Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEn "forlatt" plass i skogen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av Vortex »

Heisann.

Tenkte jeg skulle fortelle om en snodig opplevelse jeg hadde sist sommer. Jeg stortrives med å gå i skog og mark, og her jeg bor er det mye skog å boltre seg i.

Omtrent 2 kilometer inn i skogen ligger det en forlatt gammel husmanns plass i elendig forfattning, det går ingen bilvei dit, kun en igjengrodd gammel kjerrevei. Etter hva jeg har blitt fortalt, har det ikke bodd folk der siden tidlig 70 tallet. Og det har visstnok vært bosetning på den plassen som strekker seg flere hundre år tilbake i tid.

Selv har jeg ikke vært på den plassen på flere tiår,så en flott solskinnsdag sist sommer bestemte jeg meg for å besøke stedet igjen. Idet jeg så kommer frem til denne plassen,og begynner å traske rundt i villnisset rundt husene på plassen, så får jeg en umiddelbar vondt følelse av å være iaktatt fra alle hold.

Jeg er en voksen person og blir ikke lett skremt, men det tok ikke lang tid før jeg merket at hele denne plassen hadde en slags dårlig energi over seg,så jeg forlot stedet etter ca 15-20 minutter.

Litt usikker på hvordan jeg skal forklare dette, men etter at jeg var der, så har jeg en trang til å besøke stedet igjen, men en liten del av meg har ikke spesielt lyst. Fordi den følelsen jeg fikk da jeg var der ikke var en spesiell god følelse.

Så mitt spørsmål er da, Hvorfor fikk jeg plutselig denne merkelige følelsen? Jeg kan ikke huske at jeg har kjent noe slikt tidligere. Og dette var midt på dagen i strålende solskinn. Kanskje ville det hjelpe om jeg gikk tilbake?

Hvis av interesse så kan jeg legge ut noen bilder av denne forlatte plassen.
Antall ord: 305
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av Asbjørn »

Du har sannsynligvis plukket opp energier / følelser fra stedet,
kansje også energi av ånder som går igjen...

Bilder sier vi ja til ;)


A
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av Bearchild »

Jeg har opplevd flere ganger at "negativ energi" ikke er annet enn sorg som henger igjen. Kanskje også frykt, men ihvertfall helt ufarlige følelser vi kjenner godt til i dagliglivet men som kan føles veldig intenst om vi ikke har noe konkret å feste det til.

At du føler en dragning til plassen kan være så enkelt som at du har fanget opp "noe" uten å kunne sette fingeren på hva. Kanskje det er noen igjen der som forsøkte å fange oppmerksomheten din ved å fortelle deg noe som du ikke fikk helt tak i når frykten tok overhånd? :)

Man behøver slett ikke være synsk eller tro på spøkelser for å "hente informasjon" fra steder eller gjenstander. Ta deg en tur en dag, gjerne en solskinnsdag, sett deg ned og la inntrykkene finne vei.
Antall ord: 139
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
sliten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 06 Sep 2010 17:31
13
Blitt takket: 20 ganger

- En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av sliten »

Ellers så har du dette kjente begrepet "skogredd", da. Du går en tur i skogen, kan være utafor allfarvei menkan også være på en vanlig sti, og så føler du plutselig at noen eller noe ser på deg, du hører en kvist knekke, lyden av et skritt eller to, vinden suser, og så begynner hele skogen, hele situasjonen å bli skremmende. Og da er det EN ting som gjelder: Ikke å begynne å løpe. Hvis en begynner å løpe eller å gå fortere, så er løpet kjørt, da velter det innover en all verdens vonde vetter som synes å stå bak hvert et tre. Er det ikke det som heter "mare" på Irland og andre steder, og maren kom og hoppa opp på ryggen din og drev deg framover til du ble svett og helt skutt når du kom fram. Hester ble ridd av maren, og kom til gårds helt gjennomsvette. Det er vel det som er grunnlaget for å ha mareritt - du våkner svett og redd etter en fæl drøm, maren har ridd deg.
Men plutselig å få denne følelsen av å være skogredd - det er mange som har den. Om det så ER noe eller noen som følger med deg eller som har skjedd der, eller om det "bare" er huet som spiller deg et puss, who knows. Jeg har ridd mye i skogen, og det er enkelte steder hvor hestene plutselig steiler og løper ut, uten at man kan si hva som er grunnen. Ett sted i skogene her løp hele følget alltid ut. Vi nærmet oss, og en av oss kunne si at "nå er vi straks der de alltid løper ut" - og så dro hele følget ut i vill gallopp. Om det var en rytter som gjorde en liten bevegelse så hesten ble skremt, de oppfatter mini-bevegelser, eller hva det var, i hvert fall var det sånne "hot spots" i skogen der det ble panikk.
Kanskje maren var der og ville ha en tur - eller var det Maren?
Antall ord: 349

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Supernatural Hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 22 Sep 2012 20:56
11
Blitt takket: 1 gang

- En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av Supernatural Hunter »

Ta noen bilder av stedet og legg de ut her
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: En "forlatt" plass i skogen

Innlegg av Vortex »

Beklager, jeg hadde helt glemt dette innlegget. Men selv om dette er en stund siden, så er det like aktuelt for meg. Men her er et bilde som ble tatt noen dager før min først post. Huset virker litt mindre enn det faktisk er muligens pga vinkelen, til venstre for dette huset er et litt mindre uthus som jeg også har bildet av men må finne dette igjen. Bildet dere ser er tatt på baksiden av huset.

Mellom huset og uthuset vokser det ingen trær, bare høyt gress selv om alt har ligget brakk i over 30 år.

Bilde
Antall ord: 102
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !