Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale saker[Aliens og Jesus]

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Bearchild »

Merkelig egentlig. At det skal være så vanskelig å si om steinmassene er naturlige eller menneskeskapte. Regner med at "betongen" er analysert i alle retninger..
Blir litt oppgitt over at ting skal være så vanskelig! At man ikke kan komme til enighet om ett eller annet når det har gått nesten 10 år med utgravinger og arbeid. :roll:
Antall ord: 60
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Merkelig egentlig. At det skal være så vanskelig å si om steinmassene er naturlige eller menneskeskapte. Regner med at "betongen" er analysert i alle retninger..
Blir litt oppgitt over at ting skal være så vanskelig! At man ikke kan komme til enighet om ett eller annet når det har gått nesten 10 år med utgravinger og arbeid. :roll:
Det står akademiske karrierer på spill, tror det har en del å si for saken :) Dvs. de som hardt benekter at det er noe annet enn naturlige formasjoner er redde for jobben sin hvis de skulle finne på å si noe som helst positivt om det som skjer i Visoko. Samme som skjedde når en geolog mente Sfinksen bar sterkt preg av vannerosjon, det ble ikke nådig mottatt av egyptologene, fordi da må dateringen av Sfinksen forskyves med noen tusen år lenger bakover i tid... :D
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Bearchild »

Joda, kjenner godt til motviljen om å akseptere noe nytt. Derfor jeg blir oppgitt. :p
Analyser av den påståtte betongen burde jo kunne bidra til å bekrefte eller avkrefte påstandene fra begge sider, finnes det noen offentlig dokumentasjon om materialet?
Antall ord: 40
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Bearchild skrev:Joda, kjenner godt til motviljen om å akseptere noe nytt. Derfor jeg blir oppgitt. :p
Analyser av den påståtte betongen burde jo kunne bidra til å bekrefte eller avkrefte påstandene fra begge sider, finnes det noen offentlig dokumentasjon om materialet?
Fant denne: http://www.prweb.com/releases/2013/4/prweb10657023.htm Den omtaler resultater ihvertfall, men har ikke orket å lese igjennom all teksten. Kilden de henviser til er dog en new age nettside, så de er nok ikke helt nøytrale i saken :)

Men jordlaget oppe på betongen sies jo å være datert til noe sånt som 25 000 år, som jo er ikke så rent lite spennende om det virkelig er tilfelle :D
Antall ord: 116
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - [Aliens og Jesus]

Innlegg av Moonstone »

jeditrond skrev: Kilden de henviser til er dog en new age nettside, så de er nok ikke helt nøytrale i saken.
Der sa du det, New Age, og det stinker New Age av hele denne saken, og i de traktene er man ganske høytflyvende.
Aliens, Engler, Jesus, Egypt, UFO, Atlantis, Lemuria i en eneste stor smørje..
Antall ord: 59
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Isan »

Fikk bare lyst til å komme med en kuriøs tilleggsopplysning. Atlantis og Lemuria opererer faktisk antroposofene også med.
Antall ord: 18
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Jeg har jo en viss tro på at Atlantis har eksistert jeg da :) Men det var ikke slik mange new age're ser for seg, det var hovedsakelig en teknisk avansert sivilisasjon, det rent åndelige var blitt nærmest borte underveis. Og hele befolkningen kan jo ikke ha jobbet med krystallhealing og sånn, noen må jo ha dyrket jorda osv. Men det skrives det lite om innenfor new age :)
Antall ord: 70
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Isan »

Bare for å følge opp: Antroposofene involverer heller ikke aliens i sine Atlantis- og Lemuria-idéer. Det er litt uklart hvor bokstavelig de ser på Atlantis og Lemuria, og jeg har en følelse av at det er litt uklart for dem sjøl også.
Antall ord: 46
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Bare for å følge opp: Antroposofene involverer heller ikke aliens i sine Atlantis- og Lemuria-idéer. Det er litt uklart hvor bokstavelig de ser på Atlantis og Lemuria, og jeg har en følelse av at det er litt uklart for dem sjøl også.
Der er jeg enig med antroposofene, ingen aliens var med på å grunnlegge Atlantis. Hvorvidt aliens har vært på besøk er en annen sak :)
Antall ord: 73
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Ramlet over følgende interessante påstand i dag:
Edgar Cayce predicted that when the last throes of Atlantis finally sank into the sea, its people were spreading to colonies across the world, one group in the Yucatan, some to what we call Morocco, another to the Pyrenees, and more even to what we today call the Carolinas region of North America.
.Now we know through DNA testing that the NON-indo-european Basques of the Pyrenees, the Berbers of Morrocco, and the Mayans of the Yucatan are almost a perfect match in DNA testing. What if these Blue people, or even the Melungeons of eastern Kentucky (who by the way, migrated from the Carolinas in their own lore) could be the lost piece of this Atlantean Colonial system.
Har ikke hatt tid til å undersøkte påstanden om "perfect match" i DNAet til hhv. baskere, berbere og maya ennå. Antar at skribenten mener at DNAet til disse tre folkegruppene er tilnærmket klin likt, at de er en og samme folkegruppe egentlig. Det er ikke første gangen jeg hører om baskere og mayaer ifm. Atlantis, men DNA-vinklingen har jeg ikke vært borte i før nå :)
Antall ord: 201
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Isan »

jeditrond skrev:Har ikke hatt tid til å undersøkte påstanden om "perfect match" i DNAet til hhv. baskere, berbere og maya ennå. Antar at skribenten mener at DNAet til disse tre folkegruppene er tilnærmket klin likt, at de er en og samme folkegruppe egentlig.
Si fra til oss hvis du finner ut om det stemmer eller ikke, da :)

Uansett hvordan man stiller seg til Cayces idéer, ville jo dette være interessant informasjon.
Antall ord: 76
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:
jeditrond skrev:Har ikke hatt tid til å undersøkte påstanden om "perfect match" i DNAet til hhv. baskere, berbere og maya ennå. Antar at skribenten mener at DNAet til disse tre folkegruppene er tilnærmket klin likt, at de er en og samme folkegruppe egentlig.
Si fra til oss hvis du finner ut om det stemmer eller ikke, da :)

Uansett hvordan man stiller seg til Cayces idéer, ville jo dette være interessant informasjon.
Ja, jeg skal si i fra om jeg finner ut om det stemmer, evt. ikke stemmer. Så nå i dag en påstand om at baskerne og ainufolket i Japan også visstnok skal ha tette bånd genetisk. Jeg får visst litt å lese på i helgen virker det som :D

EDIT: Fant denne siden: http://www.bibliotecapleyades.net/cienc ... tica12.htm Står ikke noe direkte om berbere eller maya der, men det står noe om irokeserne og en folkegruppe i Altaifjellene i Gobiørkenen som kan være berbere. Alle inkl. de gamle baskerne har DNA med haplogruppe X, men aner ikke hva haplogruppe er for noe ennå. Etterforskningen fortsetter :)
Antall ord: 190
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av Isan »

Jeg kjenner til uttrykket haplogruppe, men husker bare ikke hva det innebærer, dessverre.
Antall ord: 14
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Isan skrev:Jeg kjenner til uttrykket haplogruppe, men husker bare ikke hva det innebærer, dessverre.
Har snoka litt på wikipedia uten å bli så veldig mye klokere. Men haplogruppe X som det snakkes om er hovedsakelig konsentrert i deler av Europa og Asia visstnok, det er derfor det er såpass sært at oldtidens baskere, folk i Altaifjellene og flere indianerstammer har DNA med denne haplogruppen. Men man har jo ikke testet alle urinnvånere i Amerikaene og heller ikke på langt nær alt av oldtidsfunn heller. Men greia er at funnene tildels sammenfaller med disse folkenes egne legender om folk som kom fra over havet og blandet seg med dem og hersket over dem en stund før disse ættelinjene etterhvert bare ble en del av genpoolen til stammen.

Funnene så langt forsterker jo Cayces readinger bittelitt da han fortalte at første utvandring fra Atlantis bosatte seg i Pyreneene, Marokko og Gobi. Alltid i fjellområder forøvrig, som om de var redde for flom :)

En annen spennende ting er en legende blant paiuteindianerne i California, USA om et folk med sort hår og gyllen hud som hadde flygende skip og som plystret for å kommunisere over avstand med sine egne når de var høyt oppe i fjellene. Guanchefolket på Kanariøyene som nå er tilnærmet utdødd som kultur gjorde det samme. Men guancherne hadde ikke noe teknologi når europeerne kom dit, de var tilbake på steinalderstadiet omtrent.
Antall ord: 247
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- [Aliens og Jesus]

Innlegg av jeditrond »

Vet ikke om folket her følger med på Brien Foersters undersøkelser av langhodemumiene i Paracas, Peru? Han hadde en kronerulling gående for litt siden for å samle inn penger til DNA-undersøkelser av et par av skallene. Det man fant da er jo spennende, selv om man er nøye på å si at dette er langtfra 100 % sikker informasjon ennå.

Image

Her er en tolkning av hvordan de kan ha sett ut i levende live laget av Marcia K. Moore:

Image
Brien,

Whatever the sample labeled 3A has came from - it had mtDNA with mutations unknown in any human, primate or animal known so far. The data are very sketchy though and a LOT of sequencing still needs to be done to recover the complete mtDNA sequence. But a few fragments I was able to sequence from this sample 3A indicate that if these mutations will hold we are dealing with a new human-like creature, very distant from Homo sapiens, Neanderthals and Denisovans.. I am not sure it will even fit into the known evolutionary tree. The question is if they were so different, they could not interbreed with humans. Breeding within their small population, they may have degenerated due to inbreeding. That would explain buried children - they were either low or not viable.
Antall ord: 216
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links