Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Drømmer, NDO & ut av kroppenPersonlig historie fra min sjel

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Hei! Nå skal jeg skrive noe personlig.

Jeg mener dette innlegget seriøst, men jeg klarte ikke dy meg med tanke på emnet.
Det er ikke så dramatisk som det høres ut kanskje, men et ordspill - siden denne delen av forumet tar for seg blant annet ut av kroppen-opplevelser, og dette er nok vagt relatert til akkurat dét...




I det siste har jeg opplevd mer og mer av noe ubehagelig. Jeg poster dette etter å ha tenkt mye over det, og for meg vil det bety mye hvis noen gir meg noen tanker eller respons rundt det. Det er helt sikkert noe jeg kunne tatt opp med legen, men saken er den at noe av "sykehistorikken" min kommer frem her i dette innlegget og er allerede tatt opp med legen ørtenhundre ganger uten noe særlig fremgang. Så jeg lufter det heller her og inkluderer ting jeg ikke snakker med legen om. Det er ikke sikkert at det virker "åndelig" ut, men jeg vil nå uansett se det sånn at alt har et åndelig aspekt, og mennesket i seg selv er spiritistisk. Vi er så mye mer enn bare en klatt med hud hengende over fett og vener med et knokkelvesen inni seg. Så uendelig mye mer.

Til saken:

Periodevis opplever jeg svimmelhetsanfall utover det vanlige. Det vil si, jeg var hos legen en del da jeg var yngre fordi jeg plutselig kunne bli svimmel. Ofte hadde det da, og det har det enda, med åndedrettet mitt å gjøre. Det føltes som en slags anstrengelsesastma. Per dags dato har aldri legene funnet ut hva det egentlig er med meg, men de er enige om én ting og det er at jeg må ha en slags merkelig form for astma som kan opptre veldig sporadisk og uregelmessig, og at det sannsynligvis er en type anstrengelsesastma. Av erfaring er det alltid verst når det er kaldt ute eller hyppig temperaturskifte, men sånn som idag så finnes det knapt noen forklaring:

Jeg satt i bilen til kollegaen min på vei hjem, og plutselig ble jeg så svimmel at jeg følte hele verden rundt meg gynget sideveis. Det var nesten som bølger som slo inn i hele sjela mi, og det er ikke særlig gøy. Uten at jeg denne gang fikk noe pustebesvær. Jeg fortsatte smalltalk og koblet ut litt for å dekke over at jeg var dårlig... en slags ludo-måte å psyke seg opp igjen på når noe sånt skjer. Det skal være virkelig ille før jeg begynner å bli panisk eller dramatisk. Uansett, etter dette har det enda ikke kommet seg helt. For det som er til felles med slike dager hvor jeg også er veldig svimmel er at jeg mistenker at det kan være noe alvorlig galt med meg, eventuelt at det har med en slags påtrenge ut av kroppen-opplevelse å gjøre som vil frem. Hvor sinnssykt høres ikke det ut? Vel, sykt nok til å fortelle om det på egnet forum.

For idag har jeg ikke klart å konsentrere meg det grann. Svært enkle og helt åpenbare ting ligger utenfor all rekkevidde av hva det rasjonelle og logisk tenkende apparatet mitt klarer å sanse. Jeg føler det som et ekstremt tilfelle av ADHD. JEG ER SIMPELTHEN BARE IKKE HER... det er som deler av meg kobler helt ut. Og som jeg har nevnt her på forumet før så sliter jeg med tinnitus, den er også veldig pågående og høy i volum akkurat nå. Lite søvn har jeg også hatt de siste nettene. Slimete i halsen, tett i nesen, vond under føttene og i knærne.

Ofte henger disse tingene sammen, og det som er til felles på slike dager er at jeg føler det som en slags ekstremvariant av fullmåne. For da kan det hende jeg blir litt "tussete i hodet" og ikke helt klarer å samle meg. Men fellesnevneren er den svært så fengslende følelsen jeg går med:

En følelse i meg som sliter meg i en uviss retning der jeg har et ekstremt behov for å oppsøke hav... en følelse av å måtte søke visdom... og gudene vet hvor jeg skal hente det fra. Hele meg slukes formelig av denne slags... tja, skal jeg kalle det LENGSEL? Etter å overraskes med noe stort. Noe som venter. Det er denne jævla "VENTENDE FØLELSEN", som om noe skal skje... og det er ikke alltid like lett å kope med. Jeg får rett og slett en trang til å reise langt langt vekk, men å være i nærheten av vann. Uansett hvor rart det høres ut. En fornemmelse er vel å underdrive; det er nesten et behov. Men latskapen stanser meg hver gang, og jeg vil ikke ut og fryse bare for å sitte der ved vannet. Jeg har også følelsen av at det ikke vil være nok. Det er vel mer en følelse om at jeg må reise ut på havet et sted...?

Men altså, følelsen dukker ofte opp på slike dager hvor jeg sliter litt med helsa, som sagt.
Det er først nå etter så mange ganger at det begynner å demme litt for meg "hvor" det er jeg vil.

Har lenge hatt en følelse som er sånn som dette, og at følelsen er der sammen med denne kombinasjonen av svimmelhetsanfall og følelsen av å være ute av seg selv, samt at hukommelsen svikter totalt og at logikken kollapser... det er for meg veldig rart... og kanskje ikke mystisk likevel, men bare sammenfallende? Kanskje bare tilfeldigheter og ingen sammenheng? Likevel opptrer disse "fenomenene" samtidig veldig ofte. Jeg føler rett og slett jeg har en sjel som ikke helt vil sitte i kroppen, om jeg skal "konkludere" og pakke det ned i en slags formulering.

Noen som skjønner hva jeg mener? Kjenner igjen noe?

Det kan nevnes med noen få eksempler på hva jeg glemmer og hvor ute av fokus jeg er på slike dager som dette: jeg glemmer blant annet å ta med i betraktning at en helt åpenbar prosess i arbeidet mitt må gjøres for å begynne på neste prosess. For å illustrere det så kan jeg altså være så distrét at jeg glemmer å helle kaffepulver i en trakter, setter på vann og faktisk ikke skjønner hvorfor det bare kommer varmt vann i beholderen. Jeg glemmer også navn på ting. Jeg glemmer at noen må ta med seg et dyr på toget og bare kan stikke rett hjem etter eksamen de har hatt, uten å hente dyret først. Jeg glemmer også klokken, og den FLYYYYYYYYR på dager som dette. 2 og en halv time kan føles som 10 minutter - jeg overdriver ikke, det er skremmende.

Så noen ganger føles det nok sånn som med hypofysen. Den som styrer tidsoppfatningen når man er i et par år før puberteten/i barndommen. Men det er jo pokker et halvt liv siden og enda mer til. Jeg forstår bare ikke hva som skjer med meg. Jeg har det slik i perioder, så går det over, så blir det bedre igjen. Jeg blir mer fokusert, jeg føler at jeg er mer tilstede.

Men idag... på dager som dette... så er det virkelig noe rart som skjer med meg, tror jeg...
Det føles rart å snakke om det også, for det føles som om jeg observerer meg selv skrive dette utenfra også, kan skjønne... :roll: Det er mildt sagt en veldig ubehagelig følelse, og tankene mine får "ekko"... hvis noen kan kjenne seg igjen i dette. Nå høres jeg sikkert psykisk syk ut og alt sammen for enkelte, men skitt au, jeg vet at jeg er i beste velgående til tross for at jeg kan være noe melankolsk og deprimert iblant. Det har jeg uansett stort sett under kontroll.

Emosjonelt sett er jeg nemlig tilstede. Det er derfor jeg tenker dette har noe med en EVENTUELT EKSISTERENDE sjel å gjøre... ;) For jeg fungerer. Jeg fungerer bare ikke til det praktiske, det logiske, og tiden føles som om den flyter. Som vann. Og vann føles veldig viktig ut å oppsøke.

HJELP? Noen tanker? Hadde vært fantastisk fint, egentlig... uansett hva det måtte være...
Hva som helst vil være givende, for jeg er ganske clueless sjøl... :iiik
Antall ord: 1414
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

Det er nok noe paranormalt med opplevelsene dine og i dag er det jo vårjevndøgn, noe som kan ha noe med at det var så sterkt igjen i dag. Det er mye forandringer ute og går for tiden, både fysisk og "åndelig" og det gir mange snodige/skremmende symptomer. Jeg er så "heldig" at jeg bare har øresus, tette bihuler og null energi fra tid til annen. Sjelen holder seg pent på plass, men får jo noen rare drømmer og sånn som bare gir mening etter grundig dybdeanalyse og ikke minst grundig gransking av symbolikken i drømmen :D
Antall ord: 105
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Huff, jeg føler med deg om det. Da har vi det til felles, tette bihuler er også en gjenganger.
Ikke akkurat påtrengende nå, men det er på "rett før"-stadiet. Jeg misbruker sterkt nesespray.

Vårjevndøgn, sier du det?

Kanskje noe av dette kan forklare. Det er iallefall som om tankene mine som sagt får et slags ekko, jeg hører meg selv tenke "høylytt" som når jeg hadde feber da jeg var liten. Feberfantasiene mine ga mye av de samme effektene. Men nå har jeg nok ikke feber, og jeg er veldig svimmel. Det ender opp med at jeg bare blir sittende... sittende... sittende i vente om at det skal bedre seg. Og jeg kan liksom ikke være syk og borte fra jobb heller da det blir så diffust at jeg føler det ville være feil. Jeg får ikke samlet meg uansett. Samlet, ja, det er en fin betegnelse på det jeg føler jeg trenger. Jording? Er det å oppsøke vann en slags type jording? Jeg føler meg som slitt ut i flere retninger som ikke er så lette å forstå hva er for noe, og følelsen av å ha en "kropp og en sjel som vingler ut ifra hverandre og inn igjen" er faktisk ikke å anbefale.

Fikk jeg feil sjel ved fødselen? :lol:
Antall ord: 227
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av storms »

Du er bare som meg Ludo. Du kjenner ubehaget og draget fra det ukjente. Vi vandrer tidvis midt mellom 1 og 0. Lengselen du kjenner er bare forståelsen av at det finnes en visshet. Du vil se men kan ikke helt se. Du vil forstå, men kan ikke helt forstå.

Freud refererte til dette som den "kollektive bevissthet".

Andre vil nok finne ymse navn på det. Men jeg har vet hva jeg har sett og jeg vet hva jeg har følt ;)
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Ja, men dette er noe annet. Jeg er faktisk komfortabel med følelsen om at det er noe mer og ukjent.
Det er faktisk en drivkraft i seg selv, og ikke minst en inspirerende en som jeg mer enn gjerne oppsøker. Jeg liker mentale utfordringer annet enn kanskje matematikkoppgaver, sudoku eller andre statiske ting. Det jeg søker er noe som gir det lille ekstra.

Antagelig skyldes nok noe av denne lengselen jeg beskriver dette, men det er samtidig så mye ubehagelig nå. Jeg har fått et par PMer som kan virke noe forklarende, men jeg lurer fremdeles på hva det er som får meg til å direkte føle meg "ute av meg selv"... det er den verste parten egentlig, fordi den gjør meg så ufokusert på pinlig enkle oppgaver og rutiner jeg burde ha husket på. Ting som er helt åpenbare. Og egentlig har jeg nok hatt dette helt siden barndommen:

Tenker jeg etter så husker jeg bare bruddstykker av den. Det er tilsynelatende "ubetydelige" episoder hvor jeg har en ekstremt merkbar/lucid tilstedeværelse, spesielt husker jeg mye i film og bilder som om jeg ser meg selv utenfra (og dette mange ganger uten å ha sett bilder fra akkurat de episodene - selv om jeg jo antagelig har blitt fortalt om dem av foreldre og dermed visualisert, noe vi ikke kan se bort ifra) - men det er så mye med slike ting. For jeg husker enkelte ting veldig tydelg, men det er som om de bare begynner brått på. De har ingen begynnelse eller slutt, disse episodene. Det er "in medias res"... :lol:

Jeg kan se meg selv utenfra her og nå, som om det var igår, og på en måte føles det som om jeg fremdeles eksisterer som et barn et sted der ute... nøyaktig der jeg var... og at alt dette med tid bare er en stor illusjon som vi alle bare klinger oss til. For rent sjelelig så kan det godt hende jeg er her, men mentalt (iallefall det som angår det logiske) så er jeg ofte et heeeelt annet sted...
Antall ord: 354
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Huff, jeg føler med deg om det. Da har vi det til felles, tette bihuler er også en gjenganger.
Ikke akkurat påtrengende nå, men det er på "rett før"-stadiet. Jeg misbruker sterkt nesespray.

Vårjevndøgn, sier du det?

Kanskje noe av dette kan forklare. Det er iallefall som om tankene mine som sagt får et slags ekko, jeg hører meg selv tenke "høylytt" som når jeg hadde feber da jeg var liten. Feberfantasiene mine ga mye av de samme effektene. Men nå har jeg nok ikke feber, og jeg er veldig svimmel. Det ender opp med at jeg bare blir sittende... sittende... sittende i vente om at det skal bedre seg. Og jeg kan liksom ikke være syk og borte fra jobb heller da det blir så diffust at jeg føler det ville være feil. Jeg får ikke samlet meg uansett. Samlet, ja, det er en fin betegnelse på det jeg føler jeg trenger. Jording? Er det å oppsøke vann en slags type jording? Jeg føler meg som slitt ut i flere retninger som ikke er så lette å forstå hva er for noe, og følelsen av å ha en "kropp og en sjel som vingler ut ifra hverandre og inn igjen" er faktisk ikke å anbefale.

Fikk jeg feil sjel ved fødselen? :lol:
Du føler deg dratt i flere retninger pga. "oppgradering" av kroppen, glemte å føye til at jeg også har hatt tendenser til sånne svimmelhetsanfall det siste året eller så, spesielt kommer det når jeg forsøker å få gjort masse til tross for tomme energireserver og dårlig søvn natten før. Da begynner omgivelsene å snurre en liten stund, så det er nok litt stressrelatert for min del.

Det går vel an å jorde seg ved vann, selv føler jeg meg dratt ut til en steinsetning her i distriktet fra tid til annen. Ikke alltid jeg skjønner hvorfor intuisjonen min vil ha meg ut der, men det kan være for å gjenvinne balansen eller noe sånt. Eller få påfyll av energi, eller noe helt annet som jeg ikke har oppdaget ennå :?
Antall ord: 367
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Svartepus »

Jeg tror det er helt naturlig å lengte eller søke tilbake til vann. Vi er vel på en måte skapt i og av vann, og vi alle har startet livet omfavnet av vann. Kanskje du søker tilbake til noe opprinnelig, selve livet?
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Lilja »

Ludde :flirt Tusen takk for at du deler!! Jeg fikk gåsehud av det du skrev, i ren gjenkjennelse. Aldri før har noen, eller jeg selv, klart å sette ord på dette på den måten du gjør.

Jeg har en del plager etter en operasjon i hodet, samt en epilepsidiagnose, og har lett for å henge alt sånt på den knaggen, så det var veldig rart å lese at du opplever ting på samme måte i ditt liv.

Litt målløs akkurat nå, kjenner jeg, så sier bare takk igjen! Får heller prøve å bidra med noe siden.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Kiara »

Kanskje du påvirkes av allt vi ikke ser rundt oss. At kroppen din senser det likevel. Du kan vel bli svimmel og uvel, og vondt, her og der, av det.. Har du prøvd meditasjon? Jorde deg først, så legger du deg ned, og konsentrerer deg om å se inn og igjennom ditt 3. øye. Slapp av og bare se, og la deg flyte med. Kanskje du da reiser ut fra kroppen med sinnet ditt.. Se hva som skjer..

Forøvrig vil jeg anbefale deg å få allerginesespray på resept, hvis du ikke allerede har! Både fordi vanlig nesespray gjør deg konstant avhengig,, vet det siden jeg har vært der selv,, og fordi den hjelper godt ved daglig, regelmessig bruk. Jeg har det også sånn at jeg plages med tetthet og masse slim. Strever jeg med pusten, så blir jeg også svimmel. Har hatt svimmelhetsannfall også, men de er heldigvis mer sjeldne nå. Hvis legen har mistenkt en grad av astma, så kan du vel få en astmaspray også, som du kun trenger å bruke ved behov,, altså ikke daglig, fast. Vi blir syke av mangel på søvn over tid. Så det er muligheter der også, uten å ta sovepiller! Dette syns jeg er viktig at du får hjelp med.. så får du søke etter svar på hva sinnet ditt prøver å fortelle deg. Er nok ikke lett. Jeg sliter en del selv, men jeg syns det funker bra med å stenge av rundt min komfortsone,, beskytte meg,, sånn at jeg slipper å ha fremmede, uønskede energier, hengende på meg!

Ikke undervurder din egen sjel, og hva du kan få av hjelp utifra kilden til allt som er.. Men du må tørre å be om det, og tro at du høres.. Har du foresten prøvd å sove med svak, rolig musikk?
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Bearchild »

Det høres ubeskrivelig slitsomt ut.. Jeg kjenner igjen litt av det du beskriver, men på langt nær alt. Bare en tanke,- har du forsøkt å notere når disse anfallene kommer? Det kan selvsagt være et skudd i blinde samtidig som det krever såpass lite at det kan være forsøket verdt. Ha en kalender og krysse av. Rett og slett for å se om du finner noe "mønster". Naturens krefter kan jo være verdt å ta med i betraktningen.. månefaser f.eks. Det kan også være enklere å finne ut om det er situasjonsbetinget hvis man ser når det oppstår over tid.
Antall ord: 111
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Kiara skrev:Kanskje du påvirkes av allt vi ikke ser rundt oss. ...
...
Har du prøvd meditasjon?
Nei, det er fremdeles en ting jeg har til gode å prøve.
Jeg har ikke tålmodighet med meg selv nok tror jeg, og jeg blir fort rastløs.

Til vanlig har jeg alltid hatt en indre, dyp - nesten meditativ - ro inni meg til vanlig og til enhver tid, men de siste årene har jeg blitt mer og mer utsatt for et tankekjør og et press fordi jeg ikke har gjort meg ferdig med ting og føler jeg lar ting ligge og flyte... selv om jeg ikke nødvendigvis GJØR det i realitetene engang. Og tinnitusen stresser meg konstant på høygir, det er jo en lyd som gir hjernen beskjed om å være årvåken og oppmerksom på en truende fare som nærmer seg.

At hjernen tolker disse signalene vil uansett gjøre det svært vanskelig, om ikke umulig, for meg å meditere tror jeg. Forhåpentlig tar jeg feil.
Forøvrig vil jeg anbefale deg å få allerginesespray på resept, hvis du ikke allerede har! Både fordi vanlig nesespray gjør deg konstant avhengig,, vet det siden jeg har vært der selv,, og fordi den hjelper godt ved daglig, regelmessig bruk. Jeg har det også sånn at jeg plages med tetthet og masse slim. Strever jeg med pusten, så blir jeg også svimmel. Har hatt svimmelhetsannfall også, men de er heldigvis mer sjeldne nå. Hvis legen har mistenkt en grad av astma, så kan du vel få en astmaspray også, som du kun trenger å bruke ved behov,, altså ikke daglig, fast. Vi blir syke av mangel på søvn over tid. Så det er muligheter der også, uten å ta sovepiller! Dette syns jeg er viktig at du får hjelp med.. så får du søke etter svar på hva sinnet ditt prøver å fortelle deg. Er nok ikke lett. Jeg sliter en del selv, men jeg syns det funker bra med å stenge av rundt min komfortsone,, beskytte meg,, sånn at jeg slipper å ha fremmede, uønskede energier, hengende på meg!
Vel, jeg har både "krise"-spray tilgjengelig på resept fra legen, men den er snart tom.
Jeg har også en som skal "bygge opp lungekapasiteten" som jeg egentlig burde tatt regelmessig, men jeg er ikke så flink og rutinert på medisiner fordi jeg synes det er en uting. Skeptisk der.

Nesespray? Ja, det og! Har prøvd mange varianter, men kortisonpreparater... usj... og en allergispray gjorde at jeg begynte å blø i nesen. Jeg har en jeg har pleid å bruke før, ikke spør meg hvorfor jeg sluttet, men Otrivin og sånt GRAPS funker faktisk mer effektivt. Legen min sier at jeg nesten bare "må" bruke den til tross for at slimhinnene mine i nesen sikkert er totalt korrumpert. Det er mye pga. nettopp faren for å få ørebetennelse igjen og tette bihuler at jeg "må" bruke den "farlige" varianten... dessverre...
Ikke undervurder din egen sjel, og hva du kan få av hjelp utifra kilden til allt som er.. Men du må tørre å be om det, og tro at du høres.. Har du foresten prøvd å sove med svak, rolig musikk?
Du ramser opp alt som faktisk ER gjeldende for meg her! ;)

Jeg lytter til såkalt chillout-musikk hver dag. Noen ganger er det klassisk.
Andre ganger blir det dubstep og mørk, mørk metall, andre ganger er det gammel og god rock.
Konstant musikk rundt meg, nesten. Dette er fordi jeg MÅ for å overdøve tinnitusen.

Noen ganger er det faktisk bare white noise, og da er tinnitusen ILLE. Som nå.
Antall ord: 616
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Bearchild skrev:Bare en tanke,- har du forsøkt å notere når disse anfallene kommer? Det kan selvsagt være et skudd i blinde samtidig som det krever såpass lite at det kan være forsøket verdt. Ha en kalender og krysse av. Rett og slett for å se om du finner noe "mønster". Naturens krefter kan jo være verdt å ta med i betraktningen.. månefaser f.eks. Det kan også være enklere å finne ut om det er situasjonsbetinget hvis man ser når det oppstår over tid.
For all del, du er også inne på noe, så jeg tror alle opplever kollektiv bevissthet og dermed supertelepatiske evner her inne. Saken er at, når det gjelder tinnitus alene og svimmelheten DEN iallefall medfører seg, så har jeg kjøpt en bok om kognitiv terapi der jeg skal notere ned "kalendervis" og gi tinnitusen styrkegraden for hvor plagsom den er og hvilket "nivå" den skal være på før den er levelig. Dette skal jeg føre en kalender over for å finne et mønster. Spesielt hvilke faktorer som spiller inn skal kartlegges.

Ellers så ble dette og det forrige innlegget mitt mest sentrert rundt tinnitusen, og jeg føler likevel det er noe mer rundt dette. Idag føler jeg meg annerledes enn igår, det er ikke like ubehagelig idag. Idag er jeg faktisk noenlunde "superfokusert" og kjenner jeg har veldig mye potensiale til å skrive og skape. Det har lenge vært fraværende nå, så jeg håper å få utfolde meg kreativt i form av å skrive dikt eller lage noe musikk snart, så kanskje jeg tar helga til denslags når jeg ikke er så sliten etter jobb og når kjæresten er på jobb fra morgenen av.

Vi skal jo tross alt på Spellemannsprisen på lørdags kveld, så det er jo kanskje litt kult å ha "musikkvorspiel" for meg selv på dagen noen timer før... :lol:

Neida... men jeg vet ikke... det er så mye til dette... :?
Noe i meg forandrer seg iallefall, og kanskje det er positivt... kanskje negativt...
Hvem vet? :dontknow
Antall ord: 354
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Personlig historie fra min sjel

Innlegg av Bearchild »

ludoburgero skrev:
Bearchild skrev:Bare en tanke,- har du forsøkt å notere når disse anfallene kommer? Det kan selvsagt være et skudd i blinde samtidig som det krever såpass lite at det kan være forsøket verdt. Ha en kalender og krysse av. Rett og slett for å se om du finner noe "mønster". Naturens krefter kan jo være verdt å ta med i betraktningen.. månefaser f.eks. Det kan også være enklere å finne ut om det er situasjonsbetinget hvis man ser når det oppstår over tid.
For all del, du er også inne på noe, så jeg tror alle opplever kollektiv bevissthet og dermed supertelepatiske evner her inne. Saken er at, når det gjelder tinnitus alene og svimmelheten DEN iallefall medfører seg, så har jeg kjøpt en bok om kognitiv terapi der jeg skal notere ned "kalendervis" og gi tinnitusen styrkegraden for hvor plagsom den er og hvilket "nivå" den skal være på før den er levelig. Dette skal jeg føre en kalender over for å finne et mønster. Spesielt hvilke faktorer som spiller inn skal kartlegges.
Jeg ble oppfordret (av legen min) til å føre dagbok/ notere på en kalender. I utgangspunktet var jeg negativ til idèen, jeg hadde ikke lyst til å gå og "kjenne etter" om det var noe jeg kunne notere. Ville ikke våkne opp om morgenen å føle hvordan formen var liksom, synes det var feil fokus. :oops:
Etter noen måneder med overtalelse er jeg alikavel i gang og jeg har funnet noe som funker for meg ihvertfall.. jeg venter gjerne til dagen etter med å føre opp ting på kalenderen, da slipper jeg og gå å fokusere på diverse vondter der og da. Og nå begynner jeg å bli litt spent selv på om jeg klarer å se noe mømster/ sammenhenger etterhvert. :)
Ellers så ble dette og det forrige innlegget mitt mest sentrert rundt tinnitusen, og jeg føler likevel det er noe mer rundt dette. Idag føler jeg meg annerledes enn igår, det er ikke like ubehagelig idag. Idag er jeg faktisk noenlunde "superfokusert" og kjenner jeg har veldig mye potensiale til å skrive og skape. Det har lenge vært fraværende nå, så jeg håper å få utfolde meg kreativt i form av å skrive dikt eller lage noe musikk snart, så kanskje jeg tar helga til denslags når jeg ikke er så sliten etter jobb og når kjæresten er på jobb fra morgenen av.

Vi skal jo tross alt på Spellemannsprisen på lørdags kveld, så det er jo kanskje litt kult å ha "musikkvorspiel" for meg selv på dagen noen timer før... :lol:

Neida... men jeg vet ikke... det er så mye til dette... :?
Noe i meg forandrer seg iallefall, og kanskje det er positivt... kanskje negativt...
Hvem vet? :dontknow
Disse svingningene du beskriver kjenner jeg meg litt igjen i. :)
Ikke like utpreget som du har det, men i perioder er det nesten så jeg føler meg ruset på ett eller annet. Noen ganger tar det helt av og fortoner seg som jeg lever litt på utsiden av meg selv. Nesten som om jeg drømmer. Jeg bobler over av entusiasme og kan bable uforståelig i vei, eventuelt skrive ting på forum som jeg synes er kjempemorsomt eller kjempesmart for så i ettertid bli flau over hva jeg har trykt utav meg. :p
Jeg har også perioder hvor jeg er fryktelig svimmel, hvorvidt disse tingene henger sammen på noe vis vet jeg ikke. Svimmelheten min går i hovedsak utover balansen og det har hendt mer enn en gang at jeg snubler i egne bein/ må sette "sjøbein". Såpass tydelig at folk har spurt om jeg har drukket. Pinlig når man snubler ut av bilen og sjangler over parkeringsplassen.. :lol:

Disse "periodene" mine er alikavel ikke noe som plager meg. Svimmelheten er ubehagelig og slitsom mens den står på, men det er heldigvis lenge mellom hver gang. Så jeg vil ikke sammenligne det med det som plager deg sånn sett.. men jeg skal passe på å hive meg på denne tråden ved neste "anfall"! ;)
Antall ord: 695
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av ludoburgero »

Takk for at du deler! :) Jeg kjenner meg veldig igjen i det å skrive/si noe i øyeblikket, for så å føle meg litt pinlig etterpå. Det er uansett noe som har gått over (for det meste) med årene.

Før var jeg veldig varsom. Så har det skjedd noe. Kanskje det er smittsomt... ;)

Jeg tror så sannelig at det ER noe i at menneskene våkner opp, at vi opplever å gi slipp på tankemønstre, og at vi alle er inne i både personlige forandringer (hele livet, og det har alle alltid vært), men også kollektivt - og stadig hurtigere, i samsvar med alt det andre som eskalerer og dukker opp nesten "samtidig" globalt rundt oss, av samme karakter eller likheter.

Det er ubestridelig for meg at det er noe som binder oss alle. Jeg har for tredje gang (eller fjerde?) sett filmen Waking Life idag. Så har jeg hørt mye på filosofen/taleren Alan Watts idag. Jeg ledes litt mot dette, og jeg føler at en gnist har dukket opp igjen som interesse for det paranormale.
Jeg kjenner veldig stor lyst til å inspireres nå om dagene... :)
Antall ord: 191
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Personlig historie fra min sjel

Innlegg av jeditrond »

Ja, det er mye greier på gang om dagen av endringer, både personlig og "globalt". Det er fortsatt noe kaotisk og vanskelig å se hele mønsteret, men positive endringer er for lengst i gang. En ting disse "anfallene", tappet for energi osv. har gitt meg er bedre tilgang til energi utenfra når jeg renser hus. Så en slags oppgradering av "interne systemer" foregår, gjerne nattestid mens jeg sover, men også i våken tilstand noen ganger. Da er jeg trøtt, uinspirert, daff og noen ganger svimmel og tar lett overbalanse, men aldri så ille at jeg stuper i bakken :)
Antall ord: 103
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links