Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserForskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av jeditrond »

Jeg har merket meg at mine kvinnelige kolleger gjerne får opp mer detaljrik informasjon under rense"oppdrag" enn det jeg gjør. Så spørsmålet mitt er da, er det generelt slik at kvinner med slike evner er bedre på å fange opp detaljene enn menn? Eller er det bare jeg som trenger trening? :mrgreen:
Antall ord: 55
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Lilja »

Sagt litt fjasete men med alvorlig undertone, så er jo kvinner generelt ofte flinkere til å ta signaler enn det menn er, og har vel også ofte mer sansen for detaljer.

Men jeg tror det er fullt mulig å trene opp dette, altså.
Det er ikke kjørt fordi du er mann, liksom :eang
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av lighteren »

hmmm..
det er mulig det er en forskjell,

mannen og kvinnen har jo generelt forskjellige fordeler her i livet,særlig fysisk, så hvorfor ikke psykisk også?
kvinner er jo også generelt litt flinkere enn oss til å kjenne på ting eller føle på følelsene eller ja, du skjønner.

men jeg tror ikke det at vi har forskjellige fordeler vil være et hinder for at noen av oss kan utvikle oss i ønsket retning.

det gjelder vel bare å stå på, øvelse gjør mester etc.

mine 2 cent i brisen tilstand.


edit: ja lilja kom før meg nå, var lit treig.
Antall ord: 105
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Arven »

Jeg tror nok vi damer ser mer detaljert. Det er jo slik vi er. Problemet er at vi ofte forsvinner i egne små bagateller og kan miste fokus. Der er dere mannfolka bedre, for dere lar dere ikke så lett distrahere av et hode fullt av rot
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1384 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Asbjørn »

Sett fra et åndelig ( og kjønnsnøytralt ) synspunkt, burde evnene være tilsvarende.
Men jeg vet at folk har slike evner i varierende grad, også varierende over tid.

Men, siden dette går igjennom den menneskelige hjerne, vil nok kjønn påvirke hva man får ut av de signaler man får.

A
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Metatron1985 »

Supert tema, *liker* :like

Kort forklaring:
Personlig er jeg av den oppfatning at det er flere damer som oppfatter åndelige innflytelser enn menn og at dette er fordi den kvinnelige sjelen (ikke ånden) i seg selv er feminin. Det jeg legger i feminin er den passive, reaktive, mottagende kvalitet / de mottagelige elementer. Min påstand er at det feminine har et tomrom i seg hvor denne mottagelsen skjer, altså en beholder for energier. Dersom omkringliggende energier faller inn i denne vil man kunne lese de. Litt som å putte vin i munnen og gjette merke/årgang. Jeg mener denne også mottageligheten reflekteres i hvordan kvinner fungerer på det mentale plan ved at de absorberer informasjonen i ren form og at dette er hvorfor jenter gjør det så mye skarpere i fag som krever memorisering. Hvis jeg nå husker riktig og dette er tilfelle... Hjernen min er jo ikke pålitelig og jeg har ingen vitenskapelige studier liggende for hånden.


Man kan også argumentere at menn, grunnet deres maskuline energier er flinkere til å projisere og/ellers manifestere sin vilje, f.eks. gjennom ritualer. I min mening virker det som at menn, med unntak av de som har opplevd noe traumatisk, må gå mye mer aktivt inn for å sanse det sjelelige. Jeg har en kompis som får med seg det utroligste, men likevel ikke kunne oppfattet en sjel/ånd/demon/engel/whatever om så den hadde sittet på hodet hans. Dette forklarer jeg med at hans intuisjon er ekstremt sterk, men må ikke forveksles med hans klarsyn som er ikke-eksisterende.

MEN så lever vi jo også i en tidsalder hvor polaritetene til tider er så omvendt at konseptet mann/dame begynner å bli fryktelig rotete.

Deretter kommer vi inn på dette med traumer og hvordan det kan feste seg forskjellige typer anti-materiell energi til sjelen slik at det oppstår et tomrom. Det virker også som at disse kan påkalles, men uansett tilfelle skal man være forsiktig fordi når døra står vid åpen og det er godt med plass kan det komme mye rart inn. F.eks. dette demoniske jeg snakker om, for oss som tror på sånt, men også energier og bevissheter fra de høyere rikene.


Enkelte kan være super-mottagelig, men ha et veldig sterkt ateistisk/benekteristisk livssyn som gjør at de klarer å tolke alt som skjer med de på helt andre måter enn det sjelelige.

I disse teoriene ser jeg bort fra elementer som personlige variasjoner innen kjønnene, åndelige forskjeller, intuisjon og andre distraherende aspekter. Jeg stereotyper i vei så det holder, og enorme varisjoner er selvfølgelig mulig innen det store bildet. Hvis vi skal gå inn på ånd så mener jeg at en maskulin ånd i kombinasjon med en feminin, kvinnelig kropp vil kunne skape en mer maskulin sjel enn vanlig.




OBS: Det mangler veldig mye i min formulering som skaper en del logiske brister og mine teorier på området er i en overgangsfase. Jeg begynte å prøve å formulere det jeg opplever på en mer konkret måte og i prosessen endte jeg opp med å kanalisere enda mer informasjon, men denne vil det ta tid å sette i system, slik at jeg eventuelt må kommer tilbake med resten av mekanismene bak disse fenomenene. Det jeg i mellomtiden nå har skrevet er "barnebok-versjonen" av den forklaringen som egentlig trengs.
Antall ord: 566
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av jeditrond »

Arven skrev:Jeg tror nok vi damer ser mer detaljert. Det er jo slik vi er. Problemet er at vi ofte forsvinner i egne små bagateller og kan miste fokus. Der er dere mannfolka bedre, for dere lar dere ikke så lett distrahere av et hode fullt av rot
Interessant :) Kan jo si det slik at vi utfyller hverandre bra som gruppe, jeg kommer greit i kontakt med evt. ånder, men har blitt kalt brå av min søster. At jeg ikke "tar meg tid" til å snakke mye med ånden som skal over, kan være der det ligger også. Mitt fokus ligger på å få jobben gjort, evt. ånder skal hjelpes over med en gang, uvesentlig med navn og nr på dem for å si det slik. Kanskje jeg neste gang skal forsøke å være litt mindre brå og se om jeg kan få dem til å gi meg noen detaljer fra livet sitt :)

Det hender jeg får detaljer som damene ikke får opp, det er her vi utfyller hverandre, slik som at jeg fikk opp hva slags "religion" det hadde vært på et hellig sted, mens min søster fanget opp detaljene rundt striden i området som gjorde at så mange forhold på boligfeltet gikk i oppløsning. De som bodde der fanget opp energiene fra slagmarken og tok ubevisst hver sin side. Det fanget ikke jeg opp, jeg fanget opp at det hadde vært en slags dualistisk gudinne/gud kultus av den fredelige sorten der. Muligens før åsatroen kom til landet, spør ikke meg hvordan/hvorfor, det fikk jeg ikke info om, ikke min søster heller. Men det var dette hellige stedet som var stridens kjerne, så det kan virke som om det var fra tidsperioden da det mer patriarkalske begynte å ta over og at de ville ha dette hellige stedet i den tro at det ville gi dem mer makt.

I noen tilfeller kan det rett og slett være at mitt fokus er for eh, fokusert, at kvinner ikke konsentrerer seg like mye om en liten "flekk" og dermed fanger opp mer av området/huset. Får se hva jeg får til på neste husrens :)
Antall ord: 368
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Arven »

Metatron1985 skrev:Supert tema, *liker* :like

Kort forklaring:
Personlig er jeg av den oppfatning at det er flere damer som oppfatter åndelige innflytelser enn menn og at dette er fordi den kvinnelige sjelen (ikke ånden) i seg selv er feminin. Det jeg legger i feminin er den passive, reaktive, mottagende kvalitet / de mottagelige elementer. Min påstand er at det feminine har et tomrom i seg hvor denne mottagelsen skjer, altså en beholder for energier. Dersom omkringliggende energier faller inn i denne vil man kunne lese de. Litt som å putte vin i munnen og gjette merke/årgang. Jeg mener denne også mottageligheten reflekteres i hvordan kvinner fungerer på det mentale plan ved at de absorberer informasjonen i ren form og at dette er hvorfor jenter gjør det så mye skarpere i fag som krever memorisering. Hvis jeg nå husker riktig og dette er tilfelle... Hjernen min er jo ikke pålitelig og jeg har ingen vitenskapelige studier liggende for hånden.


Man kan også argumentere at menn, grunnet deres maskuline energier er flinkere til å projisere og/ellers manifestere sin vilje, f.eks. gjennom ritualer. I min mening virker det som at menn, med unntak av de som har opplevd noe traumatisk, må gå mye mer aktivt inn for å sanse det sjelelige. Jeg har en kompis som får med seg det utroligste, men likevel ikke kunne oppfattet en sjel/ånd/demon/engel/whatever om så den hadde sittet på hodet hans. Dette forklarer jeg med at hans intuisjon er ekstremt sterk, men må ikke forveksles med hans klarsyn som er ikke-eksisterende.

MEN så lever vi jo også i en tidsalder hvor polaritetene til tider er så omvendt at konseptet mann/dame begynner å bli fryktelig rotete.

Deretter kommer vi inn på dette med traumer og hvordan det kan feste seg forskjellige typer anti-materiell energi til sjelen slik at det oppstår et tomrom. Det virker også som at disse kan påkalles, men uansett tilfelle skal man være forsiktig fordi når døra står vid åpen og det er godt med plass kan det komme mye rart inn. F.eks. dette demoniske jeg snakker om, for oss som tror på sånt, men også energier og bevissheter fra de høyere rikene.


Enkelte kan være super-mottagelig, men ha et veldig sterkt ateistisk/benekteristisk livssyn som gjør at de klarer å tolke alt som skjer med de på helt andre måter enn det sjelelige.

I disse teoriene ser jeg bort fra elementer som personlige variasjoner innen kjønnene, åndelige forskjeller, intuisjon og andre distraherende aspekter. Jeg stereotyper i vei så det holder, og enorme varisjoner er selvfølgelig mulig innen det store bildet. Hvis vi skal gå inn på ånd så mener jeg at en maskulin ånd i kombinasjon med en feminin, kvinnelig kropp vil kunne skape en mer maskulin sjel enn vanlig.




OBS: Det mangler veldig mye i min formulering som skaper en del logiske brister og mine teorier på området er i en overgangsfase. Jeg begynte å prøve å formulere det jeg opplever på en mer konkret måte og i prosessen endte jeg opp med å kanalisere enda mer informasjon, men denne vil det ta tid å sette i system, slik at jeg eventuelt må kommer tilbake med resten av mekanismene bak disse fenomenene. Det jeg i mellomtiden nå har skrevet er "barnebok-versjonen" av den forklaringen som egentlig trengs.
Ja hvorfor gjøre det lett, når det raskt kan gjøres skikkelig kronglete ;)
Antall ord: 583
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg tror nok kvinner kan være litt mer mottakelig for detaljer og slike ting enn menn, noe vie er fra før av, men jeg kjenner også til menn som er like mottakelig som kvinner.
Jeg tror også at det kommer veldig an på hvor åpen man er for slike ting.
de menene jeg jobber sammen med bruker å koble seg opp sammen med meg og de låner gjerne litt av meg og da kommer man på samme lengde som det du beskriver på mottakelig med kvinner. Vel og merke er det greit å spørre om mottakelig lån da. :D
Antall ord: 101
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
galaxy - sluttet

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Arven skrev:Der er dere mannfolka bedre, for dere lar dere ikke så lett distrahere av et hode fullt av rot
Rot hæ ? :shock:


kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen :-P
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av QueenOfSwords »

Nei - ingen forskjell! Både kvinner og menn kan se de samme tingene.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Lilja »

QueenOfSwords skrev:Nei - ingen forskjell! Både kvinner og menn kan se de samme tingene.
Selvsagt! Forskjellen ligger i hvordan man ser dem, og hvilke tolkninger man leger i dem ;)
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av QueenOfSwords »

Hvorfor det da? Er det ikke litt farlig å sette grenser i mellom kjønn? Hvis du er mann, så ser du det og det; hvis du er kvinne så ser du noe annet. Det stemmer ikke. En mann kan ha like god visualerings evne som en kvinne.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
lighteren
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 366
Startet: 31 Mai 2009 15:38
14
Kjønn (valgfri): demon
Har takket: 536 ganger
Blitt takket: 277 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av lighteren »

QueenOfSwords skrev:Hvorfor det da? Er det ikke litt farlig å sette grenser i mellom kjønn? Hvis du er mann, så ser du det og det; hvis du er kvinne så ser du noe annet. Det stemmer ikke. En mann kan ha like god visualerings evne som en kvinne.
grenser?
hvem har nevnt eller satt grenser?
Antall ord: 56
741
PMW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av QueenOfSwords »

QueenOfSwords skrev:Nei - ingen forskjell! Både kvinner og menn kan se de samme tingene.
Lilja skrev:Selvsagt! Forskjellen ligger i hvordan man ser dem, og hvilke tolkninger man leger i dem
Jeg mener at Lilja strekker grenser her!
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !