Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sansertrenger hjelp til å ta kontakt!

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

galaxy - sluttet

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av galaxy - sluttet »

vil-laere skrev:
Å ta 2-3 shots og så gå til profesjonell medium
Dette har jeg klokketro på :mrgreen:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Asbjørn »

Rusmidler KAN være en snarvei,- men kan og være en felle....
Det hele kommer an på hva man opplever.
Og hvor trolig det man opplever er, eller om det bare er "fyllafantasi"....

De fleste som kjenner til alkohol, vet at alkohol også er en løfter av diverse sperrer, som sosial intelligens, og forstand.
Hvem har ikke gjort dumme ting i fylla ? iallfall en gang ? ( jeg snakker nå om folk OVER 18 år, - de yngre skal ikke røre alkohol, vet vi.... )

På samme måte som alkohol kan frembringe veldig sentimentale følelser, telefoner til EX ( som man blod-angrer dagen derpå ) , osv, oppstår det også veldig lett misforståelser når man er under påvirkning av rus. Ting som aldri ville blitt misforstått når man er edru.
Dog kan kansje et enkelt lite glass med noe godt oppi kansje gjøre det hele litt enklere, - men ikke et literglass da....

Meditasjon nevnes, - og er å anbefale.
Men de første gangene man mediterer, - sitter man bare der og forsøker å ikke tenke...
Etter etpar minutter gir man opp, fordi "det virker jo ikke".
Men fakta er at meditasjon også krever trening, og trening er gjentagelse.
"Å tømme hjernen for tanker og være tanketom" - er umulig for de aller aller fleste, uten langvarig trening.
Noen bruker et mantra, - et ord / utrykk som ikke sier noe i det heletatt, - et ord uten mening.
og dette gjentaes, ikke minst når hjernen forsøker med andre tanker...
Det er lov å tenke, - men skal man meditere, - så forsøk å tenke at
"dette skal jeg ta igjen senere, aaaoooouuuummmmm..... aaaoooouuuummmmm....."

Somregel kan tanker legges til side med vissheten om at dette skal du ta igjen på et senere tidspunkt, og så fokusere på mantra, eller stillhet. ( stillhet er det vanskeligste).

Men etter å ha trent på meditasjon over litt tid, - kan man gjerne oppleve at tanker dukker plutselig opp, - tanker man skjønner ikke kommer fra seg selv.
Eller lyder, bilder, - smaker, - lukter, osv, som IKKE hører hjemme hos deg.
Ingen opplever dette likt som naboen,
( selv om de fleste naboer ikke aner hva du snakker om da ).

Videre er det og slik at den andre siden ikke alltid gjør som DU forventer, - kanskje stikk motsatt !

Den andre siden er nemlig ikke så lett å kontrollere, - det er heller den som tildels kontrollerer oss ;)

Mitt råd er iallfall å ikke bruke rusmidler, av noe art, - fordi rus forvrenger virkeligheten, og også den kontakt man eventuelt oppnår.

Andre kan mer om meditsjon enn meg,- jeg er bare en amatør på det området,
å lese seg til kunnskap, evt å gå kurs, kan være en løsning.

A
Antall ord: 451

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg ble fx fortalt engang at om man bruker visse rusmidler (om ikke alko akkurat) så kan ting åpne seg, men så lukker man hardere igjen enn det var. Nettopp fordi det ble framprovosert kunstig og personligheten henger ikke med i det som skjer energimessig :bandit

At noen bruker litt alko for og få frem kreativitet innenfor foreksempel skriving, maling annen kunst, det er jo ikke helt unormalt .. men det blir vel noe litt annet kanskje :fest
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

galaxy skrev:Jeg ble fx fortalt engang at om man bruker visse rusmidler (om ikke alko akkurat) så kan ting åpne seg, men så lukker man hardere igjen enn det var. Nettopp fordi det ble framprovosert kunstig og personligheten henger ikke med i det som skjer energimessig :bandit
Det du beskriver der høres ut som noen som har sett litt mer enn de mente, og så ble skremt.. fordi da får du akkurat den effekten. Man vil ihvertfall ikke kikke etter igjen en gang til i tilfelle det stemmer ,)

Men veldig mange blir ikke skremt, eller greier å håndtere dette og så bruke det de har lært seinere.
Antall ord: 110
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av galaxy - sluttet »

xyrea skrev:
galaxy skrev:Jeg ble fx fortalt engang at om man bruker visse rusmidler (om ikke alko akkurat) så kan ting åpne seg, men så lukker man hardere igjen enn det var. Nettopp fordi det ble framprovosert kunstig og personligheten henger ikke med i det som skjer energimessig :bandit
Det du beskriver der høres ut som noen som har sett litt mer enn de mente, og så ble skremt.. fordi da får du akkurat den effekten. Man vil ihvertfall ikke kikke etter igjen en gang til i tilfelle det stemmer ,)

Men veldig mange blir ikke skremt, eller greier å håndtere dette og så bruke det de har lært seinere.

Jeg vet ikke da jeg bare ble fortalt det av en som "liksom hadde peiling" .... :? men vet ikke hvor mye peiling han egentlig hadde.. men han jobbet noe med energier og sånt.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - - - trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

galaxy skrev:
xyrea skrev:
galaxy skrev:Jeg ble fx fortalt engang at om man bruker visse rusmidler (om ikke alko akkurat) så kan ting åpne seg, men så lukker man hardere igjen enn det var. Nettopp fordi det ble framprovosert kunstig og personligheten henger ikke med i det som skjer energimessig :bandit
Det du beskriver der høres ut som noen som har sett litt mer enn de mente, og så ble skremt.. fordi da får du akkurat den effekten. Man vil ihvertfall ikke kikke etter igjen en gang til i tilfelle det stemmer ,)

Men veldig mange blir ikke skremt, eller greier å håndtere dette og så bruke det de har lært seinere.

Jeg vet ikke da jeg bare ble fortalt det av en som "liksom hadde peiling" .... :? men vet ikke hvor mye peiling han egentlig hadde.. men han jobbet noe med energier og sånt.
Dette er egentlig et litt interessant 'problem', siden han godt kan ha opplevd dette selv og så kommet frem til en forklaring han syntes hørtes rimelig ut. Mens noen andre kunne ha sagt 'oi, skummelt, tror jeg går frem litt mer gradvis heretter'. Begge deler ville være like sant. For dem. Ikke nødvendigvis for noen andre.

Hvis man hører sånt hjelper det litt å spørre om det er noe de har hørt eller om de har prøvd det selv, og hvis ja, er dette noen som vanligvis er troverdige? etc etc Når ingenting kan bevises og alt man har å gå etter er folk som sier de tror/vet/antar basert på etelleranna, er det ofte bare et spørsmål om hvem man egentlig vil tro på. Eller å prøve sjøl.
Antall ord: 288
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Isan »

Det fins jo ikke-kjemiske rusmidler også, da: Dans f.eks.? Man får jo verken bakrus eller hjerneskader av heftig dans eller suggererende egensynging for den saks skyld. Det er jo også eldgamle metoder.

For all del, jeg har ikke prøvd sjøl, så hvorvidt man kommer noen vei med det, skal jeg ikke ha sagt stort om.
Antall ord: 60
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av xyrea »

Alt som gjør at man mister litt grepet på virkeligheten hjelper.. også sånt som å ikke spise eller sove på lenge. (Jeppski, leser du dette?!) Begge disse har vært brukt mye.
Antall ord: 33
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av Isan »

Ja, folk kan jo finne på de utroligste ting med seg sjøl for å oppnå et eller annet :(
Antall ord: 18
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av lighteren »

mhm
Antall ord: 1
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vil-laere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 26 Nov 2012 11:24
11
Blitt takket: 1 gang

- trenger hjelp til å ta kontakt!

Innlegg av vil-laere »

kort oppsummert : danse ut av meg selv opplevelse 5 liters glass med diverse brennevin gjerne blande med litt syre lapper, flein sopp og div hallusigene så er jeg på motor veien før jeg vet ordet av det.. ;)

Men fra spøk til alvor.. jeg har prøvd istedet for mantra lyd så har jeg prøvd å sette på youtube sånn yoga binaural opplegg - det fører til at kroppen gir etter og blir tung som en sekk" halvparten av gangene så sovner jeg. alle gangene har jeg følt meg kjempe bra etterpå - men jeg føler jeg ikke at jeg er i en prosess som sist noen som er "åpen" tok opp og begynte å snakke om en mine blokkeringer som er i dette fysiske liv som satte ting virkelig i sving bare med en liten bi setning.

Jeg har alltid blitt spurt av andre om å heale og alltid tenkt jaja hvis de tror på det så skal jeg alltids prøve.. jeg blir ekstremt varm i hendene og svett i panna - jeg har prøvd å "gi" energi med blandede resultater og jeg har prøvd å ta energi og blitt dårlig tilbake.


Ikke bare har jeg lyst til å lære men om jeg kan hjelpe og så hadde jo det vært toppen.. redusert barnehage sykdommene med 50% hadde vært kanon!
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links