Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenøyeblikket alt endrer seg.

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

lovable
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 08 Nov 2012 01:16
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: oslo
Har takket: 1 gang

øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av lovable »

får 7 år siden var jeg på vei hjem, det var soleklart og sommer selv om det var august...altså perfekt vær..til å se opp på fine blå himmelen.. på veiopp stien før det kommer en liten skog skråning titter jeg rett opp.. og jeg snakker (action/ fantasy film - sjokkert blikk ) når jeg titter opp og 20 meter altsåååå ganske nærme! ser jeg det vi kaller ufo! den siger da sakte inn mot skråningen rett over trærne og jeg ser RETT OPP!!!! i alle år har dette vært myyyye tenking og litt vannskelig fordi jeg har alltid vært mer spirituel / healing / jordær enn å tenke på slikt. denne store runde saken..med 1111000 detaljer på den ser jeg litt for leenge får å tenke at jeg ikke så noen tingen!. jeg løøøp opp skråningen får å se den på andre siden etter jeg sto og tittet på den først i 20 / 30 sekunder. og den var vekk.
alldri alldri alldri hadde jeg trodd før på dette. inntill denne dagen så nærme var akuratt som de kunne ha sett rett på meg. det er det sykeste rareste jeg har opplevd. men ... en liten tanke sier :dobbelt ... altså det jeg kommer frem til...jeg føler jeg ikke har noen andre steder jeg kan si dette til som kan forstå meg ? .. ikke lett å være alene om det..<3
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Du er ikke alene..

Har hatt omtrent samme opplevelse, bare at vi var et helt borettslag som bevitnet en liknende hendelse. Men den sterkeste og rareste følelsen var når jeg selv følte meg iakttatt... Den er helt ubeskrivelig rar, og jeg trivdes ikke helt med den følelsen...

Hendelsen min ble skrevet inn av min datter for noen år siden, og finnes under subjektet: "Jeg så en UFO i går", (eller noe liknende)

Det er mange av oss undrende her inne, og noen få som liker å leke para-politi.

Happe...
Antall ord: 94
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av jeditrond »

lovable skrev:får 7 år siden var jeg på vei hjem, det var soleklart og sommer selv om det var august...altså perfekt vær..til å se opp på fine blå himmelen.. på veiopp stien før det kommer en liten skog skråning titter jeg rett opp.. og jeg snakker (action/ fantasy film - sjokkert blikk ) når jeg titter opp og 20 meter altsåååå ganske nærme! ser jeg det vi kaller ufo! den siger da sakte inn mot skråningen rett over trærne og jeg ser RETT OPP!!!! i alle år har dette vært myyyye tenking og litt vannskelig fordi jeg har alltid vært mer spirituel / healing / jordær enn å tenke på slikt. denne store runde saken..med 1111000 detaljer på den ser jeg litt for leenge får å tenke at jeg ikke så noen tingen!. jeg løøøp opp skråningen får å se den på andre siden etter jeg sto og tittet på den først i 20 / 30 sekunder. og den var vekk.
alldri alldri alldri hadde jeg trodd før på dette. inntill denne dagen så nærme var akuratt som de kunne ha sett rett på meg. det er det sykeste rareste jeg har opplevd. men ... en liten tanke sier :dobbelt ... altså det jeg kommer frem til...jeg føler jeg ikke har noen andre steder jeg kan si dette til som kan forstå meg ? .. ikke lett å være alene om det..<3
Velkommen i sett ufo-klubben :) Jeg har ikke vært så heldig som deg å se noe slikt så nærme, bare på avstand. Og første gang jeg så noe ble jeg først lamslått før jeg fikk summet meg og sprang og hentet min far så han også fikk se det :)
Antall ord: 296
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Bearchild »

Jeg har også hatt et par UFO- observasjoner. Og vet godt hvordan det føles å ha sett noe som "egentlig ikke finnes". ;)
Ikke at jeg bryr meg så mye om hva andre mener om hva jeg har sett (eller ikke sett!), men på samme måte som vi mennesker har en tendens til å finne mønstre og figurer på usannsynlige plasser har vi også lett for å prøve å finne naturlige og rasjonelle forklaringer.

Den siste UFOen jeg så var for knappe to uker siden. Jeg klarer ikke å finne noen naturlig forklaring på hva det var samtidig som jeg hele tiden sier til meg selv at det må ha vært noe annet. Noe annet enn en UFO liksom. :p
Jeg oppfattet det først som et stjerneskudd (som det var mange av den kvelden, var bare noen dager før toppen av Perseidene-svermen), problemet er bare at dette "stjerneskuddet" bremset opp fra stjerneskuddhastighet og endret retning før det ble borte i stjerneskuddhastighet.

Og den følelsen man får der og da er- som Happe sier- noe man ikke trives med. :?
Antall ord: 182
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Slettet_Fighteren »

jeg vil også se en ufo.
men så kjedelig som oslo er så svinger de sikkert aldri innom..
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av jeditrond »

Fighteren skrev:jeg vil også se en ufo.
men så kjedelig som oslo er så svinger de sikkert aldri innom..
Har da vært ufoer over Oslo, til og med blitt filmet :)

zg1Fo5qvlMI
Antall ord: 33
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Svartepus »

jeditrond skrev: Har da vært ufoer over Oslo, til og med blitt filmet :)

zg1Fo5qvlMI
Meh... Jeg er gira på UFOer men disse så jo bare ut som kinesiske lyslykter. Samme type lys og bevegelser som jeg sto og sukket henført over på nyttårsaften ifjor.
Antall ord: 47
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - - - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av jeditrond »

Svartepus skrev:
jeditrond skrev: Har da vært ufoer over Oslo, til og med blitt filmet :)

zg1Fo5qvlMI
Meh... Jeg er gira på UFOer men disse så jo bare ut som kinesiske lyslykter. Samme type lys og bevegelser som jeg sto og sukket henført over på nyttårsaften ifjor.
Legg merke til at noen av disse lyktene skifter kurs :) Kanskje ikke den mest spennende ufo-videoen, det er jeg enig i, men har sett akkurat samme type selv og de var definitivt ikke kinesiske lykter. To stykker som fløy i formasjon med fast avstand seg i mellom til og med når de skiftet kurs. Dessverre så er mange av de andre ufo-videoene der ute flott laget juks, mange som har gode kunnskaper innenfor CGI nå til dags og kan snekre sammen en overbevisende ufo-video, ihvertfall overbevisende ved første blikk :)

Nok en røde kuler over Oslodistriktet video;

H8f6azGiX5U

Og så en med 6 forskjellige "observasjoner" hvor mest sannsynlig alle er juks og bedrag fra ende til annen :)

zmCEI99C1b8
Antall ord: 173
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Tyrell »

:)
Antall ord: 0

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Asbjørn »

At rislykter skifter kurs, kan enkelt være på grunn av skifte i vindretning.

Personlig vil jeg tro at dette VAR rislykter, ikke minst på grunn av den meget stabile hastighet og retning.
Vi kan tilogmed se at den ene rislykta blafrer i lyset, omtrent som et stearinlys....


Det enkle er ofte det rette, - sies det, og i dette tilfellet tror jeg vi skal holde oss til at dette sannsynligvis er rislykter.
Men vi vet ikke, så lenge man ikke får tak i de, / eller får tilbakemelding fra den / de som sendte de opp.

Konklusjonen på denne videoen er grei, - lrislykter.
Men det er ikke ensbetydende med at man skal avskrive alle UFO'er.

UFO er ikke nødvendigvis fra en annen planet, - men en Uidentifisert flygende objekt, - dvs noe vi ikke vet HVA er.

Jeg har selv sett ting som kansje kan være "ufo", - men ikke noe i nærheten av de mest spektakulære videoene jeg har sett ;)

Og personlig har jeg tro på at det faktisk KAN være noe/noen som har teknologi vi idag ikke kjenner.
Ref f.ex den videoen som viser "ufo" som skyter lysstråler, og deaktiverer atommissiler...

A
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

- - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Chimera »

HappeTittenTooYouNow skrev:Du er ikke alene..

Har hatt omtrent samme opplevelse, bare at vi var et helt borettslag som bevitnet en liknende hendelse. Men den sterkeste og rareste følelsen var når jeg selv følte meg iakttatt... Den er helt ubeskrivelig rar, og jeg trivdes ikke helt med den følelsen...

Hendelsen min ble skrevet inn av min datter for noen år siden, og finnes under subjektet: "Jeg så en UFO i går", (eller noe liknende)

Det er mange av oss undrende her inne, og noen få som liker å leke para-politi.

Happe...
Ikke rart at folk føler seg iakttatt siden "UFOene" sannsynligvis er utstyrt med kamera...

Hadde selv en snodig observasjon ei natt tidlig i vår av et lysende objekt som for rundt på himmelen mens det skifta farge. Ble nesten skuffa når det åpenbart landa der RC-fly folka har flyplassen sin. Det må ha vært denne eller en lignende farkost:
Bilde
Med kamera og spesialbriller kan disse manøvreres over ganske store avstander, den jeg så var minst en km. fra utgangspunktet.
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Asbjørn »

Jeg har en slik :
Normalt flys den med mobil eller nettbrett.
Jeg fant ut at mobilen ikke var så godt egnet til "finflyvning",
så jeg fikk fatt i noen ekstra deler, og har modifisert den, til å fly med en mer vanlig flight kontroller ( Spectrum DX8 )
Dette utvidet og "operasj0onsområdet" fra ca 50 meter til 1,5KM eller tilnærmet fri sikt.

Testflight :
ktKLLz3mwf8

Og er medlem i Sunnfjord RC Klubb :
Denne er tatt opp på "Eikefjorddgane" , ei bygd like ved her jeg bor.
Opptakene er gjort med AR Dronen, samt mobiltelefon.
Og ja ; jeg er med i videoen ;)
gDV_G316XOw

Når det gjelder "levende lys" og varierende lys på en slik "ufo", så se på denne videoen :
R7IKFB5Dp5o
Dette er ledlys med fjernkontroll, som gjør at man kan fly dronen, og samtidig endre lysintervaller , eller slukke de helt.

Men ; Dersom den ikke er for langt unna, vil dere høre "dronelyden".
Se første videoen ;)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hvorfor denne infoen i denne tråden :

Jo, fordi det er mange ting som flyr der ute, og det behøver IKKE være ukjent teknologi ! !

Vær obs på at denne teknologien finnes, - og de filmer også ;)

Så UFO'en KAN være veldig jordisk !

A
Antall ord: 205

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av Borte.. »

Fighteren skrev:jeg vil også se en ufo.
men så kjedelig som oslo er så svinger de sikkert aldri innom..

Vel, i Bergen kan du bare glemme å finne noe. Her får ikke vi lov til å oppleve noen av disse himmelfenomenene (sånn relatert til vær) generelt. :(

Vi hadde en bruker her som hevdet at han kunne få dem til å vise seg, hvis han tenkte på dem, men da jeg utofrdret (på en snill måte) han til å få dem til å vise seg her i byen, forsvant han. Siden den gang har han ikke gitt noe som helst lyd i fra seg. :roll:
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lovable
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 08 Nov 2012 01:16
11
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: oslo
Har takket: 1 gang

- øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av lovable »

det jeg så var ikke noe lignene lysbrett det er helt sikkert... ca 15 -20 meter lang ... svær massiv sak... det var det sykeste...*det var en helt sinnsyk sak... og jeg vet ikke hva jeg kan si til det... men bekrefte at de er her ..det er de..akseptere og forstå..kommer .. <3 :O
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

- - - øyeblikket alt endrer seg.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Chimera skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev:Du er ikke alene..

Har hatt omtrent samme opplevelse, bare at vi var et helt borettslag som bevitnet en liknende hendelse. Men den sterkeste og rareste følelsen var når jeg selv følte meg iakttatt... Den er helt ubeskrivelig rar, og jeg trivdes ikke helt med den følelsen...

Hendelsen min ble skrevet inn av min datter for noen år siden, og finnes under subjektet: "Jeg så en UFO i går", (eller noe liknende)

Det er mange av oss undrende her inne, og noen få som liker å leke para-politi.

Happe...
Ikke rart at folk føler seg iakttatt siden "UFOene" sannsynligvis er utstyrt med kamera...

Hadde selv en snodig observasjon ei natt tidlig i vår av et lysende objekt som for rundt på himmelen mens det skifta farge. Ble nesten skuffa når det åpenbart landa der RC-fly folka har flyplassen sin. Det må ha vært denne eller en lignende farkost:
Bilde
Med kamera og spesialbriller kan disse manøvreres over ganske store avstander, den jeg så var minst en km. fra utgangspunktet.

Din kverrulerende fasit er ikke lik min, og mine naboers opplevelse..
Antall ord: 194
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links