Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerhar noen erfaringer med å få healing??

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

Dette ble ganske langt, men here goes (les den som gidder ;) :

Jeg har hatt atopisk eksem (alstå "uhelbredelig"eksem) fra jeg var liten. Det har ikke vært så ille -fram til jeg ble 20 (jeg er nå 26). Det blir verre og verre for hvert år! Jeg får store åpne sår og klør HELE tiden . Det er ille nok på hendene, men jeg får også i hele ansiktet så jeg ser helt SPEDALSK ut i perioder :( "Alle" kommenterer det og lurer på hva det er. Jeg kan ikke vaske, lage mat eller ta i noen "kjemikalier" så det er opp til min stakkars samboer å gjøre alt sånt, jeg kan så vidt dusje. Jeg våkner kanskje 4-5 ganger hver natt pga. kløe og må opp og smøre meg, så er ikke alltid like uthvilt når jeg skal opp 7 :P

På sommeren har jeg ingenting heldigvis, men vintermånedene i Norge er lange.

Jeg er nå litt desperat etter å finne noe som hjelper-ja- jeg innser at det er et veldig dårlig utgangspunkt for å oppsøke alternative behandlingsmetoder- men jeg har virkelig prøvd alt av de konvensjonelle metodene- inkl. "alle" kremer osv. Det eneste som funker er at jeg bruker sterke kortison-kremer som egentlig bare forgifter kroppen som jeg må bruke mange ganger i uka :(

Jeg oppsøkte en alternativ behandler som sa dette kan skyldes en ubalanse, og påstod hun hadde gode resultater med å heale atopisk eksem- men dette var en DYR behandling. Det kostet 1000 kr per gang. Prøver å finne noe annet men vet ikke hvor jeg skal starte. Har ikke lyst til å betale mange tusen for noe som ikke fungerer. Har noen erfaring med healing/alternative behandlinger av eksem/psoreasis eller liknende tilfeller?
Antall ord: 301
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av jeditrond »

Har en kompis med atopisk eksem, for hans del utløses det ofte av langvarig stress. Hvis det er noe liknende for deg vil vel det å finne en måte og redusere stresset på hjelpe. Men healing/alternativ behandling av eksem har jeg lite kjennskap til, helt enig i at 1000 kr pr behandling var mildt sagt stiv pris, spesielt når du ikke vet om det funker. Har du undersøkt ryktet til behandleren du kontaktet? Altså "kundetilfredsheten", andres erfaringer med denne, har de blitt bedre/helt friske av sine plager etter behandling?
Antall ord: 94
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

Jaa :) vet mange sier det kan hjelpe å stresse ned, men jeg merker ærlig talt ikke noe forskjell, er tuverr akkurat like ille i stressende perioder som i ferier :?

Hun jeg tok kontakt med her http://www.carpediemconsulting.no/ skrev blant annet : "Ja jeg har behandlet eksem tidligere med godt resultat. Det er vanskelig for meg nå uten å ha snakket med deg å si hvilken behandling som passer best for deg, men ofte er det en kombinasjon av flere." Men når det er 1000 kr per behandling blir jo det litt vel...pricy? :P

vet ikke om akupunktur kan funke, har hørt det også kan hjelpe på allergi? Det forsvinner jo når jeg bruker kortison men er bare så lei av å forgifte kroppen med den kremen hele tiden :S
Antall ord: 129
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av jeditrond »

Jeg har god erfaring med akupunktur ift. å bli kvitt migrenen min, men om det har noe effekt på eksem kjenner jeg dessverre ikke til. En snodig bieffekt av migrenebehandlingen min var at den skjeve hornhinnen min forsvant :)
Antall ord: 37
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

hehe. Bonus altså! ikke verst ;) kanskje det er verdt å teste ut? Ser de har behandlinger der jeg bor til 400 kr, ikke så ille som tusen spenn pr. behandling hvertfall.

Men på den andre siden er jeg litt skeptisk til nåler :D
Antall ord: 42
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av galaxy - sluttet »

Dersom du ikke har det om sommeren, da må det jo være noe med lyset. Finnes det ikke spesielt type solarium som er beregnet for de med problemer med huden ?
Mener jeg har hørt om det ...
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av helgemann »

Akupunktur fungerer der den skal fungere, ikke mot eksem feks. Prøv kosttilskudd, som f.eks. nattlysolje, kanskje en omega 3-6-9. Vitamin D3 og E kan kanskje prøves. Evt en god kosttilskudd kapsel. Healing fungerer ikke på eksem. Er nå min erfaring. Nattlysolje fungerte for meg, da jeg brukte den for mange herrens år siden. Men den kan være "farlig" for kvinner over en viss alder, pga hormoner og alt det der...
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av galaxy - sluttet »

har du forresten prøvd vanlig solarium? Fant en link her der det har virket godt
http://www.lommelegen.no/legesvar/atopi ... g-solarium
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Lilja »

Edit: Kom noen innlegg i mellomtida her, så mulig jeg gjentar noe...
Men jeg kjører nå på likevel.
------------------

Galaxy:
Det kan være mange grunner til at mange atopikere blir dårligere om vinteren. Kulde, tørr luft, dårligere inneklima, mangel på sollys, annet kosthold i vinterhalvåret osv.
Deter riktig at man kan få lysbehandling, men jeg tror de er restriktive på den, fordi man utsettes for mye uv-stråling. (Mye høyere enn i solarium)

Biri: Jeg har barn med atopisk eksem, og vet litt om frustrasjonen.
Aller først; Den mengden kortison du får i deg ved å bruke krem er ikke så stor at det ikke er verdt det dersom du faktisk blir kvitt eksemet, vel? Forstår godt at du ikke ønsker å tilføre kroppen kortison, men noen ganger har man ikke noe valg hvis man vil beholde en viss livskvalitet.

Min erfaring er at hvis man er raus med kortisonen en periode så huden roer seg, så kan man holde det i sjakk ganske lenge etterpå med vanlig fet fuktighetskrem.

Du har vel sikkert fått alt av råd et utall ganger før, men jeg lirer nå av meg likevel :oops:
Dette er ihvertfall det som hjalp best på barnet her :
-Spise avocado, den inneholder fettstoffer som er gull verdt for huden
-Ta tran eller annet med gode fettstoffer
-Ikke dusje mer enn maks to ganger i uka hvis man ikke absolutt må pga trening/jobb. (En vaskeklut på de viktigste områdene gjør susen.) Dusj i kjølig vann heller enn varmt, bruker kun Dr Greve intimvask + babyolje til kroppsvask.
-Ingen skyllemidler eller sterke vaskemidler i sengetøy og klær som sitter inntil kroppen
-Opprettholde luftfuktigheten inne


Og for å svare på det du spurte om; Jeg har tro på at healing og andre alternative behandlingsformer kan virke, men at det kanskje avhenger litt av hva eksemet kommer av (i tillegg til mange andre faktorer, naturligvis)

Barnet her ble faktisk bedre etter healing! Men vi gikk ikke til healer primært pga eksem. Hun fikk behandling for ekstreme pollenallergiplager, og det hjalp :D Og fordi hennes eksem var verst i allergisesongen merket vi tydelig bedring også på det, som en hyggelig bi-effekt.
Antall ord: 374

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

galaxy: jo! det fungerer bra med sol, men jeg har veldig lys hud og mange tilfeller av hudkreft i familien, så har sluttet å ta det ;)

Helgemann: takk for tips :) :) har virkelig vært på MANGE apotek/nettbutikker/ helsekostforretninger opp gjennom livet og prøvd oljer/kosttilskudd/vitaminer og kremer som anbefales både der og hos ulike hudleger :S har ikke reagert positivt på noe av det bortsett fra som nevnt kortison. Ikke omlegging av kosthold.

Har nemlig en på jobben som har atopisk som mente hun hadde blitt betraktelig mye bedre gjennom akupunktur, så tenkte det kunne vært verdt et forsøk.
Antall ord: 104
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Lilja »

Bare et lite OBS i forhold til nattlysolje:
Nattlysolje skal ikke brukes av epileptikere! Og den skal ikke brukes i kombinasjon med blodfortynnende midler. Finnes en lang rekke interaksjoner som ikke er like godt dokumenterte også, så dersom man bruker medisiner og/eller er kronisk syk, bør man alltid rådføre seg med lege eller apotek før man bruker naturlegemidler/helsekost.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av galaxy - sluttet »

Biri skrev:galaxy: jo! det fungerer bra med sol, men jeg har veldig lys hud og mange tilfeller av hudkreft i familien, så har sluttet å ta det ;)
Det var jo kjedelig. Vet ikke om en slik vanlig dagslyslampe kan virke, vurderer selv og bestille en på elkjøp Phillips dagslyslampe til kr 1495,- det er vel den summen jeg har brukt på solarium på ett år, kanskje ... det er jo en sånn for og få energi i vinterhalvåret. Det er jo en liten lampe bare, men lys kan jo påvirke på forskjellige måter selv om det bare er ansiktet som får lyset.
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

Lilja: daka ungen din :( ikke bra med små som har det vondt. Bra det hjalp henne med behandling da .

Det hjelper jo heldigvis med kortison, men jeg har gått på det maaange år i strekk siden jeg var liten,så bare er på utkikk etter andre alternativer ;)

Hva slags behandling fikk hun? Jeg reagerer også allergisk på et utall ting :S Men tok en nærmere prat med hun bekjente som har fått akupunktur. Hun sa hun hadde hatt masse eksem/allergier (også atopiker) men at all eksemen hadde forsvunnet gjennom denne akupunturen da,og at hun ikke hadde hatt det på 20 år! Så er jo verdt er forsøk men da må jeg visst fortsette med det og ha behandlinger fast noen ganger i året. Så tar kanskje litt tid før man ser resultat. Har som sagt mild frykt for stikkende nåler :D
Antall ord: 148
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av jeditrond »

Biri skrev:Lilja: daka ungen din :( ikke bra med små som har det vondt. Bra det hjalp henne med behandling da .

Det hjelper jo heldigvis med kortison, men jeg har gått på det maaange år i strekk siden jeg var liten,så bare er på utkikk etter andre alternativer ;)

Hva slags behandling fikk hun? Jeg reagerer også allergisk på et utall ting :S Men tok en nærmere prat med hun bekjente som har fått akupunktur. Hun sa hun hadde hatt masse eksem/allergier (også atopiker) men at all eksemen hadde forsvunnet gjennom denne akupunturen da,og at hun ikke hadde hatt det på 20 år! Så er jo verdt er forsøk men da må jeg visst fortsette med det og ha behandlinger fast noen ganger i året. Så tar kanskje litt tid før man ser resultat. Har som sagt mild frykt for stikkende nåler :D
Akpunkturnåler er så "tynne" at du knapt nok ser dem, kan ikke sammenlignes med sprøyter. Jeg har også en viss skepsis ovenfor sistnevnte, men går greit med akupunktur :)
Antall ord: 181
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Biri
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 08 Jan 2013 23:05
11
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: oslo
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 29 ganger

- har noen erfaringer med å få healing??

Innlegg av Biri »

hehe. bra det ikke er bare meg ;) hvor stikker de egenlig? :o overkropp og ansikt?
Antall ord: 14
Once upon the sea of blissul awareness

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links