Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenStemmer som prater i et sett

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Hei alle sammen og lenge siden sist!

Den siste tiden har jeg vært en del plaget på kveldstid. Jeg ligger i sengen og skal prøve å sove, men blir forstyrret av stemmer som ikke kommer uten i fra. Det er mer type "snakke med seg selv inni hodet" stemmer. Men dette er ikke min stemme som snakker. I går kveld var det er svært mørk og brummende stemme, akkurat som stemmen var forvridd som bablet et eller annet, samtidig som det var en enorm summing av mange andre lyder. Det høres rett og slett ut som en gjeng med folk det har klikka helt for, for her snakkes det fort og høyt og plutselig går stemmen ned i tone og opp igjen. Jeg har tidligere prøvd å kontrollere det, bare klarne hodet helt og ikke tenke på noen ting, men dette er ikke noe jeg kan styre. Det er jo ganske irriterende med tanke på at jeg faktisk prøver å sove, men blir forstyrret! Hva er dette for noe?!?!?
Antall ord: 176
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Bearchild »

Uff FFlower.. jeg har ikke lyst til å gi meg i kast med "hva dette er for noe", men det høres slitsomt og ikke helt bra ut. Jeg antar at du har vurdert forskjellige årsaker selv og ikke nøler med å søke (profesjonell) hjelp hvis dette ikke gir seg. :klemme
Antall ord: 50
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fabrikes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Nov 2012 18:34
11
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Fabrikes »

Hei FFlower!

Er det bare når du har lagt deg du hører stemmer? De går bort hvis du reiser deg opp?

Jeg har hørt stemmer i innsovningsfasen så lenge jeg kan huske. Har ikke plaget meg, men det har heller ikke vært så høyt og intens som det du forteller om. Ofte skjer det mens jeg er mer sovende enn våken, så jeg blir revet ut av døsen av at noe blir sagt, og så tenker jeg med megselv at nå er det like før jeg sovner for alvor. Stemmene kan være fra familiemedlemmer, venner eller helt ukjente. Det som sies er ofte en og en setning og det virker mer eller mindre kryptisk og absurd slik av typen:

"Det skulle komme til å bli en dans"
"sikkert ikke andre ganger"
"men hva skulle jeg ha gjort?"
"ett terreng i en kake"
"to ganger, åtte år og tre makreller"

Vel, uansett, dette fenomenet kalles auditive (hørsel) hypnagoge (mellomfase søvn/våken) hallusinasjoner (sansebedrag). Ganske vanlig og helt ufarlig i seg selv. Men hvis det tar fra deg nattesøvnen er det jo et problem. Hvis du blir veldig skremt er det også et problem.

Vil råde deg til å bite deg merke i hva som blir sagt, hvem som sier det, og hvem blir det sagt til. Gjerne skrive det ned og prøve å tyde det. Kanskje det er noe stemmene prøver å fortelle deg, og de vil gi seg hvis du forstår "budskapet", men ikke ta det for seriøst. Tillat degselv å være undrende. Håper det går seg til! I værste fall, hvis stemmene er kommanderende, oppfordrer til vold, truende og ufine mot deg, bør du si fra til fastlegen din som kan ordne med en psykolog til deg.
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Det som jeg undres over er at jeg er 100% våken når det skjer. Kan skje utenom når jeg har lagt meg også. Har hatt noen hendelser hvor jeg har slappet av med pc'en og plutselig blir det er fullstendig kaos i hodet mitt, som har resultert i at jeg har måtte gå ned i stua til resten av familien og prate med dem for å overhøre kaoset og bli kvitt det. Men som sagt, i perioder er det mye verre enn andre. Som oftest er det ikke så ille som nå.

Det er vanskelig for meg å høre hva som blir sagt for det er som regel bare summing, støy og toner hvis du skjønner. Lyden av at noen prater, men ikke ordene om dere forstår. Blir ubehagelig, spesielt med den ene stemmen jeg hørte her om kvelden som var så mørk og forvridd.

Når det gjelder å søke hjelp, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få til det. Koster jo en del penger, penger jeg ikke har for øyeblikket. Men jeg vet om ei jeg kan vende meg til hvis det virkelig skulle bli ille - selv om jeg vil si det er ganske ille nå, ille i den forstand at det er SYKT irriterende og plagsomt + litt skremmende.
Antall ord: 222
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Kan også legge til at jeg har vært mye stresset om dagen - men igjen, dette er noe jeg opplever så og si hver eneste kveld, andre ganger mer intenst enn andre. Og det som gjør at jeg føler at det ikke er "meg" eller psyken, er at det er så vanskelig for meg å stoppe. Konsentrerer jeg meg er de der enda, jeg kan ikke styre det til å stoppe - så for all del ikke tro jeg er gal, for dette skremmer meg også
Antall ord: 85
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fabrikes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 15 Nov 2012 18:34
11
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Fabrikes »

Foreslår du henvender deg til hun du nevner jeg, jo før jo bedre. Å snakke med noen om det kan gjøre det mindre skremmende.

Hvis dette fortsetter så intens over tid, og det bare er irriterende og forstyrrende, ingenting du får noe ut av, hvis du skjønner hva jeg mener, syns jeg du bør oppsøke lege > psykolog. Det er ikke dyrt. Du betaler de første 1800 kronene, så betaler staten resten. Alt av legetimer, psykologtimer og enkelte medisiner blir dekket ut året.

Uansett så tror jeg dette kommer til å gå bra. Lykke til!
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Nattstjerne »

Når jeg leste topicen trodde jeg med det samme du hadde vært opp på astral planet en tur.Det hørest akkurat sånn ut når jeg er der.Men dette er noe annet tror jeg..ånder rundt deg som prater?klarhørt?.Eneste jeg kan komme på sånn i farten.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Jeg har små evner, for jeg ser min farfar støtt og stadig samtidig som jeg kjenner nærvær veldig godt på kroppen. Så er godt mulig dette er ånder som prater! Litt kjedelig at jeg ikke får noe ut av det siden jeg som regel aldri hører ordene tydelig, bare masse babling
Antall ord: 56
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kjenner du noen healere som evt kan balansere dine energier, kanskje det kan hjelpe, hun venninnen din etc. Tror også som de andre at du sikkert er klarhørt og hører åndeverden, kan også være stress som utløsende faktor også på de stemmene på en annen side og de dermed har oppstått, hadde selv en gang plingplong-lyder på øret engang jeg skulle legge meg og var veldig stresset, da så jeg også noen merkelige farger og mønster bak øyenlokkene; men var altså stress.. .. Hadde besøk av en kar som skulle overnatte og hadde evner til og høre ånder og han hørte plagsomme lyder, stønning inn i øret og skravling (uten og høre hva det ble snakket om) ..så slet med og få sove, heldigvis kjente han noen som kunne ta dem vekk raskt.. Jeg hadde ikke hørt en tøddel av denne skravlinga selvsagt..
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nattstjerne
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 95
Startet: 20 Feb 2011 22:17
13
Kjønn (valgfri): Dame
Lokalisering: Sunnmøre
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Nattstjerne »

glemte å si at håper du trådstarter har skjekket deg for fysiske sykdommer.Bare ett tips altså.Hvis en hører og ser mye liksom så en kan utelukke andre ting.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Har litt dårlig syn, det er alt. Ellers er alt fint!

Har en jeg kan kontakte, men er som sagt ikke ofte det er så intenst som det har vært. Det har roet seg nå. Siden det ikke skremmer meg eller får meg til å føle ubehag ser jeg ingen grunn til å bruke penger på hjelp akkurat nå. Men skulle de intense periodene vare lenge blir jeg nok til å kontakte henne. For noe må det jo være. Jeg tror også at jeg hører ting fra åndeverdenen. Jeg tror ikke at det er kun en spesiell jeg hører med tanke på at det ofte er mye summing. Så det virker nesten som om det er en gruppe som skravler og babler. Og jeg kan med sikkerhet si at dette ikke er noe som skyldes min psykiske helse. Jeg går til psykolog hver uke grunnet moderat depresjon, men det er ingenting annet som preger meg på den fronten. Så alternativene er for meg enten stress eller noe åndelig.
Antall ord: 173
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EmilieA
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 08 Aug 2013 13:47
10
Blitt takket: 2 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av EmilieA »

Jepp jeg har opplevd akkurat det samme som deg!
har hørt disse stemmene som skravler i ett kjør og en veldig dyp brumlete,sterk manns stemme som brøt igjennom all skravlinga og spurte "Hvordan går det på linja?"
jeg vart så skræmt og hoppa i senga gitt!

du er ikke aliene!
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dreamoftomorrow

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Dreamoftomorrow »

Uff jeg får litt vondt av deg. Det må være fryktelig slitsomt .
Jeg har perioder jeg hører en stemme selv rett før jeg sovner, men da hører jeg kun noen si navnet mitt og så skvetter jeg til.
For min del har det hjulpet litt med meditasjon,bruker Deepak Chopras metoder mye. Et lite tips bare om du vil prøve :)
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 16 Jul 2010 16:01
13
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

- - Stemmer som prater i et sett

Innlegg av FFlower »

Dreamoftomorrow skrev:Uff jeg får litt vondt av deg. Det må være fryktelig slitsomt .
Jeg har perioder jeg hører en stemme selv rett før jeg sovner, men da hører jeg kun noen si navnet mitt og så skvetter jeg til.
For min del har det hjulpet litt med meditasjon,bruker Deepak Chopras metoder mye. Et lite tips bare om du vil prøve :)
Det er veldig slitsomt de gangene det skjer, men heldigvis er det ikke ofte jeg opplever det så intenst. Har for eksempel ikke hatt en slik opplevelse siden jeg skrev innlegget og det er jeg glad for! Men er veldig kjedelig når det først skjer, for da har jeg ingen måte å fjerne det på. Men det er som regel ikke så ille som det var den gangen!

Takk for tipset! :) det skal jeg prøve ut
Antall ord: 147
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Stemmer som prater i et sett

Innlegg av Jeppski »

Gå til legen. Å høre stemmer er ikke normalt.

Det kan også være søvnparalyse eller et annet søvnfenomen.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links