Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterThe Legend of Atlantis

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

galaxy - sluttet

The Legend of Atlantis

Innlegg av galaxy - sluttet »

8) Fant denne på fjæsbokji idag;

The Legend of Atlantis [Complete 5-Part Series]                


Del 1: Dawn of the Gods ▲
"Tusenvis av år siden gudene kom ned til jorden fra stjernene for å starte en genesis. Menneskelig sivilisasjon ble dannet og nådde en topp med Atlantis. Et Dark Age begynte og slaget ved atlantiske guder førte til dets fall. Et hemmelig brorskap brakt atlantiske hemmelige lære før fallet til Egypt. Gjennom alle sivilisasjoner og med inspirasjon fra extraterrestrian vakter hemmeligheten atlantiske brorskap klarte alle politiske systemer med en pedagogisk oppgave. Den spennende dokumentasjon viser for første gang de hemmelige aktivitetene til et brorskap i relasjoner med usynlige mestere fra Shambhala og Agharta og hemmeligheten om den hule jorden.

▲ Part 2: The Secret Brotherhood of Atlantis ▲
"Etter katastrofen i Atlantis alle nasjoner ble spredt. En del av den atlantiske brorskap hemmelige kunnskap overlevd i Egypt, i India og i Tibet. Arvingene til disse hemmelige brorskap ledet menneskeheten under Dark Age ... gjennom Atlantis kunnskap og gjennom alle aldre. I moderne tid frimurerne, Templars og Illuminati brorskap ble dannet. Etter verdenskrig Neutemplerorden og Thule samfunnet jeg dukket opp i München og Wien. Nye okkulte sekter som så "satan" i de gamle Frimurer losjer. Med Hitler disse okkulte sekter kom til makten. Denne spennende dokumentasjon viser for første gang på bakgrunn av det tredje riket og dets intellekt som førte til katastrofen of World War II.

▲ Del 3: The Secret Prophecies of the Apocalypse ▲
"Atlantis hemmelig kunnskap forteller oss legenden om menneskeheten og disse sjelene, som må gjennomgå sykluser. Med fallet av Atlantis en gigh sivilisasjon syklus hadde avsluttet. Alle profetier og nyere Earth endringer påpeke at dagens menneskeheten har nådd slutten av neste erfaring syklus. Frem til år 2012 det mest alvorlige Earth og klimaendringer, jordskjelv, sosiale og politiske endringer har blitt spådd. Denne spennende dokumentasjon viser profetiene fra Elia, den returnerte profet og hans budskap på de siste dagene, Jesu gjenkomst og plassen Brotherhood.

▲ Del 4: The Return of the Lightmasters fra Atlantis ▲
"Millenniums har passert ... siden den høye kulturen i Atlantis sank med en katastrofe gjennom maktovergrep av noen korrupte forskere. Alle mennesker på den tiden, som også opplevde nedstigningen i Dark Age, blir reinkarnert i dag. Den spennende dokumentasjon viser avkastningen av de atlantiske lette barn og tillater dyp innsikt i rollen som lysarbeidere og brorskap av Atlantis. Den viser hvorfor noen sjeler reinkarnerte i dag og fungere som miljømessige proteksjonister, terapeuter, kunstnere, Esoterisk mv for helbredelse av jorden. Adresser også rommet Brotherhood hendelser - 11.11, den hule jord, Shambhala og Agharta.

▲ Del 5: The War of Armageddon ▲
"For årtusener hemmeligheter etableringen var utelukkende begrenset til en elite av hemmelige samfunn. Nå har vi kommet inn i såkalte \" Last Days \ "hvor disse hemmelige samfunn som frimurerne og de hemmelige politiske stuene mister sin kraft. Denne spennende video dokumentasjon vil avsløre den atlantiske hemmelig kunnskap om den hule verden og deres extraterrestrian sivilisasjoner. Hemmeligheten av pyramidene, Sfinxen, world-wide underjordiske tunneler, flyging av nazistene til Sydpolen og mye mer gjør at betrakteren til å få en oversikt over det endelige hemmeligheter fra fortiden og dens forbindelse med utenomjordiske.



vk4CjLfmR0g
Antall ord: 532

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av jeditrond »

Interessant om enn ikke helt overensstemmende med mine egne funn om Atlantis :)
Antall ord: 12
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - The Legend of Atlantis

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:Interessant om enn ikke helt overensstemmende med mine egne funn om Atlantis :)

Hva er dine funn opp mot denne ??+? (ok innrømmer har ikke fått hørt igjennom hele filmen enda, det er jo sol på verandaen idag så :sunny 8) :coffe2
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - The Legend of Atlantis

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:Interessant om enn ikke helt overensstemmende med mine egne funn om Atlantis :)

Hva er dine funn opp mot denne ??+? (ok innrømmer har ikke fått hørt igjennom hele filmen enda, det er jo sol på verandaen idag så :sunny 8) :coffe2
Har ikke sett videoen selv ennå, men på bakgrunn av tekstpunktene dine kan jeg si følgende; Ingen aliens i Atlantis er nr 1, tidsperspektivet er også litt ute og kjøre, samme med kun en ødeleggelse av Atlantis. Det foregikk tre utvandringer ifm. tre forskjellige "katastrofer" i Atlantis, alle selvforskyldt :? Hele greia med frimurere osv. skal jeg ikke kommentere for det har jeg ikke studert noe særlig, mye mulig deler av atlantisk filosofi er å gjenfinne der, men den finnes like greit i muntlige tradisjoner i Egypt, blant bla. navahoindianerne, hopiene og i Tibets gamle skrifter sannsynligvis :) Om disse og Illuminati skal jeg heller ikke gå noe i dybden, har ikke funnet noe spesielt der. Dette med sjeler som opplevde Atlantis nå gjenfødes derimot kan jeg underskrive på :D

Profetier styrer jeg unna, de får stige eller synke på eget grunnlag. Så nazister på sydpolen, hul Jord, Agartha osv. kan jeg ikke kommentere ift. Atlantisfunnene mine :) Men at noen fra Atlantis kan ha flyktet til en annen planet er ikke umulig, gamle indiske tekster forteller om reiser i rommet. Enkelte av de flygende tallerknene som dukker opp i ufo-observasjoner kan være rester av teknologi fra Atlantis, evt. etterkommere av de som flyktet fra Atlantis som kommer tilbake til moderplaneten for å se hva som foregår. Har en vag hypotese om at mange av disse "space brothers" egentlig er noe slikt, enten utsendinger fra observasjonsposter/overvåkere/voktere av kunnskapen fra Atlantis her på kloden, eller fra en koloni ute i rommet. Det blir med funderingene inntil videre :ooom

Skjønner det har blitt brukt google translate her, hva er lettbarn? Kan du evt. linke til den originale teksten? Antar den er på engelsk?
Antall ord: 330
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - The Legend of Atlantis

Innlegg av galaxy - sluttet »

godt dokumentert . .

jeditrond skrev: hva er lettbarn?
ikke vet jeg..! :P

jeditrond skrev: Skjønner det har blitt brukt google translate her, Kan du evt. linke til den originale teksten? Antar den er på engelsk?

har kjørt teksten i googel transtale og den befinner seg under videoen om man trykker på youtube linken så hele popper opp i youtube . . . . . :type
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - The Legend of Atlantis

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:godt dokumentert . .

jeditrond skrev: hva er lettbarn?
ikke vet jeg..! :P

jeditrond skrev: Skjønner det har blitt brukt google translate her, Kan du evt. linke til den originale teksten? Antar den er på engelsk?

har kjørt teksten i googel transtale og den befinner seg under videoen om man trykker på youtube linken så hele popper opp i youtube . . . . . :type
Godt dokumentert? Tenker du på konspirasjonene med frimurere osv.? :D

Aha, da skal jeg sjekke youtuben for tekst :mrgreen:

EDIT: lettbarn er oversettelse av light children.... samme tabben ble gjort under special edition av Star Wars-filmene på sent 90-tall; lightsaber ble oversatt til lettsabel, ikke lyssabel :D Google translate blir bedre, men er fortsatt litt god dag mann hostesaft/økseskaft.
Antall ord: 120
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av Bearchild »

Lettbarn! :lol:
Antall ord: 1
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av Moonstone »

Rettere sagt: Dette er New-Age utgaven av legenden om Atlantis.
En ny-religiøs tolkning av gammel Mytologi, hvor man tar symbolikk og metaforer bokstavelig..
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av lighteren »

jeg har sett hele den 'dokumentaren' før.
jeg vil si 80% er bullshit og 20% kan vel sikkert diskuteres.
Antall ord: 20
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - - - - The Legend of Atlantis

Innlegg av galaxy - sluttet »

jeditrond skrev:
galaxy skrev:godt dokumentert . .

jeditrond skrev: hva er lettbarn?
ikke vet jeg..! :P

jeditrond skrev: Skjønner det har blitt brukt google translate her, Kan du evt. linke til den originale teksten? Antar den er på engelsk?

har kjørt teksten i googel transtale og den befinner seg under videoen om man trykker på youtube linken så hele popper opp i youtube . . . . . :type
Godt dokumentert? Tenker du på konspirasjonene med frimurere osv.? :D

Aha, da skal jeg sjekke youtuben for tekst :mrgreen:

EDIT: lettbarn er oversettelse av light children.... samme tabben ble gjort under special edition av Star Wars-filmene på sent 90-tall; lightsaber ble oversatt til lettsabel, ikke lyssabel :D Google translate blir bedre, men er fortsatt litt god dag mann hostesaft/økseskaft.

Mente vel egentlig typ;
Greit nok dokumentert de ikke er i overensstemmelse med dine funn
Ja det er en del googeltranslate oversettelser som er helt på skogstur :lol:

Denne her skjønte jeg ikke;
jeditrond skrev: Ingen aliens i Atlantis er nr 1,
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - - - - The Legend of Atlantis

Innlegg av jeditrond »

galaxy skrev:
jeditrond skrev:
galaxy skrev:godt dokumentert . .




ikke vet jeg..! :P





har kjørt teksten i googel transtale og den befinner seg under videoen om man trykker på youtube linken så hele popper opp i youtube . . . . . :type
Godt dokumentert? Tenker du på konspirasjonene med frimurere osv.? :D

Aha, da skal jeg sjekke youtuben for tekst :mrgreen:

EDIT: lettbarn er oversettelse av light children.... samme tabben ble gjort under special edition av Star Wars-filmene på sent 90-tall; lightsaber ble oversatt til lettsabel, ikke lyssabel :D Google translate blir bedre, men er fortsatt litt god dag mann hostesaft/økseskaft.

Mente vel egentlig typ;
Greit nok dokumentert de ikke er i overensstemmelse med dine funn
Ja det er en del googeltranslate oversettelser som er helt på skogstur :lol:

Denne her skjønte jeg ikke;
jeditrond skrev: Ingen aliens i Atlantis er nr 1,
Litt krøkkete skrevet av meg, mente å vise til punkt 1 av episodeomtalen :)
Antall ord: 150
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av Isan »

Jeg må nok også si - litt frekt - at disse dokumentarene jeg ikke særlig tro på.

Sol på verandaen vil helt klart gi alle og enhver større utbytte enn disse videoene ;)

(I dette ligger ingen kritikk til deg, galaxy, som la dem ut.)
Antall ord: 44
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- The Legend of Atlantis

Innlegg av Tyrell »

Disse oversettelsene gir fullstendige uforståelige meninger når man bruker "lettvint metoden" som Google oversetter.

Hva gjelder Atlantis så er vel det en myte og koblingen til ufos som fortsatt er et mysterium gjør det bare enda mer forvirrende.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Legend of Atlantis

Innlegg av Moonstone »

Tyrell skrev:Hva gjelder Atlantis så er vel det en myte og koblingen til ufos som fortsatt er et mysterium gjør det bare enda mer forvirrende.
Koblingen er New-Age teoriene om at "Gudene" fra Antikken egentlig var Aliens ser du.
Jeg er enig i at det gjør det ennå mer forvirrende, værtfall for folk som nettopp har begynt å utforske myter, mytologier og Guder. Når man er klar over linken, og hvorfor/hvordan den oppstod, er det enklere å skille dem, og sile ut New-Age vissvasset fra den egentlige myten.
Antall ord: 94
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - The Legend of Atlantis

Innlegg av jeditrond »

lighteren skrev:jeg har sett hele den 'dokumentaren' før.
jeg vil si 80% er bullshit og 20% kan vel sikkert diskuteres.
Vel, nå har jeg satt meg ned og sett to episoder av denne 'dokumentarserien', så langt er jeg helt enig :) Jeg er dypt interessert i Atlantismyten og mener det ligger noe bak/under, men new age bla. og bokstavtro tolkning av mytene gir mye rare påfunn, slik som her..... :mrgreen:
Antall ord: 72
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links