Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinHomeopati, personlige erfaringer?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Metatron1985 »

Overskriften sier alt som trenger å sies.
Antall ord: 6
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av galaxy - sluttet »

eeh neei ikke noe særlig. En gang for lenge siden, husker verken hvorfor jeg tok dem eller om det virket . . . :oops:

men når jeg tenker meg som så tror jeg ikke at jeg ble satt på noen kur, men at jeg kansje bare fikk med med en dose sukkerpiller der og da, det kan godt være.

Jeg var hos ei dame som jobbet litt med akupunktur og hun hadde også homeopat utdanning, hun haddes sluttet å jobbe med den biten fordi hun syns at det var vanskelig å få det til å klaffe, men sa at om det klaffet, så klaffet det veldig bra også \:D/
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av xyrea »

Ikke helt personlig så hvis du kommer til å få noia av feilposting bør du slutte å lese nå, men jeg drister meg til å skrive det likevel siden jeg tror tråden ble slakta før jeg rakk å skrive dette sist folk krangla om det virka eller ikke. :bandit

Jeg har sett det brukt en del på travhester og eierne deres (det samme med akupunktur), og tydeligvis virker det bra nok til at de fortsetter å bruke det mot mindre alvorlige ting. Ikke isteden for dyrlege, men for sånt som ikke er alvorlig nok til det. Poenget mitt var vel at de brukte det på hestene først og så begynte med det sjøl fordi de mente de så resultater og dyr ikke er så flinke til å utnytte noen eventuell placeboeffekt.
Antall ord: 130
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Bearchild »

Har aldri prøvd det selv, men har et nært familiemedlem (så nært man kan komme i grunn) som testet noen sånne "blomsterpiller" med stort hell. Mamma var veldig plaget med bihulebetennelse en periode, sånn annenhver måned i et par år. Hvordan hun fikk pillene vet jeg ikke.. jeg ser ikke helt for meg at hun oppsøkte en homeøopat(?).
Uansett, pillene hadde relativt umiddelbar virkning og satte i gang tømming av uhumskhetene. :666

Bihulebetennelsen fortsatte å komme tilbake en tid, men hun klarte altså å stanse den raskt med disse pillene, og nå er det kjempelenge siden sist hun var plaget.
Antall ord: 106
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Metatron1985 »

xyrea skrev:Ikke helt personlig så hvis du kommer til å få noia av feilposting bør du slutte å lese nå, men jeg drister meg til å skrive det likevel siden jeg tror tråden ble slakta før jeg rakk å skrive dette sist folk krangla om det virka eller ikke. :bandit

Jeg har sett det brukt en del på travhester og eierne deres (det samme med akupunktur), og tydeligvis virker det bra nok til at de fortsetter å bruke det mot mindre alvorlige ting. Ikke isteden for dyrlege, men for sånt som ikke er alvorlig nok til det. Poenget mitt var vel at de brukte det på hestene først og så begynte med det sjøl fordi de mente de så resultater og dyr ikke er så flinke til å utnytte noen eventuell placeboeffekt.
Ja dyre-homeopati er visstnok er høyt utviklet fag som jeg desverre vet altfor lite om :-) Placebo-effekten kan jo inntreffe gjennom observatørens øyne, men mange av midlene går på ting som f.eks. rastløshet og fysiske symptomer som heldigvis lar seg vurdere mer objektivt.
Antall ord: 181
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Metatron1985 »

Bearchild skrev:Har aldri prøvd det selv, men har et nært familiemedlem (så nært man kan komme i grunn) som testet noen sånne "blomsterpiller" med stort hell. Mamma var veldig plaget med bihulebetennelse en periode, sånn annenhver måned i et par år. Hvordan hun fikk pillene vet jeg ikke.. jeg ser ikke helt for meg at hun oppsøkte en homeøopat(?).
Uansett, pillene hadde relativt umiddelbar virkning og satte i gang tømming av uhumskhetene. :666

Bihulebetennelsen fortsatte å komme tilbake en tid, men hun klarte altså å stanse den raskt med disse pillene, og nå er det kjempelenge siden sist hun var plaget.
Det finnes mange leger som har ekstrautdanning som homeopat og hun kan ha fått dette prakket på seg fra fastlegen. Ellers er det jo fult mulig å bestille online etter å ha lest seg opp på hvilke medisiner som behandler hvilke tilstander.





OBS: Jeg skriver sikkert etterhvert en av disse XXL-postene om egne opplevelser som jeg er kjent for, slik jeg lovte i ADHD tråden, men akkurat nå må jeg samle hodet litt først.
Antall ord: 184
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Nephandi »

Jeg fikk homeopati for angst når jeg var lita jente og det fungerte veldig bra, jeg sov i min egen seng flere netter og var roligere. Jeg fikk homeopati mot trvangstanker for noen måneder siden og det hjalp litt, men ikke så veldig mye så der tror jeg at det kan bare ha vert et placebo at jeg forventet å bli bedere. Jeg har hatt mer effekt av Bach blomster medisin enn homeopati egentlig.
Antall ord: 75
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Høretil »

Personlig er jeg veldig for homeopati.. Etter uttallige pencilinkurer det siste året, fikk jeg endelig kvittet meg med plager med øreakkupunktur samt homeopatmedisiner! Ny tilværelse, og nytt liv :D
Antall ord: 29
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Jeppski »

Høretil skrev:Personlig er jeg veldig for homeopati.. Etter uttallige pencilinkurer det siste året, fikk jeg endelig kvittet meg med plager med øreakkupunktur samt homeopatmedisiner! Ny tilværelse, og nytt liv :D
Men du tror ikke at du ble kvitt dine plager på grunn av de utallige penicillinkurene? Post hoc ergo propter hoc, det er en klassisk logisk feilslutning. Først gikk du på medisin som beviselig fungerer, og i tillegg vet vi virkningsmekanismen til penicillin. Deretter prøvde du etter å ha fått flere kurer med penicillin, alternativ medisin som har lite til ingen bevis for effekt, og heller ingen forklaring til virkningsmekanisme. Så ble du frisk, og velger å tro at det var den alternative medisinen som gjorde deg frisk?
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Høretil »

Fra november 2012 og til og med mai 2013 gikk jeg på 10 pencilinkurer. Etter siste kur fikk jeg tilbakefall i mai og oppsøkte da homeopat. Denne gangen var utfallet noe kraftigere en hva jeg hadde hatt tidligere! Jeg sier ikke at man skal kjimse med legevitenskapen, tvert i mot. Mange har blitt friske og raske etter medisinbruk osv.

Ettersom at jeg ble (etter 2-3 ukers behandling) frisk, velger jeg å tro å mene at naturmedisin og homeopati fungerte bedre for meg en pencilin og andre forebyggende mendikamenter.

Når man får svar fra leger om at dette er et problem som en bare "må" leve med, velger jeg å snu på krona å si at det vil jeg så absolutt ikke godta. Slik ble det, og slik er det. Har ikke hatt flere betennelser, og skal heller ikke pådra meg flere i nærmeste fremtid!
Antall ord: 146
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Jeppski »

En slik langvarig betennelse som du beskriver, trenger tid for å helbrede. Placeboeffekten du fikk av homeopaten hjalp også utvilsomt med å dempe smerten. Siden homeopati bryter med all vår viten om fysikk og kjemi, tror jeg fortsatt ikke på at rent vann dryppet på sukkerpiller kan helbrede noe. Men det er bra du føler deg bedre.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Høretil »

Hehe, men hvis en såkaldt pencilinkur skal drepe bakterier hvorfor dreper den det ikke da etter ti gjentatte kurer?

Å om det nå så skulle være placeboefekt, er det ikke da fint at kroppen kan fikse opp selv, i stede for å tilføre kroppen en haug med skadelige ingredienser som man finner i pencilin?

Jeg bare spør :)
Antall ord: 59
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Jeppski »

Penicillin dreper en viss type bakterier og en betennelse trenger ikke å være på grunn av bakteriell infeksjon. Siden du tok så mange kurer, vil jeg anta at det enten var litt av en betennelse, eller så gjorde ikke behandlingen noe nevneverdig radikalt over kort tid.

Hvis du sier det er flott at placeboeffekten hjalp deg, sier jeg også flott! Da har du jo faktisk sagt deg enig i at homeopati ikke fungerer. Siden en placeboeffekt er den effekten man får av en behandling som IKKE fungerer. Hvis det er uansett slik at du ble bedre på egen hånd, kan du uansett ikke takke placebobehandlingen for noe annet enn å lindre smerte. Vi kaller det immunsystem når kroppen fikser ting selv, og placebo når man lurer kroppen til å tro at man får behandling slik at forventningen selv fører til lindring i plager.
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Høretil »

Altså, det er fult mulig å finne de bakteriene i kroppen som lager krøll, og i mitt tilvfelle fikk jeg flere typer pencilin som funket for akkurat de bakterien som jeg hadde. Samt fikk jeg alt i fra 3-10 dagers kurer. I tillegg tok jeg forebyggende medikamenter for å forhindre tilbakefall. Vil ikke si at en behandlingsperiode på 6 måneder er rt heller. Dette har vært noe som kommer å går, som i mitt tilvfelle ikke har blitt helbredet eller hatt noen som helst virkning av pencilin i det hele tatt.

Jeg sa ikke at jeg hadde hatt en placeboefekt, men jeg stilte spørsmål med om! For min egen del har jeg fått kjenne på kroppen hva homeopatmedisiner gjør, hva du mener å syns er din sak. Jeg vet at naturmedisin og homeopatiske medisiner fungerer, ellers hadde ikke jeg vært kvitt mine plager :)

Det tok en homeopat i underkant av 1 måned å kurere en kronisk betennelsetilstand hos meg som legene har prøvd å kurrere i mange år... :) hurra for homeopati <3
Antall ord: 177
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Homeopati, personlige erfaringer?

Innlegg av Jeppski »

Høretil skrev: Jeg sa ikke at jeg hadde hatt en placeboefekt, men jeg stilte spørsmål med om! For min egen del har jeg fått kjenne på kroppen hva homeopatmedisiner gjør, hva du mener å syns er din sak. JEG VET AT naturmedisin og homeopatiske medisiner fungerer, ellers hadde ikke jeg vært kvitt mine plager :)
Så flott da. Jeg vet at Det Flygende Spagetti Monsteret eksisterer, og at han er veldig skuffet over deg.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links