Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynSatanisme

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Satanisme

Innlegg av Arven »

Er jeg nysgjerrig på. Vet ikke mye om denne trosretningen ( kan man kalle den tro..?) Men har hørt noen av reglene/budene som jeg likte godt.
Mye likt wicca. Ikke skade dyr annet enn for mat eller forsvar, respekter din neste og sånne ting.
Veeeldig langt fra tankene mange får når de hører " satanisme " ihvertfall !
Noen satanister her ? Eller noen som har lyst til å opplyse meg om hvordan satanismen inkluderes i det dagelige (ritualer ?) og hva filosofien bak er ?
Antall ord: 84
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Satanisme

Innlegg av Bearchild »

Dette er jeg også nysgjerrig på! :)

Mange av reglene for de filosofiske satanistene virker greie nok, mens en del av dem blir litt i overkant for min del ihvertfall. Lurer på om de som tilhører denne religionen følger reglene til punkt og prikke?
Antall ord: 45
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Satanisme

Innlegg av Arven »

Er det ingen her inne som er satanist eller følger deler av den ?
Jeg tittet litt på nettet i går har klippet litt fra det jeg fant

Anton Szandor LaVey er forfatter av de sataniske verker, dvs. The Satanic Bible med dens tillegg som The Satanic Rituals. Han har også forfattet de 11 jordiske sataniske regler, de 9 sataniske erklæringer og de 9 sataniske dødssynder.

Filosofisk satanisme er i stor grad en egoistisk livsstil. Filosofiske satanister ser på en selv som det subjektive senter i universet, og de høyest strebende og ærbare er de som søker opphøyelse og forberedelse på den individuelle satanist framfor andre.

Istedet for kirkelige lover, naturlige grunnregler, underkastelse for en guddom eller en samling av moralske lover, fokuserer satanismen generelt på jeg-ets åndelige fremgang uten å trenge veiledning fra ytre og høyere grunnregler. Av denne grunnen unngår mange satanister i samtiden tradisjonelle religiøse overbevisninger, holdninger og tilbedelse, til fordel for mere egoistiske, selvsentrerte verdenssyn, naturlige lover, den sterkestes rett og skikker som materialisme, individualisme og «magi». Uansett velger noen satanister frivillig moralske lover, for eksempel De ni sataniske erklæringer eller LaVeyan-satanistens 11 lover. Det finnes likevel visse leveregler for satanister. Noen av syndene innen satanismen er dumhet, å uprovosert gå til angrep på noen og å ta noe som ikke er ditt. Mange av normene er like de ti bud, men uten innblanding av noen gud. Man skal ta ansvar for egne handlinger, ikke skylde på en gud eller en tro.

Satanismen aksepterer alle former for seksuelle legninger, hvor alle parter er med på det. Voldtekt er noe satanismen tar stor avstand fra. Man skal vise kjærlighet for sine kjære og respektere de som fortjener respekt. Men hvis noen gjør deg eller noen av dine noe vondt skal man straffe dem. Et kjent sitat fra den Sataniske Bibelen er «Hate your enemies with your whole heart, and if a man smite you on one cheek, SMASH him on the other!; Smite him hip and thigh, for self-preservation is the highest law!». Man skal ikke akseptere at noen behandler deg uverdig og dette skal man gi klart signal for, i den formen man selv føler er riktig. Man skal være stolt og direkte, stå for det man sier og mener, og være oppriktig.

Satanismen oppfordrer og til å følge sine lyster, uten å føle noen skyld for det. De syv dødssyndene er eksempler på hva satanismen mener man skal gjøre, mens den katolske kirke mener dette er synder. Man skal ikke føle skyld om man spiser mer enn nødvendig, er lat, er sint eller misunnelig. Man må gi utslipp for sine lyster, følelser og fristelser.
Antall ord: 460
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Satanisme

Innlegg av Arven »

..og her er de 11 jordiske levereglene :

1-Ikke gi råd eller veiledning med mindre du blir spurt.

2-Fortell ikke om dine plager eller bekymringer til andre uten at du er sikker på at de vil høre dem.

3-Når du er på andres eiendom, vis respekt eller la være å gå der.

4-Hvis en gjest på din eiendom irriterer deg, behandle han ondskapsfullt og vis ingen nåde.

5-Ikke tilnærm noen seksuelt uten at du har fått riktige signaler.

6-Ikke ta ting som ikke hører deg til, med mindre det er en byrde for den andre personen, og han ber deg om å bli reddet.

7-Anerkjenn magiens makt hvis du har brukt den til å oppfylle dine ønsker med hell. Hvis du fornekter magiens makt etter å ha påkalt den med suksess, vil du miste alt du har oppnådd.

8-Ikke klag over noen ting så lenge du ikke trenger og se på deg selv som et subjekt.

9-Skad ikke små barn.

10-Drep ikke umenneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller trenger mat.

11-Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be ham slutte. Hvis han ikke slutter, ødelegg ham.


Men jeg skulle gjerne hørt hvordan folk praktiserer ...
Jeg regner med at skjending av kvinner på stein altere og ofring av blod, hører Hollywood til og ikke virkeligheten ;)
Antall ord: 242
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snow
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 54
Startet: 17 Mar 2013 17:04
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Oslo, Norway
Har takket: 33 ganger
Blitt takket: 22 ganger

- Satanisme

Innlegg av Snow »

Satanister er vel de mer misforståtte "trosretningene", ville vel heller kalt det levemåte

Siden jeg er i blackmetal miljøet, blir både jeg og mange av mine venner sett på som satanister... o.O får det ofte ropt etter oss på gata om kvelden å greier.... (det er så fint med sånne trangsynte og dømmende folk overalt)


satanister og satan-worshippers er to helt forskjellige ting. satanister er som du skriver noen som er "egoistisk" men er snille som lam og vil ikke skade en flue. betegnelsen satanist er vel selve motsetningen til at man ikke tror på gud og jesus og andre religioner.... bruker gjerne opp-nedkors for å vise folk at man ikke er religiøs, men heller atheistisk.


satan-worshippers vet jeg ikke så mye om, annet enn hva man hører i media... men det er disse folk tror er satanister... og det plager meg grenseløst noen ganger


bra tråd forresten, er veldig interessert i hva folk har å komme med her ;)
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Satanisme

Innlegg av Moonstone »

Slik jeg ser det, så er såkalte "Satanister" kun mennesker som ikke vil leve livet de har som en forberedelse for et etterliv, altså de lever her og nå, i dette livet de har fått, og nyter det fysiske livet. Mange religiøse retninger går inn for å fortrenge den fysiske delen av tilværelsen, de fornekter fysiske nytelser av ymse slag, ser på det fysiske livet som enten en feil, et fengsel, en prøvelse, og et hinder som må overkommes. Sånn sett går dem glipp av livet, på mange måter, og jeg kan forstå at det måtte få en motreaksjon.

Siden "Satan" er et symbol på den fysiske skapelsen, materie, kaos, lyster, fråtsing osv, er det da kanskje ganske naturlig å kalle seg "Satanist" når man er en livsnyter?
Det trenger ikke stikke dypere enn det, og å sidestille slike mennesker med "Onde" mennesker er helt tåpelig, selvom det forekommer gang på gang pga de ignorante.
Antall ord: 165
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Satanisme

Innlegg av Arven »

Jeg er som Ole Brumm og sier som regel " ja takk, begge deler" ;)

Jeg ser at Satanisme, egoistisk livsnytelse ikke er forenelig med kristendommen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor den ikke skulle kunne gå hånd i hånd med tro og livssyn.
Det er ikke på lang nær alle som tror på en dømmende Gud.
Jeg tror på en skapende høyeste kraft. Jeg tror på reinkarnasjon og et etterliv.
Men jeg har ingen motforestillingen mot å leve satanistisk slik det blir beskrevet her i hvert fall.
Så lenge man ikke slår først og behandler andre med respekt og vennlighet, det være seg mennesker eller dyr, så er livet til for å leves,- her og nå !
Å nyte det gjennom psykiske og fysiske gleder betyr for meg bare at man har innsett hvilken gave hvert liv er !
Antall ord: 142
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Satanisme

Innlegg av galaxy - sluttet »

Vel - kristendommen er jo omskrevet etc for å ha kontroll på menneskeheten så man kan jo ikke forvente annet enn at det blir slik da .. så finner virkelig ingen grunn til å finne støtte i det sataniske som er like mye ikke helt seriøst, retten og sletten - og finner ingen type religion betryggende i hele tatt da alt er menneske-oppfinnelser med diverse garantert baktanker på en eller annen måte uansett, stort sett og tror buddismen er den reneste bortsett fra at jeg aldri har riktig giddet å satt meg inn i en eneste religion vel og merke men med magefølelse. 8)
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- Satanisme

Innlegg av Regn »

Det her er blir helt feil for meg. Satanismen som livsstil/religion opphøyer egoet og ser på mennesket som et individ som skal bruke livet til å tenke på seg selv og egne interesser. Vi drives av et naturlig ego som gir oss både overlevelsesinstinkt, konkurranseinstinkt, nysgjerrighet og grådighet. Jeg mener at hele meninga med livet er å frigjøre seg fra egoismens grep, og innse at vi alle virkelig er èn. Jeg mener essensen i menneskelivet bør være å SE andre mennesker, naturen og dyr med kjærlighet, som en del av seg selv, ta de valg og tenke slik HJERTET forteller er godt og riktig. Ha fokuset ut på verden rundt og ikke innover i seg selv, da vil vi få en god utvikling av sjelen vår. Jeg tror av erfaring at det er direkte farlig for sinnet å bli for selvopptatt og glemme at vi alle er ETT. Jeg har fått mye ut av å lese på denne siden jeg linker til under her, hva angår meningen med livet og det å se sammenhengen mellom religioner, vitenskapsteorier, naturen og mennesket som ånd, sjel, tanke, hjerte, essens og ego:

http://www.near-death.com/

Begynn gjerne å les under "NDE Research Conclusions". Les litt i ny og ne, masse å lese og veldig interessant.

Og så vil jeg virkelig anbefale dokumentarene som kan ses på NR-nettTV, "Verda vi skaper", og " Slik er universet".

Utvikling av sjelen er den viktigste utviklingen vi gjør i livet, og det er gjennom andre mennesker at vi blir kjent med oss selv og vår sjel:)
Antall ord: 265
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Satanisme

Innlegg av Arven »

Jeg er veldig enig Regn, men jeg er nysgjerrig
Antall ord: 9
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Satanisme

Innlegg av Moonstone »

Regn skrev:Det her er blir helt feil for meg. Satanismen som livsstil/religion opphøyer egoet og ser på mennesket som et individ som skal bruke livet til å tenke på seg selv og egne interesser. Vi drives av et naturlig ego som gir oss både overlevelsesinstinkt, konkurranseinstinkt, nysgjerrighet og grådighet. Jeg mener at hele meninga med livet er å frigjøre seg fra egoismens grep, og innse at vi alle virkelig er èn. Jeg mener essensen i menneskelivet bør være å SE andre mennesker, naturen og dyr med kjærlighet, som en del av seg selv, ta de valg og tenke slik HJERTET forteller er godt og riktig. Ha fokuset ut på verden rundt og ikke innover i seg selv, da vil vi få en god utvikling av sjelen vår. Jeg tror av erfaring at det er direkte farlig for sinnet å bli for selvopptatt og glemme at vi alle er ETT.
Jeg har tro på en gylden middelvei,balanse og måtehold, slik mystikere alltid har hevdet.

Vi som mennesker er sammensatt av et fysisk legeme så godt som et psykisk et, og glemmer vi
det fysiske aspektet av oss selv så går vi glipp av halve livet.
Vår fysiske kropp er designet for nettopp erfaring gjennom sanser, og mental & emosjonell utvikling blir derfor ikke mulig uten kroppen.
Det betyr selvsagt ikke at man skal overdrive fokuset på vårt fysiske aspekt, å dyrke det.
Det samme gjelder den andre siden, med overdrevent fokus på å leve "åndelig", forsake seg selv helt, forsake den fysiske verden. Østens filosofier overdriver dette med å viske ut sin egen personlighet og personlige ønsker & behov, og bli en hjerneløs "del av alt", i et forsøk på å nå skapelsens urtilstand & Nirvana.

Å være en selvsentrert egoist som driter i alt & alle er negativt, men det å forsake seg selv helt og bare leve for andre er like negativt slik jeg ser det, da begge er ytterpunkter i en Dualistisk enhet hvor begge er like nødvendig for HELHET.
Antall ord: 337
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Satanisme

Innlegg av Svartepus »

Arven skrev: Jeg regner med at skjending av kvinner på stein altere og ofring av blod, hører Hollywood til og ikke virkeligheten ;)
Det hører vel helst inn under djeveldyrking som jo er noe annet enn satanisme. Tror Hollywood ofte blander de to ;)
Antall ord: 44
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 181
Startet: 25 Sep 2004 20:01
19
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

- - - Satanisme

Innlegg av Regn »

Moonstone skrev:
Regn skrev:Det her er blir helt feil for meg. Satanismen som livsstil/religion opphøyer egoet og ser på mennesket som et individ som skal bruke livet til å tenke på seg selv og egne interesser. Vi drives av et naturlig ego som gir oss både overlevelsesinstinkt, konkurranseinstinkt, nysgjerrighet og grådighet. Jeg mener at hele meninga med livet er å frigjøre seg fra egoismens grep, og innse at vi alle virkelig er èn. Jeg mener essensen i menneskelivet bør være å SE andre mennesker, naturen og dyr med kjærlighet, som en del av seg selv, ta de valg og tenke slik HJERTET forteller er godt og riktig. Ha fokuset ut på verden rundt og ikke innover i seg selv, da vil vi få en god utvikling av sjelen vår. Jeg tror av erfaring at det er direkte farlig for sinnet å bli for selvopptatt og glemme at vi alle er ETT.
Jeg har tro på en gylden middelvei,balanse og måtehold, slik mystikere alltid har hevdet.

Vi som mennesker er sammensatt av et fysisk legeme så godt som et psykisk et, og glemmer vi
det fysiske aspektet av oss selv så går vi glipp av halve livet.
Vår fysiske kropp er designet for nettopp erfaring gjennom sanser, og mental & emosjonell utvikling blir derfor ikke mulig uten kroppen.
Det betyr selvsagt ikke at man skal overdrive fokuset på vårt fysiske aspekt, å dyrke det.
Det samme gjelder den andre siden, med overdrevent fokus på å leve "åndelig", forsake seg selv helt, forsake den fysiske verden. Østens filosofier overdriver dette med å viske ut sin egen personlighet og personlige ønsker & behov, og bli en hjerneløs "del av alt", i et forsøk på å nå skapelsens urtilstand & Nirvana.

Å være en selvsentrert egoist som driter i alt & alle er negativt, men det å forsake seg selv helt og bare leve for andre er like negativt slik jeg ser det, da begge er ytterpunkter i en Dualistisk enhet hvor begge er like nødvendig for HELHET.
Jeg er helt enig, men jeg tror balansen blir opprettholdt ved at vi mennesker bruker hjerte og godhet, fordi de "egoistiske" instinktene og energiene i oss (som vi absolutt trenger) virker såpass sterkt naturlig, at det eneste vi trenger å passe på der (de fleste av oss), er at det ikke tar overhånd. Satanismen/egoismen tar mer og mer plass i verden, noe alle kan se hvis de vil, og jeg tror det er viktig å stå imot.
Antall ord: 417
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Satanisme

Innlegg av xyrea »

Arven skrev:Er jeg nysgjerrig på. Vet ikke mye om denne trosretningen ( kan man kalle den tro..?) Men har hørt noen av reglene/budene som jeg likte godt.
Mye likt wicca. Ikke skade dyr annet enn for mat eller forsvar, respekter din neste og sånne ting.
Veeeldig langt fra tankene mange får når de hører " satanisme " ihvertfall !
Noen satanister her ? Eller noen som har lyst til å opplyse meg om hvordan satanismen inkluderes i det dagelige (ritualer ?) og hva filosofien bak er ?

Jeg kan prøve å forklare litt selv om jeg stort sett går i vranglås bare jeg hører ordet 'filosofi'.. så dette er bare sånt jeg går rundt og har for meg, og/eller lure (kanskje) ting jeg kommer på mens jeg skriver.

Du har rett i at satanisme og wicca har en del likheter, bare til dels forskjellige regler.. sånn som 'trefoldsregelen' vs 'ta konsekvensene av det du gjør', for eksempel.. men det er mange forskjellige typer satanisme, den du siterte fra er den moderne (og veldig amerikanske) versjonen. Det jeg synes er litt komisk med den er at LaVey sier ting som 'a satanist isn't made, he is born' og så går over til å forklare i detalj sånt som man bare skal vite helt av seg selv. Her er oppskrifta på hvordan man blir skikkelig individualistisk, liksom. Men man må vel unnskylde amerikanerne litt med at hele samfunnet der generelt er mer religiøst så de høres lett ekstreme ut for oss (bare noe sånt som at de har en president som kan si at gud har sagt han skal gå til krig, uten at han blir arbeidsledig).. også er de veldig glade i å lage seg enkle regler man kan følge, for eksempel er det laga en lignende sak for åsatru, 'the nine noble virtues' eller noe i den duren.

En annen type satanister er de som også blir kalt/kaller seg djeveldyrkere eller teistiske satanister (hvis jeg oversatte det riktig), men de er ganske langt fra Hollywoodversjonen, ja. (Hollywoodversjonen av det meste er vel egentlig ganske tvilsom, blir litt som å se krigsfilmer fra Vietnam for å studere østlige kulturer.) Jeg synes noen av dem minner om gnostikere og noen om ganske vanlige hedninger men aner ikke hva de sjøl synes om de sammenligningene, så ta det med et halvkilo salt. Etter hva jeg har sett er veldig lite som er vanlig eller typisk når det kommer til hva folk praktiserer, kanskje enda mer enn med andre religioner/livssyn siden mange har en greie med å gå inn for å ikke være sånn som andre.

Også kan jeg prøve å forklare litt om egoisme, ser at flere har nevnt det: Hvis man går ut ifra at folk generelt er såpass egoistiske at de egentlig gjør eller ikke gjør akkurat det de vil, men bruker for eksempel religion eller politikk for å finne grunner til at de faktisk MÅTTE gjøre hvadetnåvar, hvorfor ikke like gjerne slutte å late som og si at man vil det sjøl? Eller hvorfor komme med unnskyldninger som at 'åndeguidene mine har sagt at jeg skal unngå deg' for å dytte ansvaret over på noe annet (..jepp, var meg ja.) hvis man innerst inne vet at det er en selv som vil unngå det der fæle mennesket? Om dette er egoistisk eller bare å være ærlig om egne motiver er vel det store spørsmålet.

Man kan jo diskutere hele dagen hva som er unnskyldninger og ikke, da. Men hvis naboen kjører over katta di tror jeg det betyr mer hva du på forhånd mener om naboen enn hvilket livssyn eller religion du har, når det kommer til hvordan du reagerer. Siden du antagelig kan finne grunner til at du bør tilgi naboen eller hevne deg i de fleste religioner. (Nå er jeg vrang og inkluderer 'gudene/karma vil straffe naboen' som hevn) Bare kristendommen har jo mulighetene til alt i fra å tilby ham den andre katta di også, til å kjøre over hans.

*roter seg inn fra viddene*
Åja, og gærninger har man i alle religioner.. og hva media kaller ting er det ingen andre enn media som har styring på, det blir vel helst det som selger mest. Har man noen gang eid ei suspekt bok er man ganske kjapt utnevnt til 'Satan worshipper'. Kildekritikk, folkens.. husk at en del lettere fanatiske personer ville ha kalt hele forumet her som satanister. ;)
Antall ord: 759
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Satanisme

Innlegg av galaxy - sluttet »

På wikipedien står det en del om hva det er ; Bilde
http://no.wikipedia.org/wiki/Satanisme
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links