Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenEt blått lys

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

frategn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 24 Jul 2011 14:46
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 8 ganger

Et blått lys

Innlegg av frategn »

En av mine naboer fortalte meg at for noen uker siden, så hun noe som minnet om en blått lys som lekte seg blandt noen grener på tuppen av et tre og det var ikke noe lommelykt eller noe slikt. Her om dagen kom en annen nabo og fortalte at hun hadde opplevd akkuratt det samme, de lurer fælt på hva dette kan være.

Jeg har selv opplevd to ganger at jeg har tilfeldigvis sett opp på himmelen og oppdaget en stjernelignende ting. Først tenkte jeg at det bare var en stjerna, men så merket jeg at den bevegde seg, veldig fort. Dermed tenkte jeg at det var et fly, men det var for høyt opp til at det kan være noen fly, og lysene tydet på at det ikke var noe fly, kan dette ha noe sammenhegn ???
Antall ord: 144
Frategn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Et blått lys

Innlegg av Lilja »

Hva det blå lyset var, har jeg ingen anelse om, men "stjerna" som beveget seg raskt over himmelen var nok en satelitt!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frategn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 24 Jul 2011 14:46
12
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 8 ganger

- Et blått lys

Innlegg av frategn »

Satelitter beveger seg ikke så raskt som den gjorde, så jeg tviler sterkt på at det var en sattelitt
Antall ord: 19
Frategn...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Et blått lys

Innlegg av galaxy - sluttet »

frategn skrev:Satelitter beveger seg ikke så raskt som den gjorde, så jeg tviler sterkt på at det var en sattelitt
Har sett mange satelitter og de beveger seg ganske sakte over himmelen.

En kveld da jeg stod med en bok med stjernekartover himmelen og stirret opp.. da så jeg også en stor stjerne som dro i høyt tempo et øyeblikk .. tenkte at det så ikke heelt ut som et stjerneskudd, men det kunne vel ikke ha vært en ufo vel .... og da jeg hadde tenkt tanken, så kom stjernen på nytt og tok en u-sving over himmelen slik et stjerneskudd ikke gjør, så det var nok en ufo, kan godt være det var en ufo du så (uidentifisert flygende objekt) men vanskelig å gjette på om det har en sammenheng med det blå lyset.. :) Det har jo vært lysobservasjoner i forbindelse med ufo - observasjoner.
Antall ord: 150

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Et blått lys

Innlegg av jeditrond »

Det blå lyset høres litt ut som sånn som man kunne oppleve på seilskuter før i tiden rett før uvær var det vel. En form for elektriske utladninger i mastetoppene. St Elmos ild? Vet ikke om det kalles for dette om det opptrer på busker og trær. Kan jo ha vært et helt annet fenomen også :)
Antall ord: 63
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Et blått lys

Innlegg av Bearchild »

Hadde disse naboene noen formening om avstand? Altså, fløy dette lyset innimellom grenene (som et insekt) eller var det oppe på himmelen bak treet..? Og hvor langt unna var treet?

Det første jeg tenkte når du nevner lommelykt er jo om det kan være sånne laserstråler som er ganske vanlig på utesteder. De er kraftige og kan lyse kjempelangt, og ofte er det vanskelig å se hvor strålen kommer fra da lyset er "usynlig" inntil det treffer skyer/ tåke. Nå er det jo ikke bare utesteder som har sånne lenger heller, de finnes i mange størrelser hvorav de mindre håndholdte har stått omtalt i media i forbindelse med blending av piloter. :roll:
Antall ord: 122
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Et blått lys

Innlegg av Asbjørn »

I dag har man masse forskjellige laserpenner, i mange farger, også blå.
Så blått lys oppi tretoppene KAN være en blå laser.
Dersom det også er snø/iskrystaller på treet, vil lyset spre seg ganske bra, og man kan få mange slags mønstre....
Og holdt av en skjelven hånd, vil det bevege seg frem og tilbake.... "leke"...

A
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- - Et blått lys

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

jeditrond skrev:Det blå lyset høres litt ut som sånn som man kunne oppleve på seilskuter før i tiden rett før uvær var det vel. En form for elektriske utladninger i mastetoppene. St Elmos ild? Vet ikke om det kalles for dette om det opptrer på busker og trær. Kan jo ha vært et helt annet fenomen også :)

St.Elmo's ild etterfølges alltid av et lynnedslag.
Antall ord: 75
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Et blått lys

Innlegg av jeditrond »

HappeTittenTooYouNow skrev:
jeditrond skrev:Det blå lyset høres litt ut som sånn som man kunne oppleve på seilskuter før i tiden rett før uvær var det vel. En form for elektriske utladninger i mastetoppene. St Elmos ild? Vet ikke om det kalles for dette om det opptrer på busker og trær. Kan jo ha vært et helt annet fenomen også :)

St.Elmo's ild etterfølges alltid av et lynnedslag.
Ah, takk for oppklaringen, da var det neppe noe slikt :)
Antall ord: 87
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Et blått lys

Innlegg av Arven »

En kontroverisell ide kan jo være at lysene har en paranormal forklaring. Et åndelig fenomen.
Antall ord: 16
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Et blått lys

Innlegg av galaxy - sluttet »

Kanskje de har en base under jorden der du bor .... eller en portal tvers igjennom kloden ;)

Image

Endret: Bildet var alt for stort for forumsida, så jeg endret bildetag'en. Om man bruker rimg-tag, justeres størrelsen automatisk.
Lilja, mod
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Et blått lys

Innlegg av Jeppski »

Det første historien kommer jo ikke fra en primær kilde en gang (Jeg hørte at naboen så noe). Da har man gått glipp av mange detaljer. For ikke å snakke om at vitner generelt er en dårlig form for bevis.

Alt for lite informasjon du kommer med for å si noe sikkert om noe. Det kan ha vært Russels tekanne som besøkte oss, det kan ha vært en hallusinasjon eller kanskje var det et romskip. Alt er like sannsynlig med hva du presenterer for oss.
Sist redigert av Jeppski på 01 Apr 2013 18:28, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- Et blått lys

Innlegg av Tyrell »

Hvorfor skulle den første hendelsen med blått lys ha noen sammenheng med det stjernelignende fenomenet?
Dette er jo helt adskilte episoder og mest sannsynlig var den kjappe stjerna en meteoroide,populært kalt stjerneskudd.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links