Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansertrenger hjelp til å ta kontakt!

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

hei og hopp flotte medlemmer! mitt første innlegg på forumet og første gang jeg berører temaet offentlig :))

Jeg ønsker å gå den stien/fjellturen som skal til for å lære og forstå og kunne ta kontakt med det på den andre siden.

Jeg har alltid vært fascinert av dette men det er først det siste halvåret jeg virkelig har begynt å føle behovet for å komme i kontakt litt med det og at livssituasjonen er endret. jeg har hatt kontakt flere ganger men det har vært fra min hjelper til meg og ikke vice versa.

Som jeg har skjønt etter å ha lest opp og ned av gode og mindre kilder så går mye på indre blokkeringer - som jeg vet jeg bærer mye av men begynt å jobbe med men de kommer spontant og de må trigges av noe. Det har blitt sagt av flere at jeg er en gammel sjel med gamle blokkeringer som jeg og vil grave i. - hvordan skal jeg jobbe med disse?

Jeg har prøvd meditasjon men jeg finner ikke "roen" og jeg visualiserer men jeg føler jeg rusher eller går for tregt. mye detaljer og så stoler jeg ikke på meg selv når jeg møter den personen på benken at jeg bare spinner opp ting selv.. noen gode tips? - lyd eller visualisering? :bandit


Håper noen vil komme med noen gode tips til en fersking!
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

Fortsett med meditasjon i første omgang, ikke tenkt på visualisering, fokuser på å finne roen først. Så kan du begynne og høre på magefølelsen din som etterhvert vil gi deg bedre kontakt med intuisjonen din og kontakten med den andre siden. Dette er ikke gjort på en uke akkurat, men som med alt annet krever det øvelse, jo mer du øver, jo bedre blir du på å høre etter :)
Antall ord: 72
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av helgemann »

Som jeg har skjønt etter å ha lest opp og ned av gode og mindre kilder så går mye på indre blokkeringer - som jeg vet jeg bærer mye av men begynt å jobbe med men de kommer spontant og de må trigges av noe. Det har blitt sagt av flere at jeg er en gammel sjel med gamle blokkeringer som jeg og vil grave i. - hvordan skal jeg jobbe med disse?

Jeg har prøvd meditasjon men jeg finner ikke "roen" og jeg visualiserer men jeg føler jeg rusher eller går for tregt. mye detaljer og så stoler jeg ikke på meg selv når jeg møter den personen på benken at jeg bare spinner opp ting selv.. noen gode tips? - lyd eller visualisering?
Flott at du har begynt med å nøste opp i blokkeringene. Ikke alle blokkeringen kan løses av en selv, da må en oppsøke proffesjonell hjelp. Evt blokkeringer kan stamme i fra dette liv, det kan også stamme i fra tidligere liv. Å fjerne blokkeringer, er en lang vei å gå. En god start, kan være å kjenne på reddselen, som kan være en blokkering. For så å ta neste blokkering, kjenne på den, finne ut hva det kan være, for så å kaste den i den mentale søppelbøtten.

Jeg har også hatt blokkeringer. Både i fra dette liv, og i fra mine tidligere liv. Jeg har hatt mye proffesjonell hjelp for å bli kvitt mange av de. Om du er en gammel sjel, vet du best selv. Hva andre sier om deg, skal du være forsiktig med, for ikke alt er sannhet, av det menneskene du oppsøker sier.

Meditasjon trengs ikke å oppnås med å sette seg ned i lotus stilling. Meditasjon kan du få via oppsøking av naturen, kanskje sittende alene ved et still vann, og la tankene fare. Meditasjon kan også oppnås via musikk. Som f.eks. alternativ musikk. Du trenger ikke i første omgang å streve etter å visualisere, det kommer etter hvert. Det viktigste er å finne roen, og stillheten, som du vil finne ute i naturen, som nevnt.

Dette er nå mine erfaringer, hva som fungerer best for deg, må du prøve deg fram, slik jeditrond forteller.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

Tusen takk for svar fra dere begge.

Grunnen til fokuset på visualiseringen er at jeg leste en tråd her på forumet hvordan man enklest kan kontakte sin hjelper - noe jeg føler jeg har et sterkt behov for.

Min hjelper er og en venn fra tidligere liv - ikke en jeg kjenner meg igjen i dette livet - eller har det at familie kan ta en yngre fasade? jeg ville tro at noen avdøde i dette liv ville overta?

Jeg føler selv at jeg har en gammel sjel litt vanskelig å forklare men gamle følelser og tilknytninger til andre og følelsen av ting man har gjort før og steder man har vært!

Trenger man proff hjelp for å gå inn i tidligere liv for her kan det være litt vanskelig mtp egen kreativitet? - kan man konfrontere egne blokkeringer fysisk eller skal man mentalt bearbeide de?

De som har fortalt meg ting er et par venner uavhengig av hverandre i både tid og sted som har gått forsiktig inn på emnet når de så at jeg var klar for å snakke om det og jeg har heller ikke oppsøkt temaet. så en tiltro har jeg men kritikeren som jeg er har jeg spurt mye kryss spørsmål.
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

Hjelpere kan være så mangt, både avdøde besteforeldre fra dette liv til de gamle gudene som dukker frem igjen. Og mye innimellom der, vilt ukjente, kjente fra tidligere liv som står over denne runden osv. Og man har gjerne flere hjelpere og det kommer fler til etterhvert som du tar skrittet inn i det paranormale og begynner å bruke evnene dine.

I første omgang ville jeg konfrontert blokkeringene mentalt under meditasjon, sett deg ned, eller ta en lang tur i skog og mark og ha i bakhodet at denne meditasjonen skal være forbeholdt å jobbe med blokkeringer.
Antall ord: 101
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

Ok.. jo mer åndelig jo større blir behovet for flere hjelpere ? jeg har lest en del om engle/demon hjelpere kan man be om disse eller vil de komme om du kommer til det "nivået" ?

Gudene.. det er og litt forvirrende for man kan ta kontakt med ikke bare det som er rent bibelsk som engler og demoner men også summerian, egyptiske ?

Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

vil-laere skrev:Ok.. jo mer åndelig jo større blir behovet for flere hjelpere ? jeg har lest en del om engle/demon hjelpere kan man be om disse eller vil de komme om du kommer til det "nivået" ?

Gudene.. det er og litt forvirrende for man kan ta kontakt med ikke bare det som er rent bibelsk som engler og demoner men også summerian, egyptiske ?

Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Knegg, man kan be om akkurat det man vil og prøve å ta kontakt med hva man vil, hva man får og hva som svarer er det store spørsmålet. Det går jo an å prøve å se for seg hvadetnåer man vil ha tak i ville synes var passende, man kan ikke gjøre så forferdelig mye feil når en ganske stor del av det er at det er tanken som teller.

Kom selvfølgelig på noe mer: Hvis du vil lese om (enellerannagud), så finn noe som er skrevet av de som faktisk har (enellerannagud) som gud, og ikke de som mener det er fienden. Perspektivet blir litt annerledes, for å si det sånn :)

Dette var min versjon av ting, du får forhåpentligvis høre flere ,)
Antall ord: 217
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

vil-laere skrev:Ok.. jo mer åndelig jo større blir behovet for flere hjelpere ? jeg har lest en del om engle/demon hjelpere kan man be om disse eller vil de komme om du kommer til det "nivået" ?

Gudene.. det er og litt forvirrende for man kan ta kontakt med ikke bare det som er rent bibelsk som engler og demoner men også summerian, egyptiske ?

Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Det bibelske synet på ting og tang har jeg sett lite til, for min del er det hovedsakelig egyptiske guder/gudinner og en og annen egyptisk farao eller lignende som henger rundt meg, samt en bror og noe annen familie/menneske :)

Hjelperne kommer til deg, du kan ikke velge dem såvidt jeg vet. Så, ja, det virker som om at når du kommer til et visst "nivå" åndelig sett, dukker flere hjelpere opp :mrgreen:
Antall ord: 158
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Isan »

vil-laere skrev:Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Sikker på at det er to entydige sider, det som evt. er der?
Antall ord: 32
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
vil-laere skrev:Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Sikker på at det er to entydige sider, det som evt. er der?
Et meget godt poeng :) Ting er sjelden bare sort/hvitt utfra mine egne opplevelser.
Antall ord: 48
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:
Isan skrev:
vil-laere skrev:Jeg tror på både lys og mørke og vil lære om begge sider.
Sikker på at det er to entydige sider, det som evt. er der?
Et meget godt poeng :) Ting er sjelden bare sort/hvitt utfra mine egne opplevelser.
Ja, og det gjelder også på de høyst ikke-paranormale områdene.
Jeg snakker også av erfaring :)
Antall ord: 68
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

takker for flere gode tips :)

Det jeg tror selv er at Kirken forkastet alt av skrifter som hadde alt med det spirituelle, kontakt med naturen og gammel tro. og ikke minst likestilling mellom kjønn - de satte opp klare skiller mellom "lyset og "mørket - for å styrke sin egen posisjon i samfunnet til moderne tid.

jeg tror det finnes engler og "demoner" i form av energier/ånder som aldri har eksistert på det fysiske plan hvor hver enkelt har spesialiseringer og personligheter - som man kan kontakte og lære av

Jeg tror og på "guder" fra gamle sivilasjoner som feks Egypt og Gresk mytologi.

Mennesket kan gjøre både ondt og godt - intensjonen til mennesket er det som bestemmer om det er lyst eller mørkt.

Man blir jo litt mind f$%&/& for det går jo imot all lære helt fra barneskolen av.

Det er litt det å lære alt på nytt.. så hva er da sammenhengen når man kan kontakte både Erkeengel Michael, Pazazu, RA og Asmodeus :) - for å sette ting litt på spissen
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Isan »

vil-laere skrev:Det jeg tror selv er at Kirken forkastet alt av skrifter som hadde alt med det spirituelle, kontakt med naturen og gammel tro.
Det er nok både rett og ikke rett i dette. Det kommer an på hvilke kirker det er snakk om. Særlig kan vi si at de protestantiske kirkene i Nord-Europa fra 1600-tallet har inntatt en slik holdning du her beskriver. Men kristenheten har også andre, svært kjente personligheter, jamfør Frans av Asissi og Hildegard von Bingen og et anselig antall kristne mystikere. (Likestilling har vel ingen av de tre monoteistiske ørkenreligionene vært særlig gode på, for å si det sånn :p )
Mennesket kan gjøre både ondt og godt ...
Så definitivt!
- intensjonen til mennesket er det som bestemmer om det er lyst eller mørkt.
- i tillegg til kunnskap om hvordan det man gjør kan virke.
Antall ord: 151
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

Godt nyttår til alle :))

Det er sant men hvis vi ser på den som i helhet for eksempel mot hinduismen så er mitt syn sånn at ingen har gått så aktivt i mot all fri tankegang og eneste måte å motta frelse er å møte opp i en kirke og betale kollekt.

Kristendommen idag er heller ikke slik at man skal gå ut i det åndelige og søke i seg selv at man bærer på mange spørsmålene i seg selv for da mister man posisjonen sin.

Hehe ikkje heilt på nett på likestilling der heller nei :D

Men hva er starten da? Titanene kronos etc eller Enki ? :P
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

vil-laere skrev:Godt nyttår til alle :))

Det er sant men hvis vi ser på den som i helhet for eksempel mot hinduismen så er mitt syn sånn at ingen har gått så aktivt i mot all fri tankegang og eneste måte å motta frelse er å møte opp i en kirke og betale kollekt.

Kristendommen idag er heller ikke slik at man skal gå ut i det åndelige og søke i seg selv at man bærer på mange spørsmålene i seg selv for da mister man posisjonen sin.

Hehe ikkje heilt på nett på likestilling der heller nei :D

Men hva er starten da? Titanene kronos etc eller Enki ? :P
Starten er vel sjamanismen som kom lenge før titanene og Enki og den egyptiske gjengen. Utfra egne undersøkelser virker det som om de egyptiske gudene er vel så gamle som de babylonske. Men de kan jo ha oppstått omtrent samtidig. Det er noe jeg får fundere over ved anledning utenom alle undersøkelser rundt Atlantis :)
Antall ord: 175
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links