Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserLeter fremdeles.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

Leter fremdeles.

Innlegg av Empathica »

Jeg er evig på leting på hva jeg skal bruke mine evner til.
Og dette er så frustrerende. ](*,)
Brenner etter videreutvikling, men vet ikke helt hvor og hvordan jeg skal finne det.

Så langt har jeg skjønt at jeg er empat, men ikke helt skjønt hvordan jeg skal bruke evnen.
Ender som regel opp med at folk blir fornærmet.

Oppdaget nylig en annen side med meg selv. Havnet i en transendelignende tilstand, der jeg kunne utstråle en ro jeg ikke har opplevd maken til over på en annen da han var veldig stresset og nervøs.
Han ble automatisk roligere.
Merkelig opplevelse som er vanskelig å forklare.


Hvordan fant dere deres evner. Fikk dere dem "rett i fanget", måtte dere lete, eller kom de gradvis?

Noen gode tips til meg? :pray
Antall ord: 134

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1384 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Leter fremdeles.

Innlegg av Asbjørn »

Det er vel rett og slett å prøve seg litt frem, - og se hvaslags resultater du får.

Empat, og sende ro til en stresset person, gir meg et hint om at du kansje har evne til å heale på en eller annen måte.

At du har fåt dette med å være empat, for å kunne "lese" hvor andre har vondt, og deretter heale på det stedet... Eller kansje på et psykisk nivå.

Uten å ha sett deg i "aksjon" er det umulig å egentlig vite, - mel nes litt om healing, - sjekk og om PSI-krefter ( har du varme / skumgummi mellom hendene når du fører de åpne håndflater litt frem og tilbake med ca 2-10 cm ? ) Indikerer at du kansje har noe i hendene.
Men - du kan ha det selv om du ikke merker det og, - tilbakemelding fra andre du forsøker å hjelpe er viktig...

A
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Leter fremdeles.

Innlegg av galaxy - sluttet »

Empathica skrev:
Så langt har jeg skjønt at jeg er empat, men ikke helt skjønt hvordan jeg skal bruke evnen.
Ender som regel opp med at folk blir fornærmet.

På hvilken måte eller hvorfor blir de fornærmet ?
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Leter fremdeles.

Innlegg av jeditrond »

Mine evner kom først gradvis i den forstand at jeg kunne få inn beskjeder til andre og meg selv og guide dem utfra svarene på spørsmålene dere. Så fikk jeg "varme hender", men det er mest sånn fort og gæli healing virker det som. Men det med å gi av min egen sinnsro til andre har jeg også :) Slutten av oktober/begynnelsen av november i fjor ble jeg kastet ut på dypet siden jeg jo kunne svømme mente hjelperne mine. I dette tilfellet husrens med åndelig nærvær, altså ikke bare fjerne tunge/negative energier, men også hjelpe over en forvirret ånd. Har blitt flere av disse og det er tildels her evnene mine er "tyngst" tilstede; fjerne negative energier og hjelpe levende og døde med å komme seg videre :)
Antall ord: 136
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Leter fremdeles.

Innlegg av Empathica »

galaxy skrev:
Empathica skrev:
Så langt har jeg skjønt at jeg er empat, men ikke helt skjønt hvordan jeg skal bruke evnen.
Ender som regel opp med at folk blir fornærmet.

På hvilken måte eller hvorfor blir de fornærmet ?
Den var vrien å forklare ...

Jeg tror det er fordi jeg snakker om noe de ikke har sett ennå.
De har jo ikke kommet dit. Men jeg ser det jo, og det er jo naturlig for meg.
Men jeg sliter med å vurdere om personen selv er kommet dit.
Der bommer jeg grundig noen ganger ... Og da kan det bli ubehagelig stemning gitt. :roll:
Eller de gir blikk som tilsier at jeg kan jo ikke være helt god. 8)

Skjønte du? :P

Men som regel kommer de til meg når ting dukker opp da ...

Som jeg nå heldigvis har lært meg at jeg ikke skal bruke energien min på uten at jeg tillater det, men det er en annen historie.
Antall ord: 163

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Leter fremdeles.

Innlegg av Empathica »

jeditrond skrev:Mine evner kom først gradvis i den forstand at jeg kunne få inn beskjeder til andre og meg selv og guide dem utfra svarene på spørsmålene dere. Så fikk jeg "varme hender", men det er mest sånn fort og gæli healing virker det som. Men det med å gi av min egen sinnsro til andre har jeg også :) Slutten av oktober/begynnelsen av november i fjor ble jeg kastet ut på dypet siden jeg jo kunne svømme mente hjelperne mine. I dette tilfellet husrens med åndelig nærvær, altså ikke bare fjerne tunge/negative energier, men også hjelpe over en forvirret ånd. Har blitt flere av disse og det er tildels her evnene mine er "tyngst" tilstede; fjerne negative energier og hjelpe levende og døde med å komme seg videre :)
Takk for svar :)

Jeg begynner å plukke opp mer og mer nå.
Har nettopp opplevd det med å gi sinnsro til andre.
Men det skjedde først når jeg gav meg selv sinnsro. ;)


Hyggelig om flere kunne ha delt erfaringer om hvordan evnene kom til dere, eller finnes det allerde en tråd for det?
Antall ord: 192

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Leter fremdeles.

Innlegg av galaxy - sluttet »

Empathica skrev:
jeditrond skrev:Mine evner kom først gradvis i den forstand at jeg kunne få inn beskjeder til andre og meg selv og guide dem utfra svarene på spørsmålene dere. Så fikk jeg "varme hender", men det er mest sånn fort og gæli healing virker det som. Men det med å gi av min egen sinnsro til andre har jeg også :) Slutten av oktober/begynnelsen av november i fjor ble jeg kastet ut på dypet siden jeg jo kunne svømme mente hjelperne mine. I dette tilfellet husrens med åndelig nærvær, altså ikke bare fjerne tunge/negative energier, men også hjelpe over en forvirret ånd. Har blitt flere av disse og det er tildels her evnene mine er "tyngst" tilstede; fjerne negative energier og hjelpe levende og døde med å komme seg videre :)
Takk for svar :)

Jeg begynner å plukke opp mer og mer nå.
Har nettopp opplevd det med å gi sinnsro til andre.
Men det skjedde først når jeg gav meg selv sinnsro. ;)


Hyggelig om flere kunne ha delt erfaringer om hvordan evnene kom til dere, eller finnes det allerde en tråd for det?
Så flott da :like

Det er sikkert en det av prosessen at du sier "feile" ting, eller at folk føler du trør dem for nær ved å være for direkte, da mange skjuler selv selv, eller samfunnet krever at de må gjøre det, og det kan føles som en trussel å bli stilt til veggs, og det er jo ikke lett å automatisk vite hvordan man skal håndtere det for deg som ser det de syns de må holde for seg selv eller kanskje selv ikke ser riktig enda.. .. men jeg er overbevist om at det vil gå seg til etterhvert for deg ;)

Jeg vet ikke om det er noen tråder her da jeg ikke har vært her inne så veldig mye, så kanskje andre vet om det :)
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- Leter fremdeles.

Innlegg av Empathica »

Der traff du godt. :mozilla_wink:

Jeg sliter endel med det der altså i og med at det er så naturlig for meg, og at jeg som person
ikke er den som har behov for å gjemme meg.
Men jeg finner vel balansen der etterhvert også.

Må bare lære å forstå meg selv først tror jeg.
Og finne ut hva som er anderledes med meg i forhold til de jeg omgåes med.

Til nå har det vært litt sånn at jeg har trekt meg tilbake, da dette ser ut til å
påvirke mine sosiale antenner negativt.

Blir frustrert jeg når folk ikke ser det selv , når det for meg er så åpentlyst. :p
Antall ord: 117

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Leter fremdeles.

Innlegg av Isan »

Empathica skrev:Blir frustrert jeg når folk ikke ser det selv , når det for meg er så åpentlyst. :P
Hei Empathica :)
Prøv å sett deg sjøl inn i situasjonen: Noen problemer eller noe annet ved deg kjenner du at det er noe rart med, men du har egentlig ikke oppdaget ordentlig hvordan det er ennå. Så kommer noen og sier i klartekst at de merker at det henger sånn og slik sammen. Kanskje er dette svært personlige sider ved deg, kanskje noen svake sider, eller noe du føler at du må avklare forholdet til før du involverer andre på noe vis. Noe du vil bli kjent med i enerom og ikke oppdage med andres blikk på deg, ja, kanskje gjennom deg. Ville du ikke følt deg litt invadert? Litt som å være nydusja med fint, sart undertøy på, og så kommer noen med jordete hender og tar på både deg og undertøyet.

Nå vet ikke jeg hva slags situasjoner det er du føler frustrasjonen i, men siden det handler om andre mennesker, må du kanskje jobbe spesielt med å finne fram til ulike måter du kan nærme deg den aktuelle personen på uten at den føler seg invadert. Og da er det mulig du også må jobbe med å ikke la deg frustrere av slike fornemmelser. :)

Husk at alle mennesker kan ha godt av hjelp, men de må få flytte føttene sjøl - og helst få gå stien tilpasset dem. Sjøl om andre kan bli frustrert over deres snubling, vinglete retning og uklare forståelse av stiens beskaffenhet. Alle er vi alltid nybegynnere i resten av livet vårt, og det kan være frustrerende å se på for andre :)
Antall ord: 293
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Empathica
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 410
Startet: 14 Feb 2013 14:38
11
Kjønn (valgfri): (Y)
Lokalisering: Havgapet
Har takket: 277 ganger
Blitt takket: 148 ganger

- - Leter fremdeles.

Innlegg av Empathica »

Isan skrev:
Empathica skrev:Blir frustrert jeg når folk ikke ser det selv , når det for meg er så åpentlyst. :P


Nå vet ikke jeg hva slags situasjoner det er du føler frustrasjonen i, men siden det handler om andre mennesker, må du kanskje jobbe spesielt med å finne fram til ulike måter du kan nærme deg den aktuelle personen på uten at den føler seg invadert. Og da er det mulig du også må jobbe med å ikke la deg frustrere av slike fornemmelser. :)
Ja, det er akkurat det jeg må lære meg. Men det er ikke av ondskap. Mener det bare så vel. ;)
Ulempen er vel sikkert at jeg ikke er så privat av meg, og er veldig rund i kantene når
det gjelder å snakke om dype ting.
Er alt for åpen og ærlig. Også om meg selv. :roll:

Men dette skal jeg klare. Øvelse gjør mester! :D

Takk for gode svar :)
Antall ord: 158

Forvillet meg inn på en buddhiststrand en gang.
Sliter fortsatt med zenvirkninger.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Leter fremdeles.

Innlegg av Isan »

Empathica skrev:Men det er ikke av ondskap. Mener det bare så vel. ;)
Selvfølgelig gjør du det, jeg mistenker deg da ikke for noe annet :)

Ja, stå på, du - lykke til! :)
Hvis du blir frustrert, kan du kanskje ta det ut i å skrive høyst privat dagbok hjemme, eller andre uttrykksaktiviteter?
Antall ord: 53
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Leter fremdeles.

Innlegg av zind »

Jeg tror nå at det meste som skjer oss åndelig skjer fordi vi skal bli kjent med oss selv. Slik ser jeg også på evner som kommer i kjølevannet av det til en stor grad. Jeg har kjent folk med utrolig evner hvis historier som er mest interessante faktisk er og blir hvordan de appliserer dette i forhold til seg selv. Alt annet kommer til sin tid, jeg har tro på at folk vil komme til deg og du vil få brukt evnene dine naturlig hvis du gir litt slipp på tanken om at de må brukes til noe "fornuftig":)
Antall ord: 101
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Leter fremdeles.

Innlegg av jeditrond »

zind skrev:Jeg tror nå at det meste som skjer oss åndelig skjer fordi vi skal bli kjent med oss selv. Slik ser jeg også på evner som kommer i kjølevannet av det til en stor grad. Jeg har kjent folk med utrolig evner hvis historier som er mest interessante faktisk er og blir hvordan de appliserer dette i forhold til seg selv. Alt annet kommer til sin tid, jeg har tro på at folk vil komme til deg og du vil få brukt evnene dine naturlig hvis du gir litt slipp på tanken om at de må brukes til noe "fornuftig":)
Stiller meg bak zind her. Bruk evnene dine uten å tenke for mye på hvem og hva du skal bruke dem til, det kommer med tiden. Det gjorde det for meg og det kommer mer fremover, eneste jeg vet at jeg har evnene fordi jeg skal hjelpe andre og meg selv også på et vis. Noen av evnene har jo kommet godt med i min pågående bokskriving, enkelte problemstillinger har løst seg selv nærmest ved at beskjeder har ramlet inn i skolten om hvor jeg burde ta en kikk for å finne ut mer av det jeg lurer på :D
Antall ord: 204
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Leter fremdeles.

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev: har ramlet inn i skolten
:loool








:bandit auuuauuu hørtes vondt ut :lol:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Leter fremdeles.

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev: har ramlet inn i skolten
:loool








:bandit auuuauuu hørtes vondt ut :lol:
:D Vel, det er det sjelden, var mer for å beskrive hvordan det oppleves å få inn beskjeder. De kommer liksom ikke snikende, plutselig er de bare der. En tanke eller idé som ikke er min egen, men vanskelig å forklare hvordan jeg vet den kommer "utenfra". Men om ønskelig kan jeg da forsøke på det også etterhvert :)
Antall ord: 69
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links