Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynGalskap eller ?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Galskap eller ?

Innlegg av xyrea »

Dette bare et eksempel, men lurer på om noen vet om noe lignende? Eller er vedkommende moden for galehuset?

Noen påkaller en trivelig uskummel gudinne (Frøya) og ingenting spesielt skjer. Men seinere oppdager man gradvis at man sitter fast et spesielt sted på astralplanet og alt virker generelt merkelig, og for å komme seg løs må man snuble seg ivei gjennom noen slags åndelige greier og generelt forandre seg ganske mye. Frøya er liksom i bakgrunnen nå og da, men gjør ingenting anna enn å gi noen ganske få hint og litt oppmuntring når man somler seg i riktig retning.
Antall ord: 104
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Galskap eller ?

Innlegg av Arven »

Jeg tror ikke så lett på galskap. Tror mer på at den som sitter fast må rote seg løs selv for å lære noe/økt spirituell innsikt
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Galskap eller ?

Innlegg av jeditrond »

Neida, dette er ikke galskap, det er helt "normal" oppførsel for guider og hjelpere utfra min egen erfaring. Det er den fri vilje greia, vi får ikke alt servert på et sølvfat av vår spirituelle utvikling, vi må jobbe mot målet selv. Til tider irriterende med bare små hint og aldri noen informasjon om tidspunkter, bare "snart" eller "veldig snart" :D
Antall ord: 65
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Galskap eller ?

Innlegg av Astarte »

Galskap kan være å ta litt i. Hvis vedkommende oppfatter dette som en sannhet i forhold til egen virkelighetsoppfatning skal man ta det på alvor. Jeg har hørt om lignende tilfeller, og det fikk et positivt utslag på menneskets selvutvikling. Dog skal man være varsom med å ta det for "god fisk", spesielt om man ser det kan ha en uheldig innvirkning på en persons likevekt og livskvalitet. Om personen blir "ledet på rett vei", ser jeg ikke noen umiddelbar fare ved dette.

Livsutvikling kan arte seg så forskjellig for mange mennesker, og det er naturlig å forsøke å forstå det som skjer. Derfor tenker jeg at denne "veiledningen" en får kan oppfattes så forskjellig. Noen kaller det samvittighet, andre Gud, atter andre guider eller hjelpere. Jeg er ikke så opptatt av hva det kalles, men om det har en gunstig og ønsket innvirkning på den personlige utviklingen.
Antall ord: 149
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Galskap eller ?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Forstod egentlig ikke helt spørsmålet ? :roll:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Galskap eller ?

Innlegg av xyrea »

galaxy skrev:Forstod egentlig ikke helt spørsmålet ? :roll:
Ikke jeg heller, hvis det er noen trøst
Antall ord: 18
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Galskap eller ?

Innlegg av Arven »

Det er innviklet men hvis man ser den hjemsøkte gule jakka i sammenheng, vil man raskt kunne trekke linjene fra astralplanet til det meditative jeg'et !
Derifra er det egentlig bare et spørsmål om å lytte til stemmen
Antall ord: 40
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links