Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenCE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Indiegaze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Apr 2013 18:50
11
Blitt takket: 2 ganger

CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Indiegaze »

Heisann.

Jeg har i det siste blitt litt nysgjerrig på hele UFO-fenomenet.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om området siden selv om det kanskje er noe fakta rundt området, er det også omringet av tullball, og lite troverdige ting. Er liksom irriterende at det alltid er så vagt. Finnes tusenvis av videoer på youtube av fenomener, men er liksom alltid bare noen lys langt oppe på himmelen som man ikke helt kan si er enten det ene eller det andre med 100% sikkerhet.

Så CE-5 er noe som har pirret nysgjerrigheten min. Finnes jo folk over hele verden som mener at de har klart å få en eller annen kontakt via det. Også i Norge og på dette forumet.

Denne tråden var litt interessant:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... &hilit=ce5

Men siste innlegget der var da skrevet i 2009. Så begynner å bli litt utdatert.

Jeg var interessert i å høre om det er noen som her nå i 2013 som kan komme med noen erfaringer, og om det faktisk fungerer eller ikke. Hvis det faktisk funker til en viss grad, så er jo det en ganske enkel måte å sjekke om man er alene i universet eller ikke. Er jo ikke sikkert at man får noe 100% bevis da, men hvis det har en hvis prosent suksess, så er det jo verd å prøve i forhold til å bare sitte å se ut av vinduet og lure.

Så er det noen som kan komme med noen erfaringer på dette?

Takk
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Bearchild »

Har ikke prøvd det (CE-5). Det vesle jeg har sett/ hørt om det gjør at det virker litt.. "irriterende vagt" som du sier.
Det er sikkert noen som utfører dette alene, men det er også de som gjør dette i grupper. Jeg blir litt skeptisk når en gjeng går (delvis) i transe for så å oppleve lysfenomener. Litt massesugesjonaktig? :dontknow
Om man gjør det alene blir det nesten enda vanskeligere å vite om man faktisk har sett eller opplevd noe eller om den transelignende tilstanden har skylda.

Jeg er ikke helt fremmed for tanken alikavel. Men ville nok rigget meg til med kamera og sånt. :)
Antall ord: 112
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Indiegaze
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Apr 2013 18:50
11
Blitt takket: 2 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Indiegaze »

Yeah er litt skeptisk, men holder meg åpen for det kan funke. Hvis det ikke funker, så er det no harm done.

Har innsett at det er ganske vanskelig å få bra opptak av slike fenomener etter jeg bare prøvde å få ett bra bilde/filme litt av ett eller annet merkelig skyfenomen en natt. Selv med 18mpx spilreflex og linse med 1.4 blender var det vanskelig å få noe som helst brukbart. Litt pga noe problem med søkeren da. Og uten linse med Image Stabilisation så var det i hvert fall vanskelig. Hendene mine rister som bare pokker...Så skal man få bra bilde av noe de typisk sette fenomenene, burde man nesten ha fullsensorkamera med ganske heftig zoomlinse og en ganske stødig tripod.

Men det jeg ikke skjønner er hvorfor i svarte det alltid skal være så langt unna. Og hvorfor kan de ikke komme nærmere hvis det faktisk er det det er. Kunne jo ha flydd ned litt over folk en liten stund i hvert fall. De kan jo komme seg kjapt nok unna hvis de plutselig hadde behov for det. + mye av det folk filmer. ..måten de flyr på ser jo ut som noen som har prøvd å styre et fjernstyrt hellikopter etter en flaske hjemmebrent. disse lyskule, bare soser litt frem og tilbake og vingler litt i sporadiske mønstere. Ser ikke helt kontrollert ut alltid....Men who knows...

Skulle i hvert fall veldig gjerne sett ett eller annet med egne øyne.
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Bearchild »

Indiegaze skrev:Yeah er litt skeptisk, men holder meg åpen for det kan funke. Hvis det ikke funker, så er det no harm done.

Har innsett at det er ganske vanskelig å få bra opptak av slike fenomener etter jeg bare prøvde å få ett bra bilde/filme litt av ett eller annet merkelig skyfenomen en natt. Selv med 18mpx spilreflex og linse med 1.4 blender var det vanskelig å få noe som helst brukbart. Litt pga noe problem med søkeren da. Og uten linse med Image Stabilisation så var det i hvert fall vanskelig. Hendene mine rister som bare pokker...Så skal man få bra bilde av noe de typisk sette fenomenene, burde man nesten ha fullsensorkamera med ganske heftig zoomlinse og en ganske stødig tripod.


Å fotografere i mørket er absolutt en utfordring! :)
Et alternativ er stativ (stativ er egentlig en selvfølge i mørket uansett hva slags bilder man vil ta..) og lang lukkertid. Da er man ikke så avhengig av lyssterke objektiv og sånt. Manuell fokus er også viktig,- still inn på "uendelig".
Da vil ethvert bevegelig lysende objekt framstå som korterer eller lengre streker. Fordelen med dette er at man kan se hvordan objektet beveger seg ifht andre holdepunkter. Stjerner osv. Man kan også få et greit inntrykk om hvorvidt det dreier seg om fly, satelitt og sånne vanlige ting utifra lysblink, farger osv.

Ønsker man å ta "vanlige" bilder, altså bilder med kort lukkertid, vil man nok ha best nytte av litt avansert kamera. Men man kan justere mye på de litt mindre avanserte også! :)
Igjen; manuell fokus og ikke minst stativ. Håndholdt er ubrukelig. ;)


Men det jeg ikke skjønner er hvorfor i svarte det alltid skal være så langt unna. Og hvorfor kan de ikke komme nærmere hvis det faktisk er det det er. Kunne jo ha flydd ned litt over folk en liten stund i hvert fall. De kan jo komme seg kjapt nok unna hvis de plutselig hadde behov for det. + mye av det folk filmer. ..måten de flyr på ser jo ut som noen som har prøvd å styre et fjernstyrt hellikopter etter en flaske hjemmebrent. disse lyskule, bare soser litt frem og tilbake og vingler litt i sporadiske mønstere. Ser ikke helt kontrollert ut alltid....Men who knows...

Skulle i hvert fall veldig gjerne sett ett eller annet med egne øyne.
På noen av filmsnuttene til Dr. Greer fra disse CE-5 møtene opptrer UFOene ganske nærme. Den ene triangelformede ser ut til å være på vei nedover når det plutselig kommer et helikopter. Er ikke sikker på om disse filmene ligger ute på youtube?

Men det er gjerne sånn at man ikke tror det før man får se det selv,- filmklipp på nettet kan jo være hvasomhelst.. Som du sier, det kan neppe skade å forsøke! Får man brukbare bilder er jo det en bonus, men opplevelsen i seg selv må vel være hovedmålet?
Antall ord: 505
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av jeditrond »

Dette minner meg om det min nå avdøde far pleide å si om ufo'er; "hvorfor kan de ikke lande så jeg får tatt noen bilder og målt dem? Jeg driter i hvor de kommer fra." :D Han ville ha detaljer og mål slik at han kunne bygge modeller av farkostene :)

Selv har jeg aldri forsøkt å få til en observasjon slik som beskrives i CE5-tråden, men har hatt noen observasjoner. Men da har jeg alltid glemt kameraet, men min svoger fikk da fanget noe rart på mobilen i det de fløy over oss sommeren 2011. Men mobilkamera er jo ikke allverdens på detaljer, en speilrefleks ville nok ha laget mye skarpere bilde. Men har ikke for vane å ta med meg kameraet når jeg kjører flyttelass :)
Antall ord: 133
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Nephandi »

Kanskje UFOer ikke kommer fra verdensrmmet men fra andre dimensjoner, eller kanskje de er naturfenomener som vi ennå ikke har identifisert og bare er de lysene, eller kanskje de er energi, ren energi, det er veldig mange forklaringer på UFO fenomenet som ikke nødvendigvis er at vi blir besøkt av romvesener.

Jeg har aldri prøvd CE-5 men flere av metodene ser spennende ut, jeg fikk lyst til å prøve dem.
Antall ord: 74
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av lighteren »

noen tror at ufoer er demoner
Antall ord: 6
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- CE-5 kontakt. Hvor mange har gjort dette?

Innlegg av Nephandi »

Ja og noen tror de er fairies. Jeg mener når du ser på historiene vi har i dag om folk som ser UFOer og blir kidnapped av dem så ligner de på historier fra gammalt av av folk som møter alver og feer og folk som blir kidnappet av dem. Mange mener da at UFO er samme fenomenet men at i vår moderne verden så ser UFOer isteden for underjordiske, alver og feer fordi det er lettere å tro på for vårt moderne sinn at det kommer små grønne menn fra en annen planet enn at noen blir bergtatt av ei hulder.
Antall ord: 106
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links