Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenDen perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

sci-fi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Apr 2013 16:20
11

Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av sci-fi »

Hei folkens.
Holder på å utvikle en historie slik at jeg kan skrive et film manuskript, og vil i den forbindelse høre om dere har noen ideer som kan ta seg godt ut på lerret.
Trenger ikke detaljerte historier, men en grov oppdeling med viktige hendelser. :g_w

Her er det jeg har kommet på til nå, men alt kan endres. :type
Har skrevet endel som jeg har fjernet igjen fordi det hørtes for fjernt ut :loool
Men les dette og kom med ideer til å bygge på denne historien, eller en ny historie som kanskje er bedre. :mrgreen:
Må være i kategorien Sci-fi.

Et team med paranormale etterforsker holder på å dokumentere et ufo mysterium, men underveis blir de vitner til et mystisk lysende objekt etterfulgt av flere militære jagerfly. :o
De prøver å kontakte myndighetene for å få svar på saken, men svaret de får var at det bare var en militær øvelse. :vismann
De publiserer videoen på nettet som raskt blir så populær at flere tv selskaper velger å sende den på tv, hvor myndighetene står frem og forklarer at det kun var en øvelse. :dontknow
Teamet får ett tips fra noen campere som var i nærheten av stedet observasjonen ble gjort, og de hadde sett lys fenomenet passere rett over et vann for så å slippe noen rare lysende objekter nedi vannet. :-$
De drar for og undersøke vannet, å der observerer de noe som lyser og beveger seg. :666
Før de vet ordet av det blir de jaget av et stort utenomjordisk lignende monster med flere øyne å en reptil lignende kropp. :iiik
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av jeditrond »

Hvorfor må alltid de utenomjordiske være slemminger? Kan de ikke være mer som Star Trek og Star Wars for den sakens skyld, både snille og slemme alt ettersom? Jeg elsker sci-fi selv og synes slike filmer med svart/hvitt syn på utenomjordiske blir litt for kjedelig. Det er jo amerikansk 50-talls sci-fi filmer om igjen ;)
Antall ord: 61
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sci-fi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Apr 2013 16:20
11

- - Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av sci-fi »

jeditrond skrev:Hvorfor må alltid de utenomjordiske være slemminger? Kan de ikke være mer som Star Trek og Star Wars for den sakens skyld, både snille og slemme alt ettersom? Jeg elsker sci-fi selv og synes slike filmer med svart/hvitt syn på utenomjordiske blir litt for kjedelig. Det er jo amerikansk 50-talls sci-fi filmer om igjen ;)
Ja, alt er mulig på film :)
Jeg har tenkt litt på at det kunne være noen snille som kom å advarte oss, eller at man lenger uti filmen får et breaking point hvor de snille bryter inn og hjelper til i kampen.
Men akkurat nå er alt bare ideer, å jeg tar gjerne imot forslag 8)

Elsker selv sci-fi, å driver litt selvstudie på hvordan man kan lage et film manus.
Da er første steget å finne en historie jeg kan bygge på, slik at jeg har noe spennende å se fram til i manuskriptet.
Tar alt av ideer til vurdering :mrgreen:
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av jeditrond »

Hmm... vel, bruk en slags x-files greie kanskje? Slemme aliens som jobber med militære og snille aliens som vil hjelpe oss, men ikke kan gripe inn direkte før de får bevis på at andre romvesner har grepet inn allerede :)
Antall ord: 43
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sci-fi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Apr 2013 16:20
11

- - Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av sci-fi »

jeditrond skrev:Hmm... vel, bruk en slags x-files greie kanskje? Slemme aliens som jobber med militære og snille aliens som vil hjelpe oss, men ikke kan gripe inn direkte før de får bevis på at andre romvesner har grepet inn allerede :)
Men hvorfor skulle aliens samarbeide med militæret?
Hva vinner de på det?
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - - Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av Jeppski »

sci-fi skrev:
jeditrond skrev:Hmm... vel, bruk en slags x-files greie kanskje? Slemme aliens som jobber med militære og snille aliens som vil hjelpe oss, men ikke kan gripe inn direkte før de får bevis på at andre romvesner har grepet inn allerede :)
Men hvorfor skulle aliens samarbeide med militæret?
Hva vinner de på det?
Hvorfor skulle et stort utenomjordisk lignende monster med flere øyer og en reptilaktig kropp jage noen stakkarslige "paranormal-etterforskere"? Hva vinner dette monsteret på det?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sci-fi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Apr 2013 16:20
11

- - - - Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av sci-fi »

Jeppski skrev:
sci-fi skrev:
jeditrond skrev:Hmm... vel, bruk en slags x-files greie kanskje? Slemme aliens som jobber med militære og snille aliens som vil hjelpe oss, men ikke kan gripe inn direkte før de får bevis på at andre romvesner har grepet inn allerede :)
Men hvorfor skulle aliens samarbeide med militæret?
Hva vinner de på det?
Hvorfor skulle et stort utenomjordisk lignende monster med flere øyer og en reptilaktig kropp jage noen stakkarslige "paranormal-etterforskere"? Hva vinner dette monsteret på det?
Monsteret er plantet av utenomjordiske vesener for å utrydde menneskene slik at de kan ta over jorden, men det er ikke bare ett monster som er sluppet ut.
Det er ikke direkte etter etterforskerne, men siden de var på stedet rett etter hendelsen er det de som er nærmeste offer.
Det er min logiske forklaring på hvorfor.
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - Den perfekte ufo story. Hjelp med ideer til film.

Innlegg av jeditrond »

sci-fi skrev:
jeditrond skrev:Hmm... vel, bruk en slags x-files greie kanskje? Slemme aliens som jobber med militære og snille aliens som vil hjelpe oss, men ikke kan gripe inn direkte før de får bevis på at andre romvesner har grepet inn allerede :)
Men hvorfor skulle aliens samarbeide med militæret?
Hva vinner de på det?
To ord; alien abductions :D
Antall ord: 65
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links