Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansertrenger hjelp til å ta kontakt!

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

mener du læren om det åndelige kom tidligere fra sjamanismen før det egyptiske og babylonske?

Eller mener du nå starten? Hva er det sjamanismen mener er starten på kloden og det eksistensielle?

Ganske spennende å lese om Ra-Atum og Marduk..

For å gå litt tilbake til det åndelige er det muligheter for regresjons terapi eller fjern kontakte for å sette igang denne prosessen litt raskere?
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av helgemann »

Nå har jo sjamanismen eksistert siden menneskenes begynnelse. Bare at ordet sjamanisme er et ny ord. Hvordan alt begynte, er ulikt oppfattet. Samene og Indianerene, bruker naturåndene, og andre åndsfigurer for å beskrive starten på det hele. Jeg er ikke helt stødig til å gå dypere på det. Sjamanismen generelt bygger mye på kjærlighet til moder Jord, menneskene og dyrene. En sjaman skal leve i pakt med naturen, av naturen, og takke den for dens rike gave som blir sjenket menneskene. Slik alle urfolk lever og ånder for moder Jord og hennes skapninger.
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av jeditrond »

vil-laere skrev:mener du læren om det åndelige kom tidligere fra sjamanismen før det egyptiske og babylonske?

Eller mener du nå starten? Hva er det sjamanismen mener er starten på kloden og det eksistensielle?

Ganske spennende å lese om Ra-Atum og Marduk..

For å gå litt tilbake til det åndelige er det muligheter for regresjons terapi eller fjern kontakte for å sette igang denne prosessen litt raskere?
Utfra hva jeg har grublet meg frem til er det logisk å anta at det som kalles sjamanisme i dag kom før mer organisert religion med faste guder og gudinner. Om det er slik på den andre siden derimot er jeg usikker på. Fikk beskjed her om dagen av hjelperen min om å ikke henge meg for mye opp i egyptisk mytologi uten å stille spørsmål ved den :) Den har jo blitt "tuklet" med av ymse prester opp gjennom årtusenene. Det samme gjelder jo for de babylonske religionene og i grunnen alt av organisert religion på kloden.

Har du tenkt på at grunnen til at prosessen din går "sakte" er for at du skal kunne ta til deg informasjonen som kommer? Hopper du ut på motorveien risikerer du å bli overkjørt mentalt sett så og si. Vær glad for at hjelperne dine lar deg få litt ro sånn i begynnelsen. Andre jeg kjenner til fikk en nokså brå start :D
Antall ord: 230
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

Det finnes alltid snarveier, men da kommer man gjerne innpå sånt som ikke anbefales av de fleste, siden man mister litt styringa på hva som skjer og det er en del sånne ergelige ting som kan skje. Man kan bli litt småsprø av det, for eksempel. :mrgreen:

På den andre siden, mange greier seg fint.
Antall ord: 57
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

Ja det er helt klart at de fleste religioner og syn på skaper historien har flere ganger blitt endret på av flere grunner men skeptikeren som jeg er så liker jeg å tro er det gjerne til fordel for de geistlige :D

Grunnen til at det har bremset er 2 delt : 1) har vært mye sykdom sånn barnehage opplegg i litt over halvannen måned nå så har ikke hatt mulighet for å tenke alene et sekund enda og så sliter jeg litt med identifisere blokkeringene mine og trenger hjelp til det!

Så jeg skulle gjerne fått en kick start for å komme igang.. :) jeg føler meg klar for å både se og høre det som måtte komme hehe! :D
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

Hrm, ok.. får prøve forumet og ikke pm for en gangs skyld da. Å ikke snakke om ting betyr ikke at folk ikke driver med det ,)

Jeg sier ikke at dette er lett heller men man kan ramle fremover en del med litt flaks, om ikke anna lærer man ofte en del ting på den harde måten.. noen hint er å gjøre alt man ikke 'skal' gjøre, spesielt alt sånt som skal være farlig. Bryt alle åndelige regler man finner, og en del andre også. Alkohol++ kan også brukes, hele poenget er at siden du ikke vet hva du driver med må du først 'rive overende' noe for å få ting til å skje på en eller anna måte og det gjør det ikke av seg selv. Åja, og du greier kanskje ikke å stoppe ting heller, når de først har begynt å røre på seg.

Hvis du vil ha drastiske resultater uten å vite hva du driver med må du gjøre drastiske ting og håpe du lærer fort nok til å henge med :mrgreen:

...og ikke klag hvis alt går til helvete, dette (som alt anna) er på eget ansvar ,)
Antall ord: 200
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

hehe!

Jeg er glad i vin og bryte regler har jeg ikke noen vanskeligheter med! hva er det jeg skal gjøre for å sette dette i gang - sånn i klar tekst! :D

Jaja null stress - jeg tar det som det kommer , - litt hallusigene innspill med en indre stemme er krydder i en ellers veldig analytisk jobb hverdag mottas med takk! :D
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Visenda »

Det finnes selvfølgelig ingen fasitsvar på slikt. Men et glass eller to kan løsne litt på hemninger man ellers har i slike ting.
Antall ord: 25
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av galaxy - sluttet »

da må du drekke og rope opp "pliiiz God Åpen mee uuuup !! " :mozilla_wink:

asså tankekraft + kontrollhemmere = tingen ... veeeel har ikke prøvd dette sjøl ... :mrgreen:
men tror det er det som er tanken bak..... ??

Eller du kan ta kontakt med noen profesjonelle mediumhealere som helgemann på en måte tipset om og sette ting på plass eller meditere som også er nevnt (meditasjon kan jeg eller lite om så har ingen tips og komme med)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Arven »

Jeg syns det er negativt å oppfordre folk til å bruke rusmidler for å oppnå kontakt med det åndelige.
Poenget er å være klar og tilstede noe man kan oppnå gjennom meditasjon.
Antall ord: 29
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

alkohol som er et rusmiddel har vel alltid tatt i bruk ved åndelige sesjoner så langt historien går men at man skal være forsiktig kan jeg vel være enig i.. for mye vil vel resultere at det ikke har noen effekt i det hele tatt for meg som ikke er "aktivert" enda :)

Å ta 2-3 shots og så gå til profesjonell medium hørtes ut som et kræsj kurs! - selvom det ikke allment anbefales og er litt spøk i dette.. sånn for å lage en disclosure med sarte meninger
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

"Poenget" er vel mer opptil hver og en å bestemme. Her ble det spesielt spurt etter måter å komme igang fort og da later jeg ikke som jeg ikke vet noe om det. Rusmidler fungerer og har vært brukt i alle tider på grunn av dette, og hvilke metoder folk bruker og ikke er noe de må finne ut av sjøl.

Og nei, jeg drikker antagelig mindre enn gjennomsnittet og hiver ikke innpå andre ting heller siden jeg ikke trenger det, så dette er IKKE en sånn 'alle må gjøre som meg'-greie som er så populær å kjøre her på forumet.
Antall ord: 106
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Arven »

Jeg har ikke sagt et ord om hvor mye du drikker eller ikke ! Jeg heller ikke sagt at folk ikke skal bestemme selv, jeg har kun gitt uttrykk for hva jeg mener. Det er ingen grunn til å gå i forsvar !
Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

Var ikke ment som forsvar, jeg bare så at jeg egentlig ikke hadde sagt noe om hva jeg dreiv på med sjøl (noe som kanskje eller kanskje ikke er relevant) og heller ikke hadde sagt at dette ikke er nødvendig. :)

Å si at det er mye av 'alle må gjøre som meg' her på forumet var ikke mynta på noen spesiell heller, det er bare det inntrykket jeg får.. kanskje fordi de samme få tingene blir anbefalt så ofte. "Lær og mediter" er liksom svaret på alt. Jeg har aldri gjort det, kanskje jeg bare føler meg truffet ,)
Antall ord: 103
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av galaxy - sluttet »

forstår meg heller ikke på det med meditasjon. Sitter jo der bare med lukkede øyne og .. ellers er alt som vanlig omtrent ... ok man skal koble ut tankene da det vet jeg men so what lissom . . . skjer ikke noe annerledes inne i hodet mitt i den tilstanden. men mulig jeg må gå et kursus for og lære
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links