Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Ghosty
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 86
Startet: 18 Nov 2011 17:00
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: I jungelen
Har takket: 20 ganger
Blitt takket: 1 gang

Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Ghosty »

Har ofte lurt på hvor en av guidede mine befinner seg da de ikke viser seg, og hvor de kommer fra.
Det er så rart at de som ser sin egen guide, opplever den som fysisk. Er det mulig å ta på den, eller hva skjer da?
Må man tenke på de for å få de til å vise seg ofte?

De ser jo ut som at de kommer fra vår verden, men jeg vet at de ikke gjør det.

Men en ting jeg lurer mest på angående dem: kan de flytte på ting i vår verden? :sunny
Antall ord: 98
Ghosty - spørsmåls apen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sælbuvotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 01 Jan 2013 21:56
11
Kjønn (valgfri): Jinte
Lokalisering: Oppland
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Sælbuvotten »

Hei, jeg har fundert en del på hvordan man kan se ånder generelt som fysiske, og har laget meg en slags teori på dette. Men, jeg trodde at guider kunne være tidligere menneskesjeler? Uansett, i forhold til ånder generelt, så har jeg basert denne teorien på forskningsmaterialet gjort av russere, hvor det er funnet et energifelt rundt DNA som ikke forsvinner når man dør. Jeg tror muligens at noe av det DNA som ikke koder for proteiner, kan være en kode for sjelen. Når den fysiske kroppen dør, vil sjelen altså bestå som et energifelt-tidligere kodet som DNA. Energi er jo konstant, så det er godt mulig at ikke all energien går over i andre former, men fortsetter ferden som sjel. Dette energifeltet tror jeg menneskene kan se, dersom vi er i stand til å koble oss på denne frekvensen via sansene våre. Da får vi tilgang på en annen dimensjon, hvor heller ikke tid fins. Og derfor kan man også se sjeler forandre seg fysisk i løpet av øyeblikk. Kanskje energien blir sterkere jo mer vi tenker på de forskjellige sjelene, og derfor vil de komme sterkere-mer synlig for oss da? Dette er et veldig spennende tema, og jeg elsker å gruble på slike ting.. : )
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Arven »

Jeg likte teorien din og velkommen til oss i samme slengen :D . Håper du finner deg til rette og blir en stund !
Antall ord: 22
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av jeditrond »

Interessant teori fra Sælbuvotten! :)

Min egen erfaring er at hjelpere/guider viser seg som noe som gir mening for personen de skal hjelpe. Min far viser seg som min far fordi om han viste seg som noen fra sitt forrige liv ville jeg ikke ha kjent ham igjen. Et noe underlig unntak er hjelperen til noen jeg skal møte, etter litt grubling skjønte jeg at hun var av egyptisk opprinnelse eller deromkring. Men hun viser seg som en tegneseriefigur, ikke som en egyptisk gudinne. Meget merkmystisk :) Men tegneseriefiguren har noen attributter som kan kobles til nevnte gudinne. Tok dog litt tid før jeg helt skjønte hvem jeg hadde med å gjøre :D
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av helgemann »

En guide/hjelper er der hele tiden ved siden av deg. Døgne rundt. Men av-og-til trekker de seg litt tilbake for å la deg "leke" litt på egen hånd. En guide/hjelper kan ta den formen den ønsker å ta. Den kan ta formen som du er mest fortrolig med. Som f.eks. når morfar er på besøk, så kjenner jeg først hans skjegget kinn, før hele han vises frem for meg. Min mormor viser seg som da hun var ung voksen. En guide/hjelper kan være i fra din åndelige omgangs krets.

Kanskje lese denne boken?: Lysfolket; en guide til den andre siden av Benny Rosenqvist og Ingrid Carlqvist (http://www.adlibris.com/no/product.aspx?isbn=829307700X)

Der snakkes det om den åndelige omgangs kretsen man befinner seg i. At alle har hver sin åndelige omgangskrets. Hvor alle kan prøve seg mot hverandre, i det og det livet.
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sælbuvotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 01 Jan 2013 21:56
11
Kjønn (valgfri): Jinte
Lokalisering: Oppland
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Sælbuvotten »

Takk for velkomster : ) Jeg leste det som er skrevet sist her, og det satte i gang grubla mi, gitt. Jeg oppfatter at sjelen inneholder informasjon om både tidligere liv, og fremtidige liv. Informasjon om det fysiske bildet i de ulike liv, i tillegg til sjelen.

Dere skriver at en hjelper kan ta den formen den ønsker å ta, eller at den tar den formen som gir personen mening. Kan det være slik at det er personen selv som "velger" via underbevisstheten (energi og ladning mellom sjelene) hvordan hjelperen skal fremstå, eller fra hvilket "fysiske menneskeliv" hjelperen skal vises fra?

Si at man har en viktig og nær relasjon som har gått bort, og sjelen til denne nære relasjonen, kommer til personen for å gi hjelp. Kan det da være at personen som skal motta hjelp, selv har sterkest energi mot den gitte nære relasjonen i et gitt menneskeliv, at det er slik hjelperen vil se ut for denne personen? Mens for en annen person, vil samme sjel "komme til" personen som en helt annen fysisk form, pga. at relasjonen og energien er sterkest fra et annet liv? Det er like fullt samme sjel.

Hadde personen sett hjelperen som et annet fysisk vesen, ville personen antagelig ikke forstått budskapet like godt?

På samme måte vil man kunne møte på hjelpere som man ikke oppfatter noe tidligere forhold til, men hvor energien er så sterk på grunn av et fremtidig liv, at underbevisstheten velger å vise hjelperen og sjelen som dette fysiske vesenet? Fra hvilket liv energien er sterkest i, i den gitte situasjonen, bestemmer hvordan man vil se hjelperne sine fysisk?

Mm, for jeg tenker. Energien i sjelen er kanskje konstant, da den inneholder informasjon om alt, både tidligere og fremtidige liv, men det er energien mellom relasjonene som er ulike?
Sist redigert av Sælbuvotten på 04 Jan 2013 22:53, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- - Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av helgemann »

Dere skriver at en hjelper kan ta den formen den ønsker å ta, eller at den tar den formen som gir personen mening. Kan det være slik at det er personen selv som "velger" hvordan hjelperen skal fremstå, eller fra hvilket "fysiske menneskeliv" hjelperen skal vises fra?
Ut i fra det jeg har lært og erfart, så er det hjelperene/guidene som tar den formen vi kjenner igjen, ikke vi. Vi vil alltid kjenne igjen en kjent form. Akkurat som når du ser et bilde. Du vil huske det igjen, når du ser det en tid senere.
Si at man har en viktig og nær relasjon som har gått bort, og sjelen til denne nære relasjonen, kommer til personen for å gi hjelp. Kan det da være at personen som skal motta hjelp, selv har sterkest energi mot den gitte nære relasjonen i et gitt menneskeliv, at det er slik hjelperen vil se ut for denne personen? Mens for en annen person, vil samme sjel "komme til" personen som en helt annen fysisk form, pga. at relasjonen og energien er sterkest fra et annet liv? Det er like fullt samme sjel.
Ut i fra det jeg vet, så vil ånden/sjelen som oppsøker deg, hvis dere har hatt nære relasjoner i dette livet, anta den form vedkommende hadde nå, ikke i fra tidligere liv. Ja, samme sjel/ånd kan ta en annen form, ovenfor en annen menneske/person.
Hadde personen sett hjelperen som et annet fysisk vesen, ville personen antagelig ikke forstått budskapet like godt?
Jeg tenker at du har helt rett der.
På samme måte vil man kunne møte på hjelpere som man ikke oppfatter noe tidligere forhold til, men hvor energien er så sterk på grunn av et fremtidig liv, at underbevisstheten velger å vise hjelperen og sjelen som dette fysiske vesenet? Fra hvilket liv energien er sterkest i, i den gitte situasjonen, bestemmer hvordan man vil se hjelperne sine fysisk?
Et dypliggende spørsmål, men ja. Underbevistheten er jo som en lerret, og ånden/sjelen som prosjektoren. Jeg mener at underbevistheten ikke kan skape former og figurer av ånden/sjelen, det er det de som står for. Ånden/sjelen tar den form man er trygg på. Enten som mennesker eller dyr.
Mm, for jeg tenker. Energien i sjelen er kanskje konstant, da den inneholder informasjon om alt, både tidligere og fremtidige liv, men det er energien mellom relasjonene som er ulike?
Jeg tenker det, at det er energien mellom relasjonene som er ulike; og at både din og den andres sjel er det samme konstant.
Antall ord: 443

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sælbuvotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 01 Jan 2013 21:56
11
Kjønn (valgfri): Jinte
Lokalisering: Oppland
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- - - Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut

Innlegg av Sælbuvotten »

Jeg tror absolutt ikke det er noen "enkel sak" for underbevisstheten å tolke sjelen, og å omforme lyset i sjelen til et fysisk legeme. Jeg ser det mer som en kompleks metode som de ulike sjelene og vår underbevissthet innehar, for å komme i kontakt på en hensiktsmessig måte.

Jeg tenker at sjelen er noe så grunnleggende (og så mye mer..) som energi og lys. Jeg tenker at intuisjonen er en velutviklet sans som kan fornemme de ulike frekvensene av energi/lys, og på et veldig grunnleggende nivå, omkode disse frekvensene til fysiske legemer. Den mest hensiktsmessige måten å gjøre dette på, tenker jeg, er gjennom samspillet av energien til de ulike relasjonene.

Okei, jeg er enig med deg : ) Det kan ikke bare være personen selv, men samspillet mellom personen og hjelperen : ))

Jeg har ingen klar formening om akkurat hvordan dette skjer, men jeg tror litt at dette følger de fysiske lovene som vi allerede har definert, og syns det er artig at det ukjente og vitenskapen faktisk kan være forenlig med hverandre.

Mm, jeg bare spekulerer jeg, altså : )) Tenker litt høyt og lavt på samme tid.. : )

Jeg tenker det må være noe som påvirker energien av noe slag, og får den til å vise seg som en gitt frekvens, som vi kan omkode til noe fysisk. Hvis energien er konstant, må det være en annen variabel som gjør at vi kan oppfatte hjelperen som vi gjør? Hvis ikke, kan ikke energien være konstant, eller?
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Sælbuvotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 01 Jan 2013 21:56
11
Kjønn (valgfri): Jinte
Lokalisering: Oppland
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Sælbuvotten »

Noen må gjerne bryte med tankekjøret mitt, for det kan bli litt slitsomt i lengden!! : )
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Biri »

Men hun viser seg som en tegneseriefigur, ikke som en egyptisk gudinne. Meget merkmystisk :) Men tegneseriefiguren har noen attributter som kan kobles til nevnte gudinne.
Jeg har to hjelpere (kan jo være flere men det er alltid de to som kommuniserer med meg hvertfall), og den ene har mange karakteristikker til en tegneseriefigur. Jeg tenker alltid at han minner om "timon" fra løvenes konge når han viser seg :D :D vet ikke hvorfor! (men det var en digresjon)

Men ja: Er "hjelper" og "guide", to forskjellige uttrykk for samme ting? eller har man en guide i tillegg til hjelperne? Hvis man da har en skytsengel, et krafdyr, flere hjelpere (og guider?) må det bli ganske folksomt da? :P
Antall ord: 118
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:
Men hun viser seg som en tegneseriefigur, ikke som en egyptisk gudinne. Meget merkmystisk :) Men tegneseriefiguren har noen attributter som kan kobles til nevnte gudinne.
Jeg har to hjelpere (kan jo være flere men det er alltid de to som kommuniserer med meg hvertfall), og den ene har mange karakteristikker til en tegneseriefigur. Jeg tenker alltid at han minner om "timon" fra løvenes konge når han viser seg :D :D vet ikke hvorfor! (men det var en digresjon)

Men ja: Er "hjelper" og "guide", to forskjellige uttrykk for samme ting? eller har man en guide i tillegg til hjelperne? Hvis man da har en skytsengel, et krafdyr, flere hjelpere (og guider?) må det bli ganske folksomt da? :P
Hjelper og guide er vel mer eller mindre det samme. Begrepene brukes ofte om hverandre ihvertfall. Mulig noen av de andre her på para'n vet om det faktisk er noe skille her :) Artig at den ene hjelperen din minner om den lille pratesjuke tassen fra Løvenes konge :)

Folksomt blir det, ja, men det merkes ikke alltid slik. Men omtrent alle som bruker evnene sine har flere hjelpere og kraftdyr og i noen tilfeller byttes hjelperne ut, ikke alle hjelpere er der for hele livsløpet.
Antall ord: 207
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av helgemann »

Jeg mener at hjelpere og guider er to forskjellige ting. En guide er liksom den som skal guide deg igjennom livet, lik en klok person som sitter på et fjell, som du kan spørre om råd med. En guide er en du har planlagt livet sammen med. Hjelpere mener jeg er avdøde slektninger som er med deg i de ulike livsfasene. Noen hjelpere er faste, mens andre hjelpere kommer og går. Alt etter som hva du har behov for. Man kan vel sammenligne en hjelper, med en klatre kompis. Du og han deler på samme rute, og samme utstyr, og dere hjelper hverandre til å nå toppen sammen. Klatrekompisen kan også se farene og advare deg om de, og kanskje beskytte deg når det raser i fra fjellet over dere.

Joda, det er veldig folksom rundt en! Spesielt vist man har alternative evner. Da har man mange fler rundt seg, siden man er et kontaktpunkt i mellom det jordiske, og det åndelige. Man trenger større beskyttelse da.

Man har som følgende rundt seg, ut i fra det jeg har erfart: Skyttsengel, vanlige engler, guide, hjelpere, kraftdyr, alver, og sikkert enda fler.
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Biri »

alver??
Antall ord: 1
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:alver??
Også kjent som "underjordiske", ikke Tolkientype alver :D
Antall ord: 10
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- Hvor kommer en guide fra, og hvorfor ser de fysiske ut?

Innlegg av Biri »

aldri hørt om før :) fortell!
Antall ord: 7
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !