Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenFri energi . . .

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Fri energi . . .

Innlegg av Asbjørn »

Fri energi, finnes det ?
Se denne :
hAV4iWhFiSE
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Fri energi . . .

Innlegg av Jeppski »

Ha! Når det første jeg ser er prat om en evighetsmaskin, vet jeg at den neste halvtimen bare må være lærerik ...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Fri energi . . .

Innlegg av Isan »

Fri energi er et litt vanskelig begrep. Fri på hvilken måte? All energi er jo på en måte fri i utgangspunktet på det viset at det er en del av nauren, og det er vi mennesker som begynner å finne fram til metoder for å transformere det over til former som vi kan nyttegjøre til våre formål. Og det er jo arbeidstida som går med til tankevirksomheten for å komme fram til de nødvendige oppfinnelsene og utnyttelsesmetodene samt lagingen av redskapene/maskinene vi trenger, og forflytningen av den transformerte energien inkludert nødvendig utstyr i denne forbindelse, som koster. De som driver med alt jeg har ramset opp her, må få betalt for det på en eller annen måte. Og det er jo dem vi betaler når vi betaler energiregninger. Vi betaler ikke til naturen for ressursene - skjønt, det er vel det vi helst burde ha gjort for å forstå verdien av naturgavene ;)

Så poenget mitt med alt dette: En såkalt fri energikilde må jo også organiseres/transformeres på en eller annen måte, og det vil sjølsagt koste.

Så konklusjonen min er at jeg tror ikke på fri energi, enkelt og greit.
Antall ord: 201
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links