Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAscension syndrome

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Ascension syndrome

Innlegg av jeditrond »

En side som forteller litt om vondter og sånn som plager mange om dagen, at dette er bieffekter av "oppstigningen" vår :)

http://abundanthope.net/pages/Other_Spi ... rome.shtml
Antall ord: 31
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Ascension syndrome

Innlegg av Lilja »

Tja, høres ut som om hun beskriver livet :D
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Ascension syndrome

Innlegg av Isan »

Må herme litt etter Lilja og si tja.

Jeg tror ikke jeg ville sett på "oppstigning" som den første forklaringen. Jeg mener, det er dumt å gå rundt å ha plager mer enn nødvendig bare fordi man tror det henger sammen med spiriutell utvikling, i stedet for å undersøke nærmere.

Dessuten har jeg aldri skjønt logikken i at økt spiritualitet skulle føre til økte kroppsplager. Ja, ikke slik å forstå at det automatisk skulle føre til det motsatte, heller, at man plutselig ble kvitt alle kroppens vondter og problemer.
Antall ord: 92
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Ascension syndrome

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Må herme litt etter Lilja og si tja.

Jeg tror ikke jeg ville sett på "oppstigning" som den første forklaringen. Jeg mener, det er dumt å gå rundt å ha plager mer enn nødvendig bare fordi man tror det henger sammen med spiriutell utvikling, i stedet for å undersøke nærmere.

Dessuten har jeg aldri skjønt logikken i at økt spiritualitet skulle føre til økte kroppsplager. Ja, ikke slik å forstå at det automatisk skulle føre til det motsatte, heller, at man plutselig ble kvitt alle kroppens vondter og problemer.
Slik jeg forstår det utfra nettsiden er plagene pga. at kroppen endres til å kunne fungere i "høyere" dimensjoner, ikke pga. økt spiritualitet. Men man bør alltid undersøke med lege om man har hjerteklapp o.l. synes jeg. Har ikke merket noe til noe sånt heldigvis, "bare" pågående bihuleproblemer og generelt tappa for energi :)
Antall ord: 154
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Ascension syndrome

Innlegg av Isan »

[quote="jeditrond"Slik jeg forstår det utfra nettsiden er plagene pga. at kroppen endres til å kunne fungere i "høyere" dimensjoner, ikke pga. økt spiritualitet. ][/quote]

Jeg tror så gjerne den nettsida hevder det, ja :) Men med fare for at noen skal oppfatte meg som negativ, så må jeg si at jeg har liten tro på den forklaringen.
Antall ord: 59
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ascension syndrome

Innlegg av Nephandi »

Vel hvis man ser på for eksempel Kundalini syndrome så er det vert trodd i lang tid at åndelig oppvåkning kan forårsake fysiske og psykiske plager, jeg ser ikke bort fra at åndelige mennesker må igjennom en fysisk forandring som kan være plagsom. Mange av symptomene på denne lista går igjen i Kundalini syndrome men ja jeg er helt enig hvis man har fysiske og psykiske plager så bør man gå til legen og få det undersøkt, men det skader jo ikke å se på åndelige årsaker også.
Antall ord: 93
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links