Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDiverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

Hei!

Jeg har noen spørsmål som jeg har "plaget" meg selv med i (altfor) lang tid nå. Jeg tror på det overnaturlige, og bruker (altfor) mye tid på å tenke på ting jeg kanskje aldri får et svar på, men som jeg likevel håper kan bli litt klarere for meg.

Mange klarsynte kan se fremtiden, og det vil jeg ikke si jeg er skeptisk til, for jeg tror det er mulig (uten at jeg vet hvordan). Det jeg derimot tenker på er "fremgangsmåten". Er det bilder som vises eller er det menneskets skjebne som vises? Eller er det rett og slett bare en uforklarlig fornemmelse? Hvem er det egentlig som bestemmer menneskets skjebne, og er den fastlagt?

Når et menneske dør så tror jeg at energien/sjelen til dette mennesket fremdeles kan gå igjen, både på godt og vondt. Men samtidig tror jeg også at sjelen til avdøde går videre til et nytt menneske, og da kommer tankene på hvordan dette er mulig; hvordan kan en avdød være igjen hos sin familie/kjære, men likevel ha startet et "nytt liv" hos et helt annet menneske som ikke er tilknyttet den forrige familien?

Når det gjelder å finne ut av tidligere liv, hvem kan da kontaktes? Send meg gjerne en PM med evt. kontaktinfo.

Håper noen kan hjelpe meg og nøste opp noen tråder, det ville jeg satt stor pris på.

God påske! :)
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

Kan bare snakke for min egen del ang. disse svarene; når jeg får info om fremtiden kommer det både i bilder, noen ganger videosnutter og noen ganger bare følelser. Andre ganger kobles to av tre sammen, som bilder med følelser f.eks. Og innimellom når andre spør meg, vet jeg bare svaret, og da er det som regel nokså enkle ja/nei svar. Har aldri fått noe utfyllende informasjon utenom det konkrete svaret. I visse tilfeller er det menneskets skjebne (min skjebne) som vises, andre ganger er det potensielle fremtider. Hvem som bestemmer skjebnen er lett å svare på, det er deg selv, du har valgt visse ting du skal oppleve/lære i dette livet før du ble født. Dermed kan disse kanskje sees på som milepæler som viser at du er på rett kurs, f.eks. som deja vú opplevelser.

Energien/sjelen til en som dør kan gå igjen, men da har den ikke blitt gjenfødt ennå såvidt jeg forstår det. Den må over til den andre siden for å få overført den nye lærdommen til hele seg før et nytt liv påbegynnes. Omtrent som en datafil oppdateres med nyeste versjon :) Men avtrykket av hendelser med sterke følelser, vanligvis av negativ art, kan henge igjen og oppleves som spøkelser. Men da er det mer som en filmsnutt som går om og om igjen, den er ikke interaktiv utenom at følelsene involvert i hendelsen også kan plukkes opp i tillegg til å se selve hendelsen.

Ang. tidligere liv antar jeg at regresjonsterapi/hypnose kanskje kan hjelpe til, men kjenner ikke til noen som driver med sånt. Men det kan jo være noen andre har sendt deg pm om dette allerede :)
Antall ord: 303
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

Hei jeditrond, takk for dine synspunkter :)
Når du får disse bildene/videosnuttene/følelsene, kan det da forklares som at du har «koblet/tunet» deg inn på en annen (og høyere) dimensjon? (som den vanlige mannen i gata vanligvis ikke klarer å tune seg inn på).
Du skriver at jeg har valgt visse ting jeg skal oppleve i dette livet, før jeg ble født. Du mener altså da i mitt tidligere liv, før jeg ble gjenfødt i dette?
Vedr den andre siden; du skriver at man må over på den andre siden før man blir gjenfødt. Er dine tanker da at så fort man har kommet over på den andre siden så kan man ikke lenger besøke sine gjenlevende slektninger som den man den gang var (dvs før man forlot dette liv)? Jeg hører og leser om flere som har fått kontakt med avdøde slektninger, hvor disse ser ut til å ha funnet fred (noe jeg har tenkt at de måtte over på den andre siden for å få), men da har kanskje ikke disse kommet over på den andre siden likevel, de er kanskje på et mellomstadie mellom dette og neste liv/andre siden, uten at de behøver å ha noe uoppgjort.
Jeg har ikke fått noen PM vedr. Regresjonsterapi, men jeg har klart å finne ut litt på egenhånd :)
Innser at jeg kanskje burde sendt deg en PM, ble noen oppfølgingsspørsmål dette. Dette er ikke akkurat "piece of cake-filosofier" (eller hva man kan kalle det) :P
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

Ja, enten kobler en seg opp mot høyere dimensjoner av noe slag eller direkte kontakt med sine hjelpere som gjerne vet mer. Evt. at man kobler seg opp mot det som kalles for akashic records, et slags universelt bibliotek over ting som har skjedd og kan/vil skje. Den sovende profeten Edgar Cayce brukte den betegnelsen på det. Jeg har aldri brydd meg med å spørre etter navn/betegnelse på dette :) Og den vanlige mannen i gata kan faktisk peile seg inn hvis han vil, alle mennesker har tilgang til evner, men de fleste fyller livene sine med all mulig annen "støy" og blokkerer koblingen. Da blir evnen som en muskel som ikke brukes; svak :)

Ang. valg for dette livet; man har et liv mellom livene også, da man er ren ånd. Det er i denne tilværelsen man legger en plan for neste runde som fysisk skapning.

Når man har kommet over kan man fint besøke sine nære og kjære fortsatt, det har jeg egne opplevelser på. Man blir jo ikke gjenfødt med en gang og så er det nå en gang sånn at ånder ikke er begrenset av tid/sted, så de kan sitte på skolebenken på den andre siden og besøke sine nære og kjære samtidig :) Men etterhvert som generasjonene går virker det som om de trekker seg tilbake og begynner å tenke på en ny runde. Akkurat det vet jeg ikke, men f.eks. tippoldeforeldre var jo døde før jeg ble født, så de har neppe fulgt så nøye med på meg, de har gått videre til andre ting. Noe i den duren, har jo ikke bevis for at det er slik, dette er mer egne tanker og funderinger :)

Gjør ingenting om du spør i denne tråden, da kan jo andre lese svarene også og så blir det en filosofisk diskusjon av det :)
Antall ord: 326
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

Ok, kjenner det er godt å få plassert ting litt, nå fremstår ting som langt mindre kaotiske, tankene er ikke lenger plagsomme, de har nå forandret form fra å være plagsomme til å være interessante :)

At de kan komme på besøk fra den andre siden er en fin tanke å holde fast ved. Sånn jeg nå forstår det er denne «læretiden» før et nytt liv og besøkene hos evt gjenlevende en fin tid hvor de har funnet fred med tanke på hvor de er nå.

Tidligere har jeg også faktisk vært innom tanken (men uten å bli noe klokere(!) på at den andre siden er et slags venterom, men da har det vært i forbindelse med at jeg har tenkt at det har vært et slags venterom før himmelen, altså i læren om kr-dommen. Men etter litt mer lesing om dette så har jeg forstått at reinkarnasjon og kr-dommen er uforenlig, og det menes vel også i kr-dommen at når man dør så sover man, punktum (uten å hverken se eller få med seg det som skjer med evt gjenlevende) helt frem til man blir vekket, og er derfor også uforenlig med ånder som lever videre etter døden, bare i en annen dimensjon. Så det har ikke vært bare bare å få satt ting på plass, når man tror og tenker så mye blir det lett kaotisk, spesielt når det man tenker viser seg å være uforenlig med hverandre ](*,) Men tror du at når man har gått i mange nok læretider og levd mange nok liv, at man kommer til en slags himmel likevel?
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

Hyggelig at mine svar var til hjelp :)

For å ta det siste først; den andre siden er ikke noe venterom akkurat, det er dette som er himmelen. Det er både et sted for læring, avslapning mellom livene, være mentor for yngre ånder. Etterhvert som man har vært gjennom en del inkarnasjoner kan man sikkert velge å stå over noen liv, ta det rolig siden tid ikke spiller noen rolle utenom i den fysiske eksistensen :) Det er også mulig at man utvikler seg til en høyere utviklet ånd, som da går fra å være en som er en del av reinkarnasjonshjulet til å bli en slik mentor for andre f.eks.

Hvis du leser om tidlig kristendom så var faktisk reinkarnasjon en del av den gnostiske læren :D Men det passet dårlig med hvordan den tidlige kirken så for seg ting, så det ble luket ut... Utfra mine egne funn er det ikke slik at en religion sitter med sannheten mens resten tar feil. Alle er inne på noe, men ingen sitter inne med den fulle og hele fasiten. Uansett kommer man til samme sted uavhengig av religiøs tro når man dør :D

Ja, de som er på besøk fra den andre siden har funnet fred. De vil bare følge med på familien en stund, i noen tilfeller kan de også fungere som hjelpere for familiemedlemmer. Men ikke alle hjelpere er tidligere familiemedlemmer :)
Antall ord: 241
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
Energien/sjelen til en som dør kan gå igjen, men da har den ikke blitt gjenfødt ennå såvidt jeg forstår det. Den må over til den andre siden for å få overført den nye lærdommen til hele seg før et nytt liv påbegynnes.
trodde det jeg og men her har jeg klippet ut noe andre har skrevet fra en bok / bøker de har lest, jeg har ikke lest boka;

I Tom Shroders bok "Gamle sjeler" står det endel om dette. Ian Stevenson var en psykiater som viet det meste av sitt liv til å forske på reinkarnasjon. Journalisten Shroder som i utgangspunktet ikke trodde på dette, fulgte med rundt i verden for å etterforske historiene til barn som insisterte på at de egentlig hørte til i en annen familie.

De fleste barna kunne beskrive ekstremt mange detaljer fra tidligere liv, og de kjente igjen både byer, hus og familiemedlemmer når de ble tatt med til stedet de mente de hadde bodd på før. Problemet var bare at enkelte av disse fortsatt var i live da barnet ble født og det ga jo saken en helt ny dimensjon og dermed tanken på at sjelen faktisk kan dele seg i flere kropper - på en gang.

nesten det mest oppsiktsvekkende var at barna var så fysisk like på de menneskene de mente å ha vært før (det var en god del bilder i boka). Da kan man virkelig begynne å gruble over hvordan man også kan likne på egen "nåværende" familie.





ps! beklager jeg skapte mer forvirrelse og hodebry .................... ::=.......................... :iiik
Sist redigert av galaxy - sluttet på 24 Mar 2013 19:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

Så den andre siden er faktisk også omtalt som himmelen. Grunnen til at man vanligvis ikke snakker om himmelen (iaf ikke som jeg har hørt, man hører bare snakk om den andre siden) når det er snakk om det spirituelle er vel fordi himmelen fort blir låst til den kristne tro. Kan man si at man er spiritist da, eller er det andre mer korrekte begrep for denne troen? Nå vil ikke jeg kalle meg hverken det ene eller det andre, for ja, du har absolutt helt rett; alle er inne på noe, derfor er det fint at man kan hente forklaringer fra både den spirituelle verdenen og verdensreligionene, og gjøre seg opp en mening som er logisk for en selv og som en finner fred i. Det er i grunn alt som betyr noe. Veldig interessant å vite at reinkarnasjon var endel av den tidlige gnostiske læren, da gir reinkarnasjon enda mer mening og at det faktisk er noe i det *føle seg enda mer opplyst* :)
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:
Energien/sjelen til en som dør kan gå igjen, men da har den ikke blitt gjenfødt ennå såvidt jeg forstår det. Den må over til den andre siden for å få overført den nye lærdommen til hele seg før et nytt liv påbegynnes.
trodde det jeg og men her har jeg klippet ut noe andre har skrevet fra en bok / bøker de har lest, jeg har ikke lest boka;

I Tom Shroders bok "Gamle sjeler" står det endel om dette. Ian Stevenson var en psykiater som viet det meste av sitt liv til å forske på reinkarnasjon. Journalisten Shroder som i utgangspunktet ikke trodde på dette, fulgte med rundt i verden for å etterforske historiene til barn som insisterte på at de egentlig hørte til i en annen familie.

De fleste barna kunne beskrive ekstremt mange detaljer fra tidligere liv, og de kjente igjen både byer, hus og familiemedlemmer når de ble tatt med til stedet de mente de hadde bodd på før. Problemet var bare at enkelte av disse fortsatt var i live da barnet ble født og det ga jo saken en helt ny dimensjon og dermed tanken på at sjelen faktisk kan dele seg i flere kropper - på en gang.

Jeg syns nesten det mest oppsiktsvekkende var at barna var så fysisk like på de menneskene de mente å ha vært før (det var en god del bilder i boka). Da kan man virkelig begynne å gruble over hvordan man også kan likne på egen "nåværende" familie.





ps! beklager jeg skapte mer forvirrelse og hodebry .................... ::=.......................... :iiik
Takk for innspill, galaxy :) Interessant! Hadde dette vært det første svaret jeg fikk hadde jeg kanskje følt meg lettere forvirret ja :iiik , men jeg føler nå at jeg har fått plassert veldig mye, så jeg ser på dette som et frisk vindpust av en teori, som jeg selvsagt vil finne ut mer om, men som ikke skaper nevneverdig forvirring siden så mye annet allerede er plassert :)
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av galaxy - sluttet »

snøsvart skrev:
galaxy skrev:
jeditrond skrev:
Energien/sjelen til en som dør kan gå igjen, men da har den ikke blitt gjenfødt ennå såvidt jeg forstår det. Den må over til den andre siden for å få overført den nye lærdommen til hele seg før et nytt liv påbegynnes.
trodde det jeg og men her har jeg klippet ut noe andre har skrevet fra en bok / bøker de har lest, jeg har ikke lest boka;

I Tom Shroders bok "Gamle sjeler" står det endel om dette. Ian Stevenson var en psykiater som viet det meste av sitt liv til å forske på reinkarnasjon. Journalisten Shroder som i utgangspunktet ikke trodde på dette, fulgte med rundt i verden for å etterforske historiene til barn som insisterte på at de egentlig hørte til i en annen familie.

De fleste barna kunne beskrive ekstremt mange detaljer fra tidligere liv, og de kjente igjen både byer, hus og familiemedlemmer når de ble tatt med til stedet de mente de hadde bodd på før. Problemet var bare at enkelte av disse fortsatt var i live da barnet ble født og det ga jo saken en helt ny dimensjon og dermed tanken på at sjelen faktisk kan dele seg i flere kropper - på en gang.

Jeg syns nesten det mest oppsiktsvekkende var at barna var så fysisk like på de menneskene de mente å ha vært før (det var en god del bilder i boka). Da kan man virkelig begynne å gruble over hvordan man også kan likne på egen "nåværende" familie.





ps! beklager jeg skapte mer forvirrelse og hodebry .................... ::=.......................... :iiik
Takk for innspill, galaxy :) Interessant! Hadde dette vært det første svaret jeg fikk hadde jeg kanskje følt meg lettere forvirret ja :iiik , men jeg føler nå at jeg har fått plassert veldig mye, så jeg ser på dette som et frisk vindpust av en teori, som jeg selvsagt vil finne ut mer om, men som ikke skaper nevneverdig forvirring siden så mye annet allerede er plassert :)

Som sagt har ikke lest det denne boken selv, jeg er også alltid skeptisk til all informasjon jeg får, stoler ikke blindt på noe som helst, men tror på reinkarnasjon likevel .. og jeg har får høre bruddstykker av ting som har skjedd meg tidligere liv og det er da medium/klarsynte/kanaliserende som har fått opp dette, så det går jo an og søke svar der hos dem .... :)

Jeg selv har etterpå likevel vanskelig for og vite og stole på at den infoen er riktig, sånn i etterkant, og det er jo ikke så rart siden det ikke foreligger bevis eller i en reell hukommelse i fra meg selv men bare noe andre fortalte at jeg har opplevd.. :)

Man kan jo også bli hypnotisert tilbake til tidligere liv .. Det prøvde jeg en gang, men jeg lot meg ikke hypnotisere tilbake ... Personlig syns jeg det høres ut som en nøysommelig prosess det med hypnose/regresjonsterapi ... ... :)
Antall ord: 513

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:trodde det jeg og men her har jeg klippet ut noe andre har skrevet fra en bok / bøker de har lest, jeg har ikke lest boka;

I Tom Shroders bok "Gamle sjeler" står det endel om dette. Ian Stevenson var en psykiater som viet det meste av sitt liv til å forske på reinkarnasjon. Journalisten Shroder som i utgangspunktet ikke trodde på dette, fulgte med rundt i verden for å etterforske historiene til barn som insisterte på at de egentlig hørte til i en annen familie.

De fleste barna kunne beskrive ekstremt mange detaljer fra tidligere liv, og de kjente igjen både byer, hus og familiemedlemmer når de ble tatt med til stedet de mente de hadde bodd på før. Problemet var bare at enkelte av disse fortsatt var i live da barnet ble født og det ga jo saken en helt ny dimensjon og dermed tanken på at sjelen faktisk kan dele seg i flere kropper - på en gang.

nesten det mest oppsiktsvekkende var at barna var så fysisk like på de menneskene de mente å ha vært før (det var en god del bilder i boka). Da kan man virkelig begynne å gruble over hvordan man også kan likne på egen "nåværende" familie.





ps! beklager jeg skapte mer forvirrelse og hodebry .................... ::=.......................... :iiik
Interessant sak galaxy! Har jo lest noe om at enkelte ikke tok med seg all energien inn i dette livet, de lot noe være igjen på den andre siden. Så kanskje denne energien kan brukes til å ta "valgfag" i andre liv slik som beskrevet over? Fascinerende tanke :) Minner meg jo om historien i filmen Lille Buddha hvor lama Dorje hadde inkarnert i tre forskjellige barn til de andre lamaenes store forvirring og noe oppgitthet også siden barna bodde i hhv. Seattle, USA, Katmandu og India :D
snøsvart skrev:Så den andre siden er faktisk også omtalt som himmelen. Grunnen til at man vanligvis ikke snakker om himmelen (iaf ikke som jeg har hørt, man hører bare snakk om den andre siden) når det er snakk om det spirituelle er vel fordi himmelen fort blir låst til den kristne tro. Kan man si at man er spiritist da, eller er det andre mer korrekte begrep for denne troen? Nå vil ikke jeg kalle meg hverken det ene eller det andre, for ja, du har absolutt helt rett; alle er inne på noe, derfor er det fint at man kan hente forklaringer fra både den spirituelle verdenen og verdensreligionene, og gjøre seg opp en mening som er logisk for en selv og som en finner fred i. Det er i grunn alt som betyr noe. Veldig interessant å vite at reinkarnasjon var endel av den tidlige gnostiske læren, da gir reinkarnasjon enda mer mening og at det faktisk er noe i det *føle seg enda mer opplyst* :)
Det at man ikke bruker uttrykket himmelen blant medium, klarsynte o.l. er nok nettopp det at det alltid forbindes med den kristne troen og da blir det fort for mye bagasje som følger med på lasset hvis man bruker det uttrykket. Men ovenfor barn har jeg brukt det uttrykket for at de skal forstå hva jeg driver med :)

Ja det viktigste her er å finne en forklaring som gir mening for en selv og gir en fred i sinnet/sjelen. Ikke hva andre mener du bør tro/mene :mrgreen:
Antall ord: 575
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev: Interessant sak galaxy! Har jo lest noe om at enkelte ikke tok med seg all energien inn i dette livet, de lot noe være igjen på den andre siden. Så kanskje denne energien kan brukes til å ta "valgfag" i andre liv slik som beskrevet over? Fascinerende tanke :)

Det inntrykket jeg har fått med at de ikke tok med deg all energien, er gjerne om man hadde sterke emosjonelle følelser i det som skjedde i andre liv, kjærlighet/frykt ... fx og ha blitt halshugget, brent på bålet, torturert til døde etc, at man bærer med seg den frykt-energien videre inn i i andre liv, og der har man jo noe som heter sjele-henting... Jeg har fx vært hos thetahealere til såkalt sjele-henting. Vet ikke om det har hjulpet noe særlig, men det er kanskje vanskelig siden det ligger på et usynlig plan og siden vi ikke har lett for og se de endringene som skjer i oss selv .. alltid. :)


Men det er sikkert noe annet du sikter til . . . :)
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev: Interessant sak galaxy! Har jo lest noe om at enkelte ikke tok med seg all energien inn i dette livet, de lot noe være igjen på den andre siden. Så kanskje denne energien kan brukes til å ta "valgfag" i andre liv slik som beskrevet over? Fascinerende tanke :)

Det inntrykket jeg har fått med at de ikke tok med deg all energien, er gjerne om man hadde sterke emosjonelle følelser i det som skjedde i andre liv, kjærlighet/frykt ... fx og ha blitt halshugget, brent på bålet, torturert til døde etc, at man bærer med seg den frykt-energien videre inn i i andre liv, og der har man jo noe som heter sjele-henting... Jeg har fx vært hos thetahealere til såkalt sjele-henting. Vet ikke om det har hjulpet noe særlig, men det er kanskje vanskelig siden det ligger på et usynlig plan og siden vi ikke har lett for og se de endringene som skjer i oss selv .. alltid. :)


Men det er sikkert noe annet du sikter til . . . :)
Tenkte mer på at man ikke alltid tar med seg "full tank" inn i et nytt liv fordi man anser at man ikke vil trenge all sin sjele-energi til noe som i utgangspunktet kan virke som ren plankekjøring :) Var vel i en bok av Michael Newton jeg leste om dette tror jeg, så dette er egne funderinger basert på hva jeg har lest, ikke noe jeg har innhentet info om selv :)

Sjelehenting har jeg faktisk aldri hørt om før må jeg innrømme. Og ikke alle healere og sånn er fullt så flinke som de selv tror, dessverre. Men har blitt fortalt at i løpet av et års tid vil alle fuskere i faget falle fra :)
Antall ord: 306
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev: Sjelehenting har jeg faktisk aldri hørt om før må jeg innrømme. Og ikke alle healere og sånn er fullt så flinke som de selv tror, dessverre. Men har blitt fortalt at i løpet av et års tid vil alle fuskere i faget falle fra :)

Det hørtes jo bra ut.
Og hvorfor skulle det skje?
Skeptisk 8)

De fleste overvurderer bare sine evner eller effekten av hva det de gjør, selv om det er noen rene fuskere også selvsagt . .
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev: Sjelehenting har jeg faktisk aldri hørt om før må jeg innrømme. Og ikke alle healere og sånn er fullt så flinke som de selv tror, dessverre. Men har blitt fortalt at i løpet av et års tid vil alle fuskere i faget falle fra :)

Det hørtes jo bra ut.
Og hvorfor skulle det skje?
Skeptisk 8)

De fleste overvurderer bare sine evner eller effekten av hva det de gjør, selv om det er noen rene fuskere også selvsagt . .
Hvorfor og hvordan har jeg ikke fått blitt fortalt noe om dessverre. Så da må jeg bare spekulere; de blir avslørt som fuskere i faget? De mister interessen for å "leke" healere/spåperson? Folk mister totalt troen på teletorget og oppsøker praktiserende andre steder? Noe helt annet :D

Joda, det er noen som "bare" overvurderer egne evner også. Blant disse er det jo da også de som hevder å kunne heale kreft f.eks., som er litt skummelt og gir alternativ behandlere dårlig rykte dessverre :)
Antall ord: 175
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links