Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDiverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av zind »

snøsvart skrev:Hei!

Jeg har noen spørsmål som jeg har "plaget" meg selv med i (altfor) lang tid nå. Jeg tror på det overnaturlige, og bruker (altfor) mye tid på å tenke på ting jeg kanskje aldri får et svar på, men som jeg likevel håper kan bli litt klarere for meg.

Mange klarsynte kan se fremtiden, og det vil jeg ikke si jeg er skeptisk til, for jeg tror det er mulig (uten at jeg vet hvordan). Det jeg derimot tenker på er "fremgangsmåten". Er det bilder som vises eller er det menneskets skjebne som vises? Eller er det rett og slett bare en uforklarlig fornemmelse? Hvem er det egentlig som bestemmer menneskets skjebne, og er den fastlagt?

Når et menneske dør så tror jeg at energien/sjelen til dette mennesket fremdeles kan gå igjen, både på godt og vondt. Men samtidig tror jeg også at sjelen til avdøde går videre til et nytt menneske, og da kommer tankene på hvordan dette er mulig; hvordan kan en avdød være igjen hos sin familie/kjære, men likevel ha startet et "nytt liv" hos et helt annet menneske som ikke er tilknyttet den forrige familien?

Når det gjelder å finne ut av tidligere liv, hvem kan da kontaktes? Send meg gjerne en PM med evt. kontaktinfo.

Håper noen kan hjelpe meg og nøste opp noen tråder, det ville jeg satt stor pris på.

God påske! :)
Hei hei!

Hvordan man får inn informasjon varierer stort, noen hører, noe får opp bilder, noen føler eller bare vet. Noen stoler på utenforstående kilder (som kanaliseringer, hjelpere, mestere..), andre mener informasjonen kommer fra sitt høyere selv. Eller informasjonen kommer rett og slett gjennom å være forbundet med alt og ved å plukke opp informasjon som i teorien ligger der tilgjengelig for oss alle.

Vi har allerede en lang tråd her inne om skjebne, og det er langt ifra noe klar enighet om den er forutbestemt eller ikke. Personlig så heller jeg mest på en slags mellomting, at veien blir til når vi går, men at både forutsetninger, erfaringer og vårt livs start vil gi store sannsynligheter for enkelte fremtidsutsikter enn andre. Jeg tror også at vi velger vårt eget liv før vi går inn i det, at vi vet en hel del om hvordan det kan komme til å utvikle seg og kanskje til og med legger inn enkelte programmeringer i oss selv sånn at vi f.eks kjenner igjen og blir trukket mot mennesker som vil spille en rolle i det vi ønsker å erfare.
Jeg hopper litt for du spør om mye her, hehe. Langt ifra alle vil nok være enige med meg, men jeg tror ikke vi tar med oss alt av oss selv inn i denne kroppen. Jeg tror en del av oss ("vårt høyere selv") blir igjen på et annet plan og jeg tror også kommunikasjon og veiledning skjer gjennom livet via "overføring" fra vårt eget ikke-fysiske selv. Dette kan være et svar på hvorfor man kan kommunisere med sjeler som har inkarnert på nytt. Et annet svar på hva som vil gjøre noe slikt mulig er at tid ikke nødvendigvis eksisterer slik vi tenker at den gjør. De fleste ser også ut til å mene at man ikke inkarneres på nytt umiddelbart

Noen bøker jeg er superfan av og har anbefalt mange ganger her inne er "Sjelereiser" og oppfølgeren "Livet mellom livene" av Newton. Forfatteren har hypnotisert mange hundre mennesker i håp om å finne noen svar på hva som skjer når vi dør/før vi blir født. Utrolig spennende lesning! Ellers så finnes det mer vitenskapelig vinklet litteratur om man leter litt også, der det har blitt seriøst forsket på nær døden opplevelser, ut av kroppen ol. som kan gi oss en pekepinn om hva som skjer. Masse spennende å finne om du liker en god bok :)

Det å ta noen tilbake i tid, enten i dette livet eller før, kalles regresjonsterapi. Enkelte hypnotisører tar nok også på seg slike ting. Det har også blitt vanlig at klarsynte uttaler seg om tidligere liv, og noen er vel kanskje litt mer treffsikre enn andre.... Under en åndelig prosess dukker gjerne disse tingene opp av seg selv, på den måten unngår man også å bli feilinformert eller sitte igjen med informasjon som ikke man ikke er klar for, som man kanskje ikke har noe bruk for i dette livet en gang. Du kan be om å få denne informasjonen gjennom deg selv, ha tillit til at du faktisk er den beste kilden til svar rundt din egen eksistens. Kanskje får du drypp umiddelbart, kanskje tar det tid, men du vil få svar. Det er ikke alltid ting dukker opp slik man tror, du kan få svar gjennom en drøm eller du kan "tilfeldig" møte på en behandler eller person som begynner å fortelle deg om det. Ha tillit til at universet gir deg det du ber om og vil finne beste og mest effektive måte å gi det til deg på ;)

Edit: God Påske, ja! :sunny
Antall ord: 886
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snøsvart
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Mar 2013 08:28
11
Har takket: 14 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Diverse tanker jeg søker et litt klarere svar på..

Innlegg av snøsvart »

Takk for utfyllende og godt svar, zind. Setter stor pris på tilbakemeldinger jeg har fått og at dere tar dere tid til å svare på dette. Det har hjulpet meg mye. God påske, igjen :)
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links