Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO og aliens i gammel kunst

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

galaxy - sluttet

- - - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
galaxy skrev:Vet godt nyhetsspeilet ikke har særlig bra rykte på seg i endel kretser - er svært lite inne der selv så dermed vanskelig å ha noen mening-.
Her er også noen som har tatt for seg Vigelandsparken til en vurdering i sin helhet
http://www.redicecreations.com/article.php?id=11101


Ikke skjønner jeg at en mann har klart å lage alle dem i et liv, ..
Han brukte innleid arbeidskraft til støping o.l., men laget formene selv :)

Den reptilgreia har jeg ikke lagt merke til før den ble kommentert her. På den annen side har jeg ikke vært i Vigelandsparken siden barneskolen :)

innleid arbeidskraft, ja det høres jo logisk og sannsynlig ut, takk for oppklaringen :)

Ikke så rart man ikke har oppdaget de reptilene siden de står på påler på brua så man må jo kikke opp til himmels liksom, men litt merksnodig både at de skumleste ser ut som voldtekt av menneske på den ene og spiser menneske på det andre, merkelig symbolikk, selv om slanget og drager i seg selv sikkert kan bety mye annet i energispråket, er ikke så belest så dette vet jeg heller ingen ting om, men ligger endel kommentarer under nyhetsspeilet på denne artikkelen.
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

galaxy skrev: davids Ickes reptil teori,
Han hengte ut noen norske til være reptils bl.a. en healer/medium, som jeg også har vært til, nei h*n er nok ingen reptils eller noe i den duren :lol:
Crazy påstand forøvrig :shock:
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Svartepus »

Interessant hvor lite folk vet om drager/øgler som symbol i kulturen vår. Uansett hva man tror på kan man finne "bevis" i Vigelandsparken. Ønsker man å se etter freudianske symboler finnes det nok av dem der. Hvis man er opptatt av verdens undergang finner man garantert masse passende symbolikk der. Skulpturene til Vigeland representerer jo livets syklus med alle dens opp- og nedturer og Vigeland har brukt symbolikk fra flere hold. Drager er i flere kulturer symbolet for ondskap som skal bekjempes og mange opplever ondskap eller vonde problemer i livet sitt.

Vigeland hadde god fantasi og folk som ser kunsten hans har tydeligvis like mye fantasi ;)
Antall ord: 108
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Og i andre kulturer, som i den kinesiske, står drage for visdom - bare for å legge til det også :)

Det er slike idéer som blant andre Icke kommer med, som gjør det vanskelig å ta disse menneskene alvorlig - dvs. utsagnene deres, ikke personene.
Antall ord: 44
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

Isan skrev:Og i andre kulturer, som i den kinesiske, står drage for visdom - bare for å legge til det også :)

Det er slike idéer som blant andre Icke kommer med, som gjør det vanskelig å ta disse menneskene alvorlig - dvs. utsagnene deres, ikke personene.

Står endel om hva drager betyr på wikipedia, virker som om de kan bety både vondt og godt alt etter som ... nå har jo ikke disse reptildragons vinger, så skal jeg tolke de reptilene ved inngangen til parken i Vigeland i en positiv retning så betyr det at det er en park man blir grepet av visdom når man trer inn i den, kanskje, så de reptilene dreper eller fanger det negative med menneskene for å opprettholde en positiv balanse inne i parken.... Fint om det er det som skal tolkes i så fall .... Bilde
http://no.wikipedia.org/wiki/Drage

Noen på sol.no har spekulert litt .. lå ikke noen vettunge svar på dette;


Mysteriet Monolitten

Hva vet du om Monolitten og mysteriene i Vigelandsparken?

Jeg har hørt at det finnes 8 hemmeligheter i Vigelandsparken, men jeg vet ikke hva de er.
Det er noe som forundrer meg når jeg ser på hvordan Vigelandsparken er laget men jeg skulle gjerne hørt om hva andre vet om det.

Det jeg finner rart er tiden den er bygget på.
Hvordan Vigelandsparken (ta en kikk selv på Google earth) og se hvordan linjene (retningen) av hvordan slottet, domkirken og alle hovedmerkene (fra inngangen til templet i vigelandsparken) går i en rett akse, og også hvordan linjen går rett over de hellige stedene i midtøsten. Er dette tilfeldig? Er det naturlig at Slottet, Domkirken og Vigelandsparken skulle bli laget i akkurat den retingen (da tenker jeg byplanmessig og logisk i forhold til landskap og havnen). I denne aksen så finner du også frimurerlosjene plassert.

En annen ting er hvordan Vigelandsparken er formet. Føleger du stiene (se google earth) og kopierer det til et tegne program, og tegner opp linjer hvor labyrint og stier i parken går, så former det symboler (solkors, davidstjerne og chakraer slik østlig mystisme og kaballah).

Ser du på parkstiene i slottsplassen så finner du de samme symbolene hvor stiene går. Slottet ser også ut som det er plassert bak fram. Noen sier at det ikke ble ferdig bygget. Men ser du nærmere på hvordan slottet ser ut i dag, så ser det ut som om framsiden er vendt vekk fra selve hoved plassen (mot Karljohan). Et utenom spørsmål jeg har, er også "hvor forsvant de norske kongene henne"? Hvorfor fikk vi innsatt flere nye konger og hvorfor fikk vi Frimureriet med på kjøpet når vi fikk innsatt en utenlandsk ny konge i Norge? Vel, hvorfor jeg spør er fordi allt dette ble bygget opp (slottet, Vigelandsparken, Domkirken, Karljohan) i perioden etter at vi fikk ny konge med Frimurer røtter hit i landet.

En annen ting med Vigelandsparken som jeg finner merkelig, er høyden på Monolitten. Nå vet jeg ikke nøyaktig høyde på sokkelen på Monolitten, men selve Monolitten har en høyde (målt i inch på 632 - 669). Kan det da være mulig at Monolittens høyde med tillegg av sokkelen har en høyde på 666 inch eller at målet over sokkelen er 666 inch? Likt med monumentet i Washington som også er en fallos, en monumental markering av maskulin energi.

Ser man på symbolikken i Vigelandsparken, så er de ulike feltene oppdelt i ulike temaer. Allt fra skapelse til død. Ved porten ved inngangen og rett ved starten av broen, har man menn som sloss med drager (reptiler). Hvis dette skal symbolisere starten av mennskets væren her på jorden, hvorfor er da reptiler dratt inn i denne symbolikken? Vigeland selv uttalte en gang at han ville ikke kunne klare å unngå å skape alle disse skulpturene. Det var noe jha var betemt til å gjøre. Han sa at han også hadde vært skulptør lenge før dette livet her på jorden. Vigeland studerte Babylonsk historie og Egyptisk historie. Hvordan mennesker ble blandet med utenomjordiske skapleser. Hva viste han om fra skapelsen som er nedpernetet i symbolikk i Vigelandsparken? Hvorfor gav Oslo kommune bort en en kvadratkilometer stort landstykke midt i sentrum til verkene hans (før de ble laget)? Og igjen hvorfor denne linjen fra Vigelands parken gjennom slottet, gjennom domkirken og i retning midtøsten?

Noen som vet noe om dette?
Antall ord: 756

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Et utenom spørsmål jeg har, er også "hvor forsvant de norske kongene henne"? Hvorfor fikk vi innsatt flere nye konger og hvorfor fikk vi Frimureriet med på kjøpet når vi fikk innsatt en utenlandsk ny konge i Norge?
Mye av dette vil man få forklart i historiebøker for ungdoms- og videregående skole.

Dessuten syns jeg det kunne se ut på det som ble skrevet, at symbolikken ikke ble tolket tilstrekkelig symbolsk, men litt for bokstavelig. Menn som slåss mot drager, skal neppe illustrere en fysisk forhistorie av mennesker som måtte kjempe med reptilvesner om dominansen.
Antall ord: 103
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Moonstone »

Isan skrev:Dessuten syns jeg det kunne se ut på det som ble skrevet, at symbolikken ikke ble tolket tilstrekkelig symbolsk, men litt for bokstavelig. Menn som slåss mot drager, skal neppe illustrere en fysisk forhistorie av mennesker som måtte kjempe med reptilvesner om dominansen.
Her ligger strengt tatt hele hovedproblemet hos de fleste religionene?
Religiøse undersåtter tar mytologiske,filosofiske og symbolske fremstillinger bokstavlig,
som igjen skaper vrangforestillinger og friksjon i samfunnet.

Symbolikken i å drepe dragen/reptil er å overvinne sine "indre demoner", lavere animalske drifter
sitt negative ego, og å leve i Ånden istedenfor kun i kroppen.
Synd at dragen/reptilen er så misforstått i dagens samfunn. Når vi går tilbake til ur-samfunnene som faktisk satt sammen disse symbolene, så finner vi en helt annen bruk og forklaring på de betyr.
Antall ord: 138
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Moonstone skrev:Her ligger strengt tatt hele hovedproblemet hos de fleste religionene?
Religiøse undersåtter tar mytologiske,filosofiske og symbolske fremstillinger bokstavlig,
som igjen skaper vrangforestillinger og friksjon i samfunnet.
Langt på vei enig :)
Symbolikken i å drepe dragen/reptil er å overvinne sine "indre demoner", lavere animalske drifter
sitt negative ego, og å leve i Ånden istedenfor kun i kroppen.
Langt på vei enig: Det er nettopp aspekter i vårt eget sinn symbolene gjerne symboliserer, mange mener også at de symboliserer tilsvarende krefter/aspekter utenfor sinnet. Dette er avhengig av hvilket åndelig-religiøst (eller ikke) ståsted man har.
Antall ord: 100
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Moonstone »

Isan skrev:
Moonstone skrev:Symbolikken i å drepe dragen/reptil er å overvinne sine "indre demoner", lavere animalske drifter
sitt negative ego, og å leve i Ånden istedenfor kun i kroppen.
Langt på vei enig: Det er nettopp aspekter i vårt eget sinn symbolene gjerne symboliserer, mange mener også at de symboliserer tilsvarende krefter/aspekter utenfor sinnet. Dette er avhengig av hvilket åndelig-religiøst (eller ikke) ståsted man har.
Det er helt klart & tydelig.
Dragen/slangen er en arketype og representerer ofte Kaos,uorden,natt,mørket,det ukjente,farer.
Men som du skriver, det avhenger av perspektiv, filosofisk retning og kultur.

Jeg ser ofte tendenser i New-Age miljøer også, det med feiltolkninger av symboler, metaforer, Mytologi og filosofiske fremstillinger. Her blir ofte Guder byttet ut med UFO og Aliens, Astrologiske myter og Arketyper framstilt som "Mestere fra en annen dimensjon" eller Aliens som kommer for å hjelpe oss "opp i neste dimensjon" og liknende.
Et godt eksempel er jo dette med "reptiler" som har på seg masker, later som om de er mennesker, og styrer Jorda med en "ond agenda"

Etter mitt syn har New-Age miljøer gjort samme bommert som de eldre religionene, og feiltolket symbolene og mytologiene som "ekte historiske hendelser & fakta"
Ingenting av det er bedre enn de religiøse undersåttene, kun en annen vri på det..
Antall ord: 224
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Meget gode poeng!
Antall ord: 3
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indiegaze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Apr 2013 18:50
11
Blitt takket: 2 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Indiegaze »

Husker ikke helt hva videoen het, siden jeg glemte å lagre den. Men så i hvert fall en video som snakket om mange av disse tingene som ser ut som Ufo'er og slikt i gammel kunst. Er veldig mange ting som ser veldig rare ut nå, i hvert fall for de fleste normale folk, fordi vi kan ikke nok om området, men de fleste av disse ufoene og slik har stort sett en veldig god forklaring. Det er ikke noe særlig mysterisk med dem,det har stort sett med hvordan visse ting ble visuelt representert i visse perioder i kunsten. Var mange ting som var vanlig å putte inn i bilder, spesielt religiøse bilder. Så mye av det er bare vi som er dumme og ikke kan nok om kunsthistorie.

Ser også litt om David Icke i denne tråden. Er det noen som kan forklare meg hvorfor folk faktisk tror på en person som gikk på TV intervju, og påsto han var Jesus som hadde kommet igjen, og at jorden skulle gå under i 1997? Når samme person begynner å snakke om sataniske reptilraser i forkleding, så burde bullshit alarmen til de fleste begynne å gå av.
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Moonstone »

Guder som enten er personifiserte Arketyper og Naturkrefter, og spesielt de som er personifiserte Himmel-legemer ble alltid fremstilt som å sitte i en vogn trukket av hester, gjerne 4 hester som representerer de 4 himmelretninger,4 kardinale punkter i Zodiaken,eller 4 vinder.
Guder som for eks Helios,Yahweh og Krishna blir ofte fremstilt sånn.

Å tro at disse er Aliens i UFO er å misforstå Antikkens symboler TOTALT.

Profeter/frelserskikkelser ble sagt bodde inni Solen og var bevisstheten til Solen, både Jesus,Zoroaster etc blir i en del sammenhenger framstilt sånn. Om man finner gamle avbildninger av folk som sitter inni en lysende kule på himmelen, så burde slike ting tas i betraktning, ikke bare automatisk trekke konklusjonen Aliens og UFO.

At det finnes liv overalt i Universet er for meg innlysende og en selvfølge, men man trenger ikke
å se UFO overalt i gammel Mytologisk kunst av den grunn.
Såklart, det KAN kanskje i noen tilfeller være det, det kan man jo ikke med sikkerhet avfeie, men
når man vet en del om gamle Mytologier og Antikken, så vet man litt om symbolikken de brukte, og hva de skulle representere.
Antall ord: 196
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Isan »

Helt enig i dette, Moonstone :)

Jeg har bare lyst til å legge til at det gjelder ikke kun antikken. Andre steder i verden har de også hatt symbolkretser, som er avbildet i både enda eldre og yngre kunst, som sikkert kan få folk til å assosiere utenomjordisk og aliens hvis man ikke kjenner til det. Ett eksempel er den amerikanske fjærkledde slangen, framstilt i ulike varianter, som diverse ganger er blitt koplet til aliens med romdrakter og antenner o.l. Slangen står ofte for jord/Jorda flere steder i verden, delvis oppfattet som den store gudinnen Moder Jord, og dermed også både et fruktbarhets- og skapersymbol. Fjærbekledning representerer antakelig himmelaspektet, men dette er jeg ikke sikker på; men den amerikanske fjærkledde slangen symboliserer i alle fall skaperen.

Flere andre eksempler fins også, men det var dette jeg husket best i farten.
Antall ord: 145
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indiegaze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Apr 2013 18:50
11
Blitt takket: 2 ganger

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Indiegaze »

ki-y6YEsMRs
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Undres på om disse grå er konstruerte skapninger eller noe. Hopiene forteller om at de ble tatt hånd om av "maurfolket" etter en katastrofe. At disse grå er det samme som maurfolket kanskje. Eller så kan det være at jeg er for mye i Atlantis-sonen om dagen og ser koblinger der det ikke er noen :D

Uansett spennende med oldtidskunst som viser de grå! :)

Hva mener du med konstruerte skapninger, tenker du på typ gen-malipulerte raringer eller tenker du på roboter, androider eller noe i den duren ?

Hva er "maurfolket" og hvilken katastofe, tenker du på Atlantis fall eller . . ?

De ser ikke snille ut og siden man kan lese mye ut av ansikts analyse så tror jeg ikke de her er særlig snille heller. Men vet det jo ikke.

:)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links