Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO og aliens i gammel kunst

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Arven »

Jeg syns det er spennende at så mye gammel kunst viser bilder og referanser til flyvende objekter og ukjente menneske lignende vesener.
Ut i fra beskrivelser fra vitneobservasjoner i vår tid har vi fått bilder av "de grå"

Image
Image

store øyne og lange lemmer ser ut til å gå igjen når de gamle kunstnerne skulle beskrive det de så.

Image
I denne 6 min snutten vises endel kunst fra hele verden. Og prøv å glem musikken i bakgrunnen ;)
[youtube]t_Qpec9FpEo&feature[/youtube]
Antall ord: 83
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

ikke særlig vakker akkurat heller noget skremmende.. :iiik
Så på 4-stjerner middag igår på TVN og der laget Gry Jannike Jarlum middag, særdeles spennende ... ugh .. med pannekaker til forrett, hovedrett og dessert :lol:

Vel uansett så snakket hun litt om ufo og det var jo de grå som hun hadde denne 4. grads kontakten med ...
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av jeditrond »

Undres på om disse grå er konstruerte skapninger eller noe. Hopiene forteller om at de ble tatt hånd om av "maurfolket" etter en katastrofe. At disse grå er det samme som maurfolket kanskje. Eller så kan det være at jeg er for mye i Atlantis-sonen om dagen og ser koblinger der det ikke er noen :D

Uansett spennende med oldtidskunst som viser de grå! :)
Antall ord: 66
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Tyrell »

Jeg tror nok enkelte legger litt for mye av noe som ikke har noe med utenomjordiske vesener å gjøre her,første del viser noe som tydelig er en ørn med vinger plassert på en menneskekropp,dette er i teksten beskrevet som reptilvesener.

Tolkningene blir gjort av mennesker i vår tid og jeg har en mistanke om at en del ufo entusiaster er mer intressert i å få sine populære teorier til å passe inn, enn å finne ut hva disse eldgamle artefaktene egentlig viser.
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Arven »

Tyrell skrev:,første del viser noe som tydelig er en ørn med vinger plassert på en menneskekropp,dette er i teksten beskrevet som reptilvesener.
.
Du refererer til først bilde. Det finnes mange flere
Antall ord: 35
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Tyrell »

Det er flere eksempler som like gjerne kan være avbildninger av ritualer utført av mennesker i hodemasker og som ikke nødvendigvis viser utenomjordiske vesener, f.eks klippet fra 0:50 og 1:00.

3:40 viser tydelig Moses og de ti bud.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Arven »

Ja det har du rett i. Men mye kan ikke forklares så bastant.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men det finnes så mange nedskrevne opplevelser, så mye kunst som også kan forklares med utenomjordisk kontakt og stadig nye oppdagelser vi ikke helt kan forklare. Mer enn nok til å gjøre det interessant.
Og hvorfor ikke ?
Jeg tror på å være åpen for det utenkelige.
Ikke svelge rått, men heller ikke snu ryggen til.
Jeg legger inn en dokumentar fra History C om to byer som nå ligger under vann. En ved Dwarka India hvor nedtegnelser forteller om angrep fra himmelen og en fra Peru og Innsjøen Titikaka. Her forteller også gammel historie om lys og trafikk mellom himmelen og sjøbunnen.

yl-ctN1fEyY

De to neste viser mer kunst
RcrzD0PfyPs
AqBssviYYY8
Antall ord: 136
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Bearchild »

Flyvende mennesker- enten i farkoster eller med vinger- er jo avbildet gjennom hele den (kjente) menneskehistorien over hele verden. Enten det nå illustrerer bibelske hendinger eller ritualer.. hva kom egentlig først? Og hva viser de egentlig?
Å si at ufologer ser det de vil se blir som å si at alle ser de de helst vil se/ tro.

Det kan selvsagt være så enkelt som at menneskene alltid har hatt et ønske om å fly. Men fra å drømme om å sveve rundt som ørnen til å avbilde flygende farkoster med ild/ flammer oppi himmelen må vel sies å være ganske imponerende av mennesker helt ned til neandertalnivå.
Antall ord: 105
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av jeditrond »

Interessant det med angrep fra himmelen. Andre indiske tekster forteller jo om noe som høres ut som atomkrig;
Gurka kom kjørende i sin raske og kraftige

Vimana og sendte mot vrishnienes og

andhakaenes tre byer ett eneste prosjektil. ladet

med all universets styrke. En hvitglødende søyle

av røk og ild, strålende som tusen soler,

steg opp i all sin prakt. Det var det ukjente våpen,

tordenkilen av jern, en gigantisk dødens

budbringer, som forvandlet alle vrishniene og

andhakaene til aske.

Likene var så forbrent at de var ugjenkjennelige.

Hår og negler falt av. Pottemakerarbeider

sprakk uten grunn. Matvarer ble forgiftet. For å

redde seg, kastet krigerne seg ut i elvene for å

rense seg selv og utstyret sitt.

Fra Mahabharata
Men dette var mennesker som gjorde mot hverandre utfra min egen research om emnet, ikke utenomjordiske besøkende. Det var bemerkelsesverdig høyt nivå teknologisk sett flere steder i oldtiden. Gjengen i tv-serien Ancient Aliens mener jo at dette er bevis på utenomjordisk innblanding, mens jeg heller i retning av Atlantislegendene :)
Image
Antall ord: 179
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Arven »

Det ene utelukker vel ikke det andre. Og hva om atlantis og aliens er to sider av samme sak. Kanskje de fikk teknologisk kunnskap fra noen naboer ..
Antall ord: 27
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av jeditrond »

Arven skrev:Det ene utelukker vel ikke det andre. Og hva om atlantis og aliens er to sider av samme sak. Kanskje de fikk teknologisk kunnskap fra noen naboer ..
Det er aliens inne i bildet sånn ca rundt tidenes morgen, men kunnskapen om teknologi fant de opp selv med tildels mindre hyggelige resultater noen årtusener senere. Det har helt klart vært besøk fra tid til annen utenfra, men de har vel ikke blandet seg inn i "lokale" konflikter, bare observert og rapportert tilbake til galaktiske FN eller noe sånt om at "nei, disse er ikke klare for full første kontakt ennå" :D
Antall ord: 106
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Svartepus »

Eller hva med at aliens egentlig er videreutviklede mennesker fra fremtiden som har besøkt oss før og som kommer tilbake med jevne mellomrom? De kan vel neppe forandre for mye, men bittelitt her og der sånn at vi ikke bæsjer helt på leggen. Kanskje Jesus var et resultat av at en menneskekvinne ble befruktet med fremtidsmenneskesperm og derfor ble han høyere utviklet og kunne opplyse oss om viktige ting. Dermed ble det skapt en ny religion fordi han gjorde så stort inntrykk på folk. Dessverre kunne de ikke gjøre mer i den perioden så etter hans "død" tok ting litt for mye av og menneskene forvrengte budskapet hans og voila; bibelen ble skrevet på ville gjetninger og stormannsgalskap i hans fravær. Antakelig driver de og prøver å rydde opp i misforståelsene og skal hjelpe oss til å unngå å styrte rett i avgrunnen. De er på besøk av og til men vil helst ikke gripe for mye inn. Kanskje mer litt sånn hjelp til selvhjelp, så et lite frø av kunnskap her og der som vi kan videreodle selv.

Disse besøkene har selvsagt blitt lagt merke til og gjengitt i kunsten, enten førstehånds opplevelser eller basert på andres historier. Vi har uansett godt av å ha noe å se opp til så vi ikke luller oss for mye inn i tanken på oss selv som innmari intelligente vesener som ruler kloden. Det er nok flere som sitter der ute og rister oppgitt på hodet.
Antall ord: 254
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Bearchild »

Jeg har sett noen av disse Ancient aliens- programmene. Mye av det de presenterer er kjempespennende, og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i tolkningene til disse forskerne (artig gjeng de har rasket sammen der gitt! :p ) finner de fram mange hittil uforklarte hendelser. Jeg synes det er vanskelig å ikke tro på høyt utviklede teknologiske "vesener"! :)

Om det er tidligere sivilisasjoner som har rømt planeten eller om det er noen som opprinnelig kommer utenifra, tidsreisende eller hva.. noe må det være? Og så blir jeg litt irritert for at ting som virkelig kan være av interesse ikke blir sjekket nærmere. :vismann

For noen dager siden var det en episode om en plass i russland, ikke langt unna Tunguska, der enorme landområder ligger dødt. Alt av trær og planter er vissent. Midt uti ødemarka der har det visstnok blitt observert digre "kjeler",- svære metalldingser som var illustrert som jerngryter som lå delvis begravd i jorda, store nok til at et reinsdyr med en person på ryggen kunne gå inn. Folk holdt seg unna stedet fordi de ble syke,- kvalme og svimmelhet etterfulgt av håravfall og tenner som løsnet. Typisk strålesyke.
Det var et forskningsteam som dro dit (ble vist klipp i programmet) og de fant noen store distinkte runde merker i myrene der grytene en gang var, men måtte visst gi opp prosjektet raskt da lederen ble akutt syk.. Urbefolkningen hevdet at disse kjelene "kom opp" av myra av og til og skjøt lysstråler mot himmelen.

Hvor vanskelig kan det være å undersøke sånne plasser nærmere? :dontknow
Det må da kunne gå an å fly over området og foreta målinger, både om det er radioaktivt og noe ekkolodd- greier for å se om det faktisk ligger noe under jorda der?
Antall ord: 307
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Bearchild skrev:Å si at ufologer ser det de vil se blir som å si at alle ser de de helst vil se/ tro.
Ja, men det gjør vi da til dels alle sammen. Poenget er vel å bli seg det så bevisst at vi der og da blir i stand til å ta stilling til om vi i tillegg skal lete etter andre vinkler å betrakte det hele fra, eller om vi ønsker å nøye oss med slik vi allerede vil se det. Det første kan være ganske krevende - spesielt følelsesmessig hvis det er andre som peker på det for oss og at vi ikke finner det ut av oss sjøl. Da er det bestandig lettere.
Antall ord: 117
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Tyrell »

Hvem som helst kan utnevne seg selv som en ufolog, så jeg vil nok tro dette er en bedre egnet jobb for arkeologer og historikere.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links