Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerAlternative grupper i Oslo området?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg har over lengre tid kjent på mangelen av et alternativt miljø å utvikle seg i. Forum er selvfølgelig vel og greit, men ansikt-til-ansikt kontakt er mye mer givende samtidig som det hadde vært greit å komme seg mer ut av huset. Jeg må spesifisere at jeg ikke tenker på hverken kurs eller rene forelesninger. Det finnes selvfølgelig mange grupper, men mange av disse koster penger og jeg har per dags dato ikke jobb. Derfor lurer jeg på om dere kjenner til noen som enten er gratis eller har en overkommelig pris. Det hadde heller ikke skadet om medlemmene var nogenlunde jordnære siden temaene fort blir så høytflyvende at det er greit med litt ballast så man ikke havner helt oppe i stratosfæren.

Jeg har allerede tatt de vanlige rundene med google søking, desverre uten hell.
Antall ord: 143
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg vet egentlig ikke, men det er sikkert mye vil jeg tro ...

Hvilken retning tenker du på sånn alternativt ?

Wenche Tømmervik har fx mediumsirkel hver torsdag mellom 18 - 21 hver torsdag på Unity. Jeg var tidligere engang på et helgekurs og et par av damene der sa at de hadde blitt endel "åpnet" ved å delta jevnt og trutt på disse sirklene. Tror drop-in prisen er på 150,- og at man ellers kan betale en kontigent om man vil gå mer eller mindre fast.. vet ikke hva den er på. Kanskje du kan høre med sjaman Ailo Gaup om han vet om noe som kunne være interessant, han bor jo i Oslo. :)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av tvilerlitt »

Over ett år siden Wenche sluttet med sirkler på Unity.. Men alikevell godt forslag. Hun kaller det nå utviklings sirkel og holder til på Høvik annenhver mandag. (kr 200) så har hun transe sirkler de andre mandagene.. Der er vell sikkert minst ett par tre andre sirkler i Oslo og, da de er i leide lokaler så koster de fort en hundrings eller to. Åpne la-oss-komme-sammen-og-prate grupper er det litt tynt med, ihvertfall ikke vært så lett å finne.. Der finnes noen bl.a. i Drammensområdet, men det er kansje litt utenfor din radius?
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg ser at jeg nok må spesifisere litt. Jeg ønsker vel en gruppe som gjør praktiske øvelser for treningens skyld, samt at man kan diskutere sine praktiske erfaringer. Noen syklubb er ikke tingen for meg da jeg trenger struktur, men rene øvelsesworkshops blir fort for ufleksibelt, det må være litt mulighet for prat mener jeg. Når det er sagt er jeg vel villig til å prøve det meste. Tema er heller ikke så viktig siden jeg har for vane å stikke nesa mi i det meste. At det er en viss seriøsitet er vel det primære kan man si.

Jeg tror jeg kan komme til å prøve denne gruppen du nevner, men det blir etter neste lønning i så fall.
Antall ord: 125
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Isan »

Problemet er vel gjerne at de mer seriøse og samtidig jordnære er vanskeligere å finne fordi de snakker ikke så høyt. Da må man kanskje helst være heldig å dumpe borti noen så det kan bli kjennskap og vennskap. :?
Antall ord: 41
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Isan skrev:Problemet er vel gjerne at de mer seriøse og samtidig jordnære er vanskeligere å finne fordi de snakker ikke så høyt. Da må man kanskje helst være heldig å dumpe borti noen så det kan bli kjennskap og vennskap. :?
Amen. Vel jeg er så heldig å ha en slik læremester som er verdt sin vekt i alkymistisk gull. Dog har selv det sine begrensninger og derfor strekker jeg meg ut etter nye bekjentskaper. For øvrig skal det sies at jeg mer eller mindre påkalte han i et frustrert øyeblikk hvor jeg var dritt lei av å skulle finne ut av alt på egenhånd. Jeg fikk til og med et bilde i hodet av hvor han holdt til, men tok det ikke seriøst. 1 år etter å ha startet min opplæring kom jeg på at jeg faktisk hadde sett stedet før og ble så forjamset at jeg nesten ramlet rett av enhjørningen min. Hvordan jeg møtte han var også ganske spesielt siden jeg traff ham via en person jeg normalt sett aldri ville ha tilbrakt tid med. Samtidig forsvant det usannsynelige vennskapet ca. 2 dager etter den aktuelle introduksjonen.
Antall ord: 197
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Isan »

Se, se :)

Ellers kan jeg ikke være deg stort til hjelp :(
Antall ord: 12
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av galaxy - sluttet »

galaxy skrev: Unity
Det skjer mye alternativt på Unity. Nå er det et senter i Oslo sentrum der alternative terapeuter kan leie rom til behandling. Men i tillegg er det diverse drop-in for diverse foredrag og alt mulig annet alternativt. Du kan melde deg inn på Unity.no og få nyhetsbrev på email for hva som skjer fra uke til uke og kanskje kommer du i kontakt med noen som som kjenner til noen som driver med det du spør om .. eller noe annet du finner interessant.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg kjenner såvidt til Unity, men har aldri vært der selv. Jeg skal se nærmere på det om du mener det er bryet verdt.
Sist redigert av Metatron1985 på 04 Jun 2013 13:08, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 27
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Metatron1985 skrev:Jeg skal se nærmere på det om du mener det er bryet verdt.
Jeg vet ikke om det er bryet verdt. Tenkte at det kanskje kunne være en mulighet, men skjønner at du er lei og utålmodig og vil bli sendt rett til en slik gruppe, forståelig nok. Har vært på Unity noen få ganger selv, og da har det vært på foredrag stort sett som jeg har funnet interessant. Det er imidlertid lenge siden jeg var der samt mottok emails fra dem og det er kanskje ikke så rart med tanke på at de sikkert sitter med en gammel email adresse, men skal begynne å motta emails derifra nå, fant jeg akkurat ut :) menså derfor vet jeg heller ikke hva som er på gang der. Har heller ikke vært del av noe alternativ ellers så. Akkurat flyttet til Oslo?
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Nei, har vært i Oslo siden Høsten 2009. Har ikke vært noe særlig i kontakt med det alternative miljøet hittil fordi jeg trengte å forholde meg kun til mine egne ideer en periode. Det hjalp faktisk veldig på å sortere mine opplevelser, men i lengden kan det være greit med litt variasjon og eksternt input.


Hmmm, det var ikke før nå at jeg oppdaget kategorien "Gratisgrupper Østlandet", men jeg antar dette bare delvis faller innenfor hva jeg interesserer meg for. Skjer det fortsatt ting med disse gruppene som nevnes i den delen av forumet?
Antall ord: 99
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Omnivil »

Evt. kan du jo opprette en gruppe selv?! Søke her etter mennesker med de samme behovene som deg selv f.eks :)

Alle varme tanker :)
Antall ord: 25
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Hehehehehehe, ja kanskje jeg skal starte en liten kult eller sekt med meg selv som overhode :vismann :vels :wx :mozilla_innocent: Jeg føler meg ikke helt kvalifisert til det, men slik jeg forstår det er det heller ingen av de andre sektlederne som er det heller :666

Om jeg skal være helt seriøs så har jeg organisatorisk erfaring fra ymse idrettslag m.m., men jeg ville ikke visst hvor å starte mtp. noe sånt :oops: :oops: :oops: Det blir fort altfor mye arbeid i tillegg.
Antall ord: 80
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Omnivil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 18 Apr 2013 10:51
11
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Omnivil »

Kanskje noen andre her inne som har en liten "lederspire" i seg....
Du får sette inn en annonse ;)

Kan faktisk tenke meg at det finnes mange mennesker der ute som kunne tenke seg et sted å møtes; diskutere og filosofere over den merkelige verden vi lever i!
Hadde sikkert stukket innom selv også ;)
Antall ord: 54
It is your mind that creates this world - The Buddha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Alternative grupper i Oslo området?

Innlegg av Metatron1985 »

Omnivil skrev:Kan faktisk tenke meg at det finnes mange mennesker der ute som kunne tenke seg et sted å møtes; diskutere og filosofere over den merkelige verden vi lever i!
Hadde sikkert stukket innom selv også ;)
Tja, det er det sikkert, kjenner du til noen?
Antall ord: 46
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links