Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserForskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Bearchild »

Mens menn beskriver noe som hvitt vil en kvinne ofte beskrive den samme fargen som offwhite, eggeskallhvit, varmhvit, blålig hvit osv osv. ;)
Antall ord: 23
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Lilja »

Selvsagt finnes det menn som kan ting som kvinner ofte er best på og motsatt. Men generelt kan man fint si at det er forskjell på kjønnene. Jeg sier IKKE at det ene kjønnet er bedre enn det andre, men at vi er forskjellige er det vel ingen tvil om. Menn er bedre til å rygge med henger, og kvinner er flinkere til å lese følelser ut av ansiktsuttrykk. Igjen, sånn helt generelt. ;)

Det ligger mange års evolusjon og sterke gener bak dette, og selv om vi liker å tro at forskjellene er visket ut, så eksisterer de i aller høyeste grad!
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Metatron1985 »

Lilja skrev:Selvsagt finnes det menn som kan ting som kvinner ofte er best på og motsatt. Men generelt kan man fint si at det er forskjell på kjønnene. Jeg sier IKKE at det ene kjønnet er bedre enn det andre, men at vi er forskjellige er det vel ingen tvil om. Menn er bedre til å rygge med henger, og kvinner er flinkere til å lese følelser ut av ansiktsuttrykk. Igjen, sånn helt generelt. ;)

Det ligger mange års evolusjon og sterke gener bak dette, og selv om vi liker å tro at forskjellene er visket ut, så eksisterer de i aller høyeste grad!
Jeg har heller ikke noen tro på det kjønnsnøytrale verdenssynet. Det at det finnes variasjoner er ikke det samme som at den gjennomsnittlige mann og kvinne ikke er forskjellige fra hverandre.

Og når jeg har vært på Silvametoden kurs eller klarsyn kurs så var det 85% damer og 10-15% feminine menn. Jeg har et inntrykk av at kvinner er mer interessert i dette fordi de ser mer av det og ikke kan stenge det ute på samme måte som menn.
Antall ord: 192
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
QueenOfSwords
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 68
Startet: 20 Jun 2013 22:49
10
Har takket: 62 ganger
Blitt takket: 27 ganger

- - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av QueenOfSwords »

Lilja skrev:Selvsagt finnes det menn som kan ting som kvinner ofte er best på og motsatt. Men generelt kan man fint si at det er forskjell på kjønnene. Jeg sier IKKE at det ene kjønnet er bedre enn det andre, men at vi er forskjellige er det vel ingen tvil om. Menn er bedre til å rygge med henger, og kvinner er flinkere til å lese følelser ut av ansiktsuttrykk. Igjen, sånn helt generelt. ;)

Det ligger mange års evolusjon og sterke gener bak dette, og selv om vi liker å tro at forskjellene er visket ut, så eksisterer de i aller høyeste grad!
Jeg kjenner en gutt, han kan overhodet ikke rygge med henger!! Hengeren havner i stedet "opp på bilen".... Han er utrolig følsom, leser ansiktene til folk, og tolker de signalene han får. Han ser også forskjell på hvitfargene. Han kan fortelle at den der var skarpt hvit, eller skittenhvit. Når han får kontakt med åndeverden, noe han klarer ganske enkelt, beskriver han det han får opp. Om åndene er snille, sinte, mørke eller lyse. Hva slags klær de har, osv. Egentlig kunne han ha vært en jente, for han har ingen problem med å gjøre jenteting.

Jeg har fulgt med på serien den 6. sans. Der var det mange jenter som beskrev ting "sort/hvit". Og ikke noe mer. Jeg kjenner også en jente, som har evner på nybegynner nivå. Når hun får åndelig besøk, har hun ikke peiling på hvem som er der. Som regel pleier hun ringe for å be om hjelp: "...duh, nå er det noe her, kan du fortelle meg hvem det er..?".

Jeg vet også om mange alternative mennesker. Runar Halonen er en av de. En sterk spirituell mann. Med healer evner. Mikke er også en dyktig healer og hjelper. Eirik Myrhaug er også sterk på det alternative. Han fant jo veien fram til Fram Museet! Marcello Haugen var også en god kandidat!

Så jeg er ikke enig, som sagt. Det er kun vi som setter grenser og sperrer. Kroppen og sinnet har uavhengig uante muligheter.
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Bearchild »

QueenOfSwords skrev:
Lilja skrev:Selvsagt finnes det menn som kan ting som kvinner ofte er best på og motsatt. Men generelt kan man fint si at det er forskjell på kjønnene. Jeg sier IKKE at det ene kjønnet er bedre enn det andre, men at vi er forskjellige er det vel ingen tvil om. Menn er bedre til å rygge med henger, og kvinner er flinkere til å lese følelser ut av ansiktsuttrykk. Igjen, sånn helt generelt. ;)

Det ligger mange års evolusjon og sterke gener bak dette, og selv om vi liker å tro at forskjellene er visket ut, så eksisterer de i aller høyeste grad!
Jeg kjenner en gutt, han kan overhodet ikke rygge med henger!! Hengeren havner i stedet "opp på bilen".... Egentlig kunne han ha vært en jente, for han har ingen problem med å gjøre jenteting.
Hæ? Så egentlig kunne/ burde jeg vært en gutt fordi jeg kan utføre større reparasjoner på bilen min og egentlig gir beng i nyanser på hvitfarger? Litt spesiell konklusjon du kommer med der..
Jeg har fulgt med på serien den 6. sans. Der var det mange jenter som beskrev ting "sort/hvit". Og ikke noe mer. Jeg kjenner også en jente, som har evner på nybegynner nivå. Når hun får åndelig besøk, har hun ikke peiling på hvem som er der. Som regel pleier hun ringe for å be om hjelp: "...duh, nå er det noe her, kan du fortelle meg hvem det er..?".

Jeg vet også om mange alternative mennesker. Runar Halonen er en av de. En sterk spirituell mann. Med healer evner. Mikke er også en dyktig healer og hjelper. Eirik Myrhaug er også sterk på det alternative. Han fant jo veien fram til Fram Museet! Marcello Haugen var også en god kandidat!
Jeg tror du kanhende har misforstått trådstarter litt?
Det er ikke snakk om at jenter/ damer er bedre eller flinkere til å være klarsynte men et spørsmål om det er noen generell forskjell på hva de forskjellige kjønnene oppfatter av detaljer fra samme hendelse eller sted.
Antall ord: 354
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Lilja »

QueenOfSwords skrev:
Lilja skrev:Selvsagt finnes det menn som kan ting som kvinner ofte er best på og motsatt.
Jeg kjenner en gutt, han kan overhodet ikke rygge med henger!! (...) Egentlig kunne han ha vært en jente, for han har ingen problem med å gjøre jenteting.
Jeg ser ikke hvor vi er uenige ;)


Uansett, det kan nesten virke som om du føler behov for å forsvare menns evne til å være gode i "åndelig" arbeide? Jeg har aldri sagt at kvinner er flinkere/bedre enn menn til å fange opp informasjon, ei heller at det ikke finnes dyktige mannfolk innen faget.

Kvinner og menn tilegner seg informasjon på ulike sett, bearbeider informasjon på ulikt vis, og vektlegger forskjellige ting. Som regel. Uten at det betyr at det ene kjønnet er bedre eller dårligere på noe som helst vis! Bare annerledes.

Men nå gjentar jeg meg selv :bandit Og Bear kom meg i forkjøpet, så kanhende gjentar jeg henne litt også. Men det får bare gå :lol:
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - - Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Metatron1985 »

Slik som Bear så er jeg desverre fryktelig usikker på om du forstår tema helt.

Angående disse mennene du lister opp så er det vel og flott, men med mindre du lister opp 300.000 flere så er det desverre ikke relevant for å argumentere at menn har like stor interesse for det alternative. Vi vet at det finnes menn som holder på med det alternative og ingen har sagt noe annet, men det er ikke nødvendigvis så veldig mange sammenlignet med damer. Hver gang jeg er på noen som helst type kurs er det damer, damer og mere damer, og noen få myke menn. Jeg kjenner også mange andre som har oppdaget det samme.

ANNLEGG hos menn og hvilke spesifikke innfallsvinkler/tenkemåter/evner menn har kan vi gjerne diskutere, spesielt siden dette var hva trådstarter ønsket å ta opp. faktisk finnes det galninger som går så langt som å si at menn har større annlegg for det alternative når de først starter med dette, altså på tross av større dørstokkmil, men dette våger jeg ikke å kommentere på eller spekulere i hverken teknisk eller ellers. Ikke skyt budbringeren!

Og det at alle har fri vilje og kan gjøre hva vi vil tror jeg det er generell enighet om. Man kan få til nesten hva som helst, men visse ting er lettere enn for den enkelte enn andre og dette har sammenheng med annlegg. På tross av fri vilje er man likevel i stort grad er "offer" for sine omstendigheter, sitt kjønn, tidligere erfaringer, oppvekst og genetikk.

QueenOfSwords skrev: Jeg kjenner en gutt, han kan overhodet ikke rygge med henger!! Hengeren havner i stedet "opp på bilen".... Han er utrolig følsom, leser ansiktene til folk, og tolker de signalene han får. Han ser også forskjell på hvitfargene. Han kan fortelle at den der var skarpt hvit, eller skittenhvit. Når han får kontakt med åndeverden, beskriver han det han får opp. Om åndene er snille, sinte, mørke eller lyse. Hva slags klær de har, osv. Egentlig kunne han ha vært en jente, for han har ingen problem med å gjøre jenteting.
Dette var i og for seg veldig interessant. Er han fryktelig feminin av seg? Eventuelt bare distre?



Uten at det trenger å ha noe å gjøre med dette tilfellet så finnes en del spennende bøker angående forskjellen på den mannlige og kvinnelige hjernen og varisjoner innen kjønnene. Bl.a. har jeg fått anbefalt denne boken av en venn som nylig avsluttet sin psykologutdannelse og begynte å jobbe ved en poliklinikk. Han sier den skal være veldig bra.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... 640&rom=MP
Jeg har ikke rukket å lese den ennå, men har lest en annen bok kalt noe sånt som "Hjernen - den store forskjellen" som hadde de samme temaene, selv om den er mye eldre og kanskje ikke er i trykk lengre. Denne omhandler forskjellen i hjernestruktur, funksjon, og hvordan forskjellige kjønnshormoner visstnok påvirker hjerneaktiviteten i forskjellige senter. Den tok også for seg tema som kjønnsidentitet og f.eks.hvordan en mann født med "kvinnelig" hjernestruktur ville te seg. Eller hvordan kvinner med mannlig hjernestruktur gjorde det i forskjellige prestasjonstester. De refererte til studier som undersøkte hvordan stresshormonfrigjørelse under spesifikke stadier av svangerskapet kunne påvirke seksuell legning. Noe av det mest interessante med boken var dog når man så på de ekstreme formene av den mannlige og kvinnelige hjernen. F.eks. den ekstreme kvinnelige hjernen, med veldig lav tilførsel av testosteron i kroppen i tillegg, førte til kvinner totalt blottet for seksualitet og sexlyst. Selv om de kunne være hetrofile og ha romantiske ideer om parforhold, men disse innvolverte altså ikke sex. Alt i alt en veldig interessant bok! Selv om alt dette riktignok er på det fysiske plan.
Antall ord: 655
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Forskjell på kvinnelige og mannlige klarsynte?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg har ikke helt visst hva jeg konkret skal si om de forskjellige evnene eller hvordan de brukes, men jeg tror jeg kan legge fram en teori: Om man skal se på de kjente klarsynte, så KAN det argumenteres at de mannlige har mer behov for å stikke seg frem i tillegg til å intellektualisere evnene sine mer enn kvinner, både på godt og vondt.
Antall ord: 64
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links