilt i god tid slik at jeg fikk plass på et bra sted. Men, ingen kan svare meg på hva som er bra. Regner med at det er fullt overalt nå.... :(
Antall ord: 53
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Tattoveringer

Innlegg av helgemann »

Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links