Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisUSA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av keke »

Er Rifler og pistoler problemet?

AtyKofFih8Y


http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/al ... ead251011/
Man kan ikke garantere seg mot skytetragedier, men man kan minimere hyppigheten. Selv om ikke flertallet av amerikanerne vil ha strengere våpenlover, er det ansvaret til politikerne noen ganger å gjøre det som er riktig, og ikke alltid det som er populært. USA trenger tøffere og strengere våpenlover, men i realiteten er dette et usannsynlig scenario innen de neste årene. Det vil skje en ny skytetragdie igjen. Hvor lenge skal man fortsette i samme spor før det skjer store endringer i våpenlovene i USA?
[youtube]FWNOiw_XIV8#![/youtube]

Bilde


tiFPmrHfkVc Slik skal det gjøres :)
Antall ord: 113
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av keke »

PJngZuD-t0c

:like
Antall ord: 3
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av Arven »

Tittelen på denne tråden gir ikke mening uansett hvor mange ganger jeg prøver å lese den :oops:
Antall ord: 17
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av keke »

I kjølevannet av siste skyteepisoder - Har vært en del i media ang våpenkontroll - Type våpen som har blitt brukt - bør forbys sier mange osv...

Litt sirkus - artikkel i vg om en gal våpen mann aka Alex jones som "klikker" (er som han normalt er - svært høy i mælet og ranter om globale konspirasjoner ect ) - fant bare hele intervjuet - Han har trossalt et par gode argumenter som Jeg personlig tenker en del på ang antidepressiva ol preparater ...

Tenkte bare flere hadde fått det med seg og at det kanskje ikke er så svart / hvit .. Har jo lenge trodd at USA er et mye mer brutalt land enn flere i Europa ... men statistikken viser noe mer nøkternt enn det.. og mindre vold pr 100k enn UK feks .. Ikke minst at registrerte feil gjort av doktor og sykepleier er 10x større dødsårsak enn pistol/rifle relaterte drap - og at Rifle (type AR 15 - Halv og hel automatisk) står for mindre enn 10% av disse ...

ble det litt klarere nå?

Unnskyld meg for tittelen ;)
Antall ord: 185
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av Jeppski »

Jeg tror poenget til Arven er at du skriver fryktelig rotete. Innleggene og trådene dine har en rotete layout som gjør det vanskelig å svare, og ikke i bare denne tråden heller føler nå jeg da.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av keke »

Siden det kommer fra deg mister J skal jeg gjøre store endringer - Du har sikkert rett i hva Arven mener - Siden hun skrev at det var overskriften hun ikke fikk til å henge på greip - antar jeg du har rett i at det også må være måten jeg har alle mine "lay-outs" - Rotete ;) Det må bare ha vært hennes egentlige poeng.. Du kan jo også spørre henne for å være på den sikre siden -- vi bør jo ikke overlate det til synsing og følelser.



Godt nytt år forresten.

Ps flott at du får satt ord på følelsene dine.. mange unge gutter sliter med slikt
Antall ord: 113
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av Jeppski »

keke skrev:Siden det kommer fra deg mister J skal jeg gjøre store endringer - Du har sikkert rett i hva Arven mener - Siden hun skrev at det var overskriften hun ikke fikk til å henge på greip - antar jeg du har rett i at det også må være måten jeg har alle mine "lay-outs" - Rotete ;) Det må bare ha vært hennes egentlige poeng.. Du kan jo også spørre henne for å være på den sikre siden -- vi bør jo ikke overlate det til synsing og følelser.



Godt nytt år forresten.

Ps flott at du får satt ord på følelsene dine.. mange unge gutter sliter med slikt
Det er vanskelig å lese hele posten min ser jeg. Jaja, ikke alle kan få til dette med lesing 100% heller.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av Lilja »

Slutt opp'a! :rasende


Faren min er sterkere enn faren din, lissm... :roll:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av ? »

det enkleste er pistol...
Antall ord: 4
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av Arven »

Jeg mente det jeg skrev,- ikke noe annet
Antall ord: 8
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- USA Våpen kontroll For mot argumenter og litt sirkus

Innlegg av ludoburgero »

1) Gi aldri Alex Jones en pistol.
2) Han har mange bra poeng, men er mest opptatt av å profilere seg selv og sin fear mongering.
3) Uansett.
4) Pistoler dreper ikke, mennesker med pistoler og kniver og drapslyst gjør det.
5) Våpenprodusenter betaler pappaene til mange familier i Kongsberg.
6) Den største i verden produserer også flymotorer, slik at du kan drikke billig sprit i syden.
7) Fighting for peace is like fucking for virginity, osv.

Tulledebatt på liksomintellektuelt nivå for psykopater og medjattere og pjattere og bla bla bla.
Jeg ser ingen hensikt i å bidra med noe annet i denne debatten enn å la politikere utstyres med hvert sitt våpen og gå til angrep på seg selv. Noen ganger begynner man å lure på om anarki er et bedre alternativ enn såkalt demokrati, når man ser hvordan det har endt opp med å bli.

First world problems. Gjesp. Har noen en formening om meningene mine om andres meninger?
Antall ord: 162
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links