Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKan dette ha noe med mitt tidligere liv å gjøre?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

hjer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 06 Des 2012 21:36
11

Kan dette ha noe med mitt tidligere liv å gjøre?

Innlegg av hjer »

Jeg synes det er spennende å lese om folk som har vært til regresjonsterapi og lignende, og har etter å ha lest dette begynt å tenke over ting ved meg selv, som jeg lurer på om det er noen her som har litt mer erfaring enn meg på området,- har noen tanker om?

Allerede som liten har jeg hatt en stor forkjærlighet for dyr, egentlig alle slags dyr, men hardest har alltid hjertet banket for hest. Har i følge mine foreldre hadd et veldig spesielt håndlag med dyrene siden jeg var veldig liten, og fikk min første hest som 11-åring, under stor tvil fra foreldre - som likevel bestemte seg for at det føltes riktig å gi meg dette dyret. Når jeg ser barn på den alderen nå i dag, er det med vanvidd og litt stolthet jeg tenker på at jeg klarte å ri inn et stort dyr på den alderen. Når hesten etter flere år ble solgt videre, forandret hun seg fra lam til det de nye eierne kalte "beist", og det synes jeg er veldig merkelig. Er dette bare et spesielt håndlag med dyr? Eller kan det ha noe med å gjøre med mitt tidligere liv og opplevelser å gjøre?

Nå er det en del år siden jeg sluttet på hest, men likevel klarer jeg aldri å gi slipp på denne epoken i livet mitt. Da mest i søvnen. Jeg går som sagt tilbake til det om natten, våkner gråtende - etter drømmer der jeg har ridd. Når jeg var hos et medium for mange år siden som barn pga rastløshet o.l, så ba hun meg trekke et kort - akkurat det jeg følte for å trekke - og da trakk jeg et med en indianerlignende engel som står på en klippe. Kan dette også ha noe med alt dette å gjøre?

Alt i alt høres vel dette merkelig ut, men det er noe jeg har begynt å tenke litt på i ettertid. Noen innspill?
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan dette ha noe med mitt tidligere liv å gjøre?

Innlegg av Bearchild »

hjer skrev:Jeg synes det er spennende å lese om folk som har vært til regresjonsterapi og lignende, og har etter å ha lest dette begynt å tenke over ting ved meg selv, som jeg lurer på om det er noen her som har litt mer erfaring enn meg på området,- har noen tanker om?
Hvis du er nysgjerrig på regresjon anbefaler jeg deg å prøve det. Enkelt og greit. Å "forklare" hvordan det er er faktisk nesten umulig, ihvertfall fryktelig vanskelig, og det beste er å gjøre seg opp sin egen mening. :)
Allerede som liten har jeg hatt en stor forkjærlighet for dyr, egentlig alle slags dyr, men hardest har alltid hjertet banket for hest. Har i følge mine foreldre hadd et veldig spesielt håndlag med dyrene siden jeg var veldig liten, og fikk min første hest som 11-åring, under stor tvil fra foreldre - som likevel bestemte seg for at det føltes riktig å gi meg dette dyret. Når jeg ser barn på den alderen nå i dag, er det med vanvidd og litt stolthet jeg tenker på at jeg klarte å ri inn et stort dyr på den alderen. Når hesten etter flere år ble solgt videre, forandret hun seg fra lam til det de nye eierne kalte "beist", og det synes jeg er veldig merkelig. Er dette bare et spesielt håndlag med dyr? Eller kan det ha noe med å gjøre med mitt tidligere liv og opplevelser å gjøre?
Kanskje? Og kanskje ikke.. Det er mange som har (medfødt) god dyretekke, andre hater dyr. Hvorfor det er sånn er ikke godt å si, men sånn er det jo med det meste. For å snu på det; behøver folk som hater erter nødvendigvis å ha blitt tvangsfòret på dette i et tidligere liv? Hva med mennesker som er veeeeldig glad i alkohol (alkoholikere), kan man "skylde det på tidligere liv?

At hesten din endret adferd etter at den ble solgt og ble "et beist" er helt naturlig. Det er så enkelt som at nytt miljø, nye rutiner, nye mennesker å forholde seg til osv osv blir et stressmoment som ofte gir utslag i negativ adferd. Noen ganger retter det seg etter kort tid, andre ganger tar det lang tid, av og til er endringen permanent.
Nå er det en del år siden jeg sluttet på hest, men likevel klarer jeg aldri å gi slipp på denne epoken i livet mitt. Da mest i søvnen. Jeg går som sagt tilbake til det om natten, våkner gråtende - etter drømmer der jeg har ridd. Når jeg var hos et medium for mange år siden som barn pga rastløshet o.l, så ba hun meg trekke et kort - akkurat det jeg følte for å trekke - og da trakk jeg et med en indianerlignende engel som står på en klippe. Kan dette også ha noe med alt dette å gjøre?

Alt i alt høres vel dette merkelig ut, men det er noe jeg har begynt å tenke litt på i ettertid. Noen innspill?
Det vil også være helt naturlig å drømme om/ være opptatt av noe man liker veldig godt og som har hatt en stor plass i livet ens. Nå vet jeg jo ikke hvorfor du solgte hesten og sluttet med hest, men jeg gjetter at du savner tilværelsen med hest..? Selv om du ikke tenker så mye på det til vanlig ligger det alikavel i underbevisstheten og kommer i drømmene.

Hva sa mediumet om kortet du trakk? H*n hadde vel en forklaring?
Det gjør ingenting å være nysgjerrig og det finnes mange måter å få svar. Men husk å være kritisk til svarene du får,- hvem du får dem fra og hvor mye du velger å legge i svarene. Det viktigste er tross alt her og nå. ;)
Antall ord: 647
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Kan dette ha noe med mitt tidligere liv å gjøre?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg tror at det kan henge slik sammen at man tar med seg kunnskaper og egenskaper fra tidligere liv. På den måten at har man ridd mye før, så tar man med seg dette talentet videre og dersom man er veldig glad i dyr, så tar man også med seg dette med deg videre. Likeså om man fx har vært glad i musikk og spilt instrumenter, eller annet, så er det lett med denne kunnskapen og fortsetter med det. Leste noe om det i bøker før der folk ble hypnotisert tilbake til tidligere liv og mener og huske at man så en sammenheng der. :)

Det og tolke et kort du trakk akkurat der og da, tar jeg nok litt mindre seriøst. Du vil jo trukket andre kort om du trakk flere ganger, sikkert. Men siden du følte rastløshet så kan jo det ha gjort utslaget at du trakk det i forhold til den klippen, den uroen du følte, kan jeg tenke meg til .. Og kan jo muligens være savn etter noe ift noe med indianerliv og kanskje engelens renhet, for eksempel :) (om det ikke var rene englekort, da, jeg har ikke mye peiling på slike kort, altså bare så det er sagt)
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
16
Blitt takket: 8 ganger

- Kan dette ha noe med mitt tidligere liv å gjøre?

Innlegg av Multatuli »

Hei Hjer,

Du er nok bare et generelt godt menneske som har et godt lag med dyr. Det er ikke enestående, men noe det er vel verdt å ta vare på. Som regel har slike folk også et godt lag med de som ikke er født med en sølvskje i munnen. Kan hende du kan gjøre en innsats for noen av disse.
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links