Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserGammel sjel og tung energi

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

mimmsa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 26 Jan 2013 10:47
11
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 2 ganger

Gammel sjel og tung energi

Innlegg av mimmsa »

Hei!
Er ny her inne og håper at noen av dere er litt klokere enn meg :)

For noen år siden var jeg i utlandet og kom i kontakt med en eldre dame som fortalte meg at jeg var en gammel sjel. I løpet av oppveksten (er nå midt i 20årene) har jeg hatt mye uforklarlig uro og angst og sliter fortsatt med dette. Hun fortalte meg at det kan være fordi jeg drar med meg mye fra tidligere liv (?) og er i en åndelig prosess. Jeg har mye "merkelige" drømmer og har opplevd å være sanndrømt. Skriver ned alle drømmene mine, så har blitt flinkere til å huske de klart når jeg våkner. Er det mulig at jeg blir påvirket av tidligere liv? Har gått til psykolog uten at det har ført frem til noe annet enn at jeg blir lett stresset/deprimert/får angst. Men det er jo inget mønster. Plutselig føler jeg meg bare ekstremt påvirket av noe rundt meg som jeg ikke klarer å sette fingeren på. Noen som har noen tips til hvordan jeg burde gå frem for å finne ut av dette?

I tillegg synes jeg det er en veldig dårlig energi der jeg bor. Huset ble bygd på 1950tallet. Jeg har aldri følt at noen ser på meg, eller at det er gjenferd der, mer energien som er så trykkende at jeg føler at jeg ikke får puste, derav også angstfølelsen. Bodde i utlandet i over ett år uten denne trykkende følelsen, men den kom snikende tilbake da jeg flyttet hjem igjen. Samboeren min merker ikke denne følelsen.. men han er heller skeptisk til alt som er "alternativt" :)
Er det mulig med sånn energi uten at det nødvendigvis er noen som går igjen i huset?

Takk for alle svar. :D
Antall ord: 318
“Sometimes we love with nothing more than hope. Sometimes we cry with everything except tears.”
― Shantaram

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Gammel sjel og tung energi

Innlegg av galaxy - sluttet »

Hei :)
Jeg tror selv på at når vi blir født så blir vi formet at genetisk arv og oppvekstmiljøet vi vokser opp i (om for eksempel om dine foreldre gav deg kjærlighet eller ikke, slikt påvirker noe enormt, kanskje mere enn vi forstår)
også tror jeg vi er påvirket av erfaringer i fra tidligere liv. De som er traumatiske kan jo selvsagt påvirke jo i negativ retning.

Leste for mange år siden et par eller tre bøker der psykologer hadde hypnotisert folk tilbake til tidligere liv da det vist seg at de slet med diverse i dette livet og så viste det seg det lå traumer tilbake i tidligere liv. En norsk psykolog som heter Rune Amundsen har for eksempel gitt ut en bok som heter Livets magiske vev der han har skrevet om hans erfaringer med dette som psykolog som har hypnotisert klienter tilbake. Vi er jo alle påvirket av hva som har skjedd tidligere i variert grad, visst nok .. har selv hørt om meg selv som du at jeg har med meg bagasje i fra tidligere også fått konkrete eksempler på hva noe av det innebærer.
Det eneste er at det er litt vanskelig og vite om ting man hører er sant siden bevis mangler.

:)

Tipper på at det er noe du tar inn der du bor, men vet ikke hva, kan være tunge energier som ligger der og han typen din trenger ikke og være så sensitiv og merke det, uavhengig hva han tror på eller ikke.
Antall ord: 266

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Gammel sjel og tung energi

Innlegg av Lilja »

Har du vurdert å prøve regresjonsterapi?
Jeg har selv hatt en reise tilbake i tidligere liv, og det var en utrolig spennende opplevelse!

Du kan lese litt om det her: http://www.regresjonsterapi.no/regresjonsterapi
(ikke ante jeg før nå at det fantes et "Norsk forbund for regresjonsterapi")

Jeg ser på brukerprofilen din at du bor i Oslo, send meg gjerne en pm hvis du vil ha navnet på personen jeg gikk til ;)


Edit: Ser nå at Galaxy er inne på det samme... Jeg var for treg :mrgreen:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Gammel sjel og tung energi

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg har selv ikke tatt regresjoinsterapi, kun en gang og det gikk ikke bra for min del, men min daværende samboer kom til et tidligere liv, han var inne hos hun hypnose-dama først og jeg etterpå .... det var blankt hos meg .. :dontknow
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Gammel sjel og tung energi

Innlegg av helgemann »

Regresjons terapi kan diskuteres.... :)

Jeg mener at man har levd flere liv, og at minnene i fra de livene man har levd, kan slå igjennom i dagens liv. Man kan også ha fysiske arr på kroppen, som fødsels merker, og føflekker. Man kan også ha fysiske smerter som kan stamme i fra tidligere liv. Har man blitt hengt f.eks. i tidligere liv, kan man ha en vondt og skev nakke i dagens liv. Har man f.eks. blitt drept, og inngangs såret var med hjerte, så kan man f.eks. ha merke rundt hjerte i dag. Energier kan også følge med en. Kanskje du har hatt dårlig erfaring her i Norge. F.eks. kanskje blitt brendt som heks, og kanskje på det stedet dere har hus på, så vil du kunne oppleve det du opplever. Ubevist oppsøker man de stedene man har levd på før.

Det er nå mine tanker.

For meg, virker meditasjon veldig bra. Kanskje det du også skulle ha prøvd? Gå ned på meditasjons nivået, og prøvd å fokusere på det som plager deg, og som er rundt deg?
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Gammel sjel og tung energi

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:Har du vurdert å prøve regresjonsterapi?
Jeg har selv hatt en reise tilbake i tidligere liv, og det var en utrolig spennende opplevelse!

Du kan lese litt om det her: http://www.regresjonsterapi.no/regresjonsterapi
(ikke ante jeg før nå at det fantes et "Norsk forbund for regresjonsterapi")
Lurer på om du syns det var noe oppklarende i forhold til dette livet på en eller annen måte.
Har jo lest om hva folk har opplevd og oppnådd i ved regresjon tidligere, men husker fint lite av det som stod der ..

Jeg selv har bare fått hørt litt bruddstykker av mine som andre har fortalt meg som er medium.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

"store"

Innlegg av Lilja »

galaxy skrev:
Lilja skrev:Har du vurdert å prøve regresjonsterapi?
Jeg har selv hatt en reise tilbake i tidligere liv, og det var en utrolig spennende opplevelse!

Du kan lese litt om det her: http://www.regresjonsterapi.no/regresjonsterapi
(ikke ante jeg før nå at det fantes et "Norsk forbund for regresjonsterapi")
Lurer på om du syns det var noe oppklarende i forhold til dette livet på en eller annen måte.
Har jo lest om hva folk har opplevd og oppnådd i ved regresjon tidligere, men husker fint lite av det som stod der ..

Jeg selv har bare fått hørt litt bruddstykker av mine som andre har fortalt meg som er medium.
Jeg opplevde ikke "de store" tingene, egentlig, men så ble timen også ganske amputert av at jeg og kontrollbehovet mitt gjorde at jeg brukte veldig lang tid på å komme i riktig modus. :oops: Jeg er nok ikke den letteste å hypnotisere...

Men jeg fikk faktisk en forklaring på hvorfor jeg blir så nedstemt av å gå i dype skoger! "Alle" snakker om hvor deilig det er å gå alene i skogen, koble ut og lade batteriene, mens jeg blir kjempestresset av det. Det viste seg at jeg hadde gått langt og lenge, helt alene.

Det største utbyttet av regresjonen var at jeg mistet mye av min tidligere angst for å dø. Opplevde det under regresjonen, og det var slett ikke så ille som jeg har fryktet! ;)

Jeg har lyst til å gjøre det igjen, for jeg tror det ligger mange svar gjemt i glemte minner.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ticklespot
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 04 Feb 2013 19:39
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Oslo

- Gammel sjel og tung energi

Innlegg av Ticklespot »

Det kan jo sitte igjen energier fra spesielle hendelser tror jeg?!

Har du sjekket om det er sopp, fukt etc i huset? Det kan gi trykkende og tung energi.

Jeg så jo fiskemenn som gikk inn og ut av kottet vårt da jeg var 18, var en som alltid stoppet opp i døråpningen og pratet til meg hvor kroppen låste seg og hodet var våkent. Veldig ubehagelig, og psykologens mening var at det er når kroppen er på vei inn i drømme hvor kroppen kan sovne før hodet. Husker ikke hva hun kalte det, men de har jo forklaringer på alt! :) :dontknow
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - Gammel sjel og tung energi

Innlegg av Bearchild »

Ticklespot skrev:Det kan jo sitte igjen energier fra spesielle hendelser tror jeg?!

Har du sjekket om det er sopp, fukt etc i huset? Det kan gi trykkende og tung energi.

Jeg så jo fiskemenn som gikk inn og ut av kottet vårt da jeg var 18, var en som alltid stoppet opp i døråpningen og pratet til meg hvor kroppen låste seg og hodet var våkent. Veldig ubehagelig, og psykologens mening var at det er når kroppen er på vei inn i drømme hvor kroppen kan sovne før hodet. Husker ikke hva hun kalte det, men de har jo forklaringer på alt! :) :dontknow
"Søvnparalyse"?
Antall ord: 113
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ticklespot
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 04 Feb 2013 19:39
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Oslo

- - - Gammel sjel og tung energi

Innlegg av Ticklespot »

Bearchild skrev:
Ticklespot skrev:Det kan jo sitte igjen energier fra spesielle hendelser tror jeg?!

Har du sjekket om det er sopp, fukt etc i huset? Det kan gi trykkende og tung energi.

Jeg så jo fiskemenn som gikk inn og ut av kottet vårt da jeg var 18, var en som alltid stoppet opp i døråpningen og pratet til meg hvor kroppen låste seg og hodet var våkent. Veldig ubehagelig, og psykologens mening var at det er når kroppen er på vei inn i drømme hvor kroppen kan sovne før hodet. Husker ikke hva hun kalte det, men de har jo forklaringer på alt! :) :dontknow
"Søvnparalyse"?
Nja, er litt usikker! Men det er ikke langt unna. :dontknow
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- "store"

Innlegg av galaxy - sluttet »

Lilja skrev:
Det største utbyttet av regresjonen var at jeg mistet mye av min tidligere angst for å dø.
*Gruer* meg også til og dø og er redd for og bli et *spøkelse* :bandit
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Gammel sjel og tung energi

Innlegg av galaxy - sluttet »

Ticklespot skrev:
Har du sjekket om det er sopp, fukt etc i huset? Det kan gi trykkende og tung energi.

Har selv ingen erfaring med sopp, men snakket med en som ble dårlig på det stedet han leide og så viste et seg at det var fullt av sopp bak tapeten .
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links