Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKan noen hjelpe meg?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

catzy123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 24 Apr 2013 17:24
11
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av catzy123 »

Hei, er ny her. Fant dette forumet da jeg søkte etter medium.
Jeg er desperat etter å komme i kontakt med en som sto meg nær.
Jeg fungerer ikke, klarer ikke å spise, er deprimert, gått ned flere kilo, går rundt og føler meg så tom.
Jeg har skrevet brev til avdøde, vært i begravelse, prøver å meditere men får det ikke til. Vil så gjerne komme i kontakt, har noe jeg må si og vil vite om det går bra med personen.

Kan noen her med evner være så snill å hjelpe meg?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Bearchild »

Tror det er vel så viktig å snakke med lege/ helsevesen når situasjonen gjør deg syk. Hvis du på noe tidspunkt skal snakke med et medium er det absolutt ingen fordel å være mentalt sliten, da har man mye lettere for å ta ting for "god fisk" og risikerer å gjøre ting langt verre ved å rett og slett bli lurt. Den kritiske sansen hemmes i takt med at man desperat ønsker svar. Så for din egen del er det nok lurt å prøve å få litt orden på livet og situasjonen med konvensjonell hjelp i første omgang.

Det er nå engang også sånn at slett ikke alle oppnår noen kontakt med sine savnede. Så å sette livet på hold i påvente av svar som kanskje aldri kommer er bare å forlenge sorgen.

Kanskje ikke svaret du ønsket, men det er ikke for å være krass eller ufølsom.. håper ting faller på plass for deg og at du får hjelp til en bedre hverdag! :)
Antall ord: 167
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Isan »

Sorg kan være vanskelig, særlig hvis man føler at noe er uavklart angående den døde. Men jeg tror Bearchild kom med det beste rådet du kan få. Dessverre, kan man kanskje si :?
Antall ord: 38
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catzy123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 24 Apr 2013 17:24
11
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av catzy123 »

Takk for tilbakemeldinger. Tror det er vanlig å sørge slik jeg gjør, men ja blir det verre må jeg til legen.
Er det ikke lov å prøve å få kontakt enn å bare fastslå at nei, ikke alle oppnår kontakt så da lar jeg være? Beklager, men jeg vil prøve å få kontakt. Så får vi se hva som skjer.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catzy123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 24 Apr 2013 17:24
11
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av catzy123 »

Anbefalinger til medium tas imot. Jeg har søkt på forumet, men det tar evigheter å gå igjennom alle trådene, så nye tips til gode medium ønskes.
Tusen takk.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av storms »

Jeg vil starte med å berømme Bearchild for et særdeles bra svar. Et voksent, menneskelig og omsorgsfullt svar med betydelig visdom. Det Bearchild har skrevet bør du lese to ganger, for det finnes nok av kynisme som søker din vilje til å betale for å finne litt av hva du søker.

I det mørkeste rom er selv den minste tanke et lyspunkt, men en tanke kan fort bli en besettelse. En altomslukende ide om løsningen.

I sorg finnes det ingen raske løsninger. Et hjerte som gråter kan ikke bøtes med nål og tråd.

Det føles kaldt og nesten litt utilgivelige å rive i ditt håp, men som bearchild frykter jeg at du ikke vil klare å være kritisk nok.

Jeg vet du vil finne svar, mange svar

Jeg håper du ser at bjørneungen nettopp gav deg et veldig godt et svar og en bjørneklem fra et godt bjørnehjerte.
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catzy123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 24 Apr 2013 17:24
11
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av catzy123 »

Takk for alle svar, jeg tar det til meg.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 485
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Kiara »

Hei :) Svaret fra Bearchild er jeg absolutt enig i. Men jeg vil tilføye litt også som kanskje kan hjelpe deg litt håper jeg..
Selv om du ikke får til å snakke og få svar tilbake, så husk at du kan likevel fortelle den avdøde det du vil. H_n vil høre deg hvis h_n er tilstede.. Dvs. at h_n kan være opptatt et annet sted, men om h_n er i nærheten, så kan du høres likebra som et medium. Jeg vil tro at siden du har skrevet brev til vedkommende, så har h_n fått det med seg.
Selv om du ikke har evner til å motta kommunikasjon fra ånder, så fortsett å meditere du, og be hjelperen din om hjelp til å bringe videre det du har på hjertet. Du kan også be om tegn på at du er hørt. Kjenn etter om du får et lite vindpust på kinnet eller panna f.eks. Eller kjenner kjølig luft mot hånda de, eller at det blir veldig kaldt på en side av kroppen din. Andre tegn kan også komme. Kanskje du en natt får et møte i en drøm. Det kan være lettere for den andre siden å vise seg for oss i drømmer!
Ønsker deg lykke til, og håper du får ro og fred inni deg, og sorgen blir lettere..
Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Metatron1985 »

Det er gode svar som er gitt her, men jeg ønsker å legge til noe som hører hjemme innen den tekniske kategorien. Det finnes de som påstår at DE-inkarnasjon / døden ikke er en av/på bryter, men gradvis prosess hvor det tar tid å returnere til ånderiket. Man skal tross alt prosessere et helt liv! Derfor påstås det av enkelte jeg har snakket med at det ikke er mulig å oppnå kontakt med avdøde personer før etter ca. 6-12 måneder etterpå. Dette har jeg selv opplevd når min bestemor døde og jeg faktisk konkret ble hindret fra å ta kontakt fordi nylig avdøde trenger alene-tid i denne prosessen. Derfor fester jeg noe lit til denne teorien, men skal ikke påberope meg utstrakt erfaring på området. Dog må det sies at dersom denne teorien stemmer så vil det å prøve å ta kontakt med den døde før etter ca. et år bare bety at du kan ende opp med å bli svindlet av et "medium" som påberoper seg "kontakt".

Ellers har jeg en noe spesiell historie jeg kan fortelle om, den hører kanskje hjemme i en annen tråd, men jeg vet ikke helt hva jeg skulle kalt den... Det var et kvinnelig samisk medium som aldri hadde vært i stand til å ta kontakt med sin far, hvor jeg i nysgjerrighet prøvde det samme, heller ikke lyktes, men samtidig registrerte at faren heller ikke var død! Plutselig hadde jeg en forklaringsmodell på hvorfor ingen medium noensinne hadde kunnet "påkalle" ånden hans. Dette sammenfalt veldig med opplysninger rundt hans "død", som f.eks. at noe lik aldri ble funnet og man bare antok han hadde tatt selvmord. Jeg møter selvfølgelig mine egne opplevelser med en hel del skepsis, og er åpen for å ta feil, men samtidig var det så mye annet i den samme saken som var skremmende nøyaktig. Uheldigvis har jeg ikke lengre kontakt med denne personen og har ingen anelse hva som skjedde videre i saken. Dog gjorde jeg et forsøk på å appelere til faren, hvis dette stemte altså, og få han til å ta kontakt slik at hun kunne få en avslutning på den historien.
Antall ord: 379
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Asbjørn »

Dersom vi er bundet av tid på andre siden, - så ja, - men jeg tror ikke vi er bundet av tid, slik vi er her.

Tiden er avhengig av hastighet, jo raskere man beveger seg, jo saktere går tiden. Men, samtidig krever det at det er en masse som beveger seg.

Har den åndelige energi en masse ?

Ifølge bibelen, påståes det at "en dag = tusen år, og tusen år = en dag.
Ifølge min forstand betyr det at tiden slik vi kjenner den ikke eksisterer på det åndelige plan.
Det er også en mulig forklaring på hvordan noen kan se inn i fremtiden. At man kan forflytte seg frem og tilbake i tid etter eget ønske, når man er "utenom kroppen" - den fysiske verden.

Så dersom denne forklaringen om at man må vente, etc, skal være riktig, krever det etter mitt skjønn at sjelen / ånden har masse. ( ref E=MC )

A
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg ønsker bare å nyansere mulighetene, men om du ønsker å diskutere temaet kan vi godt det. Det var i og for seg halve hensikten.

Min påstand var i hvertfall at man ikke *PANG* deinkarnerer med en gang. Om man skal tro på Emmanuel Swedenborg, så har himmelriket en slags tid, men de som befinner seg der oppfatter ikke endringer i tid, bare endringer i sin tilstand. Eller kanskje har de ingen tid, men etterhvert som tilstanden endrer seg vil tid ha gått i det fysiske riket. For å bruke et absurd eksempel så ville en engel på fylletur på byen ikke merket at klokken ble 4, men han/hun ville merket økende/synkende grad av beruselse og baren ville blitt nødt til å stenge. Bortsett fra at engler ikke drar på fylla... Dog kunne jeg vel heller sagt: Merker endringer i sitt bevissthetsnivå, sin sinnstilstand, med mere. Jeg har ennå ikke kommet til de kaptiler hvor han i detalj beskriver ånderikets spesifikke (mangel på) tidsoppfattelse, men slik jeg forstår det gjelder disse reglene for tid, tilstand og oppfattelse av den også ånderiket, selv om det er litt annerledes fra engleriket. Drar man ned dimensjonene mellom ånderiket og det fysiske riket vil det sikkert være varisjoner der også. I min egen forståelse av konseptet tid så er dette noe som oppstår gradvis etterhvert som man faller nedover mot det fysiske riket. F.eks. går kanskje tid raskere "der oppe", samtidig som ting kanskje skjer raskere også(?), men det påstås som sagt at de ikke registrerer at tiden går uansett. Når alt dette er sagt så er det likevel ikke egentlig relevant (selv om det er interessant) siden min påstand var at vi i det fysiske riket, hvor vi har både masse og tid (og dermed ostekake i tillegg), oppfatter at det går 6-12 måneder, eller hva enn den riktige tidsperioden er. MEN den aktuelle ånden som har mistet sin kropp og nå skal returnere til ånderiket merker selfølgelig endringer i sin tilstand etter hvert som den går gjennom denne renselsesprosessen for å kunne reintegreres inn i etterlivet.

Alt dette er selvfølgelig bare relevant HVIS det finnes en slik prosess mellom livet og etterlivet i ånderiket. Men som sagt er jeg av den oppfatning at det er det, samtidig som jeg refererte til hva noen personer jeg kjenner til mener. Jeg er ikke noe spirituell Norsk Gallup og kan ikke snakke for hele det alternative Norge, naturligvis, men dette har jeg erfart. Men det jeg og disse sier er at vi har oppfattet/følt/synset oss frem til at det er en venteperiode (selv om det spesifikke krangles om), og dette forklarer jeg med en renselsesprosess. Så igjen kanskje jeg trenger en real dose antipsykotika :666

Nå er desverre alt dette så abstrakt at jeg til tider blir surrete i hodet av å skrive om det, men jeg håper jeg gjorde mitt standpunkt nogenlunde tydlig.

Andre forfattere, f.eks. Steiner, går så langt som å si at deinkarneringsprosessen tar en tredjedel av tiden man var i live. Akkurat det tror jeg ikke på, men jeg bare påpeker at det jeg la frem var ikke de mest ekstreme teoriene blant den mer kjente litteraturen. Når det er sagt så var jo fyren gærn da :-D
Antall ord: 561
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Arven »

Jeg liker tanken på at det tar tid for oss å vende tilbake til den åndelige verden. Det høres logisk ut. Men da tenker jeg også at tiden det tar vil variere fra person til person, alt etter hva vedkommende har opplevd og erfart.

Til TS :
Sorg er vondt og jeg forstår så godt ditt behov for å få kontakt. Det er naturlig fordi døden for oss er så vanvittig endelig og ovenfor den blir vi så maktesløse og små.
Du får kontakt når det er meningen at du skal det.
Jeg møtte mamma når jeg selv sluttet å prøve og "ga" opp. Det var vel først da jeg var klar for å takle et gjensyn ig en ny adskillelse.
Antall ord: 126
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Terra »

Går det litt bedre med deg nå catzy123? ;)
Antall ord: 9
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
catzy123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 24 Apr 2013 17:24
11
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av catzy123 »

Terra skrev:Går det litt bedre med deg nå catzy123? ;)
Hei,
Joda det går bare fint med meg. Har slått meg til ro med å være alene, hverdagen går sin vante gang. Takk som spør! :)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2809
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1496 ganger
Blitt takket: 1119 ganger
Kjønn:

Re: Kan noen hjelpe meg?

Innlegg av Terra »

catzy123 skrev:
Terra skrev:Går det litt bedre med deg nå catzy123? ;)
Hei,
Joda det går bare fint med meg. Har slått meg til ro med å være alene, hverdagen går sin vante gang. Takk som spør! :)
Det var godt å høre. :wx
Antall ord: 47
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links