Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserSanndrømmer?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Sabina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 27 Okt 2008 07:53
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Sanndrømmer?

Innlegg av Sabina »

Vel... Vet ikke hvordan jeg skal starte dette.. Men jeg har drømt så masse nå som faktisk skjer at det skremmer meg.. Begynte i desember i fjord at farmor kom til å dø.. Hun døde noen dager etterpå..

Drømte to dager før det skjedde at jeg hjemme med datteren min også kom det en fyr inn med pistol og skulle skyte.. Han drepte da meg.. To dager etterpå var det skytedrama hvor en dame ble drept.... Drømte at faren til datteren min banket meg i hjel, dagen etterpå ble en dame rett borti gata drept av sin mann...

Dette er de tre mest eksreme hendelsene selvsagt.. Men greia er at ting skjer med meg i drømmen, men så skjer det faktisk der ute i virkeligheten?!...Hvor går grensen på sanndrømming?
Vet ikke om jeg sanndrømmer i det hele tatt, eller om det bare er helt tilfeldig..?
Redd for å sove, for har konstante mareritter..

Noen innspill her? :)
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Sanndrømmer?

Innlegg av Metatron1985 »

Du virker å være sensitiv for noe som skjer på en meget spesifikk "frekvens". Å bli så spesifikt sensitiv er ikke noe som skjer over natten og kan henge sammen med opplevelser i ditt eget liv som har påvirket sjelen din. Det er veldig vanlig at ens evner manifesterer seg etter en traumatisk opplevelse. Du virker nesten å ligne litt på en slags empat, dvs. en person som opplever andres følelser og liv som sitt eget, og det er en type mediumisme kan man si. Det å bearbeide sine private problemer kan potensielt helt på egenhånd klare å "lukke deg" for slike inntrykk. Det å beskytte deg mot dette kan blant annet gjøres ved å bruke din frie vilje til å kontant sette foten ned og si "NEI, jeg skal ikke lengre oppleve disse tingene, her er det JEG som bestemmer". Det kan hende du må gjenta dette flere ganger, og det kan hende du må være veldig spesifikk på hva du ikke vil oppleve, men i min erfaring så fungerer det. Jeg hadde selv problemer med drømmer angående personer som skulle dø samt et frittløpende klarsyn og måtte sette klare grenser på hva jeg var villig til å finne meg i.

Det vil nok komme flere innspill fra andre hold, så følg med. Dette var for øvrig veldig interessant, og om du ønsker så må du gjerne dele mer.
Antall ord: 232
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Sanndrømmer?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror ikke at det er noen grenser på sanndrømmer, jeg tror at når vi sover så er vi nærmere den universelle underbevisheten enn når vi er våkene så hvis man er sensitiv eller trener seg opp så kan man få inn hva som helst av informasjon, det vaneskelige dog er å tolke det riktig og å faktisk få informasjon man kan bruke.
Antall ord: 66
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sabina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 27 Okt 2008 07:53
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- - Sanndrømmer?

Innlegg av Sabina »

Metatron1985 skrev:Du virker å være sensitiv for noe som skjer på en meget spesifikk "frekvens". Å bli så spesifikt sensitiv er ikke noe som skjer over natten og kan henge sammen med opplevelser i ditt eget liv som har påvirket sjelen din. Det er veldig vanlig at ens evner manifesterer seg etter en traumatisk opplevelse. Du virker nesten å ligne litt på en slags empat, dvs. en person som opplever andres følelser og liv som sitt eget, og det er en type mediumisme kan man si. Det å bearbeide sine private problemer kan potensielt helt på egenhånd klare å "lukke deg" for slike inntrykk. Det å beskytte deg mot dette kan blant annet gjøres ved å bruke din frie vilje til å kontant sette foten ned og si "NEI, jeg skal ikke lengre oppleve disse tingene, her er det JEG som bestemmer". Det kan hende du må gjenta dette flere ganger, og det kan hende du må være veldig spesifikk på hva du ikke vil oppleve, men i min erfaring så fungerer det. Jeg hadde selv problemer med drømmer angående personer som skulle dø samt et frittløpende klarsyn og måtte sette klare grenser på hva jeg var villig til å finne meg i.

Det vil nok komme flere innspill fra andre hold, så følg med. Dette var for øvrig veldig interessant, og om du ønsker så må du gjerne dele mer.
Hei og takk for svar!
Vel, jeg har hatt endel traumer i livet mitt, helt siden jeg var liten.. Har det noen sammenheng mener du?
Jeg vil ikke "fjerne" det.. Syns det bare er litt guffent.. Noen ganger helt greit.. Men skvetter jo til når det jeg drømmer faktisk skjer noen dager etterpå.. Og syns det er vanskelig å skulle tolke drømmene og på en måte få gjort noe med det.. om du forstår?

Utover disse drømmene kan jeg jo føle nærevær av andre, selvom det ikke er et levende menneske med meg.. Vet ikke om jeg er gal eller hva det er.. :roll:
Nephandi skrev:Jeg tror ikke at det er noen grenser på sanndrømmer, jeg tror at når vi sover så er vi nærmere den universelle underbevisheten enn når vi er våkene så hvis man er sensitiv eller trener seg opp så kan man få inn hva som helst av informasjon, det vaneskelige dog er å tolke det riktig og å faktisk få informasjon man kan bruke.
Hvordan kan jeg trene meg opp til det?.. Hadde vært spennende og sett om det kunne kommet til nytte :lykkelig
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Sanndrømmer?

Innlegg av Metatron1985 »

Tja, galskap blir nok et begrep som ikke kommer til å strekke helt til her, så det bør du legge fra deg raskest mulig. Men virkelighetsoppfatning din er nok ikke helt hva den en gang var kan jeg se for meg. Ja, jeg mener at slikt har en tendens til å dukke opp etter traumer, det er i hvertfall forholdsvis vanlig. Samtidig dukker det gjerne også opp andre problemer som f.eks. angst, fobier, tvangstanker, m.m.. Har noe annet i livet ditt endret seg parallelt med at disse sanndrømmene osv. har begynt? Jeg vil ikke uten videre anbefale deg å ukritisk utforske det åndelige videre fordi du kan forværre tilstanden din. Dog trenger jeg nok mer informasjon angående hva som skjer, hvordan du opplever det, og hva du ønsker å oppnå. I første omgang er det viktig å lære seg å sette grenser, noe vi kan komme inn på etterhvert eller andre fra forumet kan bidra med tips angående. Det finnes også homeopatiske midler som potensielt kan brukes til å behandle personer som har "pådratt" seg klarsyn, slik at kropp og sjel normaliserer seg.


Du bør heller ikke bekymre deg for om du burde bli en voldsbekjempende synsk superhelt helt ennå... Selv om det hadde vært ufattelig kult! :wx
Antall ord: 212
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sabina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 27 Okt 2008 07:53
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Sanndrømmer?

Innlegg av Sabina »

JEG HOLDT PÅ Å DETTE AV STOLEN!!

Fortalte en kollega av meg på jobben i dag at jeg hadde en sinnsykt guffen drøm om en gutt som kom løpende til meg med den ene hånden kuttet tvers av.. Husker ikke så mye av hendelsesforløpet rundt dette og etter.. Men akkurat det synet husker jeg veldig godt.. Gått og tenkt på det i hele dag..

Også leser jeg dette her nåå?!?!
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Mann-fu ... dsgJaww9EZ

ÆÆÆÆÆÆÆH!! Vet ikke om det er tilfeldig eller ikke.. Men fy faen så guffent...... :? :? :? :?
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Sanndrømmer?

Innlegg av jeditrond »

Eneste grunnen jeg kan tenke meg for alle disse sanndrømmene dine er at de er der for å gi deg en bekreftelse på at du har evner og at du bør ta dem på alvor. Hjelperne våre har mange måter og informere oss på, noen virker mer ufyselige enn andre, men siden drømmene skaper så sterke følelser hos deg, gir det jo en pekepinn på at det er noe som ligger under. Tror jeg :)
Antall ord: 79
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
L123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 10 Feb 2013 17:12
11

- Sanndrømmer?

Innlegg av L123 »

Det skjedde ofte med meg før, men ikke nå lenger :-0 :roll:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links