Logikk og tro er to motsatte "poler".
Personlig har jeg hatt en lang logisk tankeprosess før jeg etterhvert måtte se at logikk og tro ikke kan forenes som sådan.
Logisk sett kan man ikke forene synskhet med logikk, - for eksempel det å se fremtiden.
Ikke med de teorier man har bekreftet vitenskapelig pr idag.
Men mange hendelser oipp igjennom har etterhvert vist meg at tro og erfaringer ikke har sammenheng med logikk i det heletatt,
men går på tvers av det som er logisk.
Det er også veldig vanskelig å bevise vitenskapelig, siden vitenskapen tross alt bygger på logikk.
Jeg har ingen problemer med å se hvorfor man kommer til et slikt resultat, - fordi mange "logikere" ikke klarer å akseptere det som ikke bygger på logiske årsaker.
Jeg har selv opplevet så mange tilfeller av ulogiske hendelser, - vistt ting i forkant som pr logikk ikke skal være mulig å vite,
f.ex at idag møter jeg både X og Y ( personer), selv om jeg logisk vet at de skal være en helt annen plass.
Når jeg senere på dagen nettopp møter disse to, må jeg bare fastslå at jo, det skjedde likevel. Mens logikken sier ; nei, slike ting kan du ikke vite.
Om dette skjer noen få ganger, - er det mest sannsynlig tilfeldigheter.
Som at noen vinner den stoooore premien i lotto.
Det er alltid en gjøk som får den store premien ( når er det min tur til å være gjøk ?

)
Men logisk sett er sjansen for at du vinner minimal.
logisk sett er sjansen for å vinne flere ganger enda mye mindre.
( selv om noen faktisk har fått flere topp-premier )
Men når man opplever slike "tilfeldigheter" nesten daglig, - da sier det seg selv at "noe ikke er logisk" lengre....
Hadde jeg vært alene om slike opplevelser, - så hadde det sikkert vært meg det er noe galt med.
Men det viser seg at over hele verden, blant alle folkeslag - så er det folk som opplever det samme.
Noen endog mer ....
Logisk sett så burde man kunne styre det, - selv velge om når ting skal komme, men så enkelt er det ikke.
En som har absolutt gehør, kan gjerne lære seg å spille piano.
og gjenta concerto i hildur og blomstermoll, uten noter...
Men paranormale evner er ikke alltid slik, - de kommer når de vil. Selv om noen har de mye sterkere enn andre, og kan hente frem info på kommando.
Men for min del, måtte jeg etterhvert innse at det paranormale er ikke logisk, og kan ikke forklares med logikk.
Tilfeldigheter, ja noen ganger, men ikke så ofte som det faktisk skjer for mange.
Jeg gikk på noe som heter "industriell elektronikk" for mange år siden, - der vi lærte om logiske kretser.
Og jeg var blant de beste i klassen på akkurat dette, andre fag intresserte meg mindre, og ....
Jeg bygget min første datamaskin i 1975, året etter dette skoleåret - imprtert fra England.
Logikk er "enkelt", enten er lysbryteren på , eller så er den av.
Er den ikke det, - er den ødelagt.
Men det paranormale er ikke logisk, - og dermed....
Folk kan si hva de vil, - de kan argumentere hva de vil, - kalle folk for smarte eller dumme,- for min del, jeg vet personlig idag at det ER noe mer, noe vi ikke kan forklare med logikk.
Men - det ER der. Jeg opplever det nesten daglig.
Noen opplever det aldri, andre flere ganger pr dag.
Sånn er det bare.
A