Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenUFO og aliens i gammel kunst

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Undres på om disse grå er konstruerte skapninger eller noe. Hopiene forteller om at de ble tatt hånd om av "maurfolket" etter en katastrofe. At disse grå er det samme som maurfolket kanskje. Eller så kan det være at jeg er for mye i Atlantis-sonen om dagen og ser koblinger der det ikke er noen :D

Uansett spennende med oldtidskunst som viser de grå! :)

Hva mener du med konstruerte skapninger, tenker du på typ gen-malipulerte raringer eller tenker du på roboter, androider eller noe i den duren ?

Hva er "maurfolket" og hvilken katastofe, tenker du på Atlantis fall eller . . ?

De ser ikke snille ut og siden man kan lese mye ut av ansikts analyse så tror jeg ikke de her er særlig snille heller. Men vet det jo ikke.

:)
Med konstruert mener jeg genetisk manipulert, ja. Evt. også robotaktige ting er jo blitt rapportert.

Hopiindianerne forteller at vi nå bor i den fjerde verden, de tre forrige ble ødelagt av forskjellige katastrofer. Den tredje verdens land sank under bølgene og hele greia høres ut som Atlantismyten nærmest. Maurfolket er de som passet på/tok seg av hopiene før de kom opp fra jorden og ut i den fjerde verden. Maurfolket ga så mye av sin egen mat at deres nåværende form gir antydninger til det at de strammet inn beltet grundig for å hjelpe hopiene. Hvem/hva maurfolket egentlig var vet jeg ikke, utfra legenden virker det som om de var menneskeliknende før de ble til dagens maur :)

Hopienes fire verdener (artikkel fra bloggen min :) );
Hopiene har mange interessante myter, men for dette prosjektet er kanskje mytene om de tre verdenene de levde i før denne og hvordan de gikk under, av stor interesse.

Første Verden; Hopienes første verden var korrumpert ikke så mye pga. ondskap så mye som glemsomhet. Menneskene glemte å respektere Skaperen slik Sotuknang og Spider Woman hadde lært dem. Å bruke sine vibrasjonssenter for å følge dennes plan. Pga. glemselen begynte menneskene å krangle seg i mellom.

Sotuknang viste seg for «de utvalgte» som fortsatt husket Skaperen og dennes plan og fortalte dem at dørene på toppen av hodene deres* ville lede dem til sikkerhet før han ødela verden. De fulgte hans forslag og søkte tilflukt under jorden sammen med maurfolket i det Første Verden ble ødelagt av ild og en andre verden ble skapt for deres fremtreden.

* Dørene på toppen av hodene deres kan sikte til det s.k. kronechakraet som i åndelige tradisjoner står i forbindelse med bla. ånd, vilje og kosmisk bevissthet.

Andre Verden; Andre Verden var nesten like vakker som den første, med den store forskjellen at dyra ikke lenger stolte på mennesker og forble adskilt fra dem. Men også her glemte folk Skaperens plan, inntil denne verdenen også måtte ødelegges. Igjen ble de som hadde «husket», reddet og tatt vare på av maurfolket. Når de var trygge ble tvillingene ved polene beordret til å forlate sine poster* slik at verden spant ut av kontroll. Mens Jorda reiste gjennom rommet frøs den til solid is frem til tvillingene tok opp postene sine igjen og gjenopprettet Jorda til liv som skapte tredje verden.

* Cayce forteller at når atlanterne sprengte flere store naturlige gasslommer for å bli kvitt ville dyr førte dette til vulkanutbrudd og så kraftige jordskjelv at jordaksen forskjøv seg og den siste istiden oppsto.

Tredje Verden; I den tredje verden formerte menneskene seg i så store mengder og avanserte så raskt at de skapte store byer, land og en hel sivilisasjon. Dette gjorde det vanskelig for dem å holde seg til Skapelsens plan og synge hyllester til Taiowa og Sotuknang. Fler og fler av dem ble helt opptatt med sine jordiske sysler. Noen bevarte selvsagt visdommen gitt dem ved fremkomsten. Med denne visdommen forsto de at jo lenger de gikk på Livets Vei og jo mer de ble utviklet, dess vanskeligere ble det. Det var derfor deres verden ble ødelagt fra tid til annen for å gi dem en ny start.

Noen Hopifortellinger om den Tredje Verden inneholder den interessante informasjonen om at «flygende skjold» ble utviklet der, kapable til å angripe fjerne byer og komme tilbake så raskt at ingen visste hvor de hadde dratt.

Når denne verdenen og dens avanserte sivilisasjon endelig ble ødelagt av Sotuknang, denne gang med store flommer, tok folket som fortsatt husket Skapelsens plan ly inne i hule bambusstilker. Så kom deres fremtreden inn i den Fjerde Verden.

Fjerde Verden (nåværende); Denne gangen måtte folket lete lenge og hardt etter et sted for å etablere seg og starte på nytt. Hopitradisjonene forteller om endeløse reiser med båt, padlende motstrøms hele veien. Fra tid til annen ville de finne et sted og slå seg ned, vakkert og fruktbart, bare for å bli fortalt av Spider Woman at de måtte videre: dette stedet var for enkelt, og de ville snart falle inn på en dårlig vei hvis de ble der. Endelig, fullstendig utslitt av deres fruktløse innsats åpnet folket sine «dører» og lot seg bli guidet.

Vannet bar dem forsiktig til en sandete kyst, hvor de ble mottatt av Sotuknang og gitt videre instrukser. De skulle dele seg inn i separate grupper, hver av dem skulle reise i forskjellige retninger, og gjøre krav på hele landet for Skaperen. Hver gruppe måtte «følge sin stjerne» til et sted hvor jorden møtte havet.

De ville gjennomføre en slik reise fire ganger til sammen for å dekke alle fire retningene, før de ble guidet tilbake sammen igjen for å bosette seg permanent. Før nykommerne til den Fjerde Verden dro på sine utvandringer, ble de gitt en tavle (noen sier tavler) inneholdende symboler for deres reise og siste hvilested og hendelser som ville bekrefte deres etterlevelse av Skaperens plan.

Den tavlen som er mest kjent i er visstnok i medlemmer av Ildklanens eie. Denne tavlen har alltid manglet et hjørne, som ifølge legenden skal være i eie til en «savnet hvit bror» kalt Pahana. Pahanas gjenkomst med det manglende hjørnet vil signalisere begynnelsen på et nytt brorskap for menneskeheten.

Disse ord ble sagt av Sotuknang ved begynnelsen av den Fjerde Verden:

«Se, sa Sotuknang, « Jeg har til og med vasket vekk fotsporene av deres tilsynekomst; vadesteinene som jeg la igjen til dere. Nede på bunnen av havet ligger alle de stolte byene, de flygende patuwvotaene (skjold), og de verdslige skattene korrumpert av ondskap, og de menneskene som ikke fant tid til å synge hyllest til Skaperen fra toppen av sine åser. Men dagen vil komme, hvis dere bevarer minnet og meningen med deres tilsynekomst, når disse vadesteinene vil komme frem igjen for å bevise sannheten dere forteller.»

Tavlen gitt til Ildklanen ved den Fjerde Verdens begynnelse mangler fortsatt et hjørne…

Disse flygende skjoldene er jo svært interessante å høre om i tillegg til de forskjellige måtene verdenene gikk under på. Flygende tallerkener er jo blitt rapportert opp gjennom århundrene og har i hvert fall siden etter den annen verdenskrig blitt assosiert med besøk fra andre planeter. Det er jo kanskje en mulighet for at noen av de overlevende fra Atlantis tok vare på teknologien sin, men gjemte den godt frem til nå. Det er jo også svært interessant å merke seg at Alexander den stores hær ble skremt av flygende skjold første gang de prøvde å invadere India. Det ble ikke skutt på dem, de fløy bare lavt for så å forsvinne igjen. Et indisk manuskript kalt Vymaanika Shastra forteller om forskjellige typer flygende farkoster, inkl. noe som kan minne om en flygende tallerken.
Antall ord: 1289
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Undres på om disse grå er konstruerte skapninger eller noe. Hopiene forteller om at de ble tatt hånd om av "maurfolket" etter en katastrofe. At disse grå er det samme som maurfolket kanskje. Eller så kan det være at jeg er for mye i Atlantis-sonen om dagen og ser koblinger der det ikke er noen :D

Ang Atlantis sonen, så ser jo jo etterhvert når jeg leser meg opp på nettet (øh) :type
at virker som om det er en kobling mellom noe som skjedde ved/etter Atlantis og tingenes tilstand heriverdenidag, eller virker som om det er en gjengs oppfatning av at det kan være en sammenheng der . . . 8)


ikke vet jeg ..

men asså ble det maurfolket plutselig til små maur ? Bilde
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Undres på om disse grå er konstruerte skapninger eller noe. Hopiene forteller om at de ble tatt hånd om av "maurfolket" etter en katastrofe. At disse grå er det samme som maurfolket kanskje. Eller så kan det være at jeg er for mye i Atlantis-sonen om dagen og ser koblinger der det ikke er noen :D

Ang Atlantis sonen, så ser jo jo etterhvert når jeg leser meg opp på nettet (øh) :type
at virker som om det er en kobling mellom noe som skjedde ved/etter Atlantis og tingenes tilstand heriverdenidag, eller virker som om det er en gjengs oppfatning av at det kan være en sammenheng der . . . 8)


ikke vet jeg ..

men asså ble det maurfolket plutselig til små maur ? Bilde
Joda, har hørt flere steder at ringen skal sluttes ift. hendelser mot slutten i Atlantis og nå i dag. Iht. mytene til hopiene så er maurfolket nå det som vi kaller for maur, ja, så dette kan være en sånn hvordan dyra ble til myte kombinert med flodmyter o.l. Evt. også oversetterfeil, jeg hverken snakker eller skriver/leser hopi, så skal ikke begi meg inn på hva originalspråket bruker. Men det er jo ikke første gangen oversetterfeil fører til mye rart :)
Antall ord: 216
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev: Joda, har hørt flere steder at ringen skal sluttes ift. hendelser mot slutten i Atlantis og nå i dag. :)
:like

ja håper det iallefall ift hva man har lest om ......, har lest / hørt at vi har hjelp utenifra for å få bukt med tingenes tilstand, aldri godt å vite hva som er sant og ikke av det man leser derimot ..

:)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- UFO og aliens i gammel kunst

Innlegg av Asbjørn »

Av alt man hører / leser, så er det mye som ikke har rot i virkeligheten.

Det er dessverre endel saker som kun bygger på fantasi og drømmer, og dermed er enkeltpersoners egne følelser / tro / frykt som kommer frem.

At ting vil skje, - ja, - men jeg tror ikke på mye av det som presenteres som "dommedagsprofetier"...

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jorda skulle gå under fra la oss si ca 1950 . . .

Slike globale "profetier" som ikke skjer i virkeligheten har vi hatt mange av.

Derimot ; for enkeltmennesker vil jorda gå under daglig.
En som mister sin kjære, som man er avhengig av, vil få inntrykk at ens verden går under når den kjære blir borte...

Vi har og store katastrofer, som ødelegger livene til de som blir igjen, og seff og de som forsvinner - som f.ex etter tsunamien i Phuket...
Vi har ellers masse detaljer som tar liv, narko, krig, jordskjelv, flom, trafikkulykker, flyulykker, osv...

Så det foregår hele tiden "verdens undergang" for de som er involvert i de episodene som skjer.

Men for de som ikke blir direkte berørt, ( annet enn gjennom media ) , vil verden fortsette noen tusen år til.

Ufo og aliens vil vi nok ha endel av i tiden fremover, - vi vil nok igjen stifte offentlig bekjentskap med utenomjordiske, men ikke før statens ledere etterhvert får lagt om sine måter å reagere på.

Privatpersoner vil derimot jevnlig ha både møter, og observasjoner som ikke vil bli trodd på av allmennheten , nettopp fordi verden er slik den er.

Men - vi har gått inn i en ny tidsalder, og vi er i forandring.
Om noen år frem, tenker jeg vi vil bli mer åpne for kontakt, også til utenomjordiske, uten å møte de med våpen...

A
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links